اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نویسنده سربازی آماده برای شکار سوژه‌هاست

#1
Thumbs Up 
نویسنده سربازی آماده برای شکار سوژه‌هاست


فرهاد حسن‌زاده با اشاره به بهره‌گیری داستان‌نویس از پدیده‌های اطراف خود برای خلق اثر، گفت: نویسنده سربازی آماده و چالاک برای شکار سوژه‌هاست.
به گزارش ایسنا، این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در مراسمی که به منظور تجلیل از آثار و شخصیت او در یزد برگزار شد، با ابراز خرسندی از سفر به یزد و حضور در جمع مردم کتاب‌خوان این شهر گفت: از سال ۱۳۵۵ و پس از سال‌ها بهره‌گیری از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کانون پرورش فکری، نویسندگی را با ارائه چند نمایشنامه و داستان کوتاه آغاز کردم و در نهایت نیز در سال ۱۳۶۷ و پس از پایان جنگ تحمیلی، به صورت رسمی به دنیای نویسندگی برای کودک پا گذاشتم.
او افزود: آن‌چه برای من در این سال‌ها مهم بوده این است که همیشه سعی کرده‌ام آثارم به لحاظ محتوایی و فرم با کارهای قبلی متفاوت باشد و از ارائه آثاری با موضوعات تکراری پرهیز کرده‌ام.
حسن‌زاده به بهره‌گیری از موضوعات اجتماعی نظیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آثار خود اشاره و بیان کرد: در واقع بهترین رمان‌های دنیا بر اساس اتفاقات مهم اجتماعی نظیر جنگ و انقلاب شکل گرفته و خلق شده است و بنده نیز به دلیل این‌که با این دو مقوله به صورت مستقیم در ارتباط بوده‌ام، رد پای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در آثارم مشهود و پررنگ است.
این نویسنده در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که خلق داستان با نگارش انشا متفاوت است، اظهار کرد: برخلاف نوشتن انشا که نگارنده با یک موضوع مشخص سروکار دارد، داستان‌نویس با بهره‌گیری از سوژه‌های اطراف خود که می‌تواند یک اتفاق ساده، یک گزاره خبری و یا یک خاطره از گذشته باشد، به خلق اثری داستانی و بدیع می‌پردازد و در واقع همچون سربازی آماده و چالاک است که همواره به دنبال شکار سوژه‌هاست.
فرهاد حسن‌زاده فروردین‌ماه ۱۳۴۱ در آبادان به دنیا آمد و نویسندگی را در دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان‌های کوتاه شروع کرد.
جنگ تحمیلی و زندگی در شرایط دشوار جنگ‌زدگی مدتی فرهاد حسن‌زاده را از نوشتن به شکل جدی بازداشت. هر چند وی همواره به فعالیت هنری‌اش ادامه داد و به هنرهایی مانند عکاسی، نقاشی، خطاطی، فیلنامه‌نویسی و موسیقی ‌پرداخت؛ اما در اواخر دهه ۶۰ با نوشتن چند مجموعه داستان و شعر، به شکل حرفه‌ای پا به دنیای نویسندگی برای کودکان و نوجوانان نهاد.
اولین کتاب او «ماجرای روباه و زنبور» نام دارد که در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسید. کتاب‌های این نویسنده از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی جوایز بسیاری گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه ماه طلایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اشاره کرد.
حسن‌زاده همچنین در عرصه جهانی موفق به دریافت لوح سپاس جایزه «هانس کریستین اندرسن» در سال ۲۰۱۸ و همچنین دیپلم افتخار برای کتاب «زیبا صدایم کن» از سوی IBBY   شده است. او تاکنون سه بار نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» شده که یکی از معتبرترین جوایز ادبیات کودک جهان است.
«زیبا صدایم کن»، «هستی»، «عقرب‌های کشتی بمبک» و «این وبلاگ واگذار می‌شود» از جمله رمان‌های این نویسنده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
نویسنده سربازی آماده برای شکار سوژه‌هاست - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 20-02-2019، 13:27

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رویای تو، | نویسنده عطیه احمدی | گوینده سالار بختیاری
  نویسنده پیش‌گو نیست اما...
  ۱۰ نویسنده ی زنده ی جهان که در تاریخ ماندگار می مانند
  نویسنده هایی که نمی توانند بدرد بخور بنویسند!
  سال مرگ دخترعمه ها،آماده ی انتشار
  درگذشت سوسن طاقدیس،نویسنده ی محبوب کودک و نوجوان
  تاثیر غرب در نقش موفقیت نویسنده های روس در ایران
  چگونه نویسنده رمان طنز های پرفروش شوم؟
Star کتاب‌هایی از هدی صابر و نویسنده «دنیای سوفی»
Star پدر نویسنده ادبیات کودک درمی‌آید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان