اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه در فایرفاکس یک Master Password ایجاد کنیم؟

#1
موزیلا فایرفاکس به شما اجازه می‌دهد، اطلاعات حساب کاربری خود را برای هر وب‌سایتی که به آن مراجعه می‌کنید ‌ذخیره کنید. در نتیجه، بار بعدی که به آن وب سایت مراجعه می‌کنید، اطلاعات شما از جمله نام کاربری و گذرواژه شما‌ خودکار درج می‌شود. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن گذرواژه‌های خود برای حساب‌های کاربری متعدد باشید.



در حالی که این قابلیت بسیار کاربردی و در جای خود با اهمیت است، یک نقطه ضعف اساسی دارد و آن اینکه اطلاعات شما هیچ امنیتی ندارد. هر کاربری که پشت سیستم شما بنشیند، می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و در نتیجه ‌‌غیر مجاز وارد حساب‌های کاربری شما شده و از آن‌ها سوء‌استفاده کند.



موزیلا نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارد. در نتیجه برای پوشش این نقطه ضعف قابلیتی را در فایرفاکس قرار داده که‌‌ همان Master Password است؛ کاری که این قابلیت می‌کند این است که قبل از آنکه کاربر به اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کند، از وی تقاضای وارد کردن یک گذرواژه اصلی و مادر می‌کند.



وقتی این گذرواژه مادر را ‌روی فایرفاکس تنظیم کنید، تمامی اطلاعات ذخیره ‌شما در مرورگر به کلی و تنها با ‌یک گذرواژه ـ که الزاما به خاطر سپردن آن چندان مشکل هم نیست ـ امنیت خواهند داشت.


تنظیم Master Password بر روی فایرفاکس

برای شروع بر روی منوی فایرفاکس کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید. پنجره تنظیمات فایرفاکس باز می‌شود.


پس از آن در پنجره تنظیمات به تب Security بروید. در این تب، گزینه‌‌ای ‌می‌بینید مربوط به فعال‌سازی Master Password. تیک این گزینه را فعال کنید.


با فعال کردن این گزینه، پیغامی به شما نمایش داده می‌شود که از شما می‌خواهد یک Master Password را برای فایرفاکس تعیین کنید. در این بخش، توجه داشته باشید‌ یک گذرواژه قوی را انتخاب کنید، زیرا این گذرواژه مادر، اهمیت بسیاری دارد و امنیت همه گذر واژه‌های دیگر شما را تعیین می‌کند‌.



پس از کلیک بر ‌دکمه OK پیامی شما را از تعیین موفقیت‌آمیز گذرواژه مادر مطلع می‌سازد. در اینجا کار تمام است. اگر می‌خواهید از درستی عملکرد این گذرواژه مادر اطمینان حاصل کنید،‌ روی منوی فایرفاکس کلیک کرده و گزینه Options را مجددا انتخاب کنید. سپس دوباره به تب Security بروید و این بار بر‌ دکمه Saved Passwords کلیک کنید. پیامی نمایش داده می‌شود که از شما درخواست ورود گذرواژه مادر را می‌کند.



به این ترتیب، دیگر می‌توانید با اطمینان همه اطلاعات و گذرواژه‌های خود را در فایرفاکس ذخیره سازید و هیچ ‌گاه نگران فراموش کردن آن‌ها نباشید، زیرا به سادگی با وارد کردن گذرواژه مادر، می‌توانید همه گذرواژه‌های خود را ‌داشته باشید؛ افزون بر آنکه سایرین از دسترسی به آن‌ها محروم خواهند بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
چگونه در فایرفاکس یک Master Password ایجاد کنیم؟ - امیر‌حسین - 17-06-2017، 11:29

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سئو را از کجا شروع کنیم
  انی دسک چیست و چگونه کار میکند؟
  چگونه بفهیم کسی غیر از خودمان وارد اکانت اینستاگرام ما شده؟
  چگونه رمز وای‌فای را در دستگاه‌مان ببینیم؟
  چگونه بفهمیم باتری گوشی ما احتیاج به تعویض دارد؟؟
  چگونه بدون این که به گوشیمون کوچکترین دستی بزنیم تماس ها رو جواب بدیم؟
  چگونه آلبوم اینستا بسازیم؟
  نحوه ایجاد چراغ اعلان گوشیت
  چطوری پیام واتس‌آپ رو بعد از یک ساعت پاک کنیم؟ ،خیلی کاربردی
  چگونه بفهمم اولین نفری که فالو کردم کی بوده؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان