اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وزن کوله مدرسه، 10 درصد وزن بدن

#1
هرگز کوله را با یک بند روی شانه قرار ندهیم، زیرا فشار بر روی یکی از شانه‌ها در بلند مدت باعث ایجاد نقص و انحراف در ستون فقرات می‌شود که شانه‌ها را به صورت نامتقارن در می‌آورد


بنابراین به دانش آموزان توصیه می شود از جاسازی وسایل سنگین و غیر ضروری مانند لب تاپ، غذا و خوراکی، بطری های آب بزرگ و وسایل رایانه ای در کوله پشتی خودداری کنند.





به والدین، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش نیز پیشنهاد می شود برای اطلاع از وزن کوله پشتی دانش آموزان به صورت تصادفی کوله پشتی دانش آموزان وزن شود تا از رعایت وزن استاندارد کوله پشتی مطمئن شوند.



برنامه کوله پشتی سالم هم اکنون برای ابلاغ به وزارت آموزش و پرورش و برای اجرا در تمام مدارس کشور آماده شده است، اما سیستم اجرا دست ما نیست. ما فقط استانداردها را استخراج کرده ایم و وظیفه سازمان های مرتبط مانند وزارت بازرگانی و آموزش و پرورش است که آن را اجرایی کند.



جلساتی را با وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده ایم . درباره مقدمات کار صحبت شده و برای اجرا باید دستور کار بین بخشی ابلاغ شود، اما به طور کلی این برنامه جز برنامه های در دست ارسال است.



وزن کوله پشتی برای حفظ سلامت وضعیت اسکلتی دانش آموزان اهمیت دارد و باید از حمل کوله پشتی های سنگین تر از وزن مجاز جلوگیری شود.



این 10 درصد وزن دانش آموز که برای کوله پشتی در نظر گرفته شده برای تمام مقاطع تحصیلی است، البته تفاوت حدود 9 تا 12 درصدی در مقاطع مختلف وجود داشته که به صورت میانگین همان 10 درصد در نظر گرفته شده است.



استفاده از کوله پشتی چرخدار نیز مناسب است، اما فضای مدارس محدود و کم بوده و استاندار نیست. در نتیجه دانش آموزان امکان استفاده راحت را از این نوع کوله پشتی ندارند و باید وسایل کمتری را با خود به همراه داشته باشند.»






زهره افشارمند، متخصص آسیب شناسی و مشکلات حرکتی نیز معتقد است:

«استفاده از کیف‌های چمدانی چرخدار برای دانش آموزان مناسب‌تر است، چرا که فرد مجبور به حمل هیچ وزنی نیست و میزان زیادی از سنگینی حجم وسایل با چرخ‌ها حمل می‌شود. البته نباید کودک با این نوع کیف مجبور به بالا رفتن از پله یا طی کردن مسیر سختی باشد. این نوع کیف‌ها برای کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی جذابیت دارد، اما در مورد سنین بالاتر بهتر است از کوله پشتی‌های استاندارد استفاده شود.



یک کیف خوب معمولا سبک است و وزن چندانی ندارد به این معنا که جنس کیف نباید سنگین و آویزان باشد.



یک کیف یا کوله‌پشتی چه در ابعاد دانش آموزی و چه برای بزرگسالان نباید بیش از اندازه سنگین و حجیم باشد.



حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله و چیدن آن به صورت بد فرم باعث از بین رفتن طراحی کوله و فشار بیشتر بر ستون فقرات می‌شود، لذا بهتر است یک کوله را بیش از سه کیلو سنگین نکنیم و در چیدن وسایل داخل آن دقت کافی را به خرج دهیم.



هرگز کوله را با یک بند روی شانه قرار ندهیم، زیرا فشار بر روی یکی از شانه‌ها در بلند مدت باعث ایجاد نقص و انحراف در ستون فقرات می‌شود که شانه‌ها را به صورت نامتقارن در می‌آورد.



در مورد انتخاب کوله و کیف، نحوه و زمان استفاده از آن هم بسیار مهم است. بنابراین برای کسانی که به صورت طولانی مدت کیف خود را به شانه می‌کشند توجه به جنس، طراحی و وزن کوله بسیار اهمیت دارد. به همین خاطر توصیه می‌کنم از پیاده روی طولانی با کیف و کوله‌پشتی مگر با رعایت استانداردهای لازم خودداری کنید.



در هر کوله‌پشتی، ‌بندهای حمایت‌کننده‌ای در قسمت جلوی سینه و شکم وجود دارد که بهتر است از آنها در همه مواقع به خصوص سنگینی کوله استفاده شود، زیرا این حمایت‌‌کننده‌ها می‌‎توانند وزن کوله را متعادل‌تر کنند.



یک کوله‌پشتی نباید به صورت آویزان و در قسمت پایین کمر قرار بگیرد، بلکه هر چقدر کوله دارای استایل سخت‌تری باشد که به کمر بچسبد و با کمک حمایت‌کننده‌ها کیپ شود. بهتر است البته در صورت نبود حمایت‌کننده‌ها این کیپ شدن مضر است.



طراحی یک کوله در استاندارد بودن آن بسیار مهم است. لذا به این نکته توجه داشته باشید. در دسته‌های کوله باید کپسول‌های هوا وجود داشته باشد تا میزان سنگینی را کاهش دهد. در مورد نمونه‌هایی که اینچنین نیستند، استفاده در ساعات طولانی توصیه نمی‌شود.»
پاسخ
 سپاس شده توسط sϻσκε ϐσψ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
وزن کوله مدرسه، 10 درصد وزن بدن - bOoOoOy - 11-09-2014، 7:23

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برای داشتن سیکس پک بدن باید چند درصد چربی داشته باشد؟
Exclamation بالغ بر ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی داخل کشور تولید می‌شود
Thumbs Up ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود
Lightbulb جزییات ارایه خدمات دندانپزشکی رایگان در 60هزار مدرسه
Star بیش از ۷۰ درصد صنایع داروسازی کشور به بانک‌ها بدهکارند
  بیماری که 70 درصد دخترا دارن.
  واقعا ما فقط از 10 درصد مغزمان استفاده میکنیمـ ؟
  چگونگي جلو گيري از بيماري هاي مدرسه اي
  با کنترل فشار خون خطر سکته مغزی تا 40 درصد کاهش می یابد
Heart چند درصد کودکان کشور شیر مادر می‌خورند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان