اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5

#1
Bug 
هر دو محصول مورد بحث در این مطلب، به عنوان کامپکت ترین محصولات هر دو شرکت به حساب آمده و از طرف دیگر، کمپانی‌های تولید کننده آن‌ها، این دو اسمارت فون را به عنوان پرچمدار خود روانه بازار کرده‌اند. از آن جا که سایز و ابعاد این دو گوشی هوشمند با یکدیگر شباهت دارد، لذا مقایسه آن‌ها پیشنهاد بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5
 

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، گلکسی اس 21 نسبت به پیکسل 5 گوگل کمی گران‌تر است. اما از لحاظ سخت‌افزاری، به نظر نمی‌رسد که این اختلاف قیمت آن چنان منطقی باشد. از لحاظ زبان طراحی، تفاوت‌های زیادی میان این دو محصول وجود دارد و سخت‌افزار آن‌ها نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. به این ترتیب به سراغ جدول مشخصات و مقایسه پیکسل 5 گوگل و گلکسی اس 21 سامسونگ می‌رویم و سپس به صورت جداگانه، اجزای آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

در شاخه دوربین، هر دو محصول از عملکرد خوبی برخوردار هستند. گلکسی اس 21 از سه لنز واید، اولترا واید و تله فوتو بهره می‌برد و در مقابل، پیکسل 5 به دو لنز واید و یک لنز اولترا واید مجهز است. لنز اصلی هر دو دستگاه 12 مگاپیکسلی بوده، اما سنسورهای متفاوتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5
 


این لنز اصلی در اکثر مکان‌ها با شرایط نوری مختلف، تصاویر جذاب و قابل توجهی را شکار می‌کند. Sharpness تصاویر خروجی قابل قبول بوده و هر دو لنز، از سیستم HDR پشتیبانی می‌کنند. البته بد نیست بدانید در شرایط نوری کم و هنگام استفاده از HDR،‌ عملکرد پیکسل 5 تا حدودی ضعیف‌تر است. گلکسی اس 21 در مقایسه با نسل پیشین، رنگ‌های جذاب‌تری را به نمایش می‌‌گذارد که همین موضوع، بهبود چشمگیری به حساب می‌آید. هر دو محصول از قابلیت فیلم برداری خوبی برخوردار هستند، اما میزان تطبیق پذیری تصاویر روی گلکسی اس 21 تا حدودی بهتر است.
لنز اولترا واید روی هر دو اسمارت فون، حتی در مکان‌هایی با شرایط نوری کم، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. با تمام این تفاسیر، دوربین هر دو گوشی مذکور با قابلیت‌های هیجان انگیزی همراه بوده و تصاویر خوبی را نیز در اختیار شما می‌گذارد.
زمانی که صحبت از زبان طراحی به میان می‌آید، گلکسی اس 21 سامسونگ و پیکسل 5 گوگل هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. در طراحی محصول سامسونگ از ترکیب فلز و پلاستیک کمک گرفته شده و بدنه پشتی آن، تماما از جنس پلاستیک است. اما پیکسل 5 از فلز تشکیل شده و بدنه پشتی و برخی قسمت‌های دیگر آن، از جنس رزین است. هر دو دستگاه در اطراف نمایشگر حاوی حاشیه بوده و حفره‌ای نیز درون صفحه نمایش برای قرارگیری دوربین سلفی قرار گرفته است. البته محل قرارگیری دوربین سلفی متفاوت بوده و در پیکسل 5، این قطعه سخت‌افزاری به گوشه صفحه نمایش منتقل شده، اما در گلکسی اس 21 آن را در مرکز نمایشگر مشاهده می‌کنیم.


هر دو محصول از صفحه نمایش تخت بهره برده، اما حس آن ها هنگام گرفتن در دست کاملا متفاوت خواهد بود. اگر نگاهی به بدنه پشتی این اسمارت فون‌ها بیاندازیم، متوجه تفاوت‌های آن‌ها در قسمت ماژول دوربین نیز می‌شویم. زبان طراحی محفظه دوربین در گلکسی اس 21 نسبت به نسل‌های پیشین و حتی نسبت به اسمارت فون‌های دیگر کاملا متفاوت و خاص است و در مقابل، لنزهای دوربین پیکسل 5 در محفظه‌ای مربعی شکل با گوشه‌های دایره‌ای قرار گرفته است. همچنین در پشت بدنه پیکسل 5، سنسور اثر انگشت را می‌بینیم که به صورت دایره‌ای شکل، در مرکز بدنه و کمی پایین تر از محفظه دوربین قرار گرفته است. اما این قطعه سخت‌افزاری در گلکسی اس 21، به درون نمایشگر منتقل شده است.
مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5
 

زمانی که صحبت از ابعاد به میان آید، گلکسی اس 21 به دلیل برخورداری از نمایشگری بزرگتر، از عرض و ارتفاع بیشتری بهره می‌برد، اما ضخامت بدنه هر دو دستگاه با یکدیگر برابر است. این تفاوت سایز، روی وزن آن‌ها نیز تأثیر گذاشته و به این ترتیب، گلکسی اس 21 حدودا 20 گرم از پیکسل 5 گوگل سنگین‌تر است. اما متأسفانه ابعاد بزرگ‌تر گلکسی اس 21، روی ظرفیت باتری آن تأثیر نگذاشته و از این نظر، تقریبا به یکدیگر شباهت دارند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5 - ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ - 23-01-2021، 12:11

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  سری ویوو ایکس ۶۰ از فناوری پیکسل شیفت بهره خواهند برد
  گوشی گلکسی F02s سامسونگ همان گلکسی A02s خواهد بود
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گلکسی Xcover 5 سامسونگ معرفی شد
  تصاویر پیکسل 5a گوگل از طراحی آشنای آن خبر می‌دهد
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  گوشی گلکسی اف ۶۲ سامسونگ با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد
  رندر مفهومی گلکسی نوت ۲۱ اف ای منتشر شد؛ دستگاهی با طراحی زیبا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان