اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کراسوس

#1
مارکوس لیسینیوس کراسوس(به لاتین:Marcus Licinius Crassus Dives) در حدود سال ۱۱۴ ق.م به دنیا آمد و در سال ۵۳ ق.م در نبرد سهمگین حران به دست ایرانیان کشته شد. وی به همراه پومپه و ژولیوس سزار یکی از سران تریوم‌ویرات اول بود. اوج موفقیت و معروفیت او در درهم شکستن قیام بردگان در سال ۷۱ پیش از میلاد بود که به وسیلهٔ اسپارتاکوس سازمان یافته بود.

هنگامی که کراسوس ادارهٔ امور سوریه را بر عهده داشت تصمیم به حمله به ایران گرفت. او سپاهی چهل‌هزار نفری در اختیار داشت که در مقابله با ده‌هزار سوار اشکانی تلفات بسیار سنگینی داد. نبرد حران زمانی اتفاق افتاد که ارد دوم در ایران شاه بود.

در تاریخ ۵۳ پیش از میلاد؛ کراسوس رومی به امپراتوری ایران اشکانیان حمله کرده و قوای روم طی نبرد حران شکست سختی خوردند. کراسوس در حقیقت میخواست با فتح ایران غلبه دوباره غرب بر مشرق زمین را که اسکندر مقدونی فقط توانسته بود آن را در مدت کوتاهی حفظ کند به انجام برساند اما شکست سپاه روم در نبرد حران با وجود برتری تعداد نفرات ارتش روم نسبت به ارتش ایران آنچنان وحشت انگیز و غیر قابل باور بود آنچنان که سر کراسوس و پسرش برای ارد دوم پادشاه ایران فرستاده شد که اتفاق بسیار نادر و غیر ممکنی به نظر می آمد. در این جنگ سواران ایرانی آنقدر آماده نبرد بودند که هنگام عقب نشینی نیز میتوانستند از پشت سر تیر اندازی کنند و سپاه دشمن عاجز از تعقیب آنها بود. در پی این جنگ رومیان که خواستار این بودند که تنها ابرقدرت موجود در دنیای باستان باشند امپراطوری اشکانیان را به عنوان یک ابرقدرت پذیرفتند و دریافتند که نمی توانند این امپراطوری را از بین ببرند.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
کراسوس - SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ - 05-08-2020، 10:58

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شرح کامل نبرد بزرگ کراسوس (روم) و سورنا (ایران)
  شرح نبرد روم و پارت ها (کراسوس و سورن) ویدئو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان