اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکلیف رؤسای دانشگاه‌ در سکوت کمیته ۵ نفره فراموش شد/ کمیته‌ای با تنها یک جلسه غیرقانو

#1
تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه‌ها پس از حدود ۲ سال سرگردانی بالاخره با تشکیل یک کمیته که ایجاد آن چندان قانونی صورت نگرفت، به سرانجام رسید ولی این کمیته هم جز تشکیل یک جلسه غیرقانونی کار چندانی برای تعیین تکلیف رؤسا انجام نداده است.

تکلیف رؤسای دانشگاه‌ در سکوت کمیته ۵ نفره فراموش شد/ کمیته‌ای با تنها یک جلسه غیرقانو


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، از ابتدای دولت یازدهم و پس از کش‌وقوس‌های فراوان در تعیین وزیر علوم و به ثبات رسیدن این وزارتخانه، حدود 30 دانشگاه کشور به مدت زمان طولانی بدون رئیس اداره می‌شدند و شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز هر بار به دلیل تعیین تکلیف روسای دانشگاه‌ها را به تعویق می‌انداخت تا اینکه تصمیم بر این شد تا یک کمیته متشکل از 5 نفر از اعضای شورا تشکیل شود تا اعضای این کمیته تکلیف روسای دانشگاه‌ها را مشخص کنند.

کمیته 5 نفره متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تشکیل شد.

تشکیل این کمیته اما با تبصره‌هایی صورت گرفت، از جمله اینکه در تعیین روسای دانشگاه اجماع نظر 5 نفر مهم است و اینکه اگر حتی یک نفر از این 5 نفر رئیس دانشگاهی را تائید نکرد بررسی پرونده آن فرد باید به صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی ارجاع شود.

در نخستین جلسه این کمیته 21 رئیس دانشگاه تعیین شدند ولی ابهام آنجاست که کمیته 5 نفره که باید رای نهایی را با اجماع نظر 5 نفر اعلام می‌کرد با حضور 4 نفر برگزار شد.

با اینکه برخی یا بهتر بگوییم بیشتر اعضای شورا و حتی دانشگاهیان یعنی اساتید و دانشجویان نیز با این روند مخالف بودند و می‌گفتند دانشگاه‌ها نهاد مهمی هستند که ریاست آن‌ها باید با نظر تمام اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی تعیین شود کمیته تشکیل شد و حتی در همان کمیته هم ابهام صورت گرفت و کمیته‌ای که باید با نظر اجماعی 5 نفر رای خود را صادر می‌کرد با 4 نفر از اعضای کمیته تشکیل جلسه داد و آرای خود را اعلام کرد. و حالا پس از گذشت دو ماه از تشکیل این کمیته تنها یک جلسه برگزار شده و هنوز تعدادی از دانشگاه‌های کشور بدون رئیس اداره می‌شوند.

اینکه دولت یازدهم در تعیین تکلیف روسای دانشگاه تا به این اندازه کند عمل می‌کند که با وجود گذشت دو سال از روی کار آمدن این دولت هنوز برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور مانند دانشگاه خوارزمی و دانشگاه اصفهان بلاتکلیف هستند ابهام ذهنی بسیاری از دانشگاهیان است.

در این میان دانشگاه فرهنگیان، اصفهان و خوارزمی با مدت سرپرستی حدود دو سال در صدر دانشگاه‌های بلاتکلیف هستند و سرپرستان دانشگاه‌هایی مانند تحصیلات تکمیلی زنجان، مراغه، بجنورد، چمران اهواز، اراک و صنعتی سهند نیز طول دوره سرپرستی‌شان از یک‌ سال گذشته است.

وضعیت مرکز آموزش عالی لامرد، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به همین صورت است ولی از کمیته تعیین روسای دانشگاه خبری جز سکوت خارج نمی‌شود و جامعه دانشگاهی پس از گذشت نیمی از عمر دولت یازدهم همچنان منتظر ایجاد ثبات در دانشگاه‌های کشور هستند.

انتهای پیام/

تکلیف رؤسای دانشگاه‌ در سکوت کمیته ۵ نفره فراموش شد/ کمیته‌ای با تنها یک جلسه غیرقانو


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
تکلیف رؤسای دانشگاه‌ در سکوت کمیته ۵ نفره فراموش شد/ کمیته‌ای با تنها یک جلسه غیرقانو - # αпGεʟ - 08-08-2015، 18:51

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
Book راه حل‌هایی برای فراموش نکردن مطالب درسی
  تکلیف امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم مشخص شد
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان