اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرصتی که کرونا به اسکوچیچ داد

#1
بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و همین موضوع باعث شد تا دراگان اسکوچیچ شانس و فرصت این را داشته باشد که بیشتر نسبت به تیم ملی ایران شناخت پیدا کند.

زاوش محمدی: با شیوع ویروس کرونا، مسابقات فوتبال در سراسر جهان لغو شد و شروع دوباره آنها هنوز مشخص نیست. این در حالی است که تیم ملی ایران قرار بود 7 و 12 فروردین به مصاف هنگ کنگ و کامبوج برود که این بازی ها لغو شد و هنوز مشخص نیست که این دیدارها چه زمانی برگزار می شود.

لغو این بازی ها از طرفی به سود سرمربی جدید تیم ملی ایران شد. دراگان اسکوچیچ که همین چند ماه پیش جایگزین مارک ویلوتس بلژیکی شد، در اولین آزمون خود باید به مصاف هنگ کنگ می رفت و بعد مقابل کامبوج قرار می گرفت که به نظر بازی های راحتی بود.

تیم ملی ایران در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی، در گروه C موفق شد در دو بازی نخست مقابل هنگ کنگ و کامبوج به برتری برسد اما در دوبازی حساس مقابل بحرین و عراق شکست خورد تا شرایط برای تیم مارک ویلموتس سخت شود. تیم ویلموتس در گروه C با 6 امتیاز پایین تر از عراق 11 امتیازی و بحرین 9امتیازی قرار بگیرد و کار ملی پوشان برای صعود از گروه سخت شود.

انتخاب اسکوچیچ در شرایطی رخ داده که این سرمربی کروات با وجود داشتن سابقه خوب در فوتبال باشگاهی کشورمان، تاکنون در تیم‌های چندان بزرگی حضور نداشته و در واقع تیم ملی ایران بزرگترین تجربه کاری این سرمربی کروات به شمار می‌رود

تیم ملی که سالها با کارلوس کی روش در آسیا تن به شکست مقابل رقیب‌ها نداده بود، دو شکست مقابل دو رقیب همیشگی باعث شد تا مدیران فدراسیون فوتبال با ویلموتس قطع ارتباط کنند و نیمکت تیم ملی را به اسکوچیچ کروات بدهند.

انتخاب اسکوچیچ در شرایطی رخ داده که این سرمربی کروات با وجود داشتن سابقه خوب در فوتبال باشگاهی کشورمان، تاکنون در تیم‌های چندان بزرگی حضور نداشته و در واقع تیم ملی ایران بزرگترین تجربه کاری این سرمربی کروات به شمار می‌رود و مقایسه رزومه اسکوچیچ با سرمربیان سابق تیم ملی او را در جایگاه پایین‌تری نسبت به آن‌ها قرار می‌دهد.



اسکوچیچ پیش از ورود به فوتبال ایران در تیم‌هایی چون ریه‌کا کرواسی، اینتربلوک اسلوونی، العربی کویت و النصر عربستان سابقه سرمربیگری داشت و توانسته بود جام‌های حذفی کرواسی و اسلوونی را فتح کند. ورود اسکوچیچ به فوتبال ایران با تیم ملوان بندرانزلی شکل گرفت و اسکوچیچ در زمان حضورش در انزلی نتایج خوبی کسب کرد و توانست با این تیم به مقام هفتم لیگ سیزدهم برسد که بهترین عنوان ملوانان در لیگ برتر به شمار می‌رود. عملکرد خوب در انزلی زمینه‌ساز ادامه فعالیت اسکوچیچ در فوتبال ایران شد و او پس از ملوان راهی تیم فولاد خوزستان شد ولی نتوانست در اهواز مانند انزلی موفق عمل کند و در دو فصلی که سرمربی فولاد بود به مقام‌های پنجم و دوازدهم رسید و از این تیم جدا شد. اسکوچیچ پس از فولاد حدود دو سال بدون تیم بود تا این‌که هدایت تیم خونه به خوه بابل را بر عهده گرفت و نتایج خوبی که به همراه تیم بابلی کسب کرد بار دیگر نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. دراگان با خونه به خونه به فینال جام حذفی رسید و در لیگ آزاداگان تنها به خاطر تفاضل گل نتوانست تیمش را لیگ برتری کند. با این حال حضور اسکوچیچ به دلیل مشکلات عجیب تیم خونه به خونه در بابل چندان طولانی نشد و او فصل گذشته بدون تیم ماند تا اینکه امسال با پیشنهاد صنعت نفت آبادان مواجه شد و دوباره به جنوب کشور بازگشت. اسکوچیچ در لیگ نوزدهم به همراه نفت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست این تیم محبوب را به رده چهارم جدول برساند و همین عملکرد درخشان مدیران فدراسیون را مجاب کرد که او را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کنند.

اسکوچیچ در شرایطی با این رزومه رزومه سرمربی تیم ملی شده است که سرمربیان سابق تیم ملی همگی کارنامه بهتری نسبت به او داشتند

اسکوچیچ در شرایطی با این رزومه رزومه سرمربی تیم ملی شده است که سرمربیان سابق تیم ملی همگی کارنامه بهتری نسبت به او داشتند. کارلوس کی‌روش که هشت سال سرمربی تیم ملی بود و در این مدت عملکرد بسیار خوبی داشت پیش از تیم ملی ایران سابقه سرمربیگری در تیمی چون رئال مادرید و تیم ملی پرتغال در کارنامه‌اش دیده می‌شد و مدتی هم دستیار سرالکس فرگوسن، سرمربی بزرگ تیم منچستر بود. علاوه بر این او سرمربی تیم‌های ملی عربستان، امارات، آفریقای جنوبی و تیم‌های باشگاهی اسپورتینگ و ناگویا گرامپوس ژاپن را هم داشت و با چنین سابقه‌ای وارد فوتبال ایران شد. ویلموتس هم که پس از کی‌روش دوران کوتاهی را در فوتبال ایران تجربه کرد، در تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج سرمربیگری کرده‌ بود و مانند کی‌روش سابقه حضور در جام جهانی را داشت و در رده ملی کار کرده بود.

او که حالا این روزها در زاگرب به سر می برد، فرصت زیادی دارد تا به شناخت کافی از بازیکنان و فوتبالیست های ایرانی دست پیدا کند و دقیق تر به ترکیب مورد نظرش برسد. اسکوچیچ در نشست خبری خود مثل ویلموتس شیوه بازی تیمش را هجومی خواند. شیوه ای که ویلموتس همیشه روی آن اصرار داشت اما هیچگاه در زمین چنین روش بازی‌ای از تیم او دیده نشد.
123::
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرصتی که کرونا به اسکوچیچ داد















پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
فرصتی که کرونا به اسکوچیچ داد - AMIRMAHDI_AEZAZI - 01-04-2020، 13:56

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیام اسکوچیچ؛ فقط پیروزی! شوخی نداریم
  پاسور تیم ملی والیبال به کرونا مبتلا شد
  ریسک بزرگ اسکوچیچ | برای دو بازی حساس ملی‌پوش سابق را دعوت کن!
  ادامه شیوع ویروس کرونا در میان فوتبالیست‌های اسپانیایی/ ۲ عضو والنسیا هم مبتلا شدند
  کرونا به نفع ویلموتس شد یا ایران ؟
  بانوان پینگ‌پنگ باز ۲ بار تست کرونا می‌دهند
  پیروانی: باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم/ همه بازیکنان پرسپولیس می‌مانند
  علامت سوال بزرگ در انجام تست‌های کرونا/ ادامه لیگ به مو بند است!
  نفت مسجدسلیمان و هزینه‌های تحمیلی کرونا/ گل بود به سبزه نیز آراسته شد!
  حمیداوی: ۲ بازیکن مشکوک به کرونا داریم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان