امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند

#1
میلنا اسمیت و پنه لوپه کروز در مادران موازی.
جشن خانواده ها و همبستگی زنان … میلنا اسمیت و پنه لوپه کروز در مادران موازی. عکس: ال دسیو
پدرو آلمودوار و پنه لوپه کروز جشنواره را با یک ملودرام پرهیاهو و خونگرم مبادله شده در بدو تولد درباره دو زن مجرد که در یک بخش زایمان ملاقات می کنند افتتاح می کنند.

اولین روز جشنواره فیلم ونیز یک ماجرای هیجان انگیز و قابل انتظار است. پرسنل ماسک پزشکی می پوشند، سینماها ضد عفونی شده اند و مهمانان مانند اعضای مضطرب خانواده بیرون از زایشگاه پشت در جمع می شوند. خوشبختانه آنها در دستان خوبی هستند. پدرو آلمودوار ماما است. او تصویری از شب افتتاحیه ارائه می دهد که به طور مثبت با زندگی همراه است.

مادران موازی با نمایش اجرای مطمئنی از پنه لوپه کروز، به مثابه یک ملودرام پرهیاهو مبادله شده در بدو تولد شکل می گیرد، مملو از اختلاط ها و معماهای اخلاقی، که گهگاه به سمت مسخره بازی متمایل می شود. اما اولین ظواهر فریبنده است و فیلم مفهوم بالای خود را تکذیب می کند. به ما گفته می‌شود که همه نوزادان ارواح گذشته را در ژن‌های خود حمل می‌کنند – و همین‌طور است در مورد جدیدترین آلمودوار، که گره‌دار و خراب‌کننده است. کالبد شکافی از تاریخ تاریک اسپانیا که لباسی شبیه یک دوش بچه روشن به تن کرده است. این یک فیلم آشفته است. مواد همیشه ژل نمی شوند. اما این روحیه آنقدر سخاوتمند است که شکایت کردن سخت است. اکثر کارگردان ها خیلی کم می دهند. در مقابل، آلمودوار ثروت بیش از حدی را ارائه می دهد.


کروز در نقش جانیس، عکاس 40 ساله ای بازی می کند که مصمم است دخترش را به عنوان یک مادر مجرد بزرگ کند، درست مانند مادر و مادربزرگش قبل از او. او در زایشگاه با نوجوانی به نام آنا (میلنا اسمیت) آشنا می شود که به همین ترتیب قصد دارد آن را به تنهایی برود. زنان نزدیک می شوند. هر دو در یک قایق هستند ماه‌ها بعد، یک آزمایش بیولوژیکی نشان می‌دهد که این دو چقدر به هم مرتبط هستند.

اسمیت، پدرو آلمودوار و پنه لوپه کروز در جشنواره فیلم ونیز.
اسمیت، آلمودوار و کروز در جشنواره فیلم ونیز. عکس: جوئل سی رایان/اینویژن/AP
آلمودوار با انرژی مرسوم خود با پیچش‌ها و چرخش‌های داستان برخورد می‌کند و رها می‌کند، جشنی قوی و گرم از همبستگی زنانه و خانواده‌های موقتی که به عنوان قایق نجات برای کسانی که احساس می‌کنند به سر می‌برند، برپا می‌کند. مادران یکدیگر را دوست دارند و تا جایی که می توانند فرزندان خود را بزرگ می کنند. مشکل اینجاست که جنیس حقیقت را می‌داند و آنا نمی‌داند، و این فریب و عواقب آن است که فیلم را به سمت عمل دوم عجیب‌تر و تاریک‌ترش سوق می‌دهد.


به نظر می رسد که معشوقه متاهل جانیس یک باستان شناس پزشکی قانونی است و بخشی از بنیادی است که مسئول نبش قبر بقایای کشته شدگان در طول جنگ داخلی اسپانیا است. او از او کمک می خواهد تا جسد پدربزرگش را که ظاهراً در یک گور دسته جمعی در خارج از روستای قدیمی اش دفن شده است، پس بگیرد. در پایان، محلی‌های سالخورده - عمدتاً زنان - در علفزار جمع می‌شوند تا برای اولین بار استخوان‌های قدیمی را ببینند. این یک تولد تازه است و در راه خود به همان اندازه ارزشمند است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم‌ها و سریال‌ تلویزیونی جدیدی در ارتباط با مجموعه Power Rangers در دست ساخت است
  Fast and Furious 11 آخرین فیلم مجموعه سریع و خشمگین خواهد بود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  تریلر جدید فصل دوم سریال His Dark Materials؛ دنیاهای موازی
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  بازیگران فیلم لایو اکشن Resident Evil معرفی شدند؛ وفاداری سری جدید به مجموعه بازی
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان