اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی psy

#1
Park Jae Sang که بیشتر به اسم PSY معروف هست، یک خواننده، رپر، رقصنده، و تهیه کننده کره ای است. سای در داخل کره به داشتن ویدیوها و اجراهای طنز آمیز معروف است، و به صورت بین المللی به خاطر آهنگ و ویدیو Gangnam Style، این آهنگ یک جمله ی معروف دارد که گفته میشود “Oppan Gangnam Style” که معادل آن به فارسی میشود “استایل داداشت گانگنامه” که در آهنگ اشاره به خودش داره. (گانگنام یکی از مناطق بالا شهر، سئول کره هست) سای توانست با این آهنگ وارد کتاب رکوردها بشه به عنواk یکی از موضوعات معروف سال ۲۰۱۲٫



در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ میوزیک ویدیو Gangnam Style توانست مرز ۱ میلیار بیننده رو در یوتوب بزند و PSY به عنوان اولین و در حال حاضر تنها کسی بشه که این تعداد بیننده را داشته باشه و کم کم لقب پادشاه یوتوب رو از آن خودش کرد. در دسامبر MTV سای رو به عنوان سوپراستار معرفی کرد به این خاطر که برای اولین بار در جهان کسی چنین موفقیتی را در یوتوب و موسیقی پاپ کسب میکنه. از سای به عنوان “ستاره ی ویروسی ۲۰۱۲″ نیز تقدیر به عمل آمد. در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲ سای در شبکه جهانی در جشن New Year’s Eve به همراه ستاره و هنرمند رپ MC Hammer در مقابل ۱ میلیون بیننده در نیویورک به روی صحنه رفت.

Psy به همراه MC Hummer در ۴۰مین سالگرد American Music Award




1955 تا ۱۹۹۵ زندگی قبل سای:

پارک جه سانگ در ۳۱ دسامبر ۱۹۷۷ در یک خانواده ثروتمند در گانگنام سئول کره جنوبی به دنیا آمد. پدر او، پارک وون هو مدیر اجرایی شرکت DI تولید کننده نیم رسانا و از شرکت های بورس کره بود.

او دوران دبستان خود را در مدرسه Banpo و دوره های راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه Sehwa گذراند. اون علاقه ای به درس خواندن نداشت به همین دلیل گاهی موجب آزار و اذیت همکلاسی های خود میشد گرچه بیشتر اوقات موجبات شادی و خنده ی آنها هم بود.

سای در برنامه ی Alina Cho شبکه CNN گفته بود که وقتی ۱۵ ساله بوده، او یک شبکه ی تلویزیونی کره را که خواننده های پاپ خارجی را معرفی میکرد تماشا میکرد، در یکی از قسمت های این برنامه بود که کنسرتی در استادیوم Wembley پخش میکرده که از گروه بریتانیایی راک Queen بوده که در سال ۱۹۷۵ آهنگ معروفشون Bohemian Rhapsody را اجرا میکردند. سای اظهار داشت که همین کنسرت بود که باعث عشق او به موسیقی شد.

۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰: تحصیلات در ایالات متحده و آغاز زندگی حرفه ای

به عنوان کسی که قرار بود جانشین پدر خود در شرکت سهامی DI باشه، تصمیم گرفته شده بود که پارک در رشته ی تجارت در دانشگاه Boston در سال ۱۹۹۶ به تحصیل بپردازه. با اینکه، به محض رسیدنش به آمریکا، اون علاقه ی خودش رو به تحصیل از دست داد، و هزینه های کمک درسی خودش رو برای دانشگاه صرف آلات موسیقی و تجهیزات سرگرمی شامل کامپیوتر، یک کیبود الکتریکی و یک رابط MIDI کرد. بعد از گذراندن ترم تابستانی در یادگیری انگلیسی و یک ترم از دانشگاه، از دانشگاه Boston انصراف داد و به جای آن در دانشگاه موسیقی Berklee ثبت نام کرد و همزمان در کلاسهای شنوایی و نوشتن لیریک و … نیز شرکت میکرد، اما خیلی زود از ادامه تحصیل در این دانشگاه نیز انصراف داد و به کره برگشت تا کار خودش رو به عنوان خواننده شروع کنه بدون داشتن هیچ مدرکی از دانشگاه بوسون و Berklee.

در کره ی جنوبی، سال ۲۰۰۰ سای اولین حضورش در تلویزیون ملی را تجریه کرد که با رقص منحصر به فرد خود توانست نظر تهیه کنند های TV رو به خودش جلب کنه.

۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲: جنجال و موفقیت های داخلی

در ژانویه ۲۰۰۱، سای با آلبوم کامل خود به اسم سای از دنیای روانی! (PSY from the PSYcho World!) معرفی شد. که دولت و مقامات کره آلبوم وی را به دلیل داشتن محتوی نامناسب ممنوعه اعلام کرد! سای که هنرمند تازه کار هیپ هاپ بود که با لیریک های نامناسب خود وارد KPOP شده بود و به خاطر حرکات رقص عجیب غریب و به ظاهر غیر متعارف خود مردم به او لقب “خواننده ی عجیب” را اختصاص دادند.

آلبوم دوم اون Sa 2 که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد بلافاصله بعد از انتشار موجب بحث و جنجال شد که موجب شکایت گروهی شد که اعتقاد داشتند اشعار او بر روی بچه ها و جوانان تاثیر منفی خواهد گذاشت. بعد از آن، سای به عنوان هنرمندی جنجالی شناخته میشد، و فروش آلبوم Sa 2 به افراد زیر ۱۹ سال ممنون شد. در سپتامبر همان سال، سای سومین آلبوم خودش رو با عنوا Psy 3 منتشر کرد. آهنگ اصلی آلبوم Champion یک موفقیت بزرگ را از آن خود کرد، این آهنگ برای جام جهانی که در سئول برگزار میشد خوانده شده بود. با اینکه موسیقی اون بارها مورد انتقاد قرار گرفته و جنجال به پا کرده بود، سای به خاطر نوشتن لیریک و آهنگ مورد تقدیر قرار گرفت و در مراسم سالیانه Music Award به همین منظور جایزه دریافت کرد و موجب موفقیت وی در موسیقی کره جنوبی شد.

۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹: سربازی

در سال ۲۰۰۳ سای به سربازی رفت به عنوان سربازی اجباری که افراد ۱۸ تا ۳۵ سال موظف هستند به سربازی بروند. سای سربازی خود را با کار در یک شرکت نرم افزار در حال توسعه شروع کرد. (دولت کره جنوبی به کسانی که در کارهای فنی تخصص و سابقه دارند این شغل را پیشنهاد میکرد) او در سال ۲۰۰۵ سربازی خود را به پایان رساند. در سال ۲۰۰۶، سای چهارمین آلبوم خودش رو با عنوان Sa Jib منتشر کرد، که در جوایز موسیقی SBS مورد تقدیر قرار گرفت و در Mnet Asian Music Award هونگ کونگ جایزه دریافت کرد.

در ۲۰۰۷، دادستان دولت کره او را به غفلت در کار خود هنگامی که به سربازی میرفته متهم کرد، و او را به این خاطر از برگزاری کنسرت و حضور در تلویزیون منع کرد. در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۷، بخش اداری سئول تصمیم گرفتند که در رابطه با سای تجدید نظر کنند، اما دادخواست و شکایت سای از سربازی و نیروی نسانی MMA را رد کردند. دو ماه بعد از آن سای دوباره به سربازی اعزام شد. در اونجا سای رتبه ی اول در دیدبانی و پیاده نظام لشکر ۵۲ را به عنوان خدمت به ارتش کره جنوبی گرفت و در جولای ۲۰۰۹ سربازی دوباره ی خودش رو به پایان رساند.


به پایان رسیدن سربازی PSY


0 تا ۱۰۱۲: پنجمین آلبوم و معرفی شدن در ژاپن

به دلیل مشکلات مالی، سای دیگر توانایی انتشار آهنگ های خود را نداشت. همسرش او را تشویق کرد با به یکی از شرکت های بزرگ موسیقی کره شرکت سرگرمی YG، که رئیس و مدیر آن یانگ هیون سوک از دوستان قدیمی سای بود بپیونده. در سال ۲۰۱۰، سای به شرکت سرگرمی YG پیوست. سای پنجمین آلبوم خودش، PSY 5 را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد، آهنگ اصلی این آلبوم Right now به دلیل داشتن جمله ی “زندگی به مانند الکل سمی است” ممنون اعلام شد. با اینکه این آهنگ شنیدنش برای افراد زیر ۱۹ سال ممنون اعلام شده بود، سای در ۲۰۱۱ از Melon Music Award و Mnet Asian Music Award جایزه دریافت کرد. سای ۶ بار در طول ۱۲ سال کار خود در صدر همه ی میوزیک چارتهای کره جنوبی قرار گرفته.

در ۷ ژانویه ۲۰۱۲، سای به همراه گروهای KPOP بیگ بنگ و ۲NE1 در مقابل ۸۰،۰۰۰ طرفدار ژاپنی در کنسرت YG Family در اوساکای ژاپن بر روی صحنه رفت. اجرای وی توسط Mazamashi TV، یک برنامه ی مجله خبری با تهیه کنندگی Fuji TV به نمایش گذاشته شد. و این پخش اولین حضور او در برنامه های خارجی محصوب میشد. در طول کنسرت، او خود را اینطور به طرفدارها معرفی کرد: “من یک خواننده ی معروف هستم که به اینکه بیننده ها رو میتونم دیوونه کنم در کره معروف هستم، اما اینجا، امروز، من یک چاق کوچولو، تازه وارد هستم.” و ۵ تا از آهنگهای معروف خودش رو به نمایش گذاشت که مفسران حیرت خودشون رو از حرکات طنز آمیز او که ترکیبی از حرکات لیدی گاگا و Byonce بود ابراز داشتند.


سای در کنار هنرمندان شرکت YG در کنسرت YG Family در اوساکا ژاپن



۲۰۱۲ تا به حال: Gangnam Style و پیشرفت غیرمنتظره جهانی

در جولای ۲۰۱۲، سای ششمین آلبوم خود را با عنوان PSY 6 (Six Rules), Part 1 منشر کرد و آهنگ اصلی این آلبوم Gangnam style در شبکه های رادیو، تلویزیون و روزنامه ها خارج از آسیا ظاهر شد. در ۱۴ آگوست Gangnam Style در چارت ویدیوهای پربیننده ماه سایت یوتوب رتبه ی ۱ را به خود اختصاص داد. در ۲۱ آگوست ۲۰۱۲ آهنگ Gangnam Style به طور رسمی در رتبه ی یک چارت میوزیک ویدیو های Itune قرار گرفت، بالاتر از As Long as u Love me از جاستین بیبر و Wide Awake از کتی پری; این موضوع اولین بار بود که برای یک هنرمند از کره ی جنوبی اتفاق میافتاد. بعد از ویروسی شدن میوزیک ویدیو، خواننده ها و بازیگرهای معروف مثل کتی پری، بریتنی و تام کروز هم با لذت در رابطه با این ویدیو در تویتر صحبت می کردند. میوزیک ویدیو های قدیمی پدیده ی Gangnam Style مثل Right Now نیز خیلی زود مورد توجه قرار گرفت. در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۲ سای در برنامه ی The Today Show شبکه NBC در شهر نیویورک نیز آهنگ رو اجرا کرد و طرز رقصیدن با آهنگ رو به مجریان برنامه آموزش داد. در روز بعد نیز در Saturday Night Live حضور پیدا کرد.


Psy در برنامه ی The Today Show شبکه NBC



سای: وقتی من متوجه شدم تعدادی از ستاره ی بزرگ در رابطه با من صحبت کردند، من فکر کردم که همش شوخیه. چنین چیزی امکان نداره… من هیچوقت چنین چیزی رو تصور نمیکردم، نه به خاطر اینکه اونها ستاره های بزرگی هستند، به این خاطر که این بزرگترین بازار جهانی برای موسیقی پاپ بود، به همین دلیل همه آروزی حضور در U.S را داشتند. به همی خاطر من همچنان پیش خودم میگم، داره چه اتفاقی میاوفته؟ این عالیه، فوق العاده است.

به خاطر موفقیت های بزرگ و پی در پی Gangnam Style سای با شرکت Braun’s Scjoolboy قرار داد بست. در اوایل سپتامبر، منطقه Gangnam به سای مدال افتخار اهدا کردند و نام او را به عنوان سفیر انتخابی برگزیدند.

در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۲ سای توسط United Nations به عنوان احساسات بین المللی نام گذاری شد. رئیس سازمان ملل Ban Ki Moon نیز خواستار دیدار با سای شد به این دلیل که موسیقی قدرتی است برای تحمل دشواری ها. بعد از دیدار سای با او، ابراز داشت: موفقیت های جهانی سای نا محدود است و در ادامه اضافه کرد “من امیدوارم که بتونیم با هم کار کنیم و این موفقیت ها رو ادامه بدیم.”


PSY در کنار رئیس سازمان ملل Ban Ki Moon



در ۷ نوامبر، سای یک سخنرانی در اتحادیه Oxford برگزار کرد تا در رابطه با Gangnam Style و منظور آهنگ و آلبوم بعدی خود صحبت کنه. او رو به بیننده ها گفت به خاطر موفقیت های Gangnam Style او الان داره همزمان در رویا و کابوس زندگی میکنه، و همین موضوع کار رو برای آهنگ بعدی خودش سخت میکنه که بتونه به موفقیت Gangnam Style برسه. گفته شده که تقاضا برای بلیت این سخنرانی باور نکردنی بود تا حدی که چنین چیزی حتی برای کاندید ریاست جمهوری John McCain و حتی مادر ترسا، Dalai Lama و همینطور مایکل جکسون نیز دیده نشده بود.

در ۱۲ نوامبر، سای به عنوان دومین هنرمند کره جنوبی بود که در MTV Europe Music Awards شرکت کرد و آهنگ Gangnam Style رو اجرا کرد (اولین بار گروه بیگ بنگ در این جشنواره جایزه دریافت کرده بود) و توانست جایزه ی بهترین میوزیک ویدیو را از آن خودش کند.


سای هنگام دریافت جایزه ی بهترین میوزیک ویدیو توسط David Hasselhoff در MTV EMA



سای در مصاحبه ی خود در MTV EMA در رابطه با میوزیک ویدیو خود گفت: اگر بخوایم در رابطه با ۱ میلیار بازدید فکر کنیم، این یعنی خیلی از مردم این ویدیو رو بارها و بارها نگاه کردند. من باورم نمیشه که هنوز از دیدن این ویدیو خسته نشدند!

در نوامبر ۲۰۱۲ به دلیل موفقیت سای به واسطه ی اینترنت توسط American Music Award به عنوان New Media مورد تقدیر قرار گرفت. در ۲۴ نوامبر، Gangnam Style به عنوان پر بازدیدترین میوزیک ویدیو در تاریخ یوتوب انتخاب شد و ویدیو قبلی که ویدیو Baby از جاستین بیبر بود را پشت سر گذاشت. گقته شده که شمار بازدید کننده ها و سرعت بالا رفتن آن ۱۱ برابر بیشتر میوزیک ویدیو جاستین بیبر بوده.

در ۳۰ نوامبر، سای ۴ تا از جوایز Mnet Asian Music Awards رو از آن خودش کرد.


سای در Mnet Asian Music Award



زندگی شخصی سای:

در سال ۲۰۰۱، سای به دلیل مصرف ماری جوانا دستگیر شدو به همین دلیل نتوانست در مراسم پدربزرگش شرکت کند. در مصاحبه خود گفت: “من خیلی به پدربزرگم نزدیک بودم. من نتونستم در مراسم تشیح جنازه ی او شرکت کنم و به همین خاطر تا آخر عمرم پشیمان خواهم ماند، چون پدربزگم من رو خیلی دوست داشت، و من نتونستم برای آخرین بار اون رو ببینم.”

در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۶ سای با یو های یون یک نوازنده ی ویالون ازدواج کرد و نتیجه این ازدواج دو دختر دو قلو بوده است.


ا تـــــــــــــ م ا مــــــــــ !
پاسخ
 سپاس شده توسط destiny ، نانا☀2012 ، (amir124 (2 ، ALA ، NASIM.BH ، بهاره 1377 ، Magical Girl
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
بیوگرافی psy - RedSparrow - 29-01-2013، 11:18


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان