امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس

#1
Star 
سلام دوستان Smile

استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس

یک بازی طراحی شده توسط محققان دانشگاه واشنگتن، می‌تواند درراستای یافتن راه حلی برای پخش ویروس کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس 1
شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تیتر اول اخبار را در دست گرفته است، اما در میان تمامی ترس‌ها و اخبار منفی، یک خبر کمی امیدوارکننده به چشم می‌خورد: تعدادی از محققان امیدوار هستند که یک بازی به‌نام Foldit بتواند به جامعه‌ی علمی برای یافتن راه حلی برای جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کند. 

این بازی که در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه واشنگتن طراحی و عرضه شد، یک بازی پازل رایگان است که بازیکنان باید در آن سعی کنند که تا با ساختارهای پروتئین‌ها آشنا شوند. هدف این بازی مشابه با دیگر برنامه‌های آشنایی با پروتئین است که قبل‌تر ممکن است دیده باشید، همانند Folding@Home که توسط دانشگاه استنفورد طراحی شده بود و برای پلی استیشن 3موجود بود. در هر حال، این راهی هوشمند برای به اشتراک‌گذاری بازی با بیش از دویست‌هزار نفر بود. هم‌اکنون نیز سازندگان Foldit با تحقیقی نشان داده‌اند که پایگاه بازیکنان معمولاً به اندازه‌ی یک کامپیوتر یا بیشتر از آن در یافتن راه حل کارآیی دارند. 

در  یک به‌روزرسانی جدید، Foldit یک پازل جدید برای بازیکنان اضافه کرد: کروناویروس. محققان از بازیکنان می‌خواهند که یک پروتئین ضدویروس برای بلاک کردن تعامل شاخک‌های پروتئینی کروناویروس با سلول‌های انسانی طراحی کنند. در توضیح این پازل آمده است:

کرونا ویروس زمانی منتشر می شوند که پروتئین‌های روی سطح ویروس به گیرنده‌های پروتئینی روی سطح سلول‌های انسانی چسبیده می‌شوند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، ویروس می‌تواند سلول انسانی را آلوده کرده و شروع به تکثیر کند. در هفته‌های اخیر، محققان ساختار پروتئین کروناویروس ۲۰۱۹ و نحوه‌ی اتصال آن به گیرنده‌های انسانی را بررسی کرده‌اند. اگر ما بتوانیم پروتئینی طراحی کنیم که به پروتئین کروناویروس متصل شود، می‌توان از آن برای بلاک کردن تعامل با سلول استفاده کرد و جلوی عفونت را گرفت. 

دانشگاه واشنگتن تایید کرده که بهترین ایده‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند و حتی ممکن است توسط موسسه‌ی طراحی پروتئین این دانشگاه در سیاتل ساخته شوند. 

ما می‌خواهیم به بازیکنان Foldit این فرصت را بدهیم که پروتئین‌هایی برای جلوگیری از عفونت طراحی کنند. البته باید تاکید کنیم که همانند تمامی کار‌های تحقیقاتی، زمان‌بر خواهند بود و مدتی باید بگذرد تا ببینیم که این مولکول‌ها ایمن و کارآمد هستند یا خیر. 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس 1
به‌نظر می‌رسد که هم‌اکنون نیز بازیکنان درگیر این بازی شده باشند و یک سری رکورد برای زدن نیز وجود دارند. در حال حاضر، رکورد امتیاز دست یک بازیکن به‌نام toshiue در بخش تکی، و یک گروه به‌نام Go Science است که هردو امتیاز ۱۶۷۸۰ را به دست آورده‌اند. به‌نظر می‌رسد که به‌خاطر استقبال بازیکنان سرورهای بازی کمی دچار مشکل شده‌اند، اما سازندگان گفته‌اند که به‌زودی این مشکل رفع خواهد شد. اگر می‌خواهید شانس خود برای در دست گرفتن High Score امتحان کنید، سری به پورتال Foldit بزنید. 

در دنیای بازی‌ها، کنفرانس سازندگان بازی‌های ویدیویی (GDC) پس از آن که تعدادی از کمپانی‌های بزرگ از حضور در آن به خاطر ترس‌های ایجاد شده به‌خاطر کروناویروس انصراف دادند، به تعویق افتاد. در چین نیز، بازی Plague Inc به‌خاطر شبیه‌سازی پخش ویروس از فروشگاه اپل و استیم حذف شد؛ هرچند مقامات چینی دلیل واضحی برای این کار خود ارائه ندادند. بااین‌حال، در حال حاضر یک بازی دیگر در اختیار بازیکنان است که ممکن است حتی به حل این مشکل کمک کند. 



سپاس یادت نره Big Grin
.Haters  are my greatest  motivators
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16596388991788

پاسخ
 سپاس شده توسط محمد حسین قادری
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چرا زنان کمتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟
  پارکینگ مکانیزه | مزایای استفاده از پارکینگ طبقاتی درمنازل
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  ایا ما در بازی کامپیوتری زندگی میکنیم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند
  مزایا ومعایب استفاده از ظروف"چدنی"
  چرا استفاده از‌ طلا برای مردان مضر و خطرناک است؟!
  استفاده مورچه‌ها از الگوریتم اینترنت !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان