اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل

#1
واقعیت افزوده یا AR این روزها به یکی از داغ‌ترین مباحث دنیای دیجیتال تبدیل شده و در حالی‌که شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، فیس‌بوک و آمازون برای جای‌گزینی گوشی‌های هوشمند با فناوری واقعیت افزوده در حال رقابت با یکدیگر هستند، دیگرانی همچون کوالکام با ارائه نخستین طرح مرجع مبتنی بر واقعیت افزوده (با نام AR Smart Viewer) گام بلندی رو به جلو برداشته‌اند. کیت توسعه نرم‌افزاری یا SDK گوگل ARCore یکی از راه‌کارهای نرم‌افزاری قابل اشاره در این زمینه است که با کمک ابزارهایی مثل پردازنده، حسگرهای حرکتی و نوری و البته دوربین، اجازه قراردادن اشیاء مجازی در دنیای واقعی در گوشی‌های موبایل را فراهم می‌کند.


ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل

پشتیبانی این SDK تا به امروز تنها شامل دوربین اصلی گوشی‌ها می‌شد و اطلاعات سایر دوربین‌ها در این میان مورد استفاده قرار نمی‌گرفت این وضعیت اما حالا تغییر کرده و با به‌روزرسانی جدید این SDK که از با عنوان جدید Google Play Services for AR یاد می‌شود و در قالب یک اپلیکیشن در گوگل پلی حضور دارد دوربین دوم نیز نقشی را در این زمینه بر عهده می‌گیرد. در توضیحات ورژن جدید این اپلیکیشن از به‌کارگیری اطلاعات عمق میدان سیستم استریوی دوربین دوگانه در دستگاه‌های مورد پشتیبانی سخن به میان آمده اما هنوز این پشتیبانی شامل همه گوشی‌های این خانواده نشده و در حالی تنها به دو مدل Pixel 4 و Pixel 4 XL در این زمینه اشاره شده که به‌گفته گوگل این آپدیت به‌زودی در اختیار تمامی دیگر گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از این ویژگی قرار خواهد گرفت.
لیست تمامی گوشی‌های پشتیبانی‌شده در سیستم ARCore در وب‌سایت دولوپری گوگل در دسترس قرار دارد که مدل‌های متعددی را از اغلب برندهای معتبر جهان را در بر می‌گیرند. نکته جالب در این میان اشاره به پیکسل 4 و نسخه XL آن است که تنها نمونه‌هایی محسوب می‌شوند که در حال حاضر از این ویژگی جدید بهره می‌برند و از گوشی‌های جدیدتری مثل Pixel 5 و Pixel 4a 5G در این میان خبری نیست؛ علت این مسئله را شاید بیش از هر چیزی باید در نوع دوربین‌های دوگانه این گوشی‌ها جست‌وجو کرد جایی‌که پیکسل 4 و نسخه XL آن از دوربین دوم تله‌فتو بهره می‌برند اما در پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G از دوربین دوم اولتراواید استفاده شده است. بدین‌ترتیب ظاهرا ترجیح گوگل (حداقل در این مرحله) استفاده از دوربین‌های تله‌فتو برای ایجاد عمق میدان بیشتر بوده و شاید در آینده دوربین‌های دوم اولتراواید نیز در سیستم ARCore نقشی را بر عهده بگیرند.

ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل
ARCore که نخستین بار در سال 2017 عرضه شد، لایبرری پیشرفته‌ای برای ساخت یک تجربه فراگیر واقعیت افزوده مبتنی بر پروژه تانگوی گوگل است که در حال حاضر در تعداد بی‌شماری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مجبوب حضور دارد و از جمله محبوب‌ترین عناوین ساخته‌شده بر این مبنا می‌توان از بازی پوکمون گو یاد کرد. اپلیکیشن سیستمی Google Play Services for AR به‌عنوان ارائه‌دهنده لایبرری ARCore در دسامبر 2020 به رکورد جالب توجه بیش از یک میلیارد نصب از روی گوگل پلی دست پیدا کرد که این موضوع با توجه به الزام از پیش تأیید شدن دستگاه از سوی گوگل برای ارائه آن با این اپلیکیشن، تقریبا به‌طور کامل به دستگاه‌های جدیدی اشاره دارد که به‌صورت پیش‌فرض با این سیستم عرضه شده‌اند.

ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل

ARCore‌ عمدتا برای استفاده در اپلیکیشن‌های واقعی اندرویدی ساخته شده اما گوگل ظاهرا ارائه آن برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مبتنی بر وب را نیز در دستور کار خود قرار داده است؛ از جمله این تلاش‌ها باید به ارائه API موسوم به Hit Test در مرورگر کروم نسخه 81 در آوریل سال گذشته اشاره کرد که از طریق آن امکان قرار دادن یک شیء مجازی در دنیای واقعی حاضر در تصویر دوربین فراهم می‌آید به‌طوری‌که با تکان دادن و حرکت کردن دوربین، شیء مورد نظر، بدون حرکت باقی می‌ماند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل - ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ - 02-03-2021، 23:00

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  شیائومی می 11 اولترا با دوربین زوم ۱۲۰ برابری معرفی شد
  برجستگی غول‌آسای دوربین شیائومی می 11 الترا
  دوربین پی ۵۰ پرو پلاس، پنج گانه و با طراحی خاص است
  ریلمی ۸ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی معرفی شد
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گوشی ریلمی C21 با دوربین سه‌گانه و باتری غول پیکر معرفی شد
  تصاویر پیکسل 5a گوگل از طراحی آشنای آن خبر می‌دهد
  چگونه عکس‌برداری پردازشی به یاری دوربین گوشی‌های هوشمند آمده است؟
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان