امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 عادت مرگبار

#1
از آفتاب گرفتن و خوردن ماهی تا نوشیدن آب و خنده زیادی

خیلی وقت ها کار های بسیار ساده و روزمره ای را به صورت عادت انجام می دهیم که یا اصلا انجام دادنشان برایمان مضر است یا باید برخی چیز ها را در مورد آن رفتار و عادت بدانیم.
تا اوایل قرن بیستم در غرب,کار های اشتباهی مثل مصرف مواد رادیو اکتیو,کشیدن سیگار,مصرف تریاک و نژاد پرستی به یک اندازه عادی و طبیعی به نظر میرسید.
هنوز هم میتوان عادت هایی در بین رفتار های روزمره پیدا کرد که در آن ها ضرر ها و مشکلاتی برای انسان وجو دارد و حتی گاهی میتواند موجب مرگ شود.کار هایی طبیعی مثل آفتاب گرفتن,نفس نفس زدن عمیق در خانه و لبخند زدن از جمله همین عادت های معمولی هستند که در این لیست به آن ها اشاره شده است.
10 عادت مرگبار 1
1-نوشیدن آب میوه
ظاهرا نباید اشکالی داشته باشد. ولی دی اکسید سولفور کمی معادلات را به هم میریزد.ماده ای که در پودر میوه خشک و عصاره غلیظ شده ی میوه ها و نیز آب میوه های بسته بندی شده به چشم می خورد,همان چیزیست که پزشکان را نگران کرده است.
این ماده معمولا برای افزایش مدت ماندگاری مواد غذایی T به خصوص آب میوه ها و نیز برای مخلوط شدن بهتر مواد غذایی ترکیبی استفاده شود.متاسفانه این ماده ای نیست که برای بدن انسان ساخته شده باشد.
به تازگی آثار مخرب آن بر سیستم عصبی,عملکرد صحیح ریه و حساسیت زایی آن اثبات شده است.اما از همه ی این ها بدتر این است که طبق تحقیقات,مادرانی که در دوره ی بارداری هر روز3 تا 4 لیوان آب میوه ی مصنوعی میخوردند,سقط جنین بیشتری نسبت به مادران دیگر داشته اند.
جالب این جاست که این دی اکسید سولفور, خود یکی از آلاینده های هوا نیز به حساب می آید.

2-خوردن ماهی
ماهی به همان اندازه که خوشمزه است,برای مغز هم مفید هست. اما این در حالی است که درون ماهی مقادیر زیادی سم هست که در تمام قسمت های بدن ماهی وجود دارد.
با این بیشتر انواع ماهی ها آن قدر سم ندارند که برای انسان مسموم حساب شوند. اما به طور بالقوه بدن آن ها این استعداد را دارد که سموم محیط زندگی خود را جذب کند.
ماهی هایی از یک جنس که در مناطق مختلفی صید میشوند میزان سم متفاوتی دارند.
ماهی های اقیانوسی بیشتر به سم جیوه و ماهی های پرورشی بیشتر به سموم دفع آفات نباتی آلوده اند. به عنوان مثال میزان سم آفت کش در قزل آلای پرورشی, 16 برابر قزل آلای آزاد است.
در بسیاری از کشور ها ماهی های مناطق مختلف از نظر میزان آلودگی شناسایی و استاندارد شده اند و در بسیاری از مناطق صید و پرورش ماهی ممنوع اعلام شده است.

3-خوردن فست فود و ذرت بو داده با ماکروویو
خوردن ذرت بوداده یا سیب زمینی سرخ کرده پر از چربی,هیچ وقت به شما کمک نمی کند برنده دو ماراتون شوید. همه می دانند که فست فود ها سرشار از مواد کشنده و مضر هستند,اما این تنها دلیل زیانبار بودن آن ها نیست.
بسته ای که فست فود را در آن برای شما می آورند هم می تواند “بسته حاوی مرگ” لقب بگیرد.
دانشمندان در تورنتو کشف کردند مواد شیمیایی که در بسته بندی مواد غذایی از قبیل فست فود ,سیب زمینی سرخ شده یا پاپ کورن هستند و طبیعتا از نوعی تهیه می شود که ضد روغن باشد, از پوشش به درون غذا و از آنجا به درون بدن ما منتقل می شود. این مواد به شدت برای مبتلا کردن مردم به سرطان مستعد هستند.

4-نوشیدن آب
دو ماده نامطلوب شیمیایی که در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده به سیستم ایمنی موش ها آسیب میزند, احتمال ابتلا به سرطان کبد و پروستات را در موش ها افزایش می دهد,احتمال مرگ جنینی و نوزاد ها را بالا می برند و استعداد جذب و ذخیره ی چربی و در نتیجه چاقی را هم افزایش می دهند, در بسیاری از چیز هایی که هر روز با آن ها سر و کار داریم , مانند غذاهای بسته بندی شده ,فرش های ماشینی , قطعات الکترونیکی و از همه مهم تر در آب آشامیدنی بسته بندی شده وجود دارند.
این دو ماده PFOA و PFOS نام دارند.
میزان کمی این مواد در مانطق مختلف متفاوت است, اما حتی در کشور های پیشرفته نیز هنوز به طور دقیق و استاندارد, تفکیکی در مورد سلامت آب از نظر آلودگی این مواد صورت نگرفته است.
حتی در کارخانه های آب معدنی و آب نوشیدنی هم آزمایشی برای بررسی میزان این مواد در آبشان وجود ندارد.

5-استفاده از کیسه ی آب گرم
تا سال ها کیسه های آب گرم از پلاستیک پولی کربنات ساخته می شد که در آن بیسفونل آ وجود دارد.
بی پی آ یا همان بیسفونل آ ماده ای شیمیایی و سمی است که باعث بروز سرطان سینه و پروستات می شود, آسیب های مغزی به دنبال دارد و کار گوارش غذا و ترشح آنزیم های هاضمه را مختل می کند.
در سال 2008 برخی شرکت ها فروش کیسه های آب با این ماده ی شیمیایی را متوقف کردند, اما هنوز کیسه های قدیمی در خانه ها هستند و از سویی کیسه های جدید هم از نظر نداشتن آلودگی به این ماده ی سمی تضمین نشده اند; ولی آزمایش ها نشان میدهد موش هایی که در قفس های ساخته شده با پلاستیک پولی کربنات نگهداری میشوند بین 2 تا 40 درصد جهش ژنتیکی دارند.
نکته ی نگران کننده ی دیگر این است که بی پی آ در شیشه شیر بچه ها هم مشاهده شده است.
در کانادا , فرانسه و آلمان تولید شیشه های نوزادی با این ترکیبات ممنوع است و اتحادیه اروپا نیز به زودی این قانون را تصویب می کند. بی پی آ در سی دی و دی وی دی و لپ تاپ هم یافت می شود.

6- کرم ضد آفتاب
به تازگی انواعی از سموم شیمیایی شناسایی شده که با تابش نور خورشید به کرم های ضد آفتاب تولید میشود.
این سموم ترکیباتی شامل بنزوفنون ها,سینامیت ها و منتیل آنترانیلیت دارند و به همین دلیل استفاده از بسیاری از این کرم و روغن ها از سوی اتحادیه اروپا , کانادا و استرالیا ممنوع اعلام شده است. اما این محصولات هنوز در سراسر جهان به طور گسترده ای فروش می رود و این در حالی است که حتی بسیاری از آن ها استاندارد های معمولی را هم ندارند.
ترکیبات سمی به وجود آمده بر اثر تابش آفتاب می تواند باعث کاهش قدرت اسپرم, کاهش توان بدن در هضم چربی ها و پروتئین ها , کاهش مقاومت دیواره سلولی دی ان ای, پیری زودرس پوست و سرطان پوست شود.

7- تنفس عمیق و شدید در خانه
هوای شهر آلوده است؟ دود ماشین ها و کارخانه ها اتمسفر شهر را کثیف کرده؟
اما بد نیست بدانید که گاهی هوای داخل خانه تا 4 برابر آلوده تر از هوای شهر می شود. این نوع آلودگی “ترکیبات آلی تبخیر شده” و به اختصار وی او سی نامیده میشود.
چیز هایی مانند گیاهان,رنگ کاری و مواد تمیز کننده می تواند مولد این آلودگی باشند; به خصوص در خانه های تازه ساز که هنوز وسیله ای داخل آن نرفته یا به تازگی رنگ آمیزی شده این آلودگی بیشتر است.
آثار “وی او سی” ها بر سلامتی هولناک است. این مواد روی کبد,کلیه و سیستم عصبی تاثیر منفی می گذارد. حداقل تاثیر آن ها هم به راحتی قابل تشخیص است, سوزش و آبریزش چشم و بینی و سرگیجه است.

8-بهداشت زیادی
پی اف سی ها از خانواده مواد شیمیایی حاوی فلورین هستند که ترکیبی ثابت و مقاوم نسبت به تجزیه دارند. این ترکیبات که به سختی تجزیه می شوند در بسیاری از مواد زندگی مان یافت می شود.
ویژگی دیگر مواد حاوی پی اف سی ها سمی بودن آن هاست.
این ماده در بیشتر مواد شوینده و لوازم بهداشتی شخصی مانند مواد دندان سازی, شامپو و شیشه پاک کن یافت می شود.
پی اف سی ها پس از ورود به بدن در کلیه و کبد انباشته و به مرور موجب آسیب دیدگی های جبران ناپذیر آن ها می شود و به خصوص میزان آسیب رسانی آن ها به نوزادان و کودکان بیشتر است. ایالات متحده بیشترین میزان انباشتگی پی اف سی در دنیا را دارد.

9-خنده اضافی
زیاد اهل ورزش نیستید؟ به اندازه کافی هم میوه نمی خورید؟ از سیگار هم چیزی نگوییم بهتر است.
اما یک چیز در شما مشخص و آن اینکه خوشحالید و این عادت های نادرست و ضد سلامتی خم به ابرویتان نمی آورد.
پس یک نکته ی جالب بشنوید از پروژه ای که از سال 1921 شروع شده و تا کنون 1500 نفر در آن آزمایش شده اند.
این پروژه “طول عمر” نام دارد و یکی از نتایج عجیب و غریب آن این است که مردم شاد و بی درد و غم تقریبا زود تر از مردم گرفتار و غمناک می میرند.
دکتر لسلی مارتین از دانشگاه لاسیه را و عضوی از این پروژه بزرگ می گوید:
“افرادی که همواره شاد بودند و در زندگی گرفتاری های کمتری داشتند, نسبتا کمتر از کسانی که کمتر بشاش بوده و در زندگی شان غم و غصه بیشتری داشتند, عمر کردند.
افرادی که شادی مفرط دارند, بیشتر در معرض خطر هستند, ریسک های بزرگ تری می کنند, در مقابل خطر کمتر احتیاط می کنند, بیشتر غذا می خورند و گاهی به تفریحات مضر روی می آورند. در نتیجه احتمال فوت در آن ها بیشتر می شود.
البته این در حالی است که پیش تر تحقیقاتی نشان داده بود خوشرویی و خوشبینی در درمان بیماری ها به طور معجزه آسایی عمل می کنند. پس باید دید دانشمندان چگونه بین این دو , نتیجه درستی می گیرند.

10-تماشای تلویزیون
انگار تماشای تلویزیون هیچ وقت قرار نیست کاملا سالم و بی ضرر باشد, حتی با وجود تکنولوژی های نو و تلویزیون های بدون لامپ تصویر.
محققان دانشگاه کوئینزلند به تازگی خطرات زیان بار تلویزیون را شناسایی و اعلام کرده اند.
شاید کمی اغراق شده به نظر برسد; اما آن ها می گویند هر ساعت تماشای تلویزیون 22 دقیقه از عمر انسان کم می کند. طبق این آمار استرالیایی های بالای 25 سال تا کنون نزدیک به 10 میلیارد ساعت تلویزیون تماشا کرده اند و این عدد معادل از بین رفتن 286000 سال از عمر آن هاست .
به عبارت دیگر اگر کسی به طور متوسط در روز 6 ساعت تلویزیون تماشا کند, احتمالا فوت او پنج سال به جلو می افتد. و از این جهت می توان گفت تماشای هر ساعت تلویزیون با کشیدن 2 نخ سیگار در هر ساعت برابری می کند.
بنابر این خودتان حساب کنید چه بلایی سر کسی می آید که همراه تماشای تلویزیون ساعتی 2 نخ سیگار هم می کشد…
   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیام ناشناس

      / (•◡•) \
پاسخ
 سپاس شده توسط -Edgar ، سانا50 ، BlAcK dAy
آگهی
#2
من که همه این کارو میکنم پس چرا تا حالا نمردم 0___0
                                                                                                 
                                                                                                                                Bring it on back to me
                              
                                                                                  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10 عادت مرگبار 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ~KiAηA~
#3
؟؟؟؟
نمیدونستم!
وگرنه من همه ی این کارا رو میکنم!
نمردم که!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان