امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هفت سین موسیقی از ایران تا ترکمنستان

#1
Music 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هفت سین موسیقی از ایران تا ترکمنستان 1



گروه موسیقی و هنرهای آیینی «جایلان» از استان خراسان شمالی، نوروز امسال در شهرهای عشق‌آباد، مرو و ترکمن‌آباد، با اجرای برنامه‌های متنوع خود، حاضرین در سالن‌ها را به وجد آورد.
گروه موسیقی و هنرهای آیینی «جایلان» نوروز امسال به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد و با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و کنسولگری کشورمان در مرو، روزهایی به یادماندنی برای شهروندان سه شهر عشق‌آباد، مرو و ترکمن‌آباد رقم زد.
این برنامه‌ها با همکاری کامل وزارت فرهنگ ترکمنستان و در چارچوب برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور صورت گرفت.
این برنامه با حضور دیپلمات‌های خارجی مقیم ترکمنستان، شخصیت‌های فرهنگی این کشور و علاقمندان ترکمنی هنر ایرانی برگزار شد.
در این برنامه ابتدا رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تبریک عید نوروز به قربانقلی بردی محمداف، رییس جمهور ترکمنستان، عید نوروز را میراث مشترک ایران و ترکمنستان و کشورهای حوزه نوروز برشمرد و افزود: ما امروز اینجا هستیم تا به اتفاق هم عید نوروز را در کنار سفره هفت‌سین ایرانی جشن بگیریم و میراث مشترک فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان را پاس بداریم.
رضا خانیان، همچنین گفت: نوروز پیونددهنده دو کشور ایران و ترکمنستان است و به همین مناسبت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران این جشن را با حضور گروه موسیقی و هنرهای آیینی «جایلان» از ایران تدارک دیده است. در ادامه این جشن گروه سرود رایزنی فرهنگی قطعاتی نوروزی را به ترکمنی اجرا کرد و آنگاه گروه «جایلان» با اجرای موسیقی و حرکات آیینی خیره‌کننده حاضران در سالن را به وجد آورد.
برنامه گروه «جایلان» شامل اجرای قطعات مختلف موسیقی همراه با آواز و نیز اجرای حرکات گروهی بود که به دفعات توسط حاضران مورد تشویق قرارگرفت.
بر اساس این گزارش، روز جمعه دوم فروردین هم، جشن نوروز به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و کنسولگری ایران در مرو و برای نخستین‌بار در محل سالن تئاتر «کمینه» شهر مرو برگزار شد.
در این جشن رایزن فرهنگی کشورمان با بیان سخنانی، اجرای برنامه توسط گروه موسیقی «جایلان» را که با همکاری وزارت فرهنگ ترکمنستان برای نخستین بار در مرو کهن برگزار می‌شود، آغازی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی دیگر برشمرد و گفت: ما بسیار خوشحال می‌شویم که در سال «ترکمنستان، مهد شکوفایی» در کنار شما و در این شهر تاریخی نوروز را جشن می‌گیریم.
خانیان همچنین ابراز امیدواری کرد که اجرای برنامه‌های فرهنگی، پیونددهنده بیشتر ایران و ترکمنستان باشد.
در ادامه این جشن که با حضور دیپلمات‌ها، ایرانیان مقیم و علاقمندان فراوان ترکمنی برگزار شد، ابتدا یکی از خوانندگان ترکمنی قطعاتی را اجرا کرد و در ادامه گروه «جایلان» با اجرایی متفاوت، حاضرین در سالن «کمینه» مرو را میهمان هنر ایرانی خود کرد.
در ادامه برنامه نوروزی رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، جشن نوروز با حضور پرشور علاقمندان ترکمن در سالن آمفی تئاتر «سید نظر سیدی» شهر ترکمن‌آباد برگزار شد.
در این برنامه ابتدا جمعی از هنرمندان ترکمنستان، قطعات زیبایی را اجرا کردند و در ادامه گروه «جایلان» که با استقبال فراوان حاضرین در سالن روبرو شده بود، ابتدا قطعات آوازی و همنوازی ویژه‌ای اجرا کرد و در ادامه با اجرای رقص‌های محلی اقوام مختلف ایرانی، فضای خاص را در سالن حاکم کرد.
اجرای گروه با تشویق‌های متعدد حاضرین همراه بود و در پایان نیز اجرای مشترک گروه هنرمندان ترکمنی و گروه «جایلان» تشویق حاضران را به دنبال داشت.
این برنامه که برای نخستین‌بار در ترکمن‌آباد اجرا می‌شد، با ابراز احساسات فراوان حاضرین به پایان رسید.

** حضور هنرمندان ترکمنستانی در ایران
با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دعوت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گروه ۲۳ نفره هنرمندان ترکمنستان، نوروز امسال با سفر به جزیره کیش و با اجرای برنامه‌های متنوع در جشن نوروز ۹۸ این جزیره حضوری فعال دارند.
این گروه متشکل از برجسته‌ترین هنرمندان حرکات آیینی، موسیقی، ترکمنی،، نمایش صنایع دستی و آداب و رسوم ملی ترکمنستان است.
این گروه ۲۳ نفره از هنرمندان برجسته ترکمنستان، با حضور در جزیره زیبای کیش، هنرهای آیینی و آداب و رسوم نوروزی مردم ترکمنستان را برای بازدیدکنندگان و دیگر مردم و مسافران حاضر در این جزیره به نمایش گذاشت.
هنرمندانی از آکادمی هنرهای ملی ترکمنستان در عشق‌آباد و شهر باستانی مرو در این گروه ۲۳ نفره مشارکت دارند.
ترکمنستان یکی از کشورهایی است که نوروز در آن به صورت باشکوه جشن گرفته می‌شود و آداب و رسوم مشهور این جشن همچون پخت سمنو در میان مردم رواج دارد.
بنا براعلام رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان این آمادگی وجود دارد که برای فعال‌تر کردن ارتباطات فرهنگی دو کشور بر اساس برنامه مبادلات فرهنگی تلاش شود.

** تاکید بر اجرای مبادلات فرهنگی تهران – عشق آباد در سال ۲۰۱۹

رضا خانیان درباره آخرین وضعیت مبالات فرهنگی تهران – عشق آباد می گوید که با اجرای برنامه مبادلات فرهنگی در سال ۲۰۱۹ که از سوی رییس جمهور ترکمنستان سال «ترکمنستان مهد شکوفایی» نامگذاری شده است، که تلاش می شود در هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های ملی این کشور برای این سال مشارکت شود.
علاوه براین ها رایزنی ایران در ترکمنستان از اعلام آمادگی این رایزنی برای برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران و هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان را در سال ۱۳۹۸ خبر داد.
پیشنهادات برگزاری هفته دوستی کودک در پایتخت‌های دو کشور، برگزاری هزاره بزرگداشت ابوسعید ابوالخیر در دو کشور با مشارکت سازمان منطقه‌ای اکو، تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری در زمینه موسیقی و تئاتر، نمایش فیلم‌های ایرانی در سینماهای عشق‌آباد و شهرهای بزرگ ترکمنستان و نمایش فیلم‌های سینمایی ترکمنستان در ایران، ارتباط مراکز اسناد و میراث فرهنگی دو کشور، حضور هیأت‌های رسانه‌ای و دیگر بندهای برنامه مبادلات فرهنگی از دیگر مواردی است که این رایزنی بر اجرایی شدن آنها اعلام آمادگی کرده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
00:01
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BFF#
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
View this post on Instagram

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
A post shared by امپراطور کوزکو | زینب موسوی (@iamkuzcooo)




پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موسیقی تقدیمی
Music اهنگ و موسیقی
  گروه موسیقی نگریتا
  رپ! موسیقی یا موسیخی؟
  نکات مهم قبل از تمرین موسیقی
Music سبک موسیقی مورد علاقت کدومه؟؟ یه تیکه از آهنگ مورد علاقت تو اون سبک رو بنویس ...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
  بهترین قطعات تاریخ موسیقی
Music حسین علیزاده به‌سراغ موسیقی لرستان می‌رود
  تاثیر موسیقی خیابانی بر رفتار مردم پایتخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان