اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟

#1

نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
بازگشایی زودتر از موعد مدارس در شرایط شیوع دوباره بیماری کرونا، نگرانی‌های بسیاری را از نظر کاستی‌های تامین زیرساخت‌های لازم برای ورود دانش‌آموزان به مدارس در پی داشته است.

با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام توصیه‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، مدارس از نیمه اسفند ماه با خانه نشینی داوطلبانه دانش آموزان تعطیل شد؛ بنابراین این مهمان ناخوانده منحوس، تقریباً از اواخر سال تحصیلی گذشته چرخه تحصیل را در کشور ناقص کرد و تقویم آموزشی پر از تعطیلی مدارس را به کما برد، به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» برگزاری کلاس‌های آنلاین را در پیش گرفت و با برگزاری امتحانات به صورت آنلاین یا حضوری پرونده سال تحصیلی قبل بسته شد.

بیش از پنج ماه از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، اما همواره در طی این مدت زمزمه‌های بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا به گوش رسید تا اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد، در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کرد که با توجه به کاهش آمار مبتلایان کرونا در کشور، مدارس در اواخر اردیبهشت ماه باز خواهد شد، اما با تشدید شیوع این ویروس، بازگشایی مدارس به حالت تعلیق در آمد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد با توجه به جان گرفتن دوباره شیوع بیماری کرونا در کشور، دولت شرایط خاصی برای آموزش در نظر بگیرد. در همین راستا رئیس جمهور در جلسه خردادماه ستاد مقابله با شیوع کرونا، از آغاز زودتر از موعد سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۵ شهریورماه خبر داد و از حذف تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در برخی استان‌ها برای امکان افزایش تعداد تقسیم دانش‌آموزان برای حضور در کلاسها سخن گفت.

حال باید پرسید آیا آموزش و پرورش آمادگی‌های لازم برای بازگشایی مدارس و فراهم کردن شرایط فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟ آیا خانواده‌های دانش آموزان اجازه حضور فرزندانشان را سر کلاس‌های درس می‌دهند؟ دولت و ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بر اساس چه معیارهایی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است؟

سال تحصیلی نباید به تعویق بیفتد
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حفظ سلامت دانش آموزان، می‌گوید که امیدواریم تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، آمار شیوع بیماری کرونا در کشور روندی نزولی داشته و دانش آموزان و دانشجویان بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی سر کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

به گفته وی آغاز سال تحصیلی نباید به تعویق بیفتد. باید تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری کلاس‌های آموزشی اتخاذ شود، به صورتی که کلاس‌های مملو از جمعیت تفکیک شده و از برگزاری کلاس‌های پر جمعیت و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی جلوگیری شود.

به عقیده رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، آموزش مجازی و برگزاری کلاس‌های آنلاین نمی‌تواند سطح دانش محصلان را تا حد مطلوبی ارتقا دهد.

شهریاری خاطرنشان می‌کند: تصمیم گیرنده نهایی برای بازگشایی مدارس، ستادهای مقابله با کرونا است. قطعاً وزیر بهداشت با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، نظرات نهایی پزشکی را مطرح می‌کند. اگر دولت با توجه به مخالفت متخصصان پزشکی تصمیم به بازگشایی مدارس گرفت، کمیسیون بهداشت و درمان دخالت خواهد کرد.

بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه‌
محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، روند آموزش در کل کشور را تغییر داد و وزارت آموزش و پرورش مجبور شد با راه اندازی اپلیکیشن شاد و همچنین از طریق برنامه‌های صدا و سیما، روند آموزش دانش آموزان را ادامه دهد.

به گفته وی، با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه، قرار است وزارت ارتباطات شبکه داخلی مدارس را راه اندازی کند تا در صورت تشدید وضعیت شیوع کرونا، ارتباط داخلی دبیران و دانش آموزان را حفظ کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید که روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی میزبان وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی بود که در این جلسه تاکید شد کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس در حوزه بازگشایی مدارس تشکیل شود تا پیرامون زمان آغاز سال تحصیلی تصمیم‌گیری شود.

بررسی طرح و زوج فرد مدارس
احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز ضمن اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح زوج و فرد مدارس و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها، می‌گوید که به طور کلی کمیسیون آموزش و تحقیقات موافق اقدامات جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان در صورت حفظ سلامت معلمان و کادر شاغل در مدارس است.

به گفته وی، طرح حضور سه روز در هفته هر دانش‌آموز در مدرسه، نیاز به بررسی‌های بیشتر در کمیسیون آموزش دارد. این کمیسیون موضع رسمی خود را پس از بررسی آن در مجلس اعلام می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دانش آموزان مهم‌ترین فاکتور برای کمیسیون آموزش است، می‌گوید که اجرای این طرح یعنی هر معلم باید یک درس را دو بار تدریس کند که این مسئله نیاز به تأمین نیروی انسانی در همه کلاس‌های درس دارد.

فلاحی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانسته و خاطر نشان می‌کند: وزارت آموزش و پرورش و بهداشت باید ناظرانی را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدارس اعزام کنند تا از صحت رعایت آن مطلع شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Sirvan10_a ، amir mahdi 1383 ، ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ ، لــــــــــⓘلی
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟ - ᴀᴡᴀʏᴀᴜʀᴏʀᴀ - 08-07-2020، 21:02

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  صدای ارتعاش اتمسفر زمین چگونه است؟
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
Heart بازگشایی مهدهای کودک اجباری است؟
Heart پادشاه اردن نمی‌خواهد با نتانیاهو دیدار کند
  خطر موج جدید کرونا با بازگشایی قهوه‌خانه‌ها
  توضیح وزیر درباره بازگشایی مدارس از۱۵شهریور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان