امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

7 عادت نادرست که باعث افسردگی میشوند + راهکار

#1
مقدمه ی مترجم: امروزه در اثر زندگی ماشینی و مشکلاتی که این سبک زندگی به انسان ها تحمیل کرده، شاهد رشد روز افزون افسردگی در جوامع انسانی هستیم.
بنابر این لازمه که با آشنایی با عوامل به وجود آورنده ی افسردگی، سعی در حفظ روحیه ای شاد و دوری کردن از ابتلا به افسردگی داشته باشیم.
1- ورزش نکردن
ممکنه تکراری به نظر برسه، ولی ورزش کرد واقعا برای سلامت جسم و روح مهمه. وقتی احساس افسردگی دارین، آخرین چیزی که میخواین انجام بدین اینه که بلند شین و تکون بخورین.
ولی شما به همه ی مواد شادی آور شیمیایی مغز احتیاج دارین؛ پس ورزش کنین، چون حتی 40 دقیقه پیاده روی روزانه سطح فعالیت دوپامین و سروتونین شما رو بالا میبره.

2- دریافت نا کافی نور خورشید
طبیعت منابع “حال خوب کن” زیادی در اختیار ما قرار داده و نور خورشید یکی از اون هاست.
وقتی ما در معرض نور خورشید قرار میگیریم، مغز تحریک به تولید سروتونین میشه، که باعث کاهش عصبانیت و افزایش احساس خوشبختی میشه. همچنین نور خورشید باعث تنظیم ساعت بدنمون میشه که در نتیجه خوابمون تنظیم میشه.

3- تغذیه ی نا مناسب
بعضی از مواد غذایی به عنوان “غذای مغز” شناخته میشن چون حاوی چربی های امگا 3 – که برای داشتن بافت مغزی سالم ضروری اند- هستند.
از اون جایی که بدن ما خودش نمیتونه این چربی ها رو تولید کنه، ما باید اونا رو از غذا هایی که میخوریم دریافت کنیم. مشکل اون جاست که بیشتر ما به اندازه ی کافی چربی های امگا 3 رو مصرف نمی کنیم، و این کمبود میتونه مغز ما رو مستعد ابتلا به افسردگی کنه.
ماهی آب های سرد و غذا های دریایی منابع عالی امگا 3 هستند.

4- عادات نا مناسب خواب
وقتی به طور مداوم دچار کمبود خواب باشین، خودتون رو در معرض افسردگی قرار میدین. برای این که به میزان توصیه شده ی 7 تا 8 ساعت خواب شبانه برسین، ممکنه لازم باشه که یه برنامه برای ساعات خوابتون بنویسید و حتما بهش عمل کنید. در تخت خواب تلویزیون نگاه نکنید، با لپ تاپ کار نکنید و مطالعه نکنید. تخت خواب محل خواب شماست.
همچنین از کافئین دوری کنید. در آخر، اتاق خوابتون رو خنک و تاریک نگه دارید تا خواب مناسبی داشته باشید.

5- انزوا
وقتی تنش و مشکلات شما زیاد هست، کنار گذاشتن خانواده و دوستان بد ترین کاری که میتونید انجام بدید. تحقیقات نشون میده که روابط اجتماعی قوی میتونه نقش مهمی در پایین آوردن ریسک ابتلا به افسردگی داشته باشه.
در حقیقت نزدیک بودن به افرادی که براتون مهم هستن، باعث ایجاد تعادل در شیمی مغز تون میشه تا استرس نتونه در محیط مغز تون جا خوش کنه.

6- نشخوار ذهنی
وقتی که در چنگال افسردگی و اضطراب باشی، گرایشی شدید به سمت افکار منفی داری. ممکنه دلت بخواد ساعت ها یک جا بشینی و تفکراتی منفی درباره ی شکست هات و تهدید ها و سرخوردگی هات داشته باشی. این نوع نشخوار ذهنی یکی از عوامل مهم برای شروع افسردگی هست و خیلی مهمه که یاد بگیریم چجوری این افکار رو متوقف کنیم.
چجوری؟ میتونی ذهنت رو به سمت یه فعالیت جالب هدایت کنی یا رو گذراندن مفید وقتت با دیگران تمرکز کنی. یا میتونی به افکار منفی 10 دقیقه وقت بدی و رو کاغذ بنویسیشون، و بعدش به عنوان حرکتی نمادین که رهایی از خیالات منفی رو نشون میده، کاغذ رو بنداز دور.

7- اجتناب از کمک گرفتن
در آخر، اگه شما یا یکی از نزدیکان شما درگیر افسردگی هست، باید به یاد داشته باشید که ممکنه مشکل مهمی باشه. افسردگی چیزی بیش از کمی ناراحت بودن هست؛ افسردگی حتی میتونه یک تهدید جانی باشه.
یک فرد حرفه ای و آموزش دیده، مثلا یک رفتار درمانگر، میتونه راهکار هایی برای رهایی از افسردگی و مشکلاتی که در بالا اشاره شد ارائه بده.
   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیام ناشناس

      / (•◡•) \
پاسخ
 سپاس شده توسط مهربان ترین دختر دنیا
آگهی
#2
4- عادات نا مناسب خواب
وقتی به طور مداوم دچار کمبود خواب باشین، خودتون رو در معرض افسردگی قرار میدین. برای این که به میزان توصیه شده ی 7 تا 8 ساعت خواب شبانه برسین، ممکنه لازم باشه که یه برنامه برای ساعات خوابتون بنویسید و حتما بهش عمل کنید. در تخت خواب تلویزیون نگاه نکنید، با لپ تاپ کار نکنید و مطالعه نکنید. تخت خواب محل خواب شماست.
همچنین از کافئین دوری کنید. در آخر، اتاق خوابتون رو خنک و تاریک نگه دارید تا خواب مناسبی داشته باشید.

منUndecidedUndecided
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  متولدین هر ماه چگونه ناراحت میشوند ؟
Lightbulb چندین کلام از اینشتین که باعث می شود طرزتفکر شما تغییر کند
  راهکار برای زندگی شاد
  ظالم ترین معلم زن جهان باعث خشم مردم شد !+ عکس
  بدترین عادت متولدین هر ماه
  عادت بد شما چیه؟
Heart وقتی که یک دختر و پسر با هم دوست میشوند (طنز)
  مصرف قهوه و ارتباط با افسردگی
  زنان موجب فساد میشوند
  چرا فيسبوك باعث افسردگي ميشه؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان