امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عدم تحمل شکر ؛ این علائم یعنی دچارش هستید!

#1
عدم تحمل شکر ؛ این علائم یعنی دچارش هستید! 1


1- گرفتگی شکم دارید
همانند بسیاری از مواردی که بدن شما با مشکل هضم غذا روبرو می شود، یکی از اولین علائم عدم تحمل شکر نیز گرفتگی شکم می باشد. با وجود اینکه میوه ها و سبزیجات سالم هستند و باید در رژیم غذایی گنجانده شوند اما برخی از آن ها کربوهیدرات و نشاسته زیادی داشته بنابراین هضم غذا را مختل می کنند.

از جمله این موارد عبارتند از:ذرت، سیب زمینی شیرین، کینوآ، موز، جودوسر، سیب و انبه. البته گرفتگی فقط بدان معنا نیست که نمی توانید کربوهیدرات ها یا قندها را به طور خاص هضم کنید زیرا این مشکل معمولا با علائم بیشتری همراه است.

گرفتگی شکم

2- احساس تهوع دارید
علاوه بر گرفتگی، حالت تهوع و سرگیجه نیز می توانند شاخص دیگری باشند. غذاهایی که حاوی قندهای مخفی هستند عبارتند از:شیرینی های فرآوری شده، تنقلات شور مانند چیپس یا آجیل، سس سالاد، سس دیپ، سس ماکارونی و جودوسر فوری.

به منظور اینکه از حالت تهوع ناشی از شکر موجود در این محصولات در امان باشید لازم است همیشه برچسب های بسته بندی این محصولات را بررسی کنید تا از اختلالات گوارشی ناخواسته پیشگیری کنید.

احساس تهوع

3- نفخ شکم دارید
گرفتگی و حالت تهوع اغلب با شاخص دیگری از عدم تحمل شکر شناخته می شوند که آن، نفخ شکم است. احساس متورم شدن شکم پس از خوردن چندین نوع غذا یا وعده های غذایی بزرگ بسیار معمول است بنابراین باید مراقب مصرف قند ها باشید. شیرین کننده هایی نظیر شربت آگاو و ذرت، شکر قهوه ای، شیره چغندر و حتی عسل از دیگر محصولاتی هستند که قند پنهان دارند.

نفخ شکم

4- بیش از حد بادگلو می زنید
غذاخوردن سریع و بلعیدن مقدار زیادی هوا حین غذا خوردن باعث می شود که مدام بادگلو بزنید. این اتفاق می تواند نشانه عادت غذایی اشتباه نیز باشد. با این حال اگر بادگلو همراه با علائم فوق باشد، لازم است به غذاهایی که می خورید توجه بیشتری کنید.

محصولات حاوی لاکتوز ( قند موجود در شیر ) علاوه بر اختلالات احتمالی هضم، می توانند بدن را دچار مشکلاتی کنند که باعث آروغ زدن بیش از حد شود.

بادگلو

5- ولع شیرینی جات دارید
یک شاخص دیگر می تواند احساس ولع خاصی باشد. افرادی که عدم تحمل کربوهیدرات دارند ممکن است بیش از افراد دیگر آن را هوس کنند. با این حال ممکن است دلایل دیگری نیز برای هوس و ولع به چیزهای شیرین دخیل باشند از جمله تغییرات هورمون ها یا کمبود مواد مغذی خاص در بدن.

هوس شیرینی جات

6- پس از خوردن غذا احساس خواب آلودگی دارید
اگر احساس می کنید بعد از خوردن یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات می خواهید چرت بزنید، این ممکن است نشانه هشداری دیگر از عدم تحمل شکر و کربوهیدرات باشد. علاوه بر این، این احساس ممکن است با علائمی مانند ضعف، خستگی، تغییرات خلقی یا حتی سردرد همراه باشد.

خواب آلودگی

7- مدام مضطرب هستید
به طور کلی مصرف بسیاری از محصولات سرشار از قند می تواند با استرس همراه باشد اما با این حال حتی اگر مقدار کمی از آن را بخورید هم ممکن است احساس اضطراب کنید زیرا بدن در هضم آن مشکل دارد.

عدم تحمل شکر

راه تشخیص عدم تحمل به ساکارز و شکر در خانه
شما می توانید این تست را به شیوه ای که در نمناک گفته ایم در خانه انجام دهید :

ابتدا باید 4 قاشق غذاخوری شکر سفید را در 8 قاشق غذاخوری آب حل کنید و سپس این مخلوط را با معده خالی بنوشید. اگر پس از 4 ساعت علائمی چون نفخ، گاز معده و اسهال را تجربه کردید ممکن است نشانه عدم تحمل شکر باشد اما با این حال، از آن جا که ممکن است این علائم شدید و ناخوشایند باشند توصیه می شود قبل از آزمایش هر چیزی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

پاسخ
 سپاس شده توسط ᗩᐯᗩ⁷
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علائم اضطراب و استرس
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  علائم و درمان شکستگی استخوان انگشت دست
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  درمان زگیل دست و پا با لیزر یا کرایو؛ علت، علائم و هزینه درمان
  درمان زگیل تناسلی : علائم، دلایل و راههای انتقال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان