امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نظر دانشمندان معاصر درباره قرآن (PERSIAN GROUP)

#1
1- آلبرت اینشتاین(1955-1879) : (( قرآن کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست ، بلکه مجموعه ای از قوانین است که بشر را به راه راست ، راهی که بزرگترین فلاسفه دنیا از تعیین و تعریف آن عاجزندهدایت میکند .))

2- ویل دورانت(متولد1885) : (( رفتار دینی در قرآن شامل رفتار دنیوی نیز هست و همه امور آن از جانب خدا و به طریق وحی آمده است .قرآن شامل مقرراتی دربرگیرنده : ادب ، تندرستی ، ازدواج ، طلاق ، رفتار با فرزندان و حیوانات و بردگان ، تجارت ، سیاست ، ربا ، دین ، عقود ، وصایا ، امور صناعت ، مال ، جریمه ، مجازات ، جنگ و صلح است . قرآن در جان های ساده ، عقایدی آسان و دور از ابهام پدید می آورد که از رسوم و تشریفات ناروا و از قید بت پرستی و کاهنی آزاد است .قرآن اصول نظم جمعی و وحدت اجتماعی را در بین مسلمانان استوار کرده است .))

3- ناپلئون بناپارت(1821-1769) : (( قرآن به تنهایی عهده دار سعادت بشر است . امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان و تحصیل کردگان تمامی کشورها را با یکدیگر متحد کنم و نظامی یکنواخت ، فقط بر اساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مردم را به سعادت رهبری میکند، تشکیل دهم .))

4- مهاتما گاندی(1948-1869) : (( از راه آموختن دانش قرآن ، هر کس به اسرار وحی و حکمت های دین بدون داشتن خصوصیات مصنوعی ، نایل میشود . در قرآن چیزی دیده نمیشود که اعمال زور را جهت برگرداندن مذهب اشخاص تجویز کند . این کتاب مقدس به ساده ترین وضع ممکن میگوید : اکراه در دین وجود ندارد . ))

5- گوته (شاعر آلمانی) در سال 1832 گفت : (( سالیان دراز ما را از پی بردن به حقایق قرآن و عظمت آورنده ی آن محروم و دور نگه داشتند ، لیکن بر اثر پیشرفت علم ، عن قریب این کتاب توجه افراد بشر را به خود جلب میکند و محور افکار همگان میگردد . ))

6- لئون تولستوی(فیلسوف روسی) : (( قرآن مشتمل بر تعلیمات و حقایق روشن است و عموم افراد بشر میتوانند از آن بهره مند شوند .))

7- برنارد شاو(فیلسوف انگلیسی) پیش بینی میکند که اروپا در آینده ، دین و کتاب محمد(صل الله علیه و آله) را قبول خواهد کرد

8- دکتر مارکس(1883-1818) : (( قرآن شامل تمام پیام های خدایی است که در تمام کتب مقدس ،عموما، برای جمیع ملل آمده است . در قرآن آیاتی موجود است که اختصاص به طلب علم ، دانش ، تفکر ، بحث و تدریس دارد و چاره ای جز این اعتراف ندارم که این کتاب محکم بسیاری از اشتباهات بشر را تصحیح کرد .))

9- دکتر شبلی شمیل(1917-1853)شاگرد ویژه داروین : (( رسول و پیامبر اسلام با بلاغت قرآن ، عقول بشری را متوجه خویش ساخت و آن ها را در برابر کتاب خویش از خود بی خود کرد .))

10- شارلس فرانسیز(استاد آمریکایی) : (( انجیل کتابی است که در آمریکا کسی آن را نمیشناسد ولی قرآن کتابی است که هر مسلمان با آن آشناست و این ادعا گزاف نیست . ولی باید گفت که نشناختن انجیل از خوش شانسی مذهب مسیحیت است . ))
آنان که با زندگی میسازند زندگی را میبازند
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیا درباره غیرت بحث کنیم
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
  بیانات امامان معصوم (ع) درباره مسخره کردن دیگران
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  سخنان گهر بار زئوس درباره حجاب.
Heart یک داستان کوتاه درباره امام زمانم(قشنگه)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان