اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

[b]- الیور کان[/b]
کاپیتان و بازیکن پیشین تیم ملی آلمان و باشگاه فوتبال بایرن مونیخ بوده ، کان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال جهان بود. کان که هوادارن او لقب King یا سلطان را به او داده‌اند تنها دروازه‌بانی بود که توانسته عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را از آن خود بکند.
الیور کان متولد پانزدهم ژوئن ۱۹۶۹ در شهر کارلسروهه در جنوب آلمان و در نزدیکی شهر اشتوتگارت است.او از هفت سالگی رو به ورزش فوتبال آورد و در تیم نوجوانان کالسروهه مشغول به بازی شد.او هرگز به تیم ملی جوانان دعوت نشد.سپس او از سال ۱۹۹۰ کار خود را در بوندس لیگا آغاز کرد و در سطح اول فوتبال آلمان شروع به فعالیت کرد.نخستین موفقیت او، رسیدن با تیم کارلسروهه به مرحله نیمه نهایی جام یوفا در سال ۱۹۹۳ بود.او با بازیهای خود و نوع خاص دروازه بانی اش همه را در آن مقطع زمانی در لیگ آلمان متعجب کردو در سال ۱۹۹۴ لقب «دروازه‌بان سال» را به خود اختصاص داد. تا اینکه در نهایت برای حضور در رقابتهای جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به تیم ملی آلمان دعوت شد.ولی در تیم ملی دروازه‌بان سوم بود و سنگربان اول آلمان‌ها در آن سالها بدو ایگنر بود و کان هرگز نتوانست در جام هانی ۱۹۹۴ آمریکا به میدان برود.اما پس از بازگشت از جام جهانی و در شرایطی که مدت زمانی به آغاز فصل جدید بوندس لیگا باقی نمانده بود او در آغاز فصل ۹۵-۱۹۹۴ با پیشنهاد باشگاه باواریایی بایرن مونیخ مواجه شد.او با مبلغ پنج میلیون مارک بی درنگ از باشگاه کارلسروهه که از دوران کودکی در آن عضویت داشت به سمت مونیخ حرکت کرد و به قرمزهای باواریا پیوست.این مبلغ تا آن زمان در بوندسلیگا برای هیچ دروازه‌بانی پرداخت نشده بود.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

او در سال ۱۹۹۵ دروازبان دوم آلمانها و رقیب اصلی آندریاس کوپکه بود.بایرنی‌ها در سال ۱۹۹۹ به خاطر الیور کان ستارهٔ تیم، در لیگ قهرمانان اروپا درخشیدند.اما در فینال مسابقات و در وقت اضافه با دریافت دو گل از منچستر یونایتد در حالی که تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر بیش بودند بازی را واگذار کردند. الیور کان بعدها گفته بود که: «شوک بارسلونا را تا مدت‌ها نتوانستم فراموش کنم».
بایرن بعد از آن در سال ۲۰۰۱ توانست به لطف الیور کان بار دیگر در بازی نهایی حضور یابد و این بار در ضربات پنالتی بر «والنسیا» غلبه و جام قهرمانی را تصاحب کند. کان با دفع سه پنالتی، ستاره آن مسابقه لقب گرفت.
آلمان‌ها در جام جهانی ۲۰۰۲ توانستند مقام دوم را کسب کنند که این را مدیون ستارهٔ پرفروغ خودالیور کان بودند.الیور کان در جام جهانی ۲۰۰۲ به عنوان اولین دروازه‌بان جایزهٔ بهترین بازیکن جام (توپ طلای آدیداس) را تصاحب کرد.
الیور کان در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ رسما با انجام بازی خداحافظی کنارگیری خود را از فوتبال اعلام کرد.در این بازی تمامی بازی کنان سابق تیم بایرمونیخ و تیم ملی آلمان حضور داشتند و تماشاگران زیادی نیز به الیانس ارنای شهر مونیخ امده و الیور کان دروازه بان اسطوره‌ای این تیم را تشویق کردند.

[b]افتخارات در باشگاه:
[/b]

    بوندس لیگا: ۱۹۹۷, ۱۹۹۹, ۲۰۰۰, ۲۰۰۱, ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
    جام حذفی فوتبال آلمان: ۱۹۹۸, ۲۰۰۰, ۲۰۰۳, ۲۰۰۵, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
    لیگا پوکال: ۱۹۹۷, ۱۹۹۸, ۱۹۹۹, ۲۰۰۰, ۲۰۰۴, ۲۰۰۷
    جام یوفا: ۱۹۹۶
    لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۱
    جام بین قاره‌ای: ۲۰۰۱
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱
[b]افتخارات در تیم ملی آلمان:
[/b]

    قهرمانی در جام ملت‌های اروپا: ۱۹۹۶
    جام جهانی فوتبال دوم: ۲۰۰۲
    سوم جام جهانی: ۲۰۰۶

[b]افتخارات شخصی:
[/b]

    بهترین بازیکن بازی: برای عملکرد فوق العاده در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا, ۲۰۰۱
    بهترین دروازه‌بان جهان فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال -اول: ۱۹۹۹, ۲۰۰۱, ۲۰۰۲
    بهترین دروازه‌بان جهان فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال - دوم: ۲۰۰۰
    بهترین دروازه‌بان جهان فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال - سوم: ۲۰۰۳
    بهترین دروازه‌بان جهان فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال - چهارم: ۲۰۰۴
    بهترین دروازه‌بان اروپا: ۱۹۹۹, ۲۰۰۰, ۲۰۰۱, ۲۰۰۲
    مرد سال فوتبال آلمان: ۲۰۰۰, ۲۰۰۱
    مرد سال فوتبال جهان: دوم, ۲۰۰۲
    بوندسلیگا بهترین دروازه بان: ۱۹۹۴, ۱۹۹۷, ۱۹۹۸, ۱۹۹۹, ۲۰۰۱
    توپ طلای جام جهانی:۲۰۰۲ ۲۰۰۲
    بهترین دروازه بان جام جهانی: ۲۰۰۲
    جایزه بازی جوانمردانه یوفا: ۲۰۰۱
    جایز ورزشی نشریه بیلد: ۲۰۰۶
 

-----------------------
[b]- لف یاشین[/b]
لِو ایوانوویچ یاشین (که در ایران با نام لئو یاشین شناخته می‌شود) دروازه‌بان نامدار تیم ملی فوتبال شوروی بود که اغلب او را بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال می‌دانند. یاشین بارها (و از جمله در جام جهانی) برای تیم ملی شوروی به میدان رفت. یاشین به دفع ضربات پنالتی معروف بود و در ضمن اولین دروازه بانی بود که عنوان فوتبالیست سال اروپا را کسب کرد.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱
یاشین در سال ۱۹۲۹ در یک خانواده که پدرش کارگر صنعت بود متولد شد و در دوازده سالگی در یک کارگاه آهنگری مشغول بکار شد. او بین سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۷ اولین انتخاب برای ایستادن در دروازه اتحاد جماهیر شوروی بود. در این مدت او با تیم ملی کشورش در سه دوره جام جهانی یعنی سالهای ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۶۶ شرکت کرد، بازی‌های فوق العاده او در جام آخر باعث شد تا اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۶۶ به نیمه نهایی راه یابد. او همچنین در قهرمانی تیم اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۵۶ در بازی‌های المپیک ملبورن سهم بسازیی داشت. یاشین چهار سال بعد به همراه تیمش فاتح جام ملت‌های اروپا شد.
از مهمترین موفقیت‌های او این بود که در سال ۱۹۶۳ بعنوان بهترین بازیکن اروپا شناخته شد، او همچنان تنها گلری می‌باشد که این افتخار نصیب او شده‌است. یاشین در سن ۴۱ سالگی از بازی فوتبال خدا حافظی کرد و بازی خدا حافظی او در سال ۱۹۷۱ در مقابل تیم ستارگان اروپا انجام شد. عنکبوت سیاه لقبی بود که به دروازه بان افسانه‌ای شوروی داده بودند. او مدتی درتیم هاکی روی یخ دینامو به عنوان دروازه بان بازی کرد و همراه این تیم در سال ۱۹۵۳ قهرمان شوروی شد ولی از این سال به بعد به طور جدی به فوتبال پرداخت و در طی یک سال به پیراهن تیم ملی رسید. اولین بازی ملی وی در برابر سوئد و در هشتم سپتامبر ۱۹۵۴ بود که با پیروزی (۷-صفر) شوروی به پایان رسید. از این پس او به دروازه بان اصلی تیم ملی شوروی بدل شد، دروازه بانی که عامل موفقیت‌های این تیم در سال‌های بعد بود. در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به لطف درخشش یاشین، تیم شوروی به مدال طلای فوتبال دست یافت و دو سال بعد در جام جهانی ۱۹۵۸ حضور پیدا کرد. اوج موفقیت‌های شوروی در این سال‌ها، اولین دوره جام ملت‌های اروپا به سال ۱۹۶۰ بود که با هنرنمایی یاشین پس از پیروزی بر تیم یوگسلاوی (۲-۱) با فتح جام به پایان رسید و افسانه عنکبوت سیاه آغاز شد.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱
در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس، تیم شوروی با رهبری دروازه بان خود تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و در نهایت به مقام چهارم رسید. یاشین در سال ۱۹۶۳ عنوان بازیکن سال اروپا را به دست آورد، عنوانی که تنها یک بار به یک دروازه بان تعلق گرفته‌است. پس از سال‌ها درخشش و افتخار آفرینی در سطح ملی، لویاشین در ژانویه ۱۹۷۱ در حالیکه ۷۵ بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد و برای دینامو مسکو ۳۲۶ بازی انجام داده بود از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او در ۲۰۷ مسابقه از ۴۳۸ دیدار رسمی خود (۴۷%) گلی دریافت نکرد که رکوردی جالب توجه‌است. در سال ۱۹۸۶ به علت جراحت زانو مجبور به انجام عمل جراحی شد که نهایت ادامه زندگی او به قطع یکی از پاهایش منوط شد. یاشین در ماه مارچ ۱۹۹۰ پس از انجام ۸۱۲ بازی ملی و باشگاهی از دنیا رفت. فیفا به احترام وی از جام جهانی ۱۹۹۴ جایزه‌ای را تحت نام یاشین به بهترین دروازه بان جام جهانی اهدا می‌کند.
 
-----------------------
[b]- ایکر کاسیاس[/b]
ایکر کاسیاس فرناندز- زادهٔ ۲۰ مه سال ۱۹۸۱، شهر مادرید در کشور اسپانیا - فوتبالیست اسپانیایی است. او به همراه این تیم موفق شده است قهرمان جام جهانی فوتبال شود. وی عضو تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید می باشد. ایکر کاپیتان اول تیم ملی اسپانیا و کاپیتان اول تیم رئال مادرید و هم چنین انتخاب نخست مربیان برای دروازه‌بانی در تیم است. وی با بازوبند کاپیتانی، تیم ملی کشورش را به سوی قهرمانی در جام ملت‌های اروپا رهنمود کرد تا تیم ملی اسپانیا، بعد از ۴۴ سال بتواند قهرمان این رقابت‌ها شود. همچنین ایکر در درون دروازه و به عنوان کاپیتان تیم ملی، عضو تیم ملی اسپانیایی بود که برای اولین بار، قهرمان جام جهانی شد. او همچنین با۱۴۳ بازی برای اسپانیا رکورددار بیشترین بازی ملی برای کشورش می باشد.او چهار بار بهترین دروازه‌بان جهان از نگاه فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال شده است.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

از همان ابتدا، کاسیاس به عنوان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های جهان شناخته شد و توانست جوایز زیادی کسب کند. وی تاکنون دوبار نامزد بهترین بازیکن سال اروپا شده است. در پایان سال ۲۰۰۹ نیز، برای سومین بار در تیم منتخب سال اروپا قرار گرفت. از جولای سال ۲۰۱۰ ایکر به جمع بازیکنانی پیوسته است که توانسته تمام افتخارات ملی و باشگاهی را کسب کند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.

یکر کاسیاس محصول تیم‌های پایه رئال مادرید است و از فصل ۹۱-۱۹۹۰ فوتبال خود را در رئال مادرید آغاز کرد. وی در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار به تیم اصلی دعوت شد اما در آن بازی شرکت نکرد. از سال ۹۹-۱۹۹۸ وی به تیم اصلی آمد و با افت Bodo Illgner، ایکر به ترکیب اصلی راه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۰ نیز ایکر به جوانترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال تبدیل شد که در فینال مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته است (در ان بازی، تیم رئال مادرید با ۳ گل، تیم والنسیا را شکست داد).
در سال ۲۰۰۹، کاسیاس موفق شد که پس از پیروزی برابر تیم بلژیک، به رکورد جالب دیگری برسد. وی توانسته بود تا در ۵۶ بازی، دروازه خود را بسته نگه دارد و از این نظر، به زوبیزارتا رسید.(هر چند نکته قابل تامل این بود که کاسیاس این رکورد را در تنها ۹۸ بازی بدست آورده بود در حالیکه زوبیزارتا در ۱۲۶ بازی).
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

دررقابت های یورو 2012 نیز پس از گذشت سه هفته که در بالاترین سطح ممکن برگزار شد ، با قهرمانی دراماتیک و البته تاریخی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید،کاسیاس عملکرد درخشانی داشت وفقط با دریافت یگ بهترین دروازبان یورو2012انتخاب شد.ایکر کاسیاس در سال ۲۰۱۲ رکورد بسته نگه داشتن دروازه را شکست و در ۸۲ بازی گل نخورد. رکورد گذشته، ۷۲ بازی بود که در دستان ادوین فان‌درسار قرار داشت.در نهایت ایکر کاسیاس ، کاپیتان رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا برای پنجمین سال پیاپی به عنوان بهترین دروازه بان سال جهان توسط کمیته بین المللی آمار و تاریخ فوبتال برگزیده شد .کاسیاس تنها دروازبانی در تاریخ دنیا فوتبال هست که پنج بار به عنوان بهترین دروازبان دنیا انتخاب شده است.

در همین حال، ایکر موفق شد به عنوان سومین نفر در تاریخ اسپانیا، به رکورد ۱۰۰ بازی ملی برسد و اکنون، با۱۴۳ بازی برای اسپانیا رکورد دار بیشترین بازی ملی برای کشورش می باشد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز، کاسیاس توانست تیم ملی کشورش را برای کسب نخستین قهرمانی تاریخ این کشور در رقابت‌های جهانی، هدایت کند . وی به عنوان سومین دروازه بان تاریخ موفق شده بود که به عنوان کاپیتان، جام را بالای سر ببرد. ایکر به عنوان بهترین دروازه بان این رقابت‌ها برگزیده شد. وی در بازی فینال، دو تک با تک را از بازیکنان تیم ملی هلند گرفت و در بازی با پاراگوئه، یک پنالتی را از بازیکنان این تیم گرفته بود.

[b]افتخارات ایکر کاسیاس:[/b]
رئال مادرید

لالیگا : 5 بار |12-2011 و ۰۸-۲۰۰۷ و ۰۷-۲۰۰۶ و ۰۳-۲۰۰۲ و ۰۱-۲۰۰۰

سوپر کاپ اسپانیا : 3 بار | ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۱

لیگ قهرمانان اروپا : ۲ بار | ۰۲-۲۰۰۱ ۲

سوپر کاپ اروپا : ۱ بار | ۲۰۰۲

باشگاه‌های جهان : ۱ بار | ۲۰۰۲

بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱ تیم ملی (پایه)

زیر ۱۵ سال اروپا : ۱ بار | ۱۹۹۵

زیر ۱۶ سال اروپا : ۱ بار | ۱۹۹۷

جام جهانی نوجوانان : ۱ بار | ۱۹۹۹

تیم ملی

جام ملت‌های اروپا : ۲ بار | ۲۰۰۸ و۲۰۱۲

جام جهانی : ۱ بار | ۲۰۱۰
فردی

بهترین دروازه بان:

    در مجموع جایزه FIFA/Fifpro World's best goalkeeper : چهار بار | تا ۲۰۱۲ - ۲۰۱۳
    جایزه Bravo Award : یک بار | ۲۰۰۰
    جایزه Don Balón Award for Breakthrough Player of the Year : یک بار | ۲۰۰۰
    جایزه Zamora Trophy : یک بار | ۰۸-۲۰۰۷
    جایزه FIFPro World XI : دو بار | ۰۹-۲۰۰۸ و ۰۸-۲۰۰۷
    جایزه IFFHS Best Goalkeeper : دو بار | ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸
    جایزه LFP best goalkeeper : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
    جایزه FIFA/Fifpro World's best goalkeeper : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
    جایزه FIFA World Cup Golden Glove : یک بار | ۲۰۱۰

تیم منتخب:

    عضور تیم سال از طرف UEFA : سه بار | ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷
    عضور تیم سال از طرف ESM : یک بار : | ۰۸-۲۰۰۷
    عضور تیم منتخب رقابت‌های یورو ۲۰۰۸
    عضور تیم سال از طرف FIFA.com : یک بار | ۰۹-۲۰۰۸
    عضو تیم منتخب جام جهانی ۲۰۱۰

 
-----------------------
[b]- ناصر حجازی[/b]
ناصر حِجازی (۲۳ آذر ۱۳۲۸ در تهران-۲ خرداد ۱۳۹۰[۲] در تهران) مربی و بازیکن فوتبال ایرانی بود. او دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی‌های آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم‌چنین به هم‌راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده‌است.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال حجازی را دومین دروازه‏بان برتر قرن بیستم قاره آسیا پس از محمد الدعایه عربستانی معرفی کرده‌است.

حجازی در دوران مربی‌گری هم تیم استقلال تهران را به نایب‌قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی لیگ آزادگان رساند.

بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱ وی در روز ۲ خرداد ۱۳۹۰ پس از تحمل مدت‌ها رنج ناشی از بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری تهران درگذشت و در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۰ خورشیدی در «قطعه نام‌آوران» بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ناصر حجازی و غلامرضا تختی تنها چهره‌های ورزشی هستند که نام آنها در مجموعه مفاخر و نام آوران ایران زمین در کنار نام‌هایی چون ابوعلی سینا، سعدی شیرازی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، عطار نیشابوری، امیر کبیر، کمال الملک، جلال آل احمد، پروین اعتصامی، پروفسور محمود حسابی، دکتر علی شریعتی و دکتر جعفر شهیدی قرار گرفته است.

بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱ تیم فوتبال نادر در دسته دوم باشگاه‌های تهران اولین باشگاه حجازی بود و از همان تیم به تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان رسید. در سال ۱۳۴۸ به تاج پیوست و در همان سال اول، قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و جام تخت جمشید را با این تیم به دست‌آورد. وی تا پایان دوران بازیکنی خود به‌جز یک سال و نیم در بین سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۸ که برای تیم شهباز بازی کرد و مدت کوتاهی پس از جام جهانی ۱۹۷۸ که با تیم منچستر یونایتد تمرین می‌کرد (عدم صدور کارت «آی. تی. سی» برای این دروازه بان ارزنده به دلیل نبود فدراسیون منسجم در ایران مانع از حضور حجازی در لیگ انگلیس شد)، در بقیه این مدت توپچی تاج و استقلال تهران بود و با این تیم چندین دوره قهرمانی در لیگ کشور، جام باشگاه‌های تهران، جام حذفی ایران و جام باشگاه‌های آسیا را جشن گرفت

حجازی در پایان دوران بازیکنی خود به بنگلادش رفته و پس از مدت کوتاهی دروازه‌بانی در تیم محمدان، سرمربی این تیم شد و در سال ۱۳۶۹ بازی خداحافظی خود را در همین تیم انجام داد.

بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱ حجازی اولین بازی ملی خود را در ۲۲ شهریور ۱۳۴۸ در آنکارا در مقابل تیم ملی پاکستان انجام داد که با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع ایران پایان یافت. آخرین بازی او هم در سال ۱۳۵۹ و در بازی ایران- کویت انجام گرفت و بعد از آن به دلیل قانون عجیبی معروف به «قانون ۲۹ ساله‌ها» که حضور دروازه‌بانان بالای ۲۹ سال در تیم ملی را ممنوع می‌کرد از تیم ملی کنار گذاشته شد. این قانون آن زمان تنها به ناصرحجازی ابلاغ شد.

ناصر حجازی در دهه ۱۳۵۰ دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران بود و با این تیم دو بار قهرمان جام ملت‌های آسیا (۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) و یک بار قهرمان بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران شد و در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و المپیک ۱۹۷۲ مونیخ هم شرکت کرد و سهمیه حضور در المپیک ۱۹۷۶ مونترآل و مقام سومی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ را هم به‌دست آورد.
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
بهترین دروازبانان تاریخ فوتبال جهان - قسمت۱ - Ѧℳℐℝ - 21-02-2014، 15:25

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  اسدی در آخرین بازی فصل بهترین شد
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  قایدی، بهترین بازیکن دیدار استقلال - الاهلی
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان