اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خطرات پکیج برای سلامتی

#1
Shocked 
خطرات پکیج برای سلامتی


شعله پکیج‌های خانگی در طولانی مدت باعث کاهش اکسیژن هوا و آسیب رساندن به افراد مستعد مشکلات تنفسی و آلرژی می شود.

پکیج مشکلات تنفسی ایجاد می کند
دکتر علیرضا خیاط زاده، فوق تخصص آسم و آلرژی با اشاره به مشکلات سلامتی ناشی از پکیج‌های خانگی اظهار کرد: 
«این پکیج های غیر استاندارد که برای گرم کردن آب و محیط خانه به کار می‌روند، به دلیل سوختن ناقص و تولید گازهای مختلف می‌توانند باعث بروز آسیب‌های ریوی و حساسیت‌های مختلف در افراد شوند.
شعله پکیج‌های خانگی در طولانی مدت باعث کاهش اکسیژن خانه و آسیب رساندن به افرادی که مستعد مشکلات تنفسی و آلرژی هستند شده و همین مساله ممکن است بیماری افراد را حاد کند.
در اثر سوختن گازهای مختلف و شعله ناشی از فعل و انفعالات، پکیج ممکن است حساسیت‌های تنفسی را برای افراد ایجاد کند و فضای خانه سنگین و باعث بروز مشکلات متعددی برای ساکنان آن و به خصوص افراد بیمار و مبتلا به آسم شود.
گازهای متصاعد شده از پکیج‌های خانگی ممکن است تاثیر منفی بر روی بیماران قلبی و عروقی بگذارد و تنفس آنها را با مشکلاتی روبرو سازد.
گازهای ناشی از این پکیج‌ها سبب تحریک سیستم تنفسی در بیماران شده و این مساله باعث تحریک مجراهای تنفسی می‌شود.»پکیج نصب شده در واحدهای آپارتمانی با تولید گاز مونواکسید کربن، اکسید نیتروژن و اکسید گوگرد، روی بصل‌النخاع که فرمان جریان خون را به قلب می‌دهد اثر بسیار مخرب داشته و با تشدید تنفس مونواکسید کربن، پیاز نخاع را تخریب نموده و تنفس و ضربان قلب را قطع می‌کند.
پکیج برای بیماران قلبی مضر است
دکتر بابک حیدری اقدم، متخصص قلب و عروق درباره استفاده از پکیج که بر سلامت قلب تاثیر منفی دارد، هشدار داد و گفت: 
«پکیج موجب کاهش رطوبت منزل و آب بدن شده، در نتیجه موجب ایجاد اختلال در گردش خون و افزایش غلظتآن می‌شود. 
به دنبال کاهش رطوبت منزل، مخاط بدن خشک شده و تبادل اکسیژن دچار مشکل می شود. بنابراین بدن آب بیشتری را از دست می‌دهد که این مساله به خصوص در افرادی که زمینه بیماری‌های قلبی دارند تبعات شدیدتری دارد.
کاهش آب بدن منجر به بروز مشکل در جریان خون می‌شود که این موضوع افرادی را که دچار نارسایی قلبی، مشکلاتدریچه قلبی و بیماری‌های عروقی هستند، با مشکلات بسیاری مواجه می‌سازد.
کم شدن رطوبت منزل ممکن است این افراد را دچار علائمی از قبیل سرگیجه، تاری دید، تپش قلب، ضغف و بی حالی کند. بروز این علائم در افرادی که دچار مشکلات نارسایی قلبی و دریچه ای باشند، بسیار شدید و چشم گیراست، زیرا میزان حجم خون در این افراد بسیار حایز اهمیت است.
کاهش رطوبت منزل وآب بدن برای آن دسته افرادی که به بیماری های قلبی و ریوی (CUPD)، فشار خون بالا و قلب راست مبتلا هستند بسیار خطرناک است و آنها را در معرض خطر جدی قرار می دهد.
شوفاژ بهتر از پکیج استپزشکان به بیمارانی که مشکلات قلبی و ریوی دارند توصیه می‌کنند که در مناطق مرطوب مانند شمال کشور زندگی کنند تا علائم بیماری کاهش پیدا کند، زیرا وقتی رطوبت کم شود، علائم بیماری در این بیماران شدت می‌یابد.»
دکتر مهدی نجمی ، رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت به افرادی که زمینه ابتلا به بیماری آسم و بیماری‌های مزمن ریه (COPD) را دارند و یا به این بیماری‌ها مبتلا هستند توصیه کرد به هیچ عنوان در منازل خود از پکیج استفاده نکنند.
وی اظهار کرد: این دسته از افراد ریه‌های حساس‌تری دارند و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های محیطی و داخل منزلمی‌تواند برای آنها مشکل ساز شود و این بیماران را دچار بروز علائم و یا حمله بیماری کند.
در بیماران مبتلا به آسم و COPD (بیماری‌های مزمن ریوی) استفاده از شوفاژ به دلیل داشتن موتورخانه و دور بودن موتورخانه از محیط داخلی آپارتمان توصیه می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت، ضریب آلایندگی شوفاژ بسیار کم‌تر از پکیج است.
به افرادی هم که مشکل تنفسی خاصی ندارند و از سلامت برخوردارند، چنانچه در محیط های بسیار کوچک زندگی می‌کنند توصیه می‌کنیم از پکیج استفاده نکنند، زیرا حجم هوا و اکسیژن محیط کم است و استفاده از پکیج موجب سوخت اکسیژن فضا و پخش سریع گاز مونواکسید در محیط می‌شود و این مساله به تدریج می تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
خطرات پکیج برای سلامتی - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 16-03-2019، 11:17

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خطرات ماندن آب در گوش و راه حل سریع آن
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  9 مشکل سلامتی و بیماری که دستانمان به ما نشان می دهند
  فواید سلامتی غذاهای تند چیست؟
  آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می گوید
  زایمان به صورت سزارین چه خطرات و عوارضی دارد؟
  خطرات استفاده از اسپری مو برای سلامتی
  سلامتی بدن با حمام سم زدایی
  سلژیلین اطلاعاتی در مورد این دارو عوارض و خطرات آن
  تخمه هندوانه خواص بی نظیر تخمه هندوانه برای سلامتی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان