اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

#1
سئو مخفف search engine optimization است که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. هر چقدر که سئو یک سایت بهبود یابد، موتور های جستجوی گوگل سایت شما را در صفحات اول نتایج می آورد و وب سایت شما بهتر به مخاطبانتان نشان داده می شود. توجه داشته باشید که پس از اتمام طراحی سایت لازم است نسبت به بهینه سازی سایت اقدام نمایید.

چگونه ساختار سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازیم؟
به طور مشخص ساختار یک سایت کار کاوشگرهای (خزنده های) موتور جستجو را آسان می کند و به این معناست که ایندکس گذاری مناسب، شانس بیشتری را برای رسیدن به رتبه ها بالاتر به وجود می آورد. در الگوریتم رتبه بندی گوگل با معرفی هوش مصنوعی، ابتدا ایندکس شدن موبایل و جستجوی صوتی باعث می شود، ساختار یک وب سایت، اهمیت بیشتری از همیشه بدست می آورد. هنوز هم برای رتبه بندی کلمات کلیدی حائز اهمیت هستند اما خود موضوع نیز دارای اهمیت است و ساختار مناسب سایت یکی از راه های دستیابی به آن است.

اهمیت ساختار مناسب سایت جهت افزایش بهینه سازی سایت
ساختار یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی هم از لحاظ سئو و هم از لحاظ کاربرد قابلیت ها دارای اهمیت فراوان هستند. به طور کلی به سه دلیل ساختار سایت برای جستجوگرها دارای اهمیت است: به موتورهای جستجو برای دریافت محتوای شما کمک های بهتری میکند. ساختار مناسب سایت به کاوشگرهای موتور جستجو در خواندن، ایندکس کردن و درک سریع وب سایت شما کمک می کند تا در رتبه بندی موتورهای جستجو شانس شما بهبود یابد.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو به شرح زیر است:
آنها وب سایت شما را در وب پیدا میکنند. آنها شروع به کاوش کردن در صفحه اصلی شما میکنند و سپس همه لینک ها را از انجا دنبال می کنند. آنها در تلاشند تا ساختار سایت شما را درک کنند تا در مورد نحوه ارتباط صفحات و پست های شما درک بهتری داشته باشند و صفحات سایت شما را با ارزش تر از صفحات دیگران جلوه دهند. وقتی که شما یک ساختار بهینه سازی شده دارید، این کار را برای آنها آسان می کند و این به ان معناست که شما بهتر دیده می شوید. از طرفی اگر ساختار سایت شما یک دست (فاقد تنوع) باشد موتورهای جستجو می توانند سایت شما را اندیکس بندی کنند اما برای نحوه ارتباط با صفحات شما راهنمای کافی وجود نخواهد داشت. یک ساختار خوب باعث افزایش شانس در بدست آوردن لینک در جستجوی گوگل و بهینه سازی سایت شما می شود.

لینک های سایت، لینک هایی هستند که در جستجو گوگل در زیر توضیحات قطعه های ویژه (یا اسنیپت ها)در نتایج نشان داده می شوند که به صفحات وب سایت شما اشاره دارد. آنها یک روش عالی برای ایندکس های شما در جستجو ایجاد می کنند و باعث افزایش CTR (CTR: نرخ کلیک نسبت به رتبه) شما می شود. (ارزیابی از طریق کلیک) شما نمی توانید معین کنید کدام قسمت وب سایت شما به عنوان لینک سایت نمایش داده شود، زیرا آن ها به طور خودکار توسط الگوریتم گوگل انتخاب می شوند. تنها با داشتن یک ساختار مناسب در سایت میتوانید به لینک هایی دست پیدا کنید که مطالبق با لیست شما باشد. یک ساختار مناسب برای یک کاربر، تجربه عالی فراهم می سازد و نرخ پرش (ضریب بازگشت) کاهش می دهد. نرخ پرش (ضریب بازگشت) یک اندازه گیری متریک است که نشان می دهد چگونه بسیاری از افرادی که در یک صفحه وب قرار می گیرند بدون تعامل با صفحه یا وب سایت آن را ترک می کنند. در بهینه سازی سایت (سئو) داشتن نرخ پرش بالا بد است و دلیل آن به شرح زیر است.

گوگل این را می داند که وقتی که یک کاربر روی لیست شما در جستجوی گوگل کلیک کند، صفحه شما را بازدید می کند و سپس بدون تعامل با وب سایت شما به جستجوی گوگل بر می گردد. برای آنها، زمانی که کاربران با نمایش نتایج راضی نمی شوند یک علامت است و در نهایت باعث کاهش رتبه شما می شود. زمانی که شما طراحی سایت با ساختار کامل دارید، کار را برای کاربرانی که از طریق وب سایت شما به انجام فعالیت می پردازند، آسانتر میکند و آنچه را که می خواهند پیدا می کنند و این باعث افزایش قابلیت کاربردی و زمان حضور در سایت و کاهش نرخ پرش می شود.

ساختار یک سایت ایده آل چیست؟
قبل از آنکه ما وارد جزئیات این که چگونه می توانیم ساختار سایت را جهت سئو و بهینه سازی سایت بهبود ببخشیم، ابتدا باید بفهمیم که برای بدست آوردن آن چه چیزی می خواهیم. ساختار واقعی یک سایت، به شدت به محتوای ارائه شده در وب سایت وابسته است.
اگر ما انواع وب سایت ها را در گروه ها تقسیم بندی کنیم، ما 4 گروه اصلی خواهیم داشت:

وبلاگ ها
وب سایت های شرکتی
وب سایت های خبری
وب سایت های تجاری (فروش محصولات یا خدمات آنلاین)
ساختار سایت ایده آل یک وبلاگ
یک ساختار سایت خوب می توان برای وبلاگ در نظر گرفت: علاوه بر صفحه اصلی و صفحات دیگر مانند درباره، ارتباط با ما و غیره، می بایست پست های وبلاگ گروه بندی شده، متناسب با ارتباطی که با هم دارند طبقه بندی شوند. به عنوان مثال اگر شما یک وبلاگ در زمینه نشر دستور العمل های غذایی دارید، میتوانید براساس دستورالعمل چندین طبقه بندی مانند دستورالعمل ایتالیایی، دستورالعمل، گیاهی، دستورالعمل چینی و غیره ایجاد کنید.

ساختار سایت ایده ال کسب کار های کوچک/وب سایت شرکتی
در وب سایت کسب کارهای کوچک/ شرکتی هدف اصلی انها ارائه اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار، محصولات خودشان، خدمات و بخش های خودشان است.

ساختار سایت خوب برای یک وب سایت شرکتی به شرح زیر می باشد:

دقت کنید که شما دارای یک طبقه بندی اصلی برای بخش ها و یک دسته بندی اصلی برای وبلاگ با چندین زیر شاخه هستید.

ساختار ایده ال یک وب سایت خبری
یک وب سایت خبری می تواند مانند یک مجله آنلاین محتوای گروه را بر اساس نوع محتوا و زمان انتشار آن دسته بندی کند. این ساختار می تواند هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران در پیدا کردن آنچه را که به دنبال آن هستند از طریق دسته بندی بر اساس علاقه، محتوا، تاریخ کمک کند.

ساختار یک سایت ایده آل برای یک وب سایت تجاری
می تواند ساختار یک وب سایت تجاری کمی متفاوت تر از ساختار وب سایت های دیگر باشد. مخصوصاً زمانی که محصولات مختلف را ارائه میدهد.از این رو در موارد معمولی یک ساختار مناسب به شرح زیر می باشد در این ساختار صفحه اصلی را در بالا داریم و سپس محتوا را در چندین طبقه گروه بندی میکنیم. برای ایجاد طبقه ها یا زیر شاخه ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد ولی یک قاعده کلی اجازه تولید سطح با عمق 3 در سلسله مراتب را نمی دهد. به عبارت دیگر هر محصول در صفحه اصلی باید با کمتر از 3 کلیک بدست بیاید. این باعث می شود خزنده ها (کاوشگرها) سریعتر و آسانتر شاخص ها را پیدا کنند و همچنین برای کاربران نیز بهتر است.

در این مقاله به بررسی ساختار متاسب وب سایت برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت پرداختیم. در مقاله بعد به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.
 سپاس شده توسط roya.moghadami
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو - kaspid98 - 22-05-2019، 15:09

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
Thumbsdown آموزش روش خالی کردن Cache گوشى،تلگرام_فعال سازی امضای پیام تلگرام
  فعال سازی حالت 4K در آیفون ها_انتن دهی ایفون ب صورت عددی
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  معرفی سایت حذف صدای خواننده
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  مشکل و علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش دوم)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان