اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی

#1
در این مطلب قصد داریم بیماری کیست مویی را معرفی کرده و نحوه درمان آن را بازگو نمایم. همچنین با معرفی انواع شیوه های درمان کیست مویی از جمله لیزر کیست مویی، عمل جراحی کیست مویی به روشهای باز و بسته، جراحی فلپ، و بررسی مزایا و معایب هرکدام بهترین روش درمان کیست مویی را بررسی نماییم.

کیست مویی چیست؟
کیست مویی یا سینوس پیلونیدال بیماری است که از برگشت مو به درون پوست پدید آمده و سبب بروز عفونت، ترشح چرک، درد و حتی بوی بد می شود. بی توجهی به درمان این بیماری سبب پیشرفت این بیماری شده و در نهایت گسترش و انتقال عفونت به خون را به همراه می آورد. از این رو این بیماری باید به سرعت تحت روشهای درمانی از جمله لیزر کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی قرار بگیرد.

کیست مویی چگونه درمان می شود؟
به طور کلی درمان کیست مویی به روشهای متفاوتی صورت می گیرد. برخی از این روشها آسان و برخی دارای عوارض بسیار است. به طور کلی شیوه درمان کیست مویی به گونه ای است که توده عفونی باید حتما از بدن تخلیه گردد. برخی از پزشکان این کار را به شیوه نوین و بی عوارض چون لیزر کیست مویی یا عمل سرپایی کیست مویی انجام داده و برخی دیگر شیوه سنتی و عمل جراحی کیست مویی که بسیار دردناک است را برای درمان کیست مویی انتخاب می کنند.
از آنجایی که توده این عفونت بزرگ می باشد، درمان با عمل جراحی پیشنهاد نمی شود چرا که برای تخلیه آن پزشک باید تمام ناحیه را برش داده تا بتواند آن را خارج کند که زخم ناشی از این برش بسیار بزرگ بوده و همراه با درد و دوره نقاهت طولانی است. از این رو لیزر روش جایگزین بهتری به شمار می رود به این دلیل که هرچقدر توده سینوس پیلونیدال بزرگ باشد، لیزر بدون باقی گذاشتن جای تیغ آن را از بین می برد.

لیزر کیست مویی بدون عمل جراحی
به طور کلی درمان کیست مویی با لیزر یک شیوه درمانی نوین و پیشرفته است که از بالاترین میزان رضایت پزشکان و بیماران برخوردار است. انجام لیزر برای درمان کیست مویی بدون عمل جراحی نیز بهترین شیوه به شمار می رود.
در روش انجام لیزر کیست مویی توده عفونی به طور کلی تخلیه شده و از بین می رود. علاوه بر آن دیگر مزیتی که این روش به همراه دارد، این است که اشعه ناشی از آن سبب جلوگیری از عود دوباره کیست شده و احتمال بازگشت بیماری را صفر می کند.
درمان کیست مویی لیزر بهترین روش عمل سرپایی کیست مویی بوده که بدون عوارض و دوره نقاهت طولانی سینوس مویی را به طورکامل درمان می کند.

مزایا لیزر کیست مویی
درمان کیست مویی بدون جراحی با بهره گیری از روش لیزر کیست مویی علاوه بر مزیت درمان کامل بیماری یک روش عمل سرپایی کیست مویی به شمار رفته که دارای مزایای بیشماری است که برخی از آنها عبارت اند از:
دوره نقاهت کوتاه: یکی از اصلی ترین مزیت هایی که انجام این روش به همراه دارد، برخورداری از کوتاه ترین دوره نقاهت و بازه زمانی برای درمان است. چرا که دیگر روشهای درمان کیست مویی برای بهبود کامل به 2الی4 ماه و حتی بیشتر نیاز دارند.
عدم احساس درد: بیمار حین انجام لیزر کیست مویی به هیچ عنوان درد احساس نکرده و اذیت نمی شود.
کم هزینه بودن: از دیگر مزایای انجام لیزر کیست مویی کم هزینه بودن هزینه درمان کیست مویی با لیزر است. چرا که درمان کیست مویی با روشهای دیگر در بیمارستان انجام شده که همین موضوع سبب افزوده شدن هزینه هایی چون هزینه اتاق عمل، دکتر بیهوشی و هزینه بستری شدن را به همراه دارد.
عدم باقی ماندن جای زخم: یکی از مشکلات و عوارضی که دیگر روش درمان کیست مویی به همراه دارد، باقی گذاشتن جای زخم و بخیه است که از بین نمی رود. از این رو عمل سرپایی کیست مویی این عوارض را به همراه نداشته و اثری از زخم های بزرگ و یا جای بخیه ندارد.
عدم بازگشت بیماری: لیزر کیست مویی با استفاده از اشعه انجام شده که همین موضوع سبب از بین بردن بافت سینوسی که احتمال عفونت دارند، شده و میزان عود بیماری را برابر صفر می کند.
برش عمیق: این رو نیاز به ایجاد برش های عمیق که بسیار دردناک هستند ندارد و همین مسئله سبب پیشگیری از عفونت آن می شود.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی - nyusha - 28-09-2022، 11:04

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  لیزر فیستول
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان