امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سخت ترین زبان دنیا چیست؟!

#1
زبان‌های زیادی ادّعا شده که سخت‌ترین زبان دنیا هستند. قضاوت‌ها هم معمولاً بر دو پایه‌ی است…
زبان‌های زیادی ادّعا شده که سخت‌ترین زبان دنیا هستند. قضاوت‌ها هم معمولاً بر دو پایه‌ی است: راحتی یادگیری برای کودکانِ تازه به دنیا آمده و هم‌چنین میزانِ چالش برانگیزی یک زبان برای کسی که آن را می‌خواهد به عنوانِ زبان دوّم یاد بگیرد، صورت می گیرد.

زبان به مثابه زبان دوّم فرد
آشکار است که میزانِ سختیِ یک زبان برای یادگیرنده بستگی به فاکتورهای زیادی دارد که مهم‌ترینِ آن‌ها زبانِ مادریِ خودِ شخص است. بنابراین درست کردن یک جدولِ یونیورسال مربوط به سخت‌ترین زبان‌های دنیا کاری بی‌معنی خواهد بود. برایِ مثال برای یک انگلیسی‌زبان یادگیری زبانِ فریسان -زبانی که در ناحیه‌ای در هلند رایج است- بسیار راحت‌تر از یک ژاپنی‌زبان خواهد بود. پس، درجه‌یِ سختیِ زبانِ دوّم با گنجینه‌یِ لغت، دستور زبان، ساختارِ جمله، ساختارِ زبان، فرهنگ و خیلی چیزهایِ دیگرِ مربوط به آن زبان، رابطه‌ی مستقیمی دارد. لازم به توضیح است که، این درجه‌یِ «نزدیکی» بینِ دو زبان همیشه هم مربوط به هم‌خانواده بودنِ زبان‌ها نیست. برایِ مثال انگلیسی‌زبان‌ها اغلب می‌گویند زبانِ اسپانیایی را خیلی راحت می‌توانند یاد بگیرند. این به دلیلِ نزدیکیِ فونولوژی این دو زبان است.

میزانِ در دسترس بودنِ گویش‌وران
از این نظر زبانِ سنتینلی سخت‌ترین زبان دنیا باید باشد. چون ساکنانِ جزیره‌ی سنتینلِ شمالی برایِ چند صد سال ارتباطِ خود با جهانِ خارج را قطع کرده‌اند و هیچ کس را هم به جزیره‌شان راه نمی‌دهند. بنابراین هیچ کس در هیچ کجایِ جهان به غیر از جزیره‌ی سنتیل قادر به یادگیریِ آن زبان نیست!

برایِ انگلیسی‌زبان‌ها
دیپلمات‌هایِ انگلیسی‌زبان اطّلاعاتِ جالبی در این خصوص ارائه می‌کنند:
نتایجِ تحلیلِ ۶۳ زبان از سویِ انستیتو سرویسِ امور خارجه‌یِ دپارتمانِ دولتیِ ایالاتِ متّحده زبان در این زمینه برایِ یادگیری خواندن و نوشتن در ۸۸ هفته نشان می‌دهد زبان‌های «عربی، چینیِ یو، چینیِ ماندارین، ژاپنی و کره‌ای» سخت‌ترین زبان‌ها هستند. که از زبانِ ژاپنی در این میان به عنوانِ پیچیده‌ترین زبان می‌شود.
ریچارد برِشت از مرکزِ ملّی زبان‌هایِ خارجی می‌‌گوید: «بدون هیچ سؤالی ژاپنی سخت‌ترین زبان است. خیلی دوست داشتم این زبان رو یاد می‌گرفتم ولی اون خیلی افسرده‌کننده ست.» و اضافه می‌کند دپارتمان دولتی به دانشجویانِ خود مدّت زمانی سه برابر بیش‌تر از زمانی که برایِ یادگیریِ زبان‌هایی مثلِ اسپانیایی یا فرانسوی می‌دهد، فرصت ارائه می‌کند.

برایِ ایرانی‌ها
شاید نزدیک‌ترین زبان به زبانِ فارسی (به غیر از زبان‌هایِ هم‌خانواده‌ی فارسی در داخلِ ایران هم‌چون کردی، لری، گیلکی، مازنی و …) زبانِ عربی باشد. دلیلِ عمده‌یِ این مسئله هم وجودِ واژگان بسیار زیادِ عربیِ دخیل در فارسی ست. این وضعیّت هم‌چنین با میزانِ کم‌تری در موردِ زبانِ ترکی هم صادق است. از این نظر یادگیریِ عربی با توجّه به پیوندهایِ مذهبی و فرهنگی بینِ سه فرهنگِ عربی، ترکی و فارسی، چندان برایِ فارسی‌دان‌ها سخت نیست.

زبانِ ژاپنی
ژاپنی‌ها سه خط برایِ زبانِ خودشان ابداع کرده اند: کانجی، هیراگانا و کاتاکانا. با کانجی، که شاملِ ده تا پانزده هزار کاراکتر است، کلماتی که از زبانِ چینی وارد شده، با هیراگانا کلمات اصیلِ ژاپنی و با کاتاکانا هم کلماتِ دخیل از زبانِ انگلیسی و دیگر زبان‌ها را می‌نویسند. از این نظر ژاپنی پیچیده‌ترین زبانِ دنیاست. بیش‌ترِ کلمات در زبانِ ژاپنی داراریِ دو تلفّظ هستند: تلفّظِ چینی و تلفّظِ ژاپنی. با صداهای کاملاً متفاوت. بنابراین یادگیریِ ژاپنی مثل این است که بخواهید دو زبان را در یک زبان یاد بگیرید!
تلفّظِ همه‌یِ ۸ حروفِ کانجی «شین» است. با معانیِ کاملاً بی‌ربط به هم. معنیِ آن‌ها «والدین، قلب، کِشِش، درست، تازه، ایمان، پیشرفت و خدا» است. نکته‌یِ جالب این که، بر خلافِ چینی، در ژاپنی تغییرِ تونِ صدا برایِ ایجادِ تمایز میانِ کلمات وجود ندارد و بنابراین تلفّظى همه‌ی این کلمات دقیقاً مثلِ هم است.

زبانِ ماندارین:
«فرق عمده‌یِ زبانِ چینی ماندارین با اکثر زبان‌هایِ دیگرِ جهان در آهنگین بودن آن می‌باشد.بدین صورت که هر هجا در این زبان، در ۴ آهنگ و تعدادی ازهجاها نیز به صورتِ استثنائی در ۵ آهنگ تلفّظ می‌شوند. تعدادِ کاراکترهایِ(علائم نگارشی)این زبان، که در چینی به آن‌ها خَنزی گفته می‌شود، به طورِ سنّتی بالغ بر هفتاد تا هشتاد هزارعدد می‌باشد، که البته امروزه همگیِ آن‌ها (جز برای کاربردهای ادبی و مطالعاتی) منسوخ شده‌اند و در حال حاضر یک چینی یا یک خارجی که می‌خواهد چینی بیاموزد، برای آن‌که بتواند بگوید سواد کامل دارد، باید تنها حدودِ ده هزار کاراکتر را بتواند بخواند و بنویسد. امروزه برای آوانویسی این زبان از سیستمی مبتنی بر الفبایِ لاتین به نام پین این(pin yin)استفاده می‌شود.
منبع:http://writing.2khati.com/tag/%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%B9%D9%84%D9%85%D9%8A-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%B7%DB%8C
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، خانوم گل ، در جستجوی حقیقت ، ساغر ، deymon 20 ، Azarbayjanliam ، (nasim) ، cute flower ، فلانی ، sara ss501 ، baran.T ، mandi ، .ali. ، black devil ، Magical Girl ، orkideh ، Apathetic ، atena1 ، Snow-Girl ، bi kas ، naghmeh.dorani ، ƝeGaЯ ، زهرا ابی ، D-: ، ღSηow Princessღ ، *nadia*horan* ، F A R ! N ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، ☼آریا☼ ، gh@z@le♥ ، Aiden Pearce ، محیا خانوم ، Mιѕѕ UηυѕυαL ، pink lady ، کبرا(دشمن افعی خخخخ) ، Mïņ̃†êR ، سانا50 ، ~~SARA:HIVA~~ ، Mr.Robot ، -м α є ∂ є- ، *Nafas* ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
زبان ترکی ازهمه سخت تره.
دوسال وهشت ماهه که کنارهمیم Heart
پاسخ
 سپاس شده توسط deymon 20 ، sara ss501 ، The Ginkel
#3
(12-10-2011، 16:44)mahrokh نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
زبان ترکی ازهمه سخت تره.

طبق بررسی های جهانی زبان چینی ماندارین سخت ترین زبان دنیاست و بیشترین قواعد را نسبت به دیگر زبانها دارد
البته قابل توجه این که زبان چینی ماندارین پس از انقلاب چین در دهه 50 میلادی یک بار ساده سازی شده است
اگه ساده تر نمی شد که وضع خراب تر بود...
پاسخ
 سپاس شده توسط deymon 20 ، FARID.SHOMPET ، cute flower ، sara ss501 ، atena1 ، bi kas
#4
خیلی مثال ها میشه زد من هم قبول دارم چینی و روسی از دید من سخت ترین هستند
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط در جستجوی حقیقت ، deymon 20 ، sara ss501 ، bi kas
#5
به نظر من سخت ترین زبان برای مکالمه. فرانسه هس چون از 17 کلمه 12 تاشونو نمی خونن

خیلی مسحرس
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، sara ss501
#6
چینی و روسی
Heartنمی گویم بی گناهم،اما،تک گناهم و
تنها گناهم،دوست داشتن تو بودHeart
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، sara ss501 ، mandi
آگهی
#7
هندی و چینی
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، sara ss501 ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ
#8
اون روز داشتم با یه نرم افزار آموزش زبان کار می کردم متوجه شدم آلمانی هم همچین آسون نیست هاConfusedConfusedConfused
ولی باز بهتر از چینی یهSmileSmileSmile

ژاپنی رو هم که اصلا حرفش رو نزن که مشخص نیست چه جوری می نویسن
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، mandi ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ
#9
(12-10-2011، 16:44)mahrokh نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
زبان ترکی ازهمه سخت تره.

سخت بودن یک زبان برای یادگیری که دلیلی برای قدرت و شیوائی آن زبان نیست

به نظر من زبان ترکی یکی از آسانترین و در عین حال قویترین و شیواترین زبانهای جهان برای ارتباط و تکلم می باشد که اگر فرصت شد توضیحاتی درباره قوائد باور نکردنی این زبان خواهم داد.
سخت ترین زبان دنیا چیست؟! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط در جستجوی حقیقت ، بهنام0241 ، پرهام 15
#10
به نظر من فرانسوی و روسی خیلی سختن!!!
HeRe'S tO neVeR gRoWinG Up
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  دیالوگ و مونولوگ چیست؟
  ♥خواهــر که داشته باشی انگاری دنیا رو داری ♥
  زیباترین جمله ای که در ذهنتان ثبت شده چیست؟
  اموزش زبان کره ای :)
  معرفی کتبی برای آموزش زبان عربی
  برای حفظ موجودیت زبان فارسی چه کرده ایم؟
  برگزاری نشست «پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در منطقه اکو»
  پارادوکس چیست و چه جایگاهی در علم، فلسفه و ادبیات دارد؟
  دور دنیا در هشتاد روز!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان