امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«اتاق فیلم و سینما»

#81
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سریال پایتخت ۴ برای رمضان ۹۴ ساخته می شود
خیلی از طرفداران سریال پایتخت میخواهند بدانند آیا سری چهارم این مجموعه ساخته خواهد شد یا نه ؟ که در این مقاله مصاحبه ایی رو با محسن تنابنده انجام دادیم که متن کامل آن به شرح زیر است
پایتخت ۳ برای سومین بار پربیننده ترین سریال نوروزی شد؛ سریالی روستایی که کار خود را با چند بازیگر تئاتری شروع کرد اما خیلی زود توانست جای خود را میان مردم باز کند. محسن تنابنده نقش بسیاری در این موفقیت دارد. او که فیلمنامه این سریال را نوشته، وظیفه انتخاب بازیگران را هم برعهده داشته است.
علاوه بر این نقی معمولی را تبدیل به یکی از ماندگارترین شخصیت های تلویزیونی کرد. به همین بهانه با او گفتگویی کردیم. او از رمز موفقیت پایتخت و تغییراتی که به مانا بودن این سریال کمک کرد گفت تا سختی که برای کم کردن وزن خود و کشتی گیر شدن کشیده است
شخصیت های سریال پایتخت به خصوص کاراکتر نقی در سری سوم این سریال تغییرات بسیاری داشتند. این بار نقی حسود شده بود و اصرار داشت به قول خودش «هد فامیل» باشد. این تغییرات از کجا می آید؟
– اگر این تغییرات به وجود نمی آمد، کسی آن را تماشا نمی کرد. پایتخت ۲ هم با سری اول آن تفاوت داشت.
اما تغییرات سری سوم سریال نسبت به سری قبل خیلی بیشتر بود.یعنی معتقدید پایتخت ۲ نسبت به پایتخت ۱ مخاطبان کمتری داشته و شما برای اینکه در سری سوم سریال بتوانید ریزش مخاطب را جبران کنید، این تغییرات عمده را در کاراکترها ایجاد کردید.
– شاکله کاراکترها تغییر چندانی نکرده. مهمترین تفاوت هر سری «پایتخت» موقعیت های متفاوت است که کاراکترها در آن قرار می گیرند. این موقعیت ها هستند که شخصیت های سریال را به لحاظ روحی، روانی و اخلاقی دچار تغییر می کند. موقعیت شغلی ارسطو تغییر کرده، بنابراین انگلیسی صحبت می کند، خوش تیپ تر شده و یک همسر خارجی پیدا کرده است. نقی شکست بزرگی در زندگی خورده، خانه اش را از دست می دهد بنابراین دیگر اعتماد به نفس ندارد. بد اخلاق و حساس تر شده است. حتی آنقدر فشار به او آمده که موهایش سفید شده و مجبور است آنها را رنگ کند. بقیه شخصیت ها هم به همین منوال تغییر پیدا کردند.

«اتاق فیلم و سینما»
جا برای این تغییرات آنقدر هست که پایتخت در سال های آینده هم ادامه داشته باشد؟
- پایتخت تا ۱۰۰۰ هم می تواند ساخته شود. به دلیل استحکام و قوام شخصیت ها هیچ محدودیتی وجود ندارد اما نمی دانم سال آینده چه اتفاقی می افتد.
سیروس مقدم آنقدر کارگردان معتبر و برندی بود که می توانست از بازیگران معروف و محبوبی در کارش استفاده کند. در مرحله انتخاب بازیگر چطور به این کَست رسیدید؟
– من قبل از پایتخت چند همکاری با سیروس مقدم داشتم که آخرین همکاریمان در سمت کارگردان و نویسنده، سریال «چاردیواری» پربیننده ترین سریال نوروزی شد. در طی این سال ها آرام آرام سلیقه هایمان به هم نزدیک شد و در مورد «پایتخت» به این نتیجه رسیدیم که قصه از هر چیزی مهمتر است. البته منظورم این نیست که بازیگر مهم نیست.

اگر بازیگر باتجربه و مستعد داشته باشی با قصه خوب خیلی کارها می توان کرد. مثل فیلم سینمایی طلا و مس که دو بازیگر غیرچهره داشت اما آنقدر قصه خوب بود که فیلم پرمخاطبی شد. از طرفی باورپذیری قصه برایمان خیلی مهم بود و اگر از بازیگرانی که مردم آنها را می شناختند استفاده می کردیم، مخاطب، شهرستانی بودن آنها را باور نمی کرد. مسلط بودن این بازیگران بر لهجه هم اهمیت زیادی داشت.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع
پاسخ
 سپاس شده توسط || Mιѕѕ α.η.т || ، Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: «اتاق فیلم و سینما» - ɪᴄᴇ - 26-03-2015، 12:00

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  « سینما وحشت ! »
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  دکتر اکبر عالمی، مستندساز، مجری و استاد سینما درگذشت
  تمرکز اصلی شرکت دیزنی به جای سینما روی شبکه آنلاین خواهد بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان