امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف

#1
بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از انواع شایع بیماری های مقعدی است. علت هموروئید اتساع و تورم عروق مقعدی است و می تواند علائم مختلفی از جمله تورم، سوزش، خارش، خونریزی و … را به همراه داشته باشد. اما یکی از نشانه های شایع که می تواند در تشخیص سریع تر این بیماری موثر باشد، توجه به شکل هموروئید است. البته این نشانه اغلب در مورد نوع پیشرفته تر بروز می کند زیرا پس از گذشت مدتی این عروق که دچار التهاب و تورم شده اند، به حدی بزرگ می شوند که از مقعد خارج خواهند شد. این مورد نه تنها نشانه ای از بیماری است، بلکه می تواند در تشخیص مرحله بیماری و انواع آن نیز اثر گذار باشد.
اگر دچار این عارضه هستید و یا علائمی دارید که فکر می کنید، ممکن است دچار این عارضه باشید با ما همراه باشید تا با مشاهده شکل بواسیر یا عکس هموروئید بتوانید به تشخیص و درمان هرچه سریع تر این مشکل کمک کنید.
عکس بواسیر خفیف
عکس هموروئید یا بواسیر خفیفمنظور از بواسیر خفیف وقوع این عارضه در مراحل ابتدایی خود است. در این حالت اغلب علائم چندانی گریبان بیمار را نگرفته و درمان بواسیر ساده تر انجام می شود.

مقاله مرتبط:

نشانه ها و علائم بواسیر یا هموروئید چیست؟
همان طور که در عکس هموروئید خفیف مشاهده می کنید، در این مورد علائم ظاهری چندانی نمایان نمی شوند و بیماری غالباً درد شدیدی را به خصوص به هنگام اجابت تجربه می کند، از سایر علائم هموروئید در موارد خفیف می توانیم به خونریزی، سوزش و در مواردی خارش اشاره کنیم. البته در مواردی التهاب پوست اطراف مقعد و نیز تورم به خوبی قابل مشاهده است. معمولاً هموروئید در کودکان از این نوع است. همچنین نوع خفیف این بیماری با استفاده از روشهای درمان خانگی هموروئید و یا داروی بواسیر قابل رفع است.

زنان در طول زندگی خود بیشتر از مردان در معرض آسیب های مختلف مرتبط با این بیماری قرار می گیرند.

عکس بیرون زدگی بواسیر
عکس بیرون زدگی بواسیرهمان طور که در قسمت قبل اشاره شد، بواسیر با پیشرفت دچار التهاب و تورم بیشتری شده و ممکن است، زائده هایی از مقعد خارج شوند. این بیرون زدگی ها در واقع همان عروق ملتهب و اتساع یافته ای هستند که در اثر اعمال فشار دچار بیرون زدگی شده اند.

این زائده در مورد بواسیرهای نوع داخلی روی میدهد. به علاوه احتمال بروز آن در مراحل 2، 3 و 4 وجود دارد. با پیشرفت بیماری میزان بیرون زدگی افزایش پیدا کرده و در مرحله آخر، امکان بازگشت این زائده به داخل حتی با فشار دست نیز وجود ندارد.

معمولاً پزشکان پس از مشاهده این بیرون زدگی انجام جراحی هموروئید (هموروئیدکتومی) را پیشنهاد می کنند، البته درمان بواسیر با لیزر می تواند این عمل جراحی را ساده تر نماید. این بیرون زدگی می تواند به شدت دردناک باشد و حتی نشستن و کارهای روزمره زندگی فرد را با مشکل مواجه کند، به گونه ای که فرد توانایی دفع را نیز از دست بدهد.

عکس بواسیر زنان
عکس بواسیر زنان بیماری بواسیر از عارضه هایی است که بیشتر زنان را در مقایسه با مردان تحت تاثیر قرار می دهد. علت این امر این است که زنان در طول زندگی خود بیشتر از مردان در معرض آسیب های مختلف مرتبط با این مشکل قرار می گیرند.

بواسیر در بارداری یکی از مشکلات شایع در این دوران است که زنان را به شدت در معرض این بیماری قرار می دهد زیرا این دوران همراه با ترشح هورمون و به طبع ابتلا به یبوست است که در نتیجه آن این عارضه ایجد می شود. پس طبیعی است که زنان بیشتر از مردان در معرض خطر این بیماری قرار گیرند.

اما در مورد عکس هموروئید زنان باید بگوییم، در این مورد بیماری در مردان و زنان تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و ظاهری شبیه به هم دارد. با دقت بیشتر به شکل بواسیر در زنان می توانید اطلاعات بیشتری را در این مورد کسب نمایید.

عکس بواسیر خارجی
عکس بواسیر یا هموروئید خارجیبواسیر خارجی یکی از انواع کمتر شایع این عارضه است و همان طور که در عکس هموروئید خارجی قابل مشاهده است، این بیماری عروق خارج مقعد را تحت تاثیر قرار میدهد. بواسیر خارجی درد بسیار زیادی را به همراه دارد، زیرا در این موضع تعداد گیرنده های درد بسیار بیشتر است، همچنین احتمال آلودگی و خونریزی نیز وجود دارد.

همان طور که در عکس هموروئید خارجی مشاهده می کنید، در مواردی ممکن است، در این زائده لخته خون تجمع کند. که در این صورت بواسیر از نوع ترومبوزه شده و نیاز به تخلیه آن است. در این حالت باید کمتر از 24 ساعت برای تخلیه اقدام کنید زیرا در غیر این صورت نتیجه درمان موثر نبوده و نیاز به انجام سایر روشهای درمانی است. عده ای از افراد هموروئید ترومبوزه را با بواسیر خونی یکسانی می دانند، در صورتی که این دو حالت از بیماری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم، برای آشنایی بیشتر بر روی لینک کلیک نمایید.
مجله پزشکی بیچشک
آگهی
#2
عکسش کو پس
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
 سپاس شده توسط _sehun_


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  درمان خونریزی بواسیر (بواسیر خونی)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان