امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با طب سنتی به راحتی کاهش وزن دهید

#1
با طب سنتی به راحتی کاهش وزن دهید 1
کاهش وزن با طب سنتی
مهدی برهانی در مورد روش‌های کاهش وزن و لاغری بر اساس توصیه‌های طب سنتی گفت: آنچه که ما به طور عموم شاهد ‌آن هستیم به نظر بنده چاقی نیست بلکه پرخوری است و اصل درمان‌ها در علم پزشکی با پرهیز شروع می‌شود.
روش های کاهش وزن در طب سنتی
مدیر انجمن علمی طب سنتی ایران برای پیشگیری از چاق شدن توصیه کرد که هر لقمه 40 بار باید جویده شود،از تند خوری و مصرف آب بین غذا پرهیز شود. همچنین از مصرف غذاهای مخلوط به هنگام سیری نیز باید جلوگیری کرد.
مهدی برهانی در مورد روش‌های کاهش وزن و لاغری بر اساس توصیه‌های طب سنتی گفت: آنچه که ما به طور عموم شاهد ‌آن هستیم به نظر بنده چاقی نیست بلکه پرخوری است و اصل درمان‌ها در علم پزشکی با پرهیز شروع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ سلامتی و پرهیز از پرخوری جزو اصول بهداشتی هستند گفت: افرادی چاق می‌شوند که پرهیزها را رعایت نمی‌کنند در حالی که به اندازه لازم باید غذا بخورند نه به اندازه کافی.
 
برای لاغر شدن قبل از اینکه کامل سیر شوید از غذاخوردن دست بکشید
این متخصص طب سنتی گفت: تفاوت میزان لازم و کافی در این است که افراد قبل از احساس سیری کامل، غذا خوردن را قطع کنند.
برهانی گفت: یکی از توصیه‌های دیگری که برای جلوگیری از افزایش وزن در طب سنتی وجود دارد جویدن غذا به میزان کافی است به این صورت که هر لقمه 40 بار باید جویده شود بسیاری از افراد می‌گویند این تعداد شدنی نیست اما با تکرار در نهایت عادت خواهند کرد.
 

 
اگر می خواهید ورن کم کنید، تند غذا نخورید
وی با اشاره به اینکه تندخوری در جامعه ما بسیار شایع است گفت: این مشکل باعث اختلال در هضم غذا شده و فقط به سوءهاضمه در معده ختم نمی‌شود بلکه در معده ایجاد بلغم شده و در نتیجه افزایش چربی در نواحی شکم و چاقی‌های موضعی ایجاد می‌شود حتی چربی کبد و به صورت متوالی اگر ادامه یابد افزایش چربی خون از عوارض آن خواهد بود.
 
برای کم کردن وزن تا گرسنه نشده اید غذا نخورید
مدیر انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: یکی دیگر از توصیه‌هایی که برای کاهش وزن داده می‌شود این است که تا افراد گرسنه نشده‌اند غذا نخورند. متأسفانه در کشور ما در زمان‌های مشخص غذا میل شود و میان وعده و مصرف تنقلات شایع است در حالی که این موارد عادات نابجایی است که به عوارض بسیاری منجر شده است و اگر با فرهنگ‌سازی بتوانیم این مشکلات را کم کنیم از مراجعه بیماران کاسته خواهد شد. برهانی گفت: بنابراین توصیه می‌شود زمانی که احساس گرسنگی ایجاد شد باید غذا خورده شود.
 

 
اگرمی خواهید وزن کم کنید بین غذای تان آب نخورید
وی همچنین تأکید کرد: آب خوردن بین غذا باعث افزایش وزن می‌شود بنابراین توصیه می‌شود از 20 دقیقه قبل و یک ساعت بعد از غذا، آب مصرف نشود چرا که در طب سنتی در مرحله هضم معده نباید آب و مایعات با غذا خورده شود و اگر چنین شود باعث شناور شدن غذا در آب شده و در نتیجه عدم هضم به همراه سردی معده پیش آمده و ماده‌ای که در معده می‌ماند باعث عوارض کبدی و چاقی می‌شود.
 
برای کاهش وزن از مخلوط کردن غذاها خودداری کنید
این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین از مخلوط خوردن غذاها باید پرهیز کرد امروزه سفره‌های رنگینی که پهن می‌شود با سفره‌های پادشاهان قدیم برابری می‌کند رنگ‌های متنوع و از هر ماده‌ای وجود دارد در حالی که معده نمی‌تواند حرارت را برای هر غذا تنظیم کند.
برهانی گفت: مخلوط خوردن غذا باعث می‌شود مواد فاسد در معده ایجاد شود و خلط بلغم به همراه چاقی ایجاد شده و مزاج افراد را سرد کند در نتیجه از عوارض ساده آن ایجاد یبوست و نفخ معده است.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با طب سنتی درد مفاصل را به زانو درآورید
  6 ترفند آشپزی برای کاهش کلسترول
  درمان خانگی کک و مک ؛ از بین بردن کک و مک با کمک طب سنتی و خانگی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟
  میوه هایی که برای کاهش اشتها معجزه می کند!
  اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید
  دلایلی مهم برای دوری از پلاستیک ها و کاهش مصرف آنها
  5 روش یوگا برای کاهش استرس
  طب سنتی
  داروی جدید حملات میگرن را کاهش میدهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان