امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا ها یه سلامتی!!!!چه چیز برایه ما ضرر دارد و چه چیز مفید است!!!!

#1
میوه های پلاسیده را نخورید، سرطان زا هستند
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/mbbj1rkl0pnstm6330q.jpg

اگر می گویید “قسمت خراب آن را بریده و مابقی را می خورم” این مطلب را بخوانید.
متخصصان به ریسک ابتلا به سرطان در صورت خوردن میوه پلاسیده هشدار می دهند.

هر فصلی میوه خاص خود را دارد. به هنگام انتخاب و خرید میوه بایستی به چند نکته توجه کرد:

- در خرید میوه بایستی به تازه بودن، پلاسیده و له نبودن آن باید دقت کرد.

- میوه هایی که شروع به خراب شدن کرده اند، نشانگر نزدیک بودن خطر هستند.

- به هیچ وجه میوه کپک زده نخورید. زیرا به شدت سرطان زا می باشد.

- متخصصان بر این عقیده اند میوه هایی که شروع به پلاسیده شدن کرده اند را بایستی حتما دور انداخت.

اکثر اوقات قمست خراب میوه را بریده و مابقی را برای اینکه اسراف نشود می خوریم. ولی این کار بسیار نادرستی است. زیرا میکوتوکسین هایی که در نتیجه کپک زدن بوجود می آیند، در بقیه قسمت های میوه نیز پخش می شوند. به همین دلیل نیز تنها کاری که باید با میوه پلاسیده کنیم این است که آن را دور بیندازیم.

چرا پس از خوردن غذا، آب نخوریم؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/9p6rnzaaexeg2apugxr.jpg

چینی ها و ژاپنی ها به هنگام صرف غذا، به نوشیدن چای داغ به جای آب سرد می پردازند، این کار به هضم غذا کمک می کند.

شاید اکنون زمان آن فرا رسیده است که ما نیز در عادات غذاییمان تغییراتی دهیم.
این مقاله شاید بیشترین تاثیر را بر روی کسانی دارد که به هنگام صرف غذا، عادت به نوشیدن آب سرد دارند.
نوشیدن یک لیوان از یک نوشیدنی خنک پس از صرف یک وعده غذایی لذت بخش است.
اما این عمل منجر به انجماد بیشتر چربی های موجود در غذایی می شود که تازه صرف کرده اید.
همچنین این عمل باعث کاستن از سرعت هضم غذا در سیستم گوارشی شما می شود.
هنگامی که این رسوبات حاصله با اسید های موجود در بدن واکنش دهند، تجزیه گشته و سریع تر از غذای جامد صرف شده، جذب سیستم گوارشی می شود.
مواد حاصله به تدریج لایه داخلی سیستم گوارشی (روده) را پوشانده و در مدت زمان کوتاهی تبدیل به چربی و سپس بروز سرطان خواهد شد.
پس بهترین راه مقابله با این مساله ، نوشیدن آب گرم و یا صرف سوپ داغ پس از هر وعده غذایی است.

چرا کباب کردن غذاها ضرر دارد؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/y4wf3c1lulrkllhbphd1.jpg

در روش رایج کباب کردن، منبع حرارت مستقیماً در پایین قرار دارد.
این امر باعث می‌شود در حین کباب کردن گوشت، روغن و آب گوشت بر روی منبع حرات ریخته.
و در اثر برخورد شعله مستقیم به گوشت و همچنین سوختن روغن آن ترکیبات هیدروکربنی چند حلقه‌ای معطر (PAHs) تولید می‌ شود که به‌ صورت دود بر روی گوشت رسوب کرده و به مصرف می‌رسد.
ترکیبات هیدروکربنی چند حلقه‌ای معطر گروهی مرکب از بیش از ۱۰۰ نوع ماده شیمیایی مختلف است که در اثر سوختن ناکامل ذغال، روغن، گاز و سایر مواد آلی نظیر تنباکو و یا در گوشت کباب شده بر روی ذغال و در غذاهای فرآوری شده به‌وجود می‌آید.
همچنین در اثر کباب شدن، چربی ها شکسته و هیدروکربن ایجاد می‌شود و هر چقدر زمان پخت گوشت به صورت کبابی بیشترشود، سرطان زا بودن آن نیز بیشتر می‌شود.

مطالعات و پژوهش‌ها در روش کبابی کردن اثبات کرده‌است که کبابی کردن گوشت ماکیان (مثل مرغ)، ماهی، خوک و گاو موجب تولید ترکیبات شیمیایی نظیر آمین‌های هتروسایکلیک، بنزوپیرنز و هیدرو کربن‌های پلی سایکلیک آروماتیک می‌شود که همگی سرطانزا می‌باشند، البته خواباندن گوشت در روغن و ادویه جات به اندازه مناسب، موجب کاهش تولید مواد شیمیایی نامبرده می‌شود.

با توجه به این‌که بیشتر این مواد در اثر برخورد شعله مستقیم به گوشت و همچنین رسوب دود حاصل از سوختن روغن گوشت در طی کباب کردن به‌وجود می‌آیند با اعمال تغییرات جزیی در شیوه کباب کردن می‌توان میزان این مواد را در داخل گوشت کم کرد.

خوشبختانه امروزه دستگاه‌های کباب‌پزی به بازار عرضه شده که منبع حرارت در کنار و یا بالای آن قرارگرفته و با جلوگیری از برخورد شعله مستقیم گاز به گوشت (ایجاد حرارت غیرمستقیم) و در نتیجه حذف دود می‌توان تولید ترکیبات هیدروکربنی چند حلقه‌ای معطر (PAHs) و از جمله بنزوپیرن که یک ماده سرطان‌زا است را کم کرد!!!

با خوردن این غذاها همیشه سالم بمانید

با خوردن این غذاها همیشه سالم بمانید
اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید.
زمانی که دیدید دکمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یک موز متوسط ۱۰۵ کالری و فقط ۱۴ گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز ۳۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندکی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید.
هشت عدد زرد‌آلوی خشک حاوی ۲ گرم فیبر و فقط ۳ میلی‌گرم سدیم و ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم است که همه این‌ها کمک می‌کنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نکرده و از تشکیل سنگ‌های اگزالات کلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های کلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ کلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف کنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، کشمش بخورید.
۶۰ عدد کشمش تقریبا می‌شود یک مشت پر که حاوی یک گرم فیبر و ۲۱۲ میلی‌گرم پتاسیم است که هر دو برای کنترل فشار خون بالا در قالب یک رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده که پلی‌فنل‌ های موجود در مواد‌ غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین کشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که کاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید.
یک فنجان و نیم ماست طبیعی (کم‌چرب/پروبیوتیک) غذا را به شکل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیوتیک قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور که می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

اگر بیش از حد سرفه می‌کنید، عسل بخورید.
در مطالعه‌ای که توسط دانشمندان آمریکایی انجام گرفته، مشخص شده ۲ قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در کودکان کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میکروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را کاهش داده و بیمار را آرام می‌کند. البته به شرطی که عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی می‌کنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید.
فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است که به واسطه رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف کردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد که به بدن کمک می‌کند اکسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. کمبود اکسیژن یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، کلم بخورید.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ در دانشگاه جانز‌هاپکینز صورت گرفته نشان داده، یک ترکیب بسیار قدرتمند موجود در کلم به نام سولفورافان، هلیکو‌باکتر پیلوری(باکتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از کار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یک فنجان پر از کلم ۳۴ کالری دارد و ۳ گرم فیبر و ۷۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند.

اگر مشکل دفع دارید، انجیر بخورید.
۴ عدد انجیر خشک ۳ گرم فیبر دارد که باعث تنظیم حرکات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر ۵ درصد پتاسیم و ۱۰ درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند.

اگر دارای مشکلات شکمی هستید، ریحان بخورید.
مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، کرامپ‌های شکمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باکتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یک ماده ضد‌اسپاسم است که می‌تواند باعث بهبود کرامپ‌های شکمی شود. هر طور که دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار کم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید.
حدود ۸۵ گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی کل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است که باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود که هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی که از بی‌خوابی یا کم‌خوابی رنج می‌برند دچار کمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از کسالت دور شوید، ماهی تن بخورید.
۸۵ گرم از ماهی تن کنسرو شده حاوی حدود ۸۰۰ میلی‌گرم امگا۳ است. محققان معتقدند، امگا۳ باعث رفع کسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار کمی نان تاثیر بهتری دارد چون کربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس کسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید.

مطالعات متعددی نشان داده، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق
چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یک فنجان چای زنجبیل باعث کاهش حالت تهوع
ناشی از بیماری حرکت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی
نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سرکوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این
ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.


اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید.
چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. ۲ قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش دم کنید و کمی که خنک شد میل کنید. برای برطرف شدن این مشکل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

چرا حبوبات بخوریم؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.up.vatandownload.com/images/3776n6d3mh9522u3mtct.jpg

حتما تاکنون بارها شنیده‌اید که اگر از یک رژیم کاهش وزن پیروی می‌کنید، مصرف
حبوبات برایتان مفید است، بنابراین اگر مراقب وزن خود هستید، حبوباتی نظیر لوبیا و
عدس را به برنامه غذایی خود بیفزایید. حبوبات علاوه بر فواید متعدد، طعم دلپذیری
دارند!
در این مقاله ۷ دلیل مهم برای گنجاندن حبوبات در برنامه غذایی روزانه را با هم بررسی می‌کنیم:

افزایش عملکرد آنزیم‌های بدن:
حبوبات سرشار از مس می‌باشند. مس یک ماده معدنی کلیدی و ضروری برای عملکرد مناسب بسیاری از آنزیم‌های بدن است. بعنوان مثال، مس کوفاکتور یک آنزیم اکسیداتیو کلیدی به نام سوپراکسید دیسموتاز می‌باشد. این آنزیم مهم باعث خنثی و بی‌اثر کردن رادیکال‌های آزاد تولیدشده در میتوکندری سلول‌ها می‌شود.

دریافت آهن بیشتر:
حبوبات منبع خوبی از آهن هستند. آهن یک ماده معدنی مهم است که برای تولید هموگلوبین (ناقل اکسیژن از ریه‌ها به سلول‌های بدن) مورد نیاز است. کمبود دریافت آهن می‌تواند منجر به بروز کم‌خونی شود. سعی کنید حبوبات را به همراه منابع خوب ویتامین C (مانند پرتقال، لیمو ترش و گوجه‌فرنگی) بخورید تا توانایی بدن برای جذب آهن افزایش یابد.

حفظ وزن با کاهش تمایل و ولع برای غذا خوردن:
تحقیقات نشان داده‌اند احتمال بروز چاقی در افرادی که حبوبات را به طور منظم در برنامه غذایی روزانه خود می‌گنجانند، در مقایسه با کسانی که بطور منظم حبوبات مصرف نمی‌کنند، کمتر می‌باشد. همچنین این افراد، اغلب سایز دور کمر کمتری دارند. در واقع، فیبر محلول موجود در حبوبات موجب کند شدن فرآیند هضم و ایجاد احساس سیری برای مدت زمان بیشتری می‌شود. به علاوه، حبوبات مواد غذایی انرژی‌بخشی هستند که از ترشح مقادیر اضافی انسولین توسط پانکراس جلوگیری می‌کنند. ترشح مقدار زیادی انسولین موجب کاهش میزان قندخون و ایجاد ولع خوردن می‌شود. برعکس، خوردن مواد غذایی مانند حبوبات از ترشح مقدار زیادی انسولین توسط پانکراس جلوگیری می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود قندخون در سطح مناسبی حفظ شود و به این ترتیب، به کاهش ولع خوردن و ایجاد احساس سیری می‌انجامد.

پیشگیری از بروز دیابت نوع دو:

فیبر محلول موجود در حبوبات به حفظ سطح قندخون کمک می‌کند و در نتیجه از بروز
دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌نماید. میزان بالای فیبر حبوبات باعث کاهش جذب قند به
جریان خون و در نتیجه آزاد شدن آهسته و پیوسته انرژی در بدن می‌شود.


دریافت پروتئین بیشتر:
حبوبات بعنوان منابع گیاهی خوبی از پروتئین می‌باشند. مصرف حبوبات به همراه غلاتی از قبیل برنج، پروتئینی قابل مقایسه با پروتئین گوشت و فرآورده‌ های لبنی را تأمین می‌کند که مشکلات پروتئین‌های حیوانی مانند کالری بالا و اسیدهای چرب اشباع شده را نیز ندارد.

کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی:
حبوبات با دارا بودن میزان بالایی فیبر محلول، به کاهش کلسترول تام و LDL کلسترول (کلسترول بد) خون کمک می‌کنند. فیبرهای محلول به اسیدهای صفراوی (برای هضم چربی‌ها مورد نیاز می‌باشند) که توسط کبد از کلسترول ساخته می‌شوند متصل شده و آن را به روده منتقل می‌کنند تا دفع شوند. در نتیجه کبد باید ذخایر اضافی کلسترول بدن را مصرف نماید تا اسیدهای صفراوی جدید تولید کند.
علاوه بر آن، حبوبات منبع خوبی از فولات و منیزیم می‌باشند. فولات (از ویتامین‌های گروه B)، به کاهش میزان هموسیستئین کمک می‌کند. مقدار زیاد هموسیستئین می‌تواند باعث تخریب رگ‌های خونی و در نتیجه بروز حمله قلبی شود. از طرف دیگر، منیزیم به کنترل فعالیت‌های عصبی- عضلانی قلب و ریتم منظم ضربان قلب کمک می‌کند. همچنین منیزیم از بروز لخته‌های خونی غیرطبیعی در قلب جلوگیری می‌کند و احتمال بروز حمله قلبی را کاهش می‌‌دهد.

کاهش احتمال بروز سرطان:
تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که حداقل دو بار در هفته حبوبات می‌خورند، ۲۵ درصد کمتر از کسانی که از حبوبات به میزان کمتر استفاده می‌کنند، به سرطان سینه مبتلا می‌‌شوند. مصرف قندهای ساده باعث تغذیه سلول‌های سرطانی می‌شود و زمانی که این مواد غذایی با حبوبات جایگزین گردند، قدرت بدن برای مقابله با سرطان افزایش می‌یابد.

خب دیگه خسته شدم ادامشم واسه بعدا!!!!
آنان که با زندگی میسازند زندگی را میبازند
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، pink devil ، shipar ، LIGHT ، poya ، best~boy ، aCrimoniouSs ، Ali MuSiC ، sanaz_jojo ، AmItiSe ، ♥گل یخ ♥
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟
  رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان