اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلکنو: مربی که قول نتیجه دهد، شارلاتان است!

#1
سرمربی روسی تیم ملی والیبال برای اولین بار رودرروی خبرنگاران ایرانی نشست.

آلکنو: مربی که قول نتیجه دهد، شارلاتان است!
به گزارش "ورزش سه"، ولادیمیر آلکنو حدود یک ماه بعد از ورود به تهران، امروز در یک نشست خبری با حضور اهالی رسانه شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


مربی ای که قول سکو می دهد، شارلاتان است!
من همیشه فکر می کردم و همچنان فکر می کنم که مربی ای که قبل از مسابقه و چه در شروع مسابقات می گوید که من تیم را روی سکو می برم و قهرمان می کنم، یک شارلاتان است! چه زمانی که با من صحبت شد و همین حالا هدفمان رفتن روی سکو است و من قول دادم هر کاری کنم که این هدف تحقق پیدا کند. تیمی که من الان با آن افتخار همکاری دارم، تیمی است که سعی دارم با آن این کار را تحقق ببخشم. تمام بازیکنان، تمام توان خود را به کار می برند که بتوانند به این هدف دست پیدا کنند. در طول 25 سال مربیگری ام یک بار هم قولی برای نتیجه ندادم. آیا شما می دانید فردا چه اتفاقی برایتان رخ می دهد؟



پیمان اکبری هم روزی جوان و کم تجربه بوده
قبل از شروع کارم در ایران با داورزنی و خوش خبر صحبت کردم و قرار شد همه تصمیمات را من خودم بگیرم. امروز 6 مربی ایرانی در تمرین به من کمک می کنند. این لیستی بود که فدراسیون در اختیار من قرار داد و آن ها همه برای من یکسان هستند. پیمان اکبری رزومه درخشانی دارد و تجربه کار در تیم ملی را هم داراست. محمدرضا تندروان هم جوان و آینده دار است. از شما سوال می کنم که چرا تندروان نمی تواند به مسابقات برود؟ قطعا زمانی و روزگاری آقای اکبری هم تجربه نداشتند و کسی به او فرصت داده که این تجربه را به دست بیاورد. اگر بعد از من مربی ای به جامعه والیبال ایران اضافه شود که تجربه بالایی داشته باشد، این اتفاق بدی نیست.


شیوه تمرینی‌ام در ایران قطعا متفاوت از روسیه است
آیا آلکنو همان شیوه‌ای که برای بازیکنان روسی داشت برای بازیکنان ایران هم پیاده خواهد کرد؟ او تاکید دارد که چنین نیست: مشخص است که این طور نیست. ایران و روسیه 2 تیم متفاوت از یکدیگر هستند. بیشتر از آن‌که بخواهم در مدت حضورم در ایران، کار فیزیکی با تیم انجام دهم، سعی کردم روی ذهنیت بازیکنان کار کنم. ما از نظر تکنیکی در سطح بسیار بالایی برخوردار هستیم. امیدوارم در وقت باقی‌مانده، روحیه تیمی را تقویت کنیم. اگر در فرصت باقی‌مانده بتوانم ذهنیت بازیکنان را طوری تغییر دهم که در مقابل تیم‌های فیزیکی بازی خوبی برگزار کنند، عالی خواهد بود. برای من حائز اهمیت است که بازیکنانم را به فکر وادارم تا این که بخواهم نکات فنی را به آن‌ها گوش‌زد کنم. این‌ها بازیکنانی هستند که شکل گرفته‌اند و اگر بخواهم در 4 هفته، نکات فنی را به آن‌ها گوش‌زد کنم بی‌فایده است. اما قطعا کارهای تاکتیکی متفاوتی انجام می‌دهیم و این برای من مهم است.

در زنیت کازان با معروف هماهنگی خوبی داشتم
با سعید معروف در زنیت کازان هماهنگی خوبی داشتم و این موضوع باعث کسب عناوین مختلف در رقابت‌های متعدد شد. امیدوارم در لیگ ملت‌ها نیز شاهد اجرای تصمیماتم در زمین مسابقه باشم.
آلکنو: مربی که قول نتیجه دهد، شارلاتان است!
حضور در چهارمین المپیکم وسوسه‌برانگیز بود
در سال 68 برای نخستین بار به ایران آمدم که همزمان با رحلت امام خمینی (ره) شد. مسابقه تیم ایران لغو شد و به روسیه برگشتم. درخصوص تیم ملی ایران اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم ایران از هیچ تیمی ترس و واهمه ندارد و آماده رویارویی با هر تیمی است. با یکی از بازیکنان که صحبت کردم به من گفت اگر در روز مسابقه در شرایط ایده‌آل روحی و فیزیکی باشیم، هر تیمی را می‌توانیم شکست دهیم و من کاملا با او موافقم. این را هم بگویم که از قبل نسبت به فرهنگ ایران شناخت داشتم و بعد از ورودم به ایران شناخت بیشتری پیدا کردم ولی کارم در سالن جدا از مسائل فرهنگی است. در سالن فقط مسائل فنی در نظر گرفته می‌شود. چرا ایران را انتخاب کردم؟ علت صلی این انتخاب، انگیزه‌ام برای حضور در چهارمین المپیکم بود و امیداور تاثیرگذار باشم. مسئله دوم همکاری و استقبال مسئولان والیبال ایران بود که درک کردند من باید فصل را با زنیت کازان به اتمام برسانم و سپس به ایران بیایم. اما حضور در چهارمین المپیکم بسیار وسوسه‌برانگیز است و این دلیل اصلی‌ام بود.


اضافه وزن داشتن بازیکن در شان تیم ملی نیست
بدون شک جواد کریمی آینده بسیار درخشانی خواهد داشت. اما روزی که این بازیکن به اردو وارد شد، شرایط مناسبی نداشت. این بازیکن اضافه وزن داشت و این موضوع در شان تیم ملی ایران نیست. این بازیکن باید از نظر ذهنی بازنگری داشته باشد تا به شرایط مناسب برسد. کریمی در تمام فصل لیگ بلژیک روی نیمکت ذخیره نشسته بود و برای من اهمیت دارد که بازیکن تیم ملی ایران در ترکیب اصلی تیم باشگاهی خود قرار داشته باشد.


تقریبا همه تیم ها با نفرات اصلی به لیگ ملت ها می آیند
2 روز پیش بود که لیست نهایی تیم‌ها اعلام شد. تاجایی که من می‌دانم فقط ایتالیا با تیم اصلی‌اش به مسابقات نمی‌آید. فدراسیون جهانی تاکید دارد همه تیم‌ها با ترکیب اصلی‌شان وارد مسابقه شوند. اما این که تیم‌ها با چه ترکیبی مسابقه بدهند دیگر به نظر سرمربیان بستگی دارد. ضمن این که روسیه هم با ترکیب کامل به ایتالیا می‌آید. فکر می‌کنم همه تیم‌ها کم و بیش با ترکیب اصلی بیایند. این را هم باید در نظر داشت که ما در دروان کرونا هستیم و امکان برگزاری بازی‌های دوستانه بسیار کم است بنابراین لیگ‌ملت‌ها برای همه تیم‌ها، فرصتی است برای آنالیز و آماده کردن بازیکنانشان برای حضور در المپیک.


برگزاری بازی های ایران در ساعات صبح مناسب نیست
متاسفانه هشت مسابقه ایران صبح برگزار می‌شود که اصلا زمان مناسبی نیست، اما در حال حاضر شرایط برای اعتراض مناسب نیست. در المپیک توکیو هم بسیاری از بازی‌های ایران صبح برگزار خواهد شد و شاید بازیکنان با این زمان مسابقات هماهنگ شوند، نکته مثبت این موضوع است.


خداحافظی نه، بعد از المپیک باید ریست شوم!
خداحافظی با رشته‌ای که بیش از 40 سال از عمرت را صرف آن کرده‌ای بسیار سخت است. می‌توانم الان حرفی بزنم که خوشایند شما باشد ولی خود را نمی‌توانم فریب دهم. بلد نیستم با نصف انرژی‌ام کار کنم. صدای درونی‌ام به من می‌گوید که احتیاج به وقفه دارم. همان‌طور که وسایل الکترونیک نیاز به ریست دارد، من هم نیاز به ریست دارم. در این مدت کوتاه پیشنهادات زیادی از طرف چندین باشگاه‌ها به من شده و حتی یکی از آن‌ها پیشنهاد بسیار خوبی است از من خواسته شده مدیرفنی یک باشگاه روسی شوم ولی امیدوارم بعد المپیک بتوانم مدت کوتاهی استراحت داشته باشم.

آلکنو: مربی که قول نتیجه دهد، شارلاتان است!

حق دخالت به کسی نمی دهم
من نمی‌دانم تا قبل از من چه شرایطی در تیم ملی ایران بوده ولی از زمانی که من آمده‌ام، تمام تصمیمات را خودم گرفته‌ام و کسی حق دخالت در تصیمات مرا نداشته. امکان این را نداشتم که مستقیم لیگ ایران را ببینم اما بازی لژیونرهای ایرانی را تعقیب می‌کردم با همکاران ایرانی‌ام هم در تماس بودم ولی تصمیم اول و آخر با من است.



امیدوارم در ایران هم بازیکنان بزرگی را معرفی کنم
اگر لیگ ملت‌ها هدف اصلی والیبال ایران بود، حتما با بازیکنان باتجربه‌تری راهی ایتالیا و این مسابقات می‌شدیم. من هم با دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران هم عقیده هستم که نتیجه‌گیری در المپیک نسبت به لیگ ملت‌ها ارجحیت دارد. از مسابقات لیگ ملت‌ها به‌عنوان دیدارهای تدارکاتی استفاده می‌کنیم و خطر مصدومیت را نیز برای بازیکنان کاهش می‌دهیم. در تیم‌های دیگر نیز سابقه استفاده از بازیکنان جوان دارم و بازیکنان بزرگی را به والیبال جهان معرفی کردم و امیدوارم در تیم ایران نیز این اتفاق خوب بیافتد.


مترجم من رایگان برای ایران کار می کند
قبل از آمدنم به ایران مسئله‌ای بود که می‌خواهم امروز آن را روشن کنم. این موضوع را درک می‌کردم که زمان محدودی در اختیار دارم. بنابراین نیاز بود بتوانم با زبان مادری‌ام با بازیکنان ایران حرف بزنم و آن‌ها هم همینطور. انگلیسی من اصلا در حد مطلوبی نیست. تقریبا در حدود 3 هفته قبل از سفرم به ایران، با یک مربی تکواندو آشنا شدم و او کسرایی را به من معرفی کرد. اما در ایران صحبت‌های زیادی شنیدم که گفته شد آلکنو مترجم خاص خود را به ایران آورده ولی من با کسرایی در فرودگاه مسکو رو در رو آشنا شدم. او دارای تابعیت ایران و روسی است و امروز که به ایران آمده، به‌صورت رایگان کار می‌کند و از فدراسیون ایران یک ریال هم نگرفته. باور نمی‌کنید کاری که او انجام می‌دهد چقدر برای من ارزشمند است. کسرایی یکی از مهره‌های اصلی تیم من است. در رابطه با تاثیرگذاری حضور کسرایی بهتر است از بازیکنان بپرسید که حضورش چه تاثیری در ایجاد ارتباط بین ما داشته است.



دریافت ها یکی از بزرگترین ضعف های ایران است
یکی از نقات قوت تیم ایران تکنیک بچه‌ها و سرعت کادر فنی است. ضعف ما شاید فیزیک ما باشد. ما نه روسیه هستیم نه آمریکا و نه لهستان. ولی اگر ذهنیت‌مان را تغییر دهیم، این امکان را داریم که در روز مسابقه شرایط مطلوبی داشته باشیم و مقابل این تیم‌ها با بهترین کیفیت وارد زمین شویم و به پیروزی برسیم. باید به این نکته اشاره کنم که بسیاری از بازی‌های لیگ ایران را دیدم. توتولم با دقت مسابقات لیگ را آنالیز کرد. درصد زیادی از سرویس‌های تیم ایران هدفمند است اما کشورهای صاحب نام در دنیای والیبال سرویس پرشی با قدرت و سرعت بالا می‌زنند. در برابر سرویس‌های قدرتمند بازیکنان برخی تیم‌ها هم ضعف داریم که باید این ضعف را هم برطرف کنیم. در دریافت ها مشکل داریم که این هم یکی از ضعف های بزرگ تیم ملی ایران است. باید بتوانیم این ضعف را هم برطرف کنیم. ما باید بتوانیم دریافت خوبی داشته باشیم و بازی‌سازی انجام دهیم.


بازی با روسیه برایم تفاوتی با سایر بازی ها ندارد
در بازی اول با ژاپن روبرو می شویم. دلهره بازی نخست را از هیچ ورزشکار و بازیکنی نمی‌توانید بگیرد، به‌خصوص که تیم ایران بازی تدارکاتی انجام نداده است. از نظر ذهنی و فکری هر روز روی بازیکنان کار می‌کنم که برای مسابقات آماده شوند، اما بازی اول شرایط خاص خود را دارد و این دلهره بخش مهمی از کار مربیان است. بازی با روسیه برای من با دیگر دیدارهای ایران تفاوتی ندارد و مثل یک رقیب به تیم روسیه نگاه می‌کنم. بنابراین با تمام قدرت مقابل این تیم به میدان می رویم.


ارتباط خوب با بازیکنان برایم در اولویت است
ولادیمیر آلکنو در پاسخ به این‌که آیا بهتر نبود به جای مترجم یک مربی ایرانی دیگر در کادرفنی تیم ملی قرار می‌گرفت، گفت: نمی‌خواهم تبلیغ کنم. اما باید تاثیرگذاری من و کار ما به نتیجه مطلوب برسد. در شرایط امروز برای من مکالمه با بازیکنان به طور مستقیم در درجه اول اهمیت است. اگر بخواهم به جای مترجم یک مربی ایرانی را ببرم که از تریبون شاهد بازی‌ها باشد، برایم قابل قبول نیست. امروز توتولو همراه است نه به این خاطر که من عاشق او هستم بلکه به این دلیل که شناخت کامل نسبت به او دارم. شرط من از روز اول مکالمه مستقیم با بازیکنان بوده. از طرفی بودن مربی بدنساز در المپیک برایم از اهمیت بیشتری برخوردار است تا مربی‌ای که به المپیک بیاید و از تریبون شاهد بازی ما باشد. در حال حاضر 6، 7 مربی ایرانی در اردو آموزش می‌بینند. هرچه در چنته دارم با آن‌ها در میان می‌گذارم. اما در تایم‌اوت‌ مسابقات هیچ مربی‌ای دخیل نخواهد بود. آموزش مربیان ایران الان در حال پی‌گیری است.


عزم خودم را برای کاهش وزن جزم کردم
آوازه غذاهای ایرانی را قبلا شنیده بودم و فدراسیون نیز در این زمینه سنگ تمام گذاشته است. از 10 روز قبل از آمدن به ایران عزم خود را برای کاهش وزن جزم کردم و هر روز تمرینات فشرده‌ای برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهم. از جایی که ایرانیان خیلی خوش اندام و چهره هستند، باید خود را متناسب با آنان تغییر دهم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16669037807256
پاسخ
 سپاس شده توسط *VENUS* ، Mutemit
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
آلکنو: مربی که قول نتیجه دهد، شارلاتان است! - THEDARKNESS - 18-05-2021، 12:36

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ادعای خبرنگار عراقی: کی روش مربی عراق می شود
  مربی زنیت: آزمون پیشنهاد خاصی ندارد
  والیبال ایران در انتظار ورود آلکنو و معروف
  نکونام مربی العین را از کار بیکار کرد
  سعید معروف آماده احضار آلکنو برای حضور در اردو/ خوشخبر: در حال تلاش برای حضور آلکنو ه
  مربی فولاد: السد باید خوشحال باشد، نه ما
  تصمیم گیرنده اصلی تیم ملی والیبال کیست؟ آلکنو یا ...
  آلکنو واکسن زده به ایران می‌آید
  سوپر لیگ روسیه تنها جام باقی مانده برای آلکنو
  استارت تیم ملی والیبال در غیاب آلکنو و معروف

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان