امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان سریع بواسیر خارجی (هموروئید خارجی) بدون جراحی

#1
هموروئید خارجی چیست؟
هموروئید ها بالشتک هایی پر خون هستند که به عمل دفع مدفوع از بدن کمک می کنند. در واقع همه افراد هموروئید دارند، و مشکلی نیز برای آنها مشکل ایجاد نمی کند، مگر اینکه متورم شود. به بیانی دیگر بواسیر خارجی یا هموروئید خارجی به تورم سیاهرگ ها در خارج از مقعد و روی عضله مقعدی گفته میشود.

این نوع از هموروئید به شدت دردناک است و در صورتی که در آن لخته خون تجمع کند با نام هموروئید ترومبوزه شناخته میشود.
علت
علت این عارضه اعمال فشار زیاد به این سیاهرگ ها است که موجب تورم آنها می گردد. معمولاً اعمال فشار بیش از اندازه به مقعد در اثر بلند کردن اجسام سنگین، استرس شدید یا اضافه وزن منجر به این بیماری می شود. همچنین زور زدن برای دفع، نشستن به مدت طولانی و رابطه مقعدی می تواند خطر بروز چنین بیماری را افزایش دهد.

علائم
علائم این بیماری شامل موارد زیر است:

درد شدید و تیرکشنده که در تمام طول روز احساس میشود و حتی در مواردی نشستن عادی را برای فرد مشکل می کند.
مشاهده تورم، التهاب و یا قرمزی در نزدیکی دریچه مقعدی
تجمع لخته خون در زیر پوست اطراف مقعد (هموروئید ترومبوزه)
سوزش و خارش در نزدیکی دریچه مقعد
خونریزی
این نوع بواسیر بیشتر از سایرین در معرض عفونت قرار دارد و حتی ممکن است به آبسه منجر شود. در این حالت بیمار علائم دیگری مانند تب را نیز تجربه خواهد نمود.
عکس بواسیر خارجی
عکس بواسیر خارجی
مشاهده عکس هموروئید خارجی می تواند در شناسایی دقیق تر این بیماری به شما کمک کند. با دقت بیشتر به عکس می توانید مشاهده کنید که بافتی متورم در اطراف دریچه مقعدی ایجاد شده است. این بافت ملتهب و قرمز و رنگ است. در اغلب موارد در این موضع متورم شده، لخته خون تجمع می کند. که این مورد نیز در عکس ها به راحتی قابل شناسایی می باشد.

درمان بواسیر خارجی
درمان هموروئید خارجی با استفاده از روشهای مختلفی امکان پذیر است. در ادامه مهمترین این روشها را بررسی می کنیم:

جراحی
این درمان در بیمارستان و معمولاً تحت بیهوشی انجام میشود. در طی آن پزشک با استفاده از جراحی موضع آسیب دیده را از بین می برد. جراحی هموروئید خارجی ممکن است با عوارض خاص خود مانند عفونت، خونریزی و یا درد همراه باشد. همچنین امکان عود مجدد بیماری در این روش بیشتر است.

اسکلروتراپی
در این روش دارویی مخصوص به بواسیر خارجی تزریق میشود. این دارو در سیاهرگ آسیب دیده چسبندگی ایجاد کرده و به مرور باعث از بین رفتن آن میشود. البته تجربه نشان داده اسکلروتراپی به جز مواردی که بیماری که در مراحل اولیه قرار دارد، نمی تواند این زائده را از بین ببرد.

درمان خانگی بواسیر خارجی
درمان خانگی بواسیر خارجی
این درمان شامل روشهایی حمایت کننده است. درمان خانگی اگر همراه با سایر روشها انجام شود می تواند موثر باشد. معمولاً به این دسته از بیماران توصیه میشود، فیبر کافی دریافت کنند و نوشیدن 8 لیوان آب را در رژیم غذایی خود قرار دهند. در ضمن ورزش کافی و حمام سیتز (حمام نشیمن) نیز می تواند در درمان اثر گذار باشد.

مطالعه صفحه مربوط به “رژیم غذایی مبتلایان به هموروئید” می توانید در بهبود سریع تر این بیماری به شما کمک کند.

داروهای گیاهی
درمان هموروئید خارجی با داروهای گیاهی امکان پذیر نیست. اما استفاده از این نوع داروها، در کنار سایر روشها می تواند به رفع علائم بیماری و تسریع روند درمان کمک کند. به طور مثال مصرف برگ تازه آلوئه ورا در رفع خارش و التهاب بواسیر موثر است. همچنین مصرف سیر یا پیاز می تواند از عفونت جلوگیری کند.

دیگر داروهایی گیاهی شامل فندق جادوگر، روغن نارگیل یا حتی سرکه سیب است که همگی از روشهای موثر در رفع علائم بیماری محسوب میشوند.

داروها
استعمال پماد برای بواسیر خارجی یکی از روشهای درمان این بیماری است. یکی از معروف ترین این پمادها، آنتی هموروئید نام دارد. این پماد می تواند در رفع علائم بیماری از جمله، درد، سوزش و خارش موثر باشد. همچنین با دارا بودن خاصیت قابض به رفع بیماری نیز کمک نماید.

در صورتی که علت بیماری یبوست مزمن است، مصرف ملین با مشورت پزشک می تواند به درمان این مشکل کمک کند.

برای آشنایی با دیگر پماد ها و داروی بواسیر می توانید این صفحه را مطالعه نمایید.

درمان هموروئید ترومبوزه
در صورتی که در بواسیر خارجی لخته خون تجمع کرده باشد، هموروئید ترومبوزه نام میگیرد. ترومبوزه وضعیتی اورژانسی است. کلمه “ترومبوز” و به معنی لخته شدن است. در همه افراد هموروئید خارجی، ترومبوزه نمیشود. هنوز پزشکان نتوانستند علت تجمع لخته خون در بعضی از بیماران را کشف کنند.

درمان دارویی هموروئید ترومبوزه امکان پذیر نیست. در این مورد لازم است، جراحی سرپایی ترومبکتومی انجام شود. بیمار می بایست با مراجعه به پزشک، برای تخلیه لخته خون اقدام نمایید. در این حالت پزشک با ایجاد برش بر روی بافت متورم، لخته خون را تخلیه می کند.

اگر درمان هموروئید خارجی ترومبوزه در طی 48 ساعت اول پس از ایجاد لخته انجام شود، احتمال اینکه نتیجه مثبت باشد، بیشتر است. در غیر این صورت ممکن است نیاز به انجام دیگر روشها مثل جراحی باشد.

این نوع هموروئید خطرناک محسوب نمی شود. اما به شدت دردناک است و مسلماً برای بیمار آزار دهنده خواهد بود. حتی ممکن است پیاده روی، نشستن یا رفتن به توالت را برای شخص غیر ممکن کند.

هشدار : هرگز خود شما برای تخلیه لخته اقدام نکنید. این کار ممکن است به عفونت بیانجامد و عوارض بعدی را به همراه داشته باشد.

درمان بواسیر خارجی بدون جراحی
اگر می خواهید بیماری خود را بدون جراحی و در سریع ترین زمان ممکن درمان کنید، درمان هموروئید با لیزر را به شما پیشنهاد می کنیم. در این روش زائده هموروئید بدون درد و خونریزی از بین می رود. لیزر سرپایی انجام شده و چون دوره نقاهتی نیاز ندارد، بیمار می تواند در همان روز محیط کار خود بازگردد.

به علاوه از آنجایی هموروئید خارجی به شدت در معرض عفونت قرار دارد، با انجام لیزر می توانید این خطر را تا حد زیادی کاهش دهید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان