امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند نکته مهم برای مطالعه زیست

#1
چند نکته مهم برای مطالعه زیست 1


چند نکته مهم برای مطالعه زیست :




از نکات حائز اهمیت در مطالعه‌ی درس زیست، مطالعه‌ی مداوم و هر روزه آن است. حجم بالا و نکات مفهومی و ترکیبی بودن سؤالات کنکور این الزام را به وجود می‌آورد که زیست به صورت روزانه در برنامه‌ی مطالعه‌ی داوطلب قرار بگیرد.

حین مطالعه به تمام عکس‌ها توجه ویژه داشته باشید؛ حتی عکس‌هایی که به نظرتان ساده یا غیر مهم‌اند قابلیت طرح سؤال دارند. با دقت نکات تصاویر را جدا کرده به حاشیه‌ی کتاب درسی خود اضافه کنید.

هر چه‌قدر هم زیست بخوانید باز هم کم است! یک یا دو بار خواندن درسِ زیست تنها یک نمای کلی از مطلب به شما می‌دهد. برای این‌که مطمئن شوید مفهومِ مطلب را دریافته‌اید چندین بار بخوانید و از تست‌های آموزشی در راستای فهم مطلب کمک بگیرید.

 تست با زمان‌گیری را به موقعی موکول کنید که روی متن اصلی مسلط شده‌اید.

حین تست زدن سؤالاتی که به نظرتان جالب و دارای نکات مهم یا جدیدند جدا کرده علامت بزنید یا در کتاب خودآموزی‌تان وارد کنید تا در زمان مرور، همه‌ی آن‌ها را دوباره یک‌جا ببینید.

هم ترکیبی بخوانید و هم ترکیبی تست بزنید. بسیاری از فصل‌های کتاب زیست به هم مرتبط‌اند و از هم جدا نیستند پس نکات مرتبط با آن را بخوانید. به این ترتیب مطالب به‌درستی در ذهن شما دسته‌بندی می‌شوند.

اغراق‌آمیز نخوانید! گاهی تعدادی از داوطلبان به دلیل اهمیت زیاد درس زیست در مطالعه‌ی روزانه‌ی خود مثلاً 7 ساعت مطالعه‌ی زیست در نظر می‌گیرند و از سایر درس‌ها بازمی‌مانند. درس زیست نیاز به مطالعه‌ی مستمر و آرام و پیگیر دارد تا هم خسته نشوید و هم با دقت و با کیفیت بخوانید.

گاهی بعضی جملات کتاب درسی‌تان قید‌هایی مثل «بعضی، اغلب، برخی، اکثر و...» دارند. این جملات را جدا کرده یا با مارکر خاصی برای خودتان علامت زده و آن‌ها را به خاطر بسپارید.

بعضی فصل‌ها علی‌رغم ساده بودن، سؤالات ترکیبی و سختی در کنکور دارند. سرسری از این فصل‌ها نگذرید و این نکته را به خاطر داشته باشید که درس زیست مطلب و فصلِ کم‌اهمیت ندارد.

برای بعضی فصل‌ها نیاز است که مطلب را جزء‌به‌جزء حفظ کنید؛ پس فقط حفظی‌خوان یا مفهومی‌خوان نباشید. این دو کار در کنار هم مؤثر خواهند بود.

اولویت شما کتاب درسی است. ابتدا روی کتاب درسی مسلط شوید و بعد برای فهم بهتر می‌توانید از درس‌نامه‌ی سایر کتاب‌های کمک‌آموزشی استفاده کنید. همه‌ی این کتاب‌ها یک مطلب واحد را می‌گویند البته با نثر و شیوه‌ی نگارشی متفاوت. پس آگاهانه منابع را انتخاب کرده و آن‌ها را با دقت مطالعه کنید و از تهیه کردن کتاب‌های متعدد  و سردرگم‌کننده بپرهیزید.

بعد از تست زدن، پاسخ تمام سؤالات را بررسی کنید؛ حتی تست‌هایی را که درست جواب داده‌اید. گاهی نکات مرتبط به آن سؤال از فصل‌های دیگر در قالب پاسخِ سؤال‌ها آورده شده است که دیدن آن‌ها ذهن شما را به سمت فصل‌های مرتبط می‌برد.


بررسی آزمون امری بسیار مهم است و مهم‌ترین بخش آن بررسی سؤالات زیست است. سؤالاتی را که در آزمون پاسخ ندادید یا اشتباه پاسخ دادید بررسی کرده و در کتاب خودآموزی‌تان یادداشت کنید تا در روزِ مرور ِ کلی (پنج‌شنبه‌ی قبل از آزمون) مجدداً آن‌ها را بخوانید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
:}
پاسخ
 سپاس شده توسط سهَ‌ند
آگهی
#2
فقط اون سوالاش که میگفت: چند مورد از موارد زیر جمله‌ی زیر را به نادرستی تکمیل نمیکند ...

بعد جمله هه اینجوری شروع میشد: قطعا نمبتوان گفت که در پروکاریوت های هتروتروف برخلاف یوکاریوت های هتروتروف ..ادامه جمله.. Telegh_28
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط מַברִיק


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ⇚ دانلود کتاب عروض و قافیه نکته باز
  نکته در تکنیک های ترجمه ای _ عربی
  نکاتی کوتاه در مورد سلول و غشا و .._ زیست
  نکات دستگاه گوارش ملخ _ زیست
  مبحث هیدر _ زیست کنکور
  چند نکته مهم از شیمی دبیرستان
  ژنتیک جمعیت_ زیست کنکور
  ۵ نکته مهم در رابطه با ترجمه عربی
  نکاتی مهم از مبحث نفرون ،زیست کنکور
  نحوه مطالعه "قواعد" درس عربی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان