اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

•● معرفی کتاب های روانشناسی ●• || بروزرسانی

#1
Information 
•● معرفی کتاب های روانشناسی ●• || بروزرسانی
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی DSM-5

نویسنده: انجمن روان‌پزشکی آمریکا

مترجم: دکتر فرزین رضاعی، دکتر علی فخرایی، دکتر آتوسا فرمند، علی نیلوفری، دکتر ژانت هاشمی آذر، دکتر فرهاد شاملو

درباره این کتاب:

دستنامه تشخیصی و آماری اختلالات روانی(DSM) تلاشی است از سوی انجمن روان‌پزشکان آمریکا برای یکدست کردن نظام تشخیصی بالینگران حوزه بهداشت روان و تا بحال پنج ویرایش آن منتشر شده است. این دستنامه با ویرایش‌های پیاپی در 60 سال گذشته، در تلاش بوده که تعریفی عملیاتی و مستقل از نظرات فرد ارزیاب ارائه نماید و این نظام طبقه‌بندی بتدریج به یک مرجع استاندارد اقدامات بالینی در زمینه بهداشت روان تبدیل شده است.
از آنجا که توصیف دقیق فرایندهای زمینه‌ای آسیب‌شناختی بیشتر اختلالات روانی امکانپذیر نیست، باید بر این نکته تأکید نمود که ملاک‌های تشخیصی فعلی بهترین توصیف موجود درمورد نحوه بروز و تشخیص‌گذاری اختلالات روانی توسط بالینگران آموزش دیده است. هدف از تدوین DSM ارائه یک راهنمای کاربردی، کارا و قابل انعطاف در سامان‌بخشی اطلاعاتی است که بتواند به تشخیص دقیق و درمان اختلالات روانی کمک کند. این راهنمای تشخیصی و آماری، ابزاری برای بالینگران، یک منبع آموزشی اساسی برای دانشجویان و بالینگران و مرجعی برای پژوهش‌گران این رشته محسوب می‌شود. DSM مورد استفاده بالینگران و پژوهشگران زیادی با دیدگاه‌های مختلف (زیستی، روان‌پویشی، شناختی، رفتاری، بین‌فردی، خانواده/ سیستم ها) است که همه آنها تلاش می‌کنند برای انتقال ویژگی‌های اساسی بیمارانشان به یک زبان مشترک دست یابند. اطلاعات و یافته‌ها برای تمام متخصصانی که با جنبه‌های مختلف بهداشت روان سروکار دارند. ملاک‌های تشخیصی موجز و صریح هستند و هدف از ارائه آنها تسهیل ارزیابی عینی تظاهرات علائم در محیط های مختلف بالینی - بستری، سرپایی، بیمارستان روزانه ، روانپزشکی رابط -مشاور، مطب‌های خصوصی، و مراقبت‌های اولیه و نیز مطالعات همه‌گیرشناختی اختلالات روانی جمعیت عمومی است. در عین حال DSM-5 ابزاری است در جهت گردآوری و ارائه آمارهای صحیح بهداشت عمومی در زمینه میزان‌های هم‌ابتلایی و مرگ و میر اختلالات روانی. نهایتاً ملاک‌های تشخیصی و متون مربوطه بعنوان یک درس‌نامه عمل می‌کنند که برای دانشجویانی که در ابتدای دوره حرفه‌ای، برای فهم و تشخیص اختلالات روانی نیاز به شیوه‌ای ساختار یافته دارند و نیز برای متخصصانی که برای اولین‌بار به یک اختلال نادر برمی‌خورند، کمک شایانی می‌کنند.

موضوع اصلی روان‌پزشکی
موضوع فرعی درسنامه‌‏های روان‏‌پزشکی
نویسنده انجمن روان‌پزشکی آمریکا
مترجم دکتر فرزین رضاعی، دکتر علی فخرایی، دکتر آتوسا فرمند، علی نیلوفری، دکتر ژانت هاشمی آذر، دکتر فرهاد شاملو
با مقدمه
زیر نظر
ویراستار
از مجموعه
نوبت چاپ 6
سال انتشار 1398
سال انتشار میلادی 0
شابک 9786002003874
قطع کتاب وزیری
جلد کتاب گالینگور
تعداد صفحه 944 صفحه
وزن 1414 گرم






روانشناسی اجتماعی الیوت ارونسون

•● معرفی کتاب های روانشناسی ●• || بروزرسانی
(در تعریف انسان و بیان ویژگی های او مباحث و نظریه های فراوانی در طول تاریخ مطرح شده است. در همین راستا برخی از دانشمندان و فلاسفه برخی از این ویژگی ها را خاص انسان می دانند و آنها را به عنوان وجه تماییز انسان از حیوان بر می شمارند. از این ویژگی های خاص می توان به ناطق بودن انسان اشاره کرد. همانطور که برخی از فضلا انسان را حیوان ناطق نامیده اند.

از دیگر ویژگی هایی که خاص انسان می باشد می توان به اجنماعی بودن او شاره نمود. همچنانکه عنوان انگلیسی این کتاب (a social animal) می باشد برخی از دانشمندان انسان را حیوانی اجتماعی می دانند.

این اجتماعی بودن انسان از جهاتی متفاوت از گروهی زندگی کردن برخی حیوانات از جمله زنبور، مورچه و مانند اینهاست. مثلا یک حیوان خارج از غریزه ذاتی که خداوند به او سپرده است نمی تواند بر گروه خود تاثیر خاصی بگذارد ولی یک انسان با توجه به نعمت های خاصی که به او اعطا شده است می تواند با گفتار، کردار و پندار خود بر جامعه خود تاثیر بگذارد و همچنین از جامعه تاثیر بپذیرد. روانشناسی اجتماعی به همین روابط متقابل بین فرد و جامعه می پردازد. ناگفته نماند ضمن اینکه روانشناسی اجتماعی دارای وجوه متماییز از دیگر رشته های علمی علوم اجتماعی مانند جامعه شناسی ، روانشناسی و مردم شناسی است ولی برای تبیین و تشریح نظریه ها و دیدگاه های خود از این علوم بهره می برد.
همانطور که به حق بیان شده است انسان بدون اجتماع نمی تواند زندگی کند. و این ارتباط فرد با جامعه با گذر زمان عمیق تر شده و شاهد رشد و گسترش روزافزون وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون، تلفن همراه، نرم افزارهای ارتباطی کلامی و تصویری و همانند اینها در راستای تسهیل ارتباطات هستیم.

در ارتباطات - چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی-  در برخی موارد به سوژه هایی برمی خوریم که برای ما نامفهوم، گنگ و یا عجیب به نظر می رسند. مثلا می بینیم که چگونه یک شایعه بی اساس و بی منطق در سطح جامعه پخش می شود و بوسیله ابزار ارتباطی دست به دست می شود. به عنوان مثال شایعه ای که مدتی در شبکه های مجازی منتشر شده بود و احتمالا همه ما آنرا دیده ایم شایعه ای با عنوان تزریق ویروس ایدز توسط یک فست فود در کرمانشاه بود. که متاسفانه در بیشتر شبکه های مجازی توسط مردم و حتی آنانی که سواد آکادمیک داشتند باز نشر می شد و چنان نفوذ یافته بود که روزنامه ها به تکذیب آن پرداخت. در حالی که با کمی آگاهی و تفکر به راحتی می شد به دروغین بودن آن پی برد.

گسترش و تسهیلات ارتباطات اجتماعی، لزوم شناخت برخی از قواعد و اصول رفتاری جامعه و چگونگی تاثیر پذیری فرد از آنها را به ما گوشزد می نماید. با مطالعه این کتاب و دیگر کتب مربوطه می توانیم در حد درک خودمان، به تجزیه و تحلیل برخی از مسایل اجتماعی پیرامون خود بپردازیم و ضمن فهم برخی از رفتارهای نابهنجار دیگران ، از بروز رفتارهای نابهنجار خودمان هم جلوگیری کنیم. و همچنین دیگر به راحتی به دیگران به علت بروز رفتارهایی ناپسند "انگ" نچسبانیم و شاید چند گامی با کفشهای آنها راه برویم.

کتابی که می خواهم معرفی کنم کتاب روانشناسی اجتماعی اثر الیوت ارونسون است که توسط آقای حسین شکر کن ترجمه شده و انتشارات رشد ویرایش هشتم آن را به چاپ رساهده است.

این کتاب هرچند برای دانشجویان نگاشته شده است ولی سعی شده است با زبانی ساده و روان به ارائه مباحث علمی و بیان آزمایش های صورت گرفته و مثالهای واقعی پرداخته شود. قابل ذکر است که آقای ارونسون به خاطر نگارش این کتاب در سال 1675، جایزه رسانه ملی را از انجمن روانشناسی آمریکا دریافت کرده است.

کتاب روانشناسی اجتماعی در 9 فصل با عنوانهای ذیل تشکیل شده است:

 1- روانشناسی چیست؟ 2- همرنگی با جماعت 3- ارتباط جمعی ، تبلیغات و متقاعد سازی 4- شناخت اجتماعی 5 - توجیه خود 6- پرخاشگری انسان 7- پیشداوری 8- دوستداشتن و حساسیت بین فردی و 9- روانشناسی اجتماعی به عنوان یک علم

نویسنده در ص 20 هدف از به نگارش درآوردن این کتاب را اینگونه بیان می کند: هدف این کتاب روشن کردن رابطه اجتماعی بین پژوهش های روانی – اجتماعی با بعضی از مشکلاتی است که جامعه معاصر ما را احاطه کرده اند. وی می افزاید، اغلب داده هایی که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته اند، بر آزمایش های تجربی استوارند، ولی اغلب مثالها از جمله مثالهای مربوط به پیشداوری، جنگ، از خودبیگانگی،پرخاشگری، ناآرامی و مانند آنها از مشکلات جاری گرفته شده اند.))










•● معرفی کتاب های روانشناسی ●• || بروزرسانی

معرفی کتاب 
ارتباط بین فرآیندهای روانی و فیزیولوژیکی از دیرباز مورد توجه محققان بوده، به همین علت پژوهشگران علوم فلسفی، تجربی و پزشکی درباره روابط بین تن و روان مباحث متفاوتی را مطرح کرده اند. پیشرفت و شناخت تمایز علوم از یکدیگر این نکته را آشکار کرده که بین فرآیندهای فیزیولوژیکی و روان شناختی تدثیر متقابل وجود دارد. در سال های اخیر روان شناسی فیزیولوژیک به عنوان شاخه ای از روان شناسی، نقش خویش را به خوبی در زمینه پویایی این اثر متقابل ایفا کرده است؛ به طوری که روان شناسان معتقدند که بدون شناخت مبانی زیستی و فیزیولوژیکی نمی توان به تحلیل پدیدایی رفتار مبادرت ورزید.
فهرست فصول کتاب :
پیشگفتار
بخش اول: مبانی روان‌شناسی فیزیولوژیک
فصل اول: تعریف و روشهای تحقیق روان‌شناسی فیزیولوژیک
فصل دوم: ساختار و کنش سلولهای دستگاه عصبی
فصل سوم: سیناپسهای تحریکی و بازداری
فصل چهارم: ساخت دستگاه عصبی
بخش دوم: ادراک و حرکت
فصل پنجم: دستگاه دیداری
فصل ششم: دستگاه شنیداری، تعادل و حساسیت تنی ـ احشایی
فصل هفتم: دستگاه چشایی و بویایی
فصل هشتم: دستگاه حرکتی
بخش سوم: رفتارهای انگیزشی
فصل نهم: مکانیزم دقت، توجه و هشیاری
فصل دهم: چرخه‌های زیستی و مکانیزم خواب
فصل یازدهم: انگیزش
فصل دوازدهم: هیجان
بخش چهارم: یادگیری و تفکر
فصل سیزدهم: زبان و گفتار
فصل چهاردهم: یادگیری و حافظه
فصل پانزدهم: بیماریهای روانی و مغز
کتاب نامه
واژه نامه
پاسخ
 سپاس شده توسط Itsali ، ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، ρυяρℓє_ѕку ، i'm reihaneh ، ρσєѕɪ ، Medusa ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، MONA-GH ، ßяɪcε ، شـــقآیــق ، spent † ، ♥Nastaran♥ ، Ɗєя_Mσηɗ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
•● معرفی کتاب های روانشناسی ●• || بروزرسانی - sober - 08-04-2020، 17:51


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان