امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دنده پشت فرمان

#1
 یا پدل شیفتر یکی از فن آوری هایی است که خودروسازان با توجه به تجربیاتی که در مسابقات فرمول یک داشتند طرحی پیاده کردند تا معضل تعویض دنده را برای رانندگان از میان بردارند. باید دانست خودرویی که پدل شیفتر یا  شیفتر پشت فرمان روی آن نصب شده است، با سیستم برقی مالتی پلکس طراحی شده است و به همین دلیل حساسیت زیادی نسبت به گرفتن برق اضافی از باتری دارند. عده ای بدون هیچ تخصصی در این زمینه برای گرفتن برق مورد نیاز برای نصب سیستم صوتی و نویگیشن از برق ورودی به گیربکس به داخل کابین انشعاب می‌گیرند. که به کم شدن ولتاژ ورودی به گیربکس منجر می‌گردد و به علت حساسیت سوپاپ‌ها و شیرهای هیدرو الکترونیکی گیربکس‌های اتوماتیک به افت ولتاژ، بعد از مدتی که سیستم پدل شیفت خودرو دچار اختلال شده و یا حتی به کل کار نمی‌کند. این مشکل می‌تواند در نهایت به خرابی گیربکس منجر شود.



دوربین ۳۶۰ درجه خودرو این امکان را به راننده می دهد که دورا تا دور ماشین خود را هنگام پارک خودرو و عبور از خیابان های تنگ و باریک ببیند. تا راننده بتواند بدون خطر و ایمن ماشین خود را پارک و عبور دهد. این دوربین های ۳۶۰ درجه زیر آیینه های کناری خودرو یا روی سپرهای جانبی در قسمت جلو و سپر عقب خودرو با قابلیت دید ۳۶۰ درجه را بر مانیتور می دهد. شما می توانید به راحتی هر چه تمام تمام قسمتهای اطراف خودرو را مشاهده کنید . بدون آنکه از خودروی خود پیاده شوید.

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو قابلیت اتصال به شبکه های نسل چهارم ال تی ای را دارند. توجه داشته باشید که این دوربین نمایشگر ۳اینچی دارد. می تواند ویدئوهای ۳۶۰ درجه با کیفیت ۴k را ضبط کند. نکته ای که در استفاده ازدوربین ۳۶۰ درجه خودرو وجود دارد این است که شما می توانید اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و همچنین سرعت راننده را نیز به این تصاویر اضافه کنید.



سهولت در پارک خودرو  بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از آن برخوردار می شود. مهمترین مزیت دوربین ۳۶۰ درجه خودرو نیز این است که شما به راحتی می توانید خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کنید. همچنین به راحتی می توانید آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ پیدا کنید و نگران گم شدن آن نباشید. توجه داشته باشید که این تصاویر را بر روی هدست واقعیت مجازی نیز ممکن است. استفاده از این دوربین ها سبب می شود که شما بتوانید از برخوردها و تصافات خودروی خود نیز تصویر بگیرید. ویدئوی تصادف را ضبط می کند و عکسی را هم از صحنه تصادف به گوشی راننده ارسال می کند. مالک دوربین ۳۶۰ درجه ماشین از طریق موبایل خود میتواند تمامی اتفاقات اطراف خودرو خود را مشاهده کند. توجه داشته باشید که تمامی این اتفاقات به طور کاملا خودکار ضبط می شود .

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو به فناوری جی پی اس مجهز شده اند  که درصورت سرقت خودرو از حرکت و جایگاه خود به شما اطلاع میدهد.

البته ردیاب خودرو  نیز وسیله ای است که به صورت جداگانه در برخی خودروها تعبیه شده است. دستگاههای ردیاب خودرو این امکان را دارند که در هر کجایی قرار بگیرند. می تواند گزارشات بسیار دقیقی را برای صاحب خودرو ارسال کنند. و می توان با ارسال یک پیامک از راه دور ماشین را متوقف و خاموش کنید و آن را از ادامه حرکت بازدارید.



شرکت ولوو سیستمی تحت عنوان سیستم رادار نقطه کور (Bhind Spot    information System) ارایه کرده است. در هنگام رانندگی ممکن است خودرو در نقطه ای قرار گیرد که برای رانندگان قابل مشاهده نباشد. همین امر منجر به برخورد و تصادف شود. بدین منظور در گوشه های عقب خودرو یک رادار قرار داده شده است. زمانی که یک خودرو با هر مانع دیگری وارد میدان تعریف شده این رادار (با ابعاد آن ۹.۵ متر در ۳ متر) شود. این سیستم وجود مانع را تشخیص می دهد. با یک چراغ زرد رنگ در کنار آینه جانبی به راننده هشدار داده می شود. همچنین با ورود یک خودرو در فضای نقطه کور راننده ، چراغ روی آینه جانبی شروع به چشمک زدن می کند. به راننده هشدار می دهد که یک خودرو در حال نزدیک شدن به خودروی وی است.



با استفاده از سیستم هشدار نقاط کور شما با خیال راحت می توانید در هنگام رانندگی تغییر مسیر بدهید. همچنین بهترین تصمیم را هنگام رانندگی اتخاذ کنید. استفاده از رادار نقاط کور به شما کمک می کند تا به نقاط کور خودرو هنگام رانندگی دسترسی پیدا کنید. سیستم هشدار نقاط کور در جلوگیری از تصادفات بسیار کارساز بوده. پس با نصب این سیستم در خودروی خود شما نیز خطرات احتمالی ناشی از تصادفات را کاهش دهید. توجه داشته باشید که سیستم هشدار نقاط کور معمولاَ به شکل یک حسگر در آینه های بغل ماشین قرار می گیرد. در طول رانندگی هشدارهای لازم را با رنگ های زرد و قرمز به راننده ابلاغ می کند.



به علاوه  گارد خودرو در خودرو نیز نقش یک محافظ را بازی می کند که محافظ خودرو شما است تا صدمه ای نبیند. با استفاده از گارد و رکاب در خودرو ایمنی را برای خود و سرنشینان به ارمغان بیاورید و از رانندگی خود در شرایط مختلف جاده ای لذت ببرید. رکاب یک لوله استیل یا فلزی است که در دو طرف بغل خودرو قرار می گیرد، راننده و سرنشینان به هنگام سوار شدن در خودرو پا های خود را بر روی رکاب می گذارند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ردیاب خودرو
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نحوه کار کردن با خط فرمان کامپیوتر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان