اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتودنسی دندان چه کمکی به اصلاح طرح لبخند می کند؟

#1
افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف دندان های آن ها ناهنجاری های متفاوتی دارد. برای درمان ناهنجاری های دندان و درست کردن ناصافی آن ها می توانید به سراغ ارتودنسی دندان بروید. برای برخی این سوال پیش می آید که ارتودنسی دندان چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با ارتودنسی دندان و انواع آن آشنا شوید.
ارتودنسی دندان چیست؟
ارتودنسی یکی از رشته های دندانپزشکی است که به اختصاص بر روی بهبود یا اصلاح موقعیت دندان‌ ها و فکین تمرکز دارد. در این رشته متخصصان ارتودنسی با استفاده از براکت ها و دیگر وسایل موقعیت دندا ها را تغییر می دهند. ارتودنسی دندان یک درمان طولانی مدت است که باعث می شود به آرامی دندان های شما صاف و مرتب شود. شما برای ارتودنسی دندان باید به متخصص آن و یا یک کلینیک دندانپزشکی نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید. برای مثال افرادی که در کرج زندگی می کنند باید به متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه کنند.
انواع ارتودنسی دندان
ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که افراد با توجه به نیاز هایشان می توانند از انواع استفاده کنند. ارتودنسی دندان به طور کلی به دو دسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می شود. در ادامه با این دو بیش تر آشنا می شوید.
ارتودنسی ثابت
سیم های ارتودنسی ثابت به وسیله ی نوار های لاستیکی (کش های ارتودنسی) به براکت ها متصل می شوند. این کش ها در هر نوبت که بریس ها توسط پزشک محکم می شوند تعویض خواهند شد. برخی از بریس ها به این کش های ارتودنسی نیاز ندارند که به آنها بریس های خود تنظیم یا دیمون می گویند.
ارتودنسی متحرک
ارتودنسی متحرک باید همیشه در دهان قرار داشته باشند و تنها برای انجام ورزش و تمیز کردن، از دهان خارج شوند و در غیر این صورت تاثیر چندانی ندارند. در ابتدا پس از نصب بریس های متحرک احساس عجیبی پیدا می کنید و این به علت آن است که مقداری از فضای دهان توسط صفحه ی پلاستیکی اشغال شده است اما جای نگرانی نیست زیرا خیلی زود به آنها عادت خواهید کرد. همچنین با قراردادن بریس ها، دهان شما بیش از همیشه بزاق تولید می کند زیرا مغز انسان بریس ها را غذا تلقی کرده و دستور ترشح بزاق را صادر می کند که این حالت ۱ الی۲ روز ادامه دارد. باید به طور مداوم برای تنظیم و چِک شدن بریس ها به پزشک خود مراجعه کنید. در صورتی که در ناحیه ی زبان، لثه یا لب احساس سوزش یا ناراحتی کردید پزشکتان می تواند با تنظیم مجدد بریس ها حس راحتی بیشتری به شما دهد.
ارتودنسی سرامیکی
ارتودنسی سرامیکی شبیه ارتودنسی فلزی است اما با این تفاوت که از براکت ‌های شفاف یا همرنگ دندان در این روش استفاده می شود تا براکت‌ ها و سیم‌ های نقره ‌ای خاکستری یا فلزی.
بسیاری از مردم براکت ارتودنسی سرامیکی را انتخاب می‌کنند زیرا نسبت به بریس ‌های فلزی روی دندان کمتر دیده می ‌شوند؛ این می تواند یک مزیت بزرگ باشد.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
ارتودنسی دندان چه کمکی به اصلاح طرح لبخند می کند؟ - ElShokri - 23-01-2023، 10:30

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
  کج کردن دندان، عمل زیبایی عجیب زنان ژاپنی! +تصاویر
  افراد سن بالا و رویش دندان تازه
Big Grin اتل متل توتوله ی اصلاح شده به اسلامی (سپاس فراموش نشه)
  بیا تو چند تا شعر اگر لبخند زدی بر خط زشتم رو برای نفر قبلیت بگو
  مردی که یک دندان در دماغ خود درآورد! (عکس)
  لبخند سگی
  لبخند بزن!
  شخصیت شناسی بر اساس مدل دندان ها.!.!.!
  انگشت خانم اشپزلای ساندویچ وزیر دندان مشتری

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان