امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برگزاری کنگره «اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی»

#1
Exclamation 
برگزاری کنگره «اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی» 1


مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از برگزاری نخستین کنگره ملی «اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی» با عنوان «عقیق و ارغوان» در ایلام خبر داد و گفت: آخرین مهلت شرکت در این کنگره پایان مرداد خواهد بود.
منصور محبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت اربعین شهادت سیدالشهدا (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نخستین کنگره ملی «اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی» را برگزار می‌کند.
او با بیان این‌که در این کنگره اشعار اقوام ایرانی در زبان‌ها و گویش‌های شعری رایج شامل بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی، مرکزی و… پذیرفته می‌شود، بیان کرد: معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین (ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در آئینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی از جمله اهداف اصلی این کنگره است.
نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: محورهای فراخوان این کنگره در دو بخش اربعین حسینی و حماسه عاشوراست و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند.
محبی خاطرنشان کرد: همه گویش‌های فارسی به استثنای فارسی معیار پذیرفته می‌شود و به منظور تسریع در داوری، ضرورت دارد زبان و گویش شعر در ذیل عنوان اثر ذکر شود و اشعار باید در قالب word و با قلم nazanin و اندازه ١٤ ارسال شوند.
او افزود: محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد و همین‌طور محدودیتی در خصوص سن و سال شرکت‌کنندگان در نظر گرفته نشده است. همچنین ذکر مشخصات شناسنامه‌ای، شماره تماس، نشانی محل سکونت و رایانامه ضروری است و حضور برگزیدگان برای دریافت جایزه در مراسم اختتامیه کنگره الزامی خواهد بود.
مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان این‌که حق بهره‌برداری از آثار برای دبیرخانه کنگره محفوظ است، گفت: فرایند ثبت نام و ارسال آثار فقط از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و portal.shamstoos انجام می‌شود.
محبی در خصوص جوایز این کنگره تاکید کرد: در هر یک از زبان‌ها و گویش‌های اعلام‌شده بر اساس آثار رسیده و نظر هیأت داوران به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود و در بخش ویژه نیز به منظور تقدیر از صاحبان مجموعه شعر به زبان‌ها و گویش‌های اقوام ایرانی، دبیرخانه کنگره به سه مجموعه برگزیده شعر عاشورایی با رأی هیأت داوران، جوایزی اهدا می‌کند. شاعران باید دو نسخه از هر کتاب شعر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه ٩٨ خواهد بود و تاریخ برگزاری کنگره در دهه اول مهرماه ٩٨ است.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  °❀نورالله مرد ایرانی شکارچی زنان بیوه
Heart معرفی کتاب از میان رمان های ایرانی
  برگزاری عصر شعر «لاله‌های دشت برچی»
  برگزاری نشست «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو»
  معرفی کتابهای طنز ایرانی که در این سالها منتشر شده است
  نویسندگان ایرانی تبار با شهرت جهانی!
  ۵ کتاب برتر ایرانی در میان صدها اثر برگزیده جهان
Exclamation زجری که مخاطبان ایرانی می‌کشند!
Star برگزاری کنفرانسی درباره زبان‌، زبان‌شناسی، ترجمه و ادبیات!
Lightbulb فراخوان کنگره شعر «رمضانیه»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان