اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۲۳ خاصیت فوق العاده گیاه مورینگا برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

#1


درخت مورینگا اغلب با نام های درخت چوب طبل درخت معجزه، درخت بان یا درخت نعل اسب نیز شناخته می شود. گیاه مورینگا به دلیل خواص دارویی و فواید آن برای سلامت بدن، قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گیاه دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی، ضد افسردگی و ضد التهابی است. برای آشنایی بیشتر با این گیاه و خواص آن در ادامه با ما همراه باشید…

۲۳ خاصیت فوق العاده گیاه مورینگا برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

مورینگا حاوی کدام ویتامین ها و ترکیبات است؟
مورینگا حاوی ترکیبات مفید و سالمی است، مانند:

ویتامین A
ویتامین B1 (تیامین)
B2 (ریبوفلاوین)
B3 (نیاسین)، B6
فولات و اسید آسکوربیک (ویتامین C)
کلسیم
پتاسیم
آهن
منیزیوم
فسفر
روی (زینک)
همچنین مورینگا چربی بسیار کمی دارد و کلسترول مضر هم ندارد. در برگ های مورینگا اولیفرا چندین ترکیب گیاهی آنتی‌اکسیدانی یافت شده است. علاوه بر ویتامین C و بتاکاروتن، این گیاهی حاوی ترکیبات زیر است:

کوئرستین: این آنتی‌اکسیدان قوی برای کاهش فشارخون مفید است.
اسید کلروژنیک: این ترکیب که در قهوه نیز به مقدار زیاد وجود دارد، می‌تواند برای متعادل کردن سطح قند خون پس از وعده‌های غذایی مفید باشد.
خواص گیاه مورینگا
مورینگا فواید بسیاری زیادی دارد و مصرف آن علاوه بر کمک به زیبایی و سلامتی بدن در پیشگیری و درمان بیماری ها نیز مفید است. فواید مورینگا عبارتند از:

۱٫ محافظت و تغذیۀ پوست و مو
روغن دانۀ مورینگا برای محافظت از مو در برابر رادیکال های آزاد مفید بوده و آن را تمیز و سالم نگه می دارد. همچنین مورینگا حاوی پروتئین است، بنابراین از سلول های پوستی در برابر آسیب محفاظت می کند. این گیاه حاوی عناصر آب رسان و سم زدا نیز هست که باعث تقویت پوست و مو می شود. مورینگا می تواند برای درمان عفونت های پوستی و زخم ها نیز مفید باشد.

۲٫ جلوگیری از پیری پوست
برگ های گیاه مورینگا در سلامت پوست نقش مهمی دارند.

این ویژگی بیشتر در مورد برگ های مورینگا صادق است. برگ های این گیاه همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین هایA ، B و C است که می تواند در سلامت پوست نقش مهمی داشته باشد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می دهد؛ استفاده از کرم صورت حاوی مورینگا باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و آبرسانی (هیدراتاسیون) پوست می شود.

این گیاه همچنین تقسیم فیبروبلاست ها (سلول های موجود در بافت همبند که کلاژن و سایر فیبرها را تولید می کنند) را بالا برده و از این طریق ظاهر و بافت پوست را بهبود می بخشد.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در مورینگا خواص ضد پیری دارند که از سلول های پوست در برابر عوامل محرک و استرس‌زای محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. این خواص، مورینگا را در ردیف مواد اصلی تهیۀ محصولات ضدپیری پوست قرار داده است.

۳٫ درمان جوش و سایر بیماری های پوستی
به دلیل خاصیت ضد قارچی، گیاه مورینگا می‌تواند برخی از بیماری های پوستی را نیز درمان کند. فعالیت ضد میکروبی این گیاه در مقابل استافیلوکوکوس اورئوس ممکن است به درمان جوش، کورک، دمل و آبسه ها کمک کند.

۴٫ بهبود سریع زخم
عصارۀ مورینگا به جوش خوردن زخم‌ها کمک کرده و ظاهر زخم را نیز بهتر می‌کند.

۵٫ درمان ورم
ورم، بیماری دردناکی است که طی آن مایعات در بافت های خاصی از بدن تجمع می کنند. خواص ضد التهابی مورینگا می تواند در جلوگیری از بروز ورم بسیار مؤثر باشد.

۶٫ درمان و پیشگیری از سرطان
عصاره مورینگا حاوی خواصی است که می تواند مانع از پیشرفت سرطان شود. همچنین این گیاه حاوی نیازیمایسین است، ترکیبی که مانع از رشد سلول های سرطانی می شود.

اوژنول ترکیب دیگری در مورینگا است که به پیشگیری از سرطان پوست، روده بزرگ و پروستات کمک می‌کند. این گیاه از تجمع سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. به عبارت دیگر مانع گسترش سرطان در بدن می شود. همچنین عصاره مورینگا می تواند سرطان کبد و ریه را مهار کند.

۷٫ درمان مشکلات معده
عصاره گیاه مورینگا به درمان برخی اختلالات معده مانند یبوست، ورم معده و کولیت اولسراتیو کمک می‌کند. خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد باکتریایی مورینگا از رشد عوامل بیماری زای گوناگون جلوگیری کرده و ویتامین B بالای آن نیز به هضم غذا کمک می کند.

۸٫ درمان کبد چرب
مورینگا با کاهش کلسترول اضافی در کبد جهت محافظت از کبد در برابر سموم مختلف مفید است.

مورینگا با کاهش کلسترول اضافی در کبد جهت محافظت از کبد در برابر سموم مختلف مفید است. در طی آزمایشات مختلف، موش های مبتلا به کبد چرب با رژیم غذایی حاوی مورینگا تحت درمان قرار گرفتند و بعد از مدتی کاهش سطح تری گلیسیرید که نشانگر کبد سالم است، در آنها مشاهده شد.

همچنین برگ های مورینگا ممکن است از استئاتوز کبدی (انباشته شدن مقدار زیادی چربی در کبد) و التهاب کبد جلوگیری کند. مورینگا باعث بهبودی آسیب‌های کبدی ناشی از داروهای ضد سل می شود.

۹٫ مبارزه با بیماری های باکتریایی
عصاره مورینگا به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی خود ممکن است با عفونت های ناشی از سالمونلا، ریزوپوس و ای کولای مبارزه کند.

۱۰٫ کمک به درمان افسردگی
مورینگا در درمان افسردگی، اضطراب و خستگی نیز مفید است.

۱۱٫ محافظت از سیستم قلبی عروقی
آنتی اکسیدان های موجود در عصاره گیاه مورینگا به جلوگیری از آسیب های قلبی و داشتن قلبی سالم کمک می کنند.

۱۲٫ درمان دیابت
مورینگا به کاهش مقدار گلوکز خون و همچنین قند و پروتئین موجود در ادرار کمک می کند. این گیاه باعث بهبود سطح هموگلوبین و میزان پروتئین کلی بدن می شود.

۱۳٫ درمان آسم
مورینگا به کاهش شدت برخی از حملات آسمی کمک کرده و از بدن در مقابل تنگی برونشی محافظت می کند. این گیاه همچنین به عملکرد بهتر ریه و بهبود کلی تنفس نیز کمک می کند.

۱۴٫ جلوگیری از پوکی استخوان
مورینگا سرشار از کلسیم، منیزیم و فسفر است، که در سلامت استخوان ها نقش مهمی ایفا می کنند. همچنین این گیاه حاوی اسید آمینه ای با نام لیزین است که میزان جذب کلسیم را افزایش می دهد. مورینگا بر یکپارچگی استخوان اثر معجزه آسایی داشته و مانع از پوکی استخوان می شود.

فلاوونوئیدهای خاص در مورینگا سلول های استئوبلاستیک (سلول هایی که استخوان‌های جدید می ‌سازند) را تحریک می کنند. با این وجود تحقیقات کمی در رابطه با تاثیر مثبت مورینگا در سلامت و حفاظت از استخوان ها صورت گرفته است.

۱۵٫ کاهش احتمال سنگ کلیه
عصاره مورینگا ایجاد سنگ در کلیه، مثانه یا رحم را کاهش می دهد. مورینگا حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که ممکن است سطح مسمومیت در کلیه‌ها را نیز کاهش دهد.

۱۶٫ درمان فشار خون بالا
گیاه مورینگا حاوی ایزوتیوسیانات و نیازیمایسین است، ترکیباتی که به جلوگیری از ضخیم شدن شریان هایی که باعث افزایش فشار خون می شوند، کمک می کنند.

۱۷٫ بهبود بینایی
مورینگا به دلیل داشتن سطح بالای آنتی اکسیدان باعث بهبود بینایی می شود. مورینگا ممکن است انسداد رگ های شبکیه را نیز متوقف کند. این گیاه، همچنین از ضخیم شدن غشای مویرگی جلوگیری کرده و مانع بروز اختلال در عملکرد شبکیه می شود.

۱۸٫ درمان کم خونی و آنِمی
مورینگا ممکن است به بدن کمک کند تا آهن بیشتری جذب کرده و بدین ترتیب تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. عصاره این گیاه می تواند در درمان و پیشگیری از کم خونی و آنِمی سلول های داسی شکل بسیار مفید باشد.

۱۹٫ کاهش التهاب پوست
التهاب، واکنش طبیعی بدن به عفونت یا جراحت و یک مکانیسم ضروری محافظتی است؛ اما اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است به یک بیماری جدی تبدیل شود. در حقیقت، التهاب پایدار، با بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط است.

اکثر میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات خاصیت ضد التهابی دارند، اما اثربخشی آنها به نوع و میزان ترکیبات ضد التهابی موجود در آنها بستگی دارد. دانشمندان معتقدند که ایزوتیوسیانات ها ترکیبات اصلی ضد التهابی در برگ، پوسته بیرونی و دانه های مورینگا هستند.

۲۰٫ کاهش کلسترول خون
کلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. خوشبختانه بسیاری از موادغذایی گیاهی، مانند بذر کتان، جو دوسر و بادام می توانند کلسترول را کاهش دهند. تحقیقات صورت گرفته روی حیوانات و انسان ها حاکی از آن است که گیاه مورینگا اولیفیرا می تواند مانند این مواد غذایی باعث کاهش کلسترول خون شود.

۲۱٫ محافظت بدن در برابر سموم آرسنیک
آلودگی مواد غذایی و آب ها به سم آرسنیک در بسیاری از نقاط جهان به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. برخی از انواع برنج ممکن است حاوی مقادیر بسیار بالایی آرسنیک باشند. قرار گرفتن در معرض سم آرسنیک به مدت طولانی، ممکن است به مرور باعث بروز بیماری های جدی مانند ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی شود.

آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان می دهد که برگ و دانه های مورینگا اولیفرا ممکن است بدن آنها را در برابر برخی از اثرات سم آرسنیک محافظت کند. اگرچه چنین نتایجی امیدوار کننده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این نتایج در مورد انسان ها نیز صدق می کند یا نه!

۲۲٫ بهبود سلامت مغز
آزمایشات صورت گرفته روی حیوانات نشان می دهد که مورینگا تخریب عصبی و اختلالات حافظه را کاهش می دهد. به نظر می رسد که مورینگا از کاهش تراکم عصبی جلوگیری می کند، پدیده ای که با افزایش سن همراه است.

همچنین این گیاه با استرس اکسیداتیو که عامل اصلی زوال سیستم شناختی است، مقابله می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد که مورینگا، می تواند به عنوان دارو برای درمان زوال عقل استفاده شود.

توانایی مورینگا در مبارزه با استرس اکسیداتیو نیز می تواند در هنگام سکته مغزی از مغز محافظت کند. عصاره مورینگا به همراه برخی داروهای ضد افسردگی، به درمان افسردگی کمک می کنند.

۲۳٫ کمک به کاهش وزن
نتایج آزمایشات حاکی از آن است که عصاره مورینگا می تواند در کاهش و کنترل وزن موش ها نیز مؤثر باشد. مقادیر فراوان ویتامین B در این گیاه، هضم غذا را راحت‌تر و بهتر کرده و می‌تواند به بدن در تبدیل غذا به انرژی، به‌جای ذخیرۀ آن به‌عنوان چربی، کمک کند. بنابراین مورینگا:

به کاهش وزن کمک می کند.
به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.
از بروز التهاب جلوگیری می کند.
به بدن کمک می کند چربی ها را به انرژی تبدیل کند.
به کاهش خستگی و بالارفتن سطح انرژی کمک می کند.
عوارض جانبی مورینگا
تحقیقات کمی در رابطه با فواید مورینگا برای سلامتی انسان صورت گرفته است اما در همین موارد نیز عوارض جانبی چندانی از مصرف مورینگا گزارش نشده است. قرن هاست که مردم از این گیاه هم به عنوان غذا و هم دارو بدون داشتن هیچ عارضه ای استفاده کرده اند.

اما از آنجا که مورینگا ممکن است قند خون و فشار خون را کاهش دهد، آن را به همراه داروهای درمان دیابت یا فشار خون مصرف نکنید. توصیه می شود قبل از مصرف هر نوع مکملی جهت پیشگیری یا معالجۀ بیماری، با پزشک در این باره مشورت کنید.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
۲۳ خاصیت فوق العاده گیاه مورینگا برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو - Emmɑ - 12-02-2021، 16:06


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان