اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امنیت سایت وردپرس – آیا وردپرس امن است؟ ببینیم داده‌ها چه می‌گویند

#1
آیا وردپرس امن است؟ ببینیم داده‌ها چه می‌گویند
وردپرس با اختلاف محبوب‌ترین راه ساختن یک وب سایت است. این محبوبیت متاسفانه عوارضی را نیز در کنار خود دارد و سایت‌های وردپرس را به هدفی جذاب برای آن‌هایی که در تمام دنیا دنبال ضرر رساندن هستند تبدیل کرده است. این ممکن است باعث شود فکر کنید که آیا وردپرس برای مدیریت این حمله‌ها به قدر کافی امن است یا خیر و امنیت سایت وردپرس چگونه است.

در ابتدا با خبری بد آغاز می‌کنیم: هر سال صدها هزار سایت وردپرس Hک می‌شوند.

به نظر ترسناک می‌رسد درست است؟ اما نه زیاد. چون خبرهای خوبی هم وجود دارند:

حمله‌ی هکرها به دلیل آسیب‌پذیری آخرین نرم‌افزار هسته‌ای وردپرس نیست. اکثر سایت‌ها به دلیل مشکلاتی که کاملا قابل پیش‌گیری هستند، Hک می‌شوند. مانند به‌روز رسانی نکردن یا استفاده از کلمه عبورهای ناامن.

در نتیجه پاسخ به این سوال که « آیا وردپرس امن است؟ » به نکات ریز و ظریفی نیاز دارد.

برای این کار، موضوع را از چند زاویه مختلف پوشش می‌دهیم:

آماری در خصوص این که سایت‌های وردپرس در واقع چگونه Hک شدند تا بفهمیم آسیب‌پذیری‌های امنیتی کجا هستند.
نحوه حل مشکلات امنیتی توسط تیم اصلی وردپرس تا بدانید چه کسانی، در حوزه امنیت در چه چیزی مسئول هستند.
این که آیا هنگامی که بهترین روش‌ها را به کار می‌گیرید وردپرس امن است و خواهید دانست که وبسایت شما نیز امن خواهد بود؟

وبسایت‌های وردپرس چگونه Hک می‌شوند؟ (طبق داده‌ها)
خب، شما می‌دانید که سالانه وبسایت‌های وردپرسی بسیاری Hک می‌شوند. اما، این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟ آیا یک مشکل جهانی در وردپرس است؟ یا موضوع از فعالیت‌های وب‌مسترها ناشی می‌شود؟

در ادامه دلیل Hک شدن اغلب سایت‌های وردپرسی با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده، آورده شده است.


منقضی شدن نرم‌افزار اصلی
در اینجا یک همبستگی پیش‌بینی شده‌ای با گزارش ۲۰۱۷ سوکوری از وبسایت‌های Hک شده وجود دارد. بین تمام سایت‌های Hک شده وردپرس، سوکوری نگاهی داشته به ۳۹.۳درصد آن‌ها که تاریخ نرم‌افزار اصلی وردپرسشان در زمان وقوع حادثه منقضی شده بوده است.


امنیت سایت وردپرس


پس شما بلافاصله می‌توانید رابطه نزدیک بین Hک شدن و استفاده از یک نرم‌افزار تاریخ گذشته را ببینید. اما این موضوع پیشرفت قابل ملاحظه‌ای از سال ۲۰۱۶ داشته که این آمار ۶۱ درصد بوده است.

طبق پایگاه‌داده آسیب‌پذیری WPScan، حدود ۷۴درصد آسیب‌پذیری‌های شناخته شده، در نرم‌افزار اصلی وردپرس بوده‌اند. اما نکته تعجب‌آور اینجاست: نسخه‌هایی که بیشترین آسیب‌پذیری را داشته‌اند به وردپرس X.۳ بازمی‌گردد.


امنیت سایت وردپرس


اما متاسفانه تنها ۶۲ درصد از سایت‌های وردپرس از آخرین نسخه استفاده می‌کنند که باعث می‌شود بسیاری از سایت‌ها همچنان نسبت به هکرها، آسیب‌پذیر باشد در حالی که این امر قابل پیش‌گیری است.


امنیت سایت وردپرس


در نهایت می‌توانید این ارتباط را یک بار دیگر با آسیب‌پذیری اساسی وردپرس REST API در فوریه ۲۰۱۷ ببینید. جایی که صدها هزار سایت با مشکل روبه‌رو شدند.

وردپرس ۴.۷.۱ شامل ایرادهای می‌شد که برای آسیب زدن به آن سایت‌ها مورد استفاده قرار گرفتند. اما چند هفته پیش از آن‌که از آن عیب و ایرادها سوءاستفاده شود، وردپرس ۴.۷.۲ ارائه شد تا تمام نواقص را رفع کند.

تمام مالکان سایت‌های وردپرسی که بخش‌های امنیت اتوماتیک را غیرفعال نکرده بودند یا بی‌درنگ به نسخه جدید وردپرس به‌روز رسانی کرده بودند، در اما ماندند. اما کسانی که از به‌روز رسانی استفاده کردند به مشکل خوردند.

نکته:تیم امنیتی وردپرس در خصوص رفع مشکلات در نرم‌افزار اصلی وردپرس و امنیت سایت وردپرس ، بسیار خوب کار می‌کند. اگر شما به موقع تمام به‌روز رسانی‌های امنیتی را به کار بگیرید، احتمال اینکه سایت شما با مشکلی به علت آسیب‌پذیری‌های هسته‌ای روبه‌رو شود،کم است. اما اگر این کار را نکنید، وقتی ویروسی وارد کار شود، شما ریسک کرده‌اید.


تم‌ها یا افزونه‌های تاریخ گذشته
یکی از چیزهایی که افراد در خصوص وردپرس خیلی دوست دارند، آرایش گیج‌کننده تم‌ها(پوسته) و افزونه‌های آن است. در زمان نوشتن این مطلب، بیش از ۵۶ هزار مورد در مخزن وردپرس و هزاران افزونه پرمیوم دیگر در اینترنت پخش شده‌اند.

با این که این‌ها گزینه‌های عالی جهت گسترش سایت شما هستند، هر بسط ، مسیر بالقوه جدیدی برای یک هکر است. در حالی که غالب توسعه‌گران وردپرس در خصوص دنبال کردن استانداردهای کدی و استفاده سریع از هر به‌روز رسانی خوب عمل می‌کنند، همچنان چند مشکل بالقوه وجود دارد:

یک تم یا افزونه آسیب‌پذیری دارد و چون برخلاف نرم‌افزار هسته‌ای وردپرس نظارت‌های زیادی دریافت نمی‌کند، این آسیب‌پذیری ناشناخته می‌ماند.
توسعه‌دهنده ،کار روی آن بسط را متوقف کرده ، اما افراد همچنان از آن استفاده می‌کنند.
توسعه‌دهنده ، به سرعت مشکل را پیدا می‌کند ، اما دیگران به‌روز رسانی را انجام نمی‌دهند.
مشکل چقدر اساسی است؟
در گزارشی از Wordfence در خصوص مالکان سایت‌های Hک شده، بیش از ۶۰ درصد آن‌ها می‌دانند که هکر چگونه با استفاده از ویژگی آسیب‌پذیری یک تم یا افزونه وارد شده است.


امنیت سایت وردپرس


به طور مشابه در گزارش ۲۰۱۶ سوکوری، تنها ۳ افزونه برای بیش از ۱۵ درصد سایت‌های Hک شده‌ی مورد بررسی ، مقصر شناخته شدند.


امنیت سایت وردپرس


نکته شوکه کننده اما اینجاست:
آسیب‌پذیری این افزونه‌ها مدت‌ها بوده که شناخته شده ، اما مالکان سایت‌ها تنها افزونه را جهت حفاظت از سایت خود به‌روز رسانی نکرده بودند.

نکته: تم‌ها و افزونه‌های وردپرس فرانویسه‌ای را ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند سایت وردپرس شما به روی هکرها باز شود و امنیت سایت وردپرس شما به خطر بیافتد. با این حال بخش اعظم این ریسک را می‌توان با استفاده از بهترین شیوه‌ها متوقف کرد. افزونه‌های خود را به‌روز نگه دارید و آن‌ها را تنها از منابع قابل اعتماد نصب کنید.

همچنین باید انجمن‌های گواهی عمومی همگانی (GPL) افزونه پرمیوم وردپرس را دریافت کنید. در حالی که وردپرس تحت GPL گواهی گرفته و این عالی است و یکی از دلایلی است که ما وردپرس را دوست داریم، خریدار باید آگاه باشد. به این افزونه‌ها گاه افزونه تهی نیز اطلاق می‌شود.

خرید افزونه از انجمن‌های GPL به این معناست که شما دارید به یک شخص ثالث اعتماد می‌کنید که آخرین نسخه به‌روز رسانی‌ها را از توسعه دهنده دریافت کند و اکثر مواقع شما هیچ پشتیبانی دریافت نمی‌کنید. دریافت به‌روز رسانی‌های افزونه از توسعه‌دهنده ، ایمن‌ترین مسیر است. همچنین ما طرفدار توسعه‌دهندگان و کار سخت آن‌ها هستیم!


امنیت سایت وردپرس
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘ ، محمد حسین قادری
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
امنیت سایت وردپرس – آیا وردپرس امن است؟ ببینیم داده‌ها چه می‌گویند - arg89 - 27-02-2019، 10:58

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه☒☑ امنیتی▷◀◁وبلاگ؛سایت⚅⚄
Earth ベآموزش امنیت شبکه های کامپیوتریプ
  فروش آموزش دیفیس سایت های خارجی
  درخواست نویسندگی در بخش امنیت و روش های مقابله با هـک
  اصطلاحات Hک و امنیت در دنیای سایبری
  امنیت اطلاعات چیست؟
  چیزهایی که وب‌سایت‌ ها درباره‌ شما می‌ دانند حذف کنید
  آیا می دانید تفاوت http با https در امنیت اطلاعات چیست ؟
  رفع مشکل ویروسی شدن سایت و ریدایرکت شدن سایت به دلیل وجود malware
  سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم، مکانی برای کلاهبرداران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان