امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سامانه کروز "کالیبر"در زیردریایی های روسیه

#1
سامانه کروز "کالیبر"در زیردریایی های روسیه 1
به کمک موشک های بالدار کروز "کالیبر"، زیر دریایی های روسیه می توانند اهداف روی آب و خشکی را از زیر آب مورد اصابت قرار دهند. روزنامه "ایزوستیا" چاپ روسیه :

"در سال 2013 میلادی، ناوگان دریایی روسیه به موشک های کروز <کالیبر> مجهز خواهد شد. این موشک برای نصب بر روی زیردریایی های چند منظوره ی روسیه "شوکا-ب، پروژه 971" و "وارشاویانکا، پروژه 877" در نظر گرفته شده شده اند. موشک "کالیبر" توان نابودی اهداف در فواصل 300 تا 2500 متری را دارد . با این که این موشک از سیستم پیشرفته موشکی برخوردار است ولی از ساده ترین تجهیزات توپخانه ای 533 میلیمتری شلیک می شود."

یکی از کارشناسان امور نظامی دریایی روسیه می گوید:

"مقاومت در مقابل موشک <کالیبر> تقریبا بی معنا بوده و حتی پیشرفته ترین سیستم های ردیاب موشک جنگده های تهاجمی نیز در مقابل توان این موشک تسلیم می شوند. شلیک ناگهانی این موشک ها می تواند در یک زمان چند نقطه کلیدی دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
با کمک "کالیبر" می توان کشتی های تهاجمی که تنها برای حملات نظامی مورد استفاده قرار گرفته می شوند را به کشتی های چند منظوره برای استفاده در حملات استراتژیکی و غیره تبدیل نمود."

از نکات حائز اهمیت موشک "کالیبر" می توان به دقت فوق العاده آن اشاره نمود. به طوری این موشک توان نابود اهداف حتی تا ابعاد 1 تا 2 متر را داشته و هیچ پدافند دفاعی از فاصله 400 کیلومتری توان مقابله با این موشک را ندارد.
قدرت نابودی سری ضد کشتی <کالیبر> به میزانی است که تنها برخورد دقیق 3 الی 4 عدد از این موشک می تواند بزرگترین ناو هواپیمابر ایالات متحده "Nimitz " را به کل تخریب نماید.
سامانه کروز "کالیبر"در زیردریایی های روسیه 1
یکی از مقامات بلند پایه وزارت دفاع روسیه در مصاحبه ای با روزنامه "یزوستیا" چاپ روسیه اعلام کرد که پروژه مجهز سازی زیردریایی اتمی روسیه "لئوپارت، پروژه 328" به موشک های "کالیبر" ، مدتی است که در کارخانه ی کشتی سازی شهر "سورادوینسک" آغاز شده است.
همچنین نصب این موشک ها به دیگر زیردریایی اتمی روسیه "سورادوینسک، پروژه ی یاسن" نیز از اوایل ماه نوامبر آغاز گشته و به عنوان تسلیحات اصلی این زیردریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر بیش از 20 زیردریایی از انواع "شوکا – ب" و "وارشاویانکا" در خدمت ناوگان دریایی روسیه می باشند. نصب موشک های "کالیبر" بر زیردریایی های "شوکا" برای ناوگان دریایی شمال و زیردریایی های همین کلاس در اقیانوس آرام، در صدر برنامه های ارتش دریایی روسیه قرار دارد.

زیردریایی "نووسیبیرسک، پروژه 261" نیز که در کارخانه کشتی سازی شهر سنت پتربورک طراحی و تولید شده است، تا اواخر سال جاری میلادی به موشک های "کالیبر" مجهز شده و به ناوگان دریایی روسیه ملحق خواهد شد.
زیردریایی های "براتیا" آخرین زیر دریایی خواهد بود که در سالهای 2014 الی 2015 به این موشک مجهز خواهد شد. پس از آن، پروژه مجهز سازی زیردریایی های روسیه به موشک های کالیبر متوقف شده و زیرردیایی های سری <وارشاویانکا> نیز به کار خود پایان خواهند داد.

بر اساس برنامه ریزی های ناوگان دریایی روسیه، ممکن است که زیردریایی جدید روسیه "سنت پتربورگ، جدیدترین سری زیردریایی پروژه لادا" نیز به موشک های "کالیبر" مجهز شوند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16295438986692
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
  ناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  نمایش یک پهپاد آمریکایی که می تواند سامانه روسی اس 400 را در هم بشکند
  روسیه زره جدیدی برای ماشین های جنگی می سازد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان