امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كـــــنت دركــــــولا.....

#1
به نــآم خــدا

کنت دراکولا شخصیتی داستانی و آنتاگونیست اصلی دراکولا برام استوکر در سال ۱۸۹۷ است. این شخصیت به عنوان خون‌آشام توصیف شده‌است. برخی از حالات و نمودهای این شخصیت از شاهزادهٔ قرن پانزدهمی ولاد سوم از والاچیا گرفته شده‌است.

رمان برام استوکر به‌شکل رمان نامه‌نگارانه نوشته شده و در آن برخی ویژگی‌ها، قدرت‌ها، توانایی‌ها و نقاط ضعف دراکولا توسط راویان متعدد و از دیدگاه‌های مختلف نقل شده‌است.

1.به رغم نگارش بندهای توصیفی مفصل استوکر درباره‌ی مکان وقوع ماجرا و این حقیقت که از آن زمان به بعد نام آن مکان با ژانر ومپایر (خون آشام‌ها) مترادف شده است، اما برام استوکر هرگز در واقعیت به ترانسیلوانیا نرفته بود.

2.عنوان اصلی که برام استوکر برای رمانش انتخاب کرده بود «نا میرا» (مرده‌ی متحرک) بود.

3.کنت درآکولا خودش از تباری مجاری‌ها است و ظاهرا لشگریان مجارستان را در قرن ۱۵ام میلادی برای مقابله با ترک‌ها رهبری می‌کرده است.

4.درآکولای اصلی عینا شبیه آن چیزی نیست که ما عادت داریم بر پرده‌های بزرگ سینما ببینیم. به گفته‌ی خود استوکر: «ابروهای او بسیار پرپشت بود، به نحوی که تقریبا تا بینی‌اش می‌رسید، و موهایی انبوه که به نظر مجعد می‌آمد و پیچ و تاب‌های خاص خودش را داشت. دهانش، تا آنجا که به چشم می‌آمد زیر سبیلی کلفت قرار گرفته و بی‌حرکت بود و نسبتا ترسناک به نظر می‌رسید، و دندان‌هایی سفید که به طرز عجیبی تیز بودند…»

5.درآکولا اسم کوچک ندارد و فقط با عنوان «درآکولا»‌ شناخته می‌شود. درآکولا در زبان «والاچیایی» به معنی «دیو» است، در زبان رومانیایی شبیه کلمه‌ی Dracul است که به معنی «اژدها» است.

6.نام اصلی کنت درآکولا «کنت ومپایر» بود.

7.بنابر نظر هلسینگ وقتی که از اصل و منشاء او حرف می‌زند، دراکولا بعد از معامله با شیطان به خون آشام تبدیل می‌شود. «دراکولاها… نژادی بزرگ و شریف بودند، هر چند حالا تخم و ترکه هم عصران‌شان به حساب می‌آمدند: کسانی که با شیاطین معامله کرده بودند. آن‌ها رازهای دراکولا را، در میان کوه‌های واقع بر فراز دریاچه‌ی سیبیو، فرا گرفتند…»

8.اولین به تصویر کشیدن دراکولا (هر چند غیر مجاز) در فیلم‌ها Nosferatu (سمفونی وحشت) بود که در ۱۹۲۲ ساخته شد، یعنی ۲۵ سال بعد از انتشار رمان اصلی.

9.خون آشام‌ها فقط می‌توانند در زمین‌های (بر روی خاک‌های) مقدس بخوابند به همین خاطر وقتی دراکولا به لندن سفر می‌کند مجبور است با خودش محموله‌ای از ۵۰ جعبه‌ی چوبی که با خاک ریخته‌گری پر شده‌اند همراه ببرد – که نمادی از گور او در ترانسیلوانیا بود، هر گور برای هر یک از اموالی که قصد داشت در شهر خریداری کند.

10.بیش از ۲۰۰ نقش دراکولا در فیلم‌های مختلف وجود داشته است، که ۱۱ مورد از آن‌ها با بازی کریستوفر لی در نقش کنت به تصویر کشیده شده است.

11.یکی از مشتریان قدیمی برام استوکر، هنری ایروینگ بازیگر، الهامی بود برای بسیاری از سبک و سیاق‌های نگارش دراکولا. برام استوکر همیشه امیدوار بود که ایروینگ روی صحنه نقشه دراکولای موجود در رمانش را بازی کند اما این اتفاق هیچ گاه نیفتاد.

12.در آغاز این رمان چندان موفق نبود و استوکر پول کمی از آن نصیبش شد، یک سال پیش از مرگش او در واقع آنقدر فقیر بود که مجبور شد برای گذران زندگی از صندوق بنیاد ادبی رویال (سلطنتی) درخواست کمک کند. تا سال ۱۹۳۱ این وضعیت ادامه داشت؛ زمانی که فیلمی آمریکایی با بازی بلا لاگوسی ساخته شد و باعث شد شهرت این کتاب دوباره اوج بگیرد، و از آن زمان به بعد هرگز چاپ آن متوقف نشد.

13.به نام شهر ساحلی «ویتبی» انگلستان چندین بار در رمان اشاره شده است و برای برام استوکر و خانواده‌اش – زمانی که در حال بزرگ شدن بود – مکان تفریحات تابستانی محبوبی به حساب می‌آمد.

14.در سرتاسر کتاب قدرت‌های ماوراءطبیعی دراکولا شامل این موارد است: هیپنوتیزم، قدرت‌های تله‌پاتی، تغییر شکل دادن، توانایی خلق «مه و غبار» و قدرت کنترل حیواناتی مانند موش‌های صحرایی و گرگ‌ها.

15.به رغم آنکه اکثر خون آشام‌ های موجود در فرهنگ عامه فقط با فرو کردن میخی چوبی در قلب‌شان می‌مردند، دراکولا می‌بایست ابتدا سر بریده می‌شد و بعد با میخی چوبی قلبش را سوراخ می‌کردند.


سپــــآس...
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نآشِنآسَم(:
پاسخ
 سپاس شده توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی
#2
کارتونش خیلی باحاله مخصوصا باسلقی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان