امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با کم کالری ترین مواد غذایی کاهش وزن دهید

#1
با کم کالری ترین مواد غذایی کاهش وزن دهید 1
لاغری و کاهش وزن با غذاهای کم کالری
مصرف غذاهای کم کالری سلامتی شما را در دوران سالمندی تضمین می کند.
استفاده از غذاهای کم کالری، نه تنها از بروز چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند، بلکه منجر به پیشگیری از تحلیل بافت ماهیچه ای در دوران پیری می شود و به سالم ماندن ارتباط سلول های عصبی نیز کمک می کند. در اینجا 9 گزینه سالم غذایی با کمترین میزان کالری که به احساس سیری طولانی مدت و در نتیجه کاهش وزن موثر کمک می کند، معرفی شده است.
کم کالری ترین مواد غذایی برای لاغر شدن
اغلب رژیم‌ های لاغری توجه ویژه ‌ای به میزان کالری مصرفی فرد دارند. استفاده از غذاهای کم کالری، نه تنها از بروز چاقی و اضافه وزن جلوگیری می کند، بلکه منجر به پیشگیری از تحلیل بافت ماهیچه ای در دوران پیری می شود و به سالم ماندن ارتباط سلول های عصبی نیز کمک می کند. در اینجا 9 گزینه سالم غذایی با کمترین میزان کالری که به احساس سیری طولانی مدت و در نتیجه کاهش وزن موثر کمک می کند، معرفی شده است:
 
لاغری با سیب زمینی پخته
بسیاری از مردم فکر می کنند که سیب زمینی چاق کننده است، ولی باید دانست که این موضوع تنها موقعی صحت دارد که سیب زمینی سرخ شده و با کره و چاشنی خورده شود. یک سیب زمینی پخته متوسط یا آب پز بین 60 تا 100 کالری و اندکی پروتئین دارد و تقریبا بدون چربی است. اگر همان سیب زمینی به صورت سرخ کرده در آید، از 450 تا 500 کالری و تا 25 گرم چربی برخوردار است.
 
لاغری با تخم مرغ
مطالعات محققان دانشگاه سنت لوئیز نشان داده کسانی که در وعده صبحانه تخم مرغ مصرف می کنند، 330 کالری نسبت به کسانی که نان شیرینی حلقوی را در این وعده می خورند، کمتر در طول روز کالری دریافت می نمایند. تخم مرغ یکی از معدود غذاهای دارای پروتئین کامل و اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. هنگام فرایند هضم این ماده غذایی، اسیدهای آمینه موجود در آن باعث آزاد شده هورمون هایی در روده و سرکوب اشتها می شود.
 
لاغری با قارچ
هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می ‌کند در حالی که همین ماده‌ غذایی حاوی پروتئین است و یکی از مواد غذایی فوق ‌العاده برای ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد محسوب می‌ شود. علاوه بر این قارچ ‌ها حاوی میزان زیادی آب و فیبرهای غذایی هستند. در نتیجه اگر دنبال راهی برای صاف شدن شکمتان می ‌گردید می ‌توانید به این مواد غذایی اعتماد کنید.
 
لاغری با کدو
هر 100 گرم از این ماده‌ غذایی فقط 15 کیلوکالری دارد. در عوض کدو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی و فیبر و همچنین ویتامین ‌های مختلف است. کدو تمام خصوصیات یک ماده‌ غذایی رژیمی را داراست. این سبزی پرخاصیت سرشار از آب (95 درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. پتاسیم موجود در آن برای هضم غذا و فسفر آن برای سلول‌ ها، استخوان ‌ها و دندان ‌هایمان سودمند است. کدو همچنین حاوی کلسیم و منیزیم برای سلامت استخوان ‌ها است.


 
لاغری با سیب
یکی از معدود میوه هایی که حاوی پکتین است، و به طور طبیعی فرایند هضم را کند و احساس سیری را ترویج می کند، سیب است. مصرف سیب قبل از هر وعده غذایی باعث می شود میزان مصرف غذا 15 درصد کاهش پیدا کند و این امر در کاهش وزن تاثیرگذار است.
 
لاغری با ذرت تفت داده شده
شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل 177 کالری دریافت می ‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت 5 گرم فیبر به بدن خواهد رساند. ذرت به جز فیبر ویژگی‌ های مشابه دیگری با کدوی سبز دارد. از جمله اینکه با برخورداری از 2 ماده فیتوشیمیایی از سلامت چشمان شما محافظت خواهد کرد.
 

 
لاغری با انجیر
در هر 100 گرم انجیر خشک، 249 کالری، 3.3 گرم پروتئین، 9 گرم چربی، 69 گرم کربوهیدرات و 6.5 گرم فیبر وجود دارد. فیبر موجود در انجیر خواص زیادی دارد. یکی از کارهایی که فیبر انجام می ‌دهد، کمک به کاهش وزن است. به همین دلیل است که معمولا به افراد چاق یا دارای اضافه‌ وزن توصیه می‌ شود فیبر زیادی مصرف کنند.
 
لاغری با خیار
سرشار از آب و حاوی مواد معدنی مختلف به خصوص پتاسیم. خیار جزو میوه های ضدعطش و کم کالری فوق ‌العاده است. هر 100 گرم از این میوه حدود 10 کیلوکالری دارد. خیار حاوی تمامی ویتامین ‌های گروه ب، ویتامین ث و و همچنین ویتامینEاست.
 
لاغری با فلفل
هر 100 گرم فلفل تازه حاوی 28 کالری است. هر چه میزان فلفلی که به غذایتان اضافه کنید بیشتر باشد طعم غذایتان بهتر و میزان چربی دریافتی تان کمتر می ‌شود. توجه داشته باشید که فلفل سرشار از ماده ای به نام کپسایسین است که سلاح مجهزی در برابر کلسترول محسوب می‌ شود.

منبع تاپ ناز
یار مگو که من منم
من نه منم نه من منم
گر تو تویی و من منم
من نه منم نه من منم
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  6 ترفند آشپزی برای کاهش کلسترول
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  هشت ماده غذایی که با کمبود خواب مبارزه خواهند کرد
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  میوه هایی که برای کاهش اشتها معجزه می کند!
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید
  دلایلی مهم برای دوری از پلاستیک ها و کاهش مصرف آنها
  رفع تنگی نفس هنگام کار با مواد شوینده
  5 روش یوگا برای کاهش استرس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان