امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلایل انقراض نسل ماموت‌ها

#1
Tongue 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دلایل انقراض نسل ماموت‌ها 1


براساس تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه دورهام كاهش شدید چمنزارها و علفزارها دلیل اولیه‌ انقراض ماموت‌های پشمالو است.براساس فرضیات قبلی دلیل اولیه‌ انقراض این ماموت‌ها شكار آنها توسط انسان و رقابت بر سر زمین و محل سكونت است. اكنون این فرضیه با توجه به نتایج به دست آمده با چالش جدی مواجه شده است.

این مطالعات بخشی از فراگیرترین تحقیقات انجام شده در مورد پوشش گیاهی و آب و هوای نیم‌كره شمالی طی آخرین دوره یخبندان و پس از آن در 21000 سال قبل است.

تغییر در میزان مراتع و سهولت دسترسی به آن همزمان با افزایش و گسترش انسان‌های اندیشه‌ورز زمینه‌ساز آغاز تحولی عظیم در پستانداران گیاهخوار و پستاندارانی كه به وسیله شكار این گیاهخواران زنده بودند، گشت. به احتمال فراوان كاهش مراتع یكی از اصلی‌ترین دلایل انقراض بسیاری از پستانداران بزرگ در اوراسیای شمالی و شمال غربی آمریكای شمالی در 11400 سال قبل بوده است و این آغاز دوره گرم كنونی بوده است. اگر چه بعضی گونه‌ها هزاران سال پس از آن در مكان‌های بسیار محدودی می‌زیسته‌اند.

پروفسور برایان هانتلی از بخش علوم بیولوژیكی و زیست دارویی دانشگاه دورهام می‌گوید: ماموت‌های پشمالو 14000 سال قبل به سمت شمال سیبری عقب‌نشینی كردند و در این مسیر كه بخش‌هایی از اروپا را در بر می‌گرفت به چرا و پرسه زدن مشغول بودند.

با نگاهی به نواحی وسیع جغرافیایی شامل اوراسیا، برینگ‌لوز در آمریكا، یوكان در كانادا و سیبری مشخص شد گرمای پس از دوره یخبندان و تغییرات مربوط مانند آب و هوای مرطوب و افزایش سطح دی‌اكسید كربن باعث ازدیاد درختان و كاهش مراتع شده است. فرضیه‌های مختلفی به عنوان دلایل انقراض موجودات غول‌پیكر مانند ماموت‌ها وجود دارد، اما تغییرات آب و هوایی در زمانی خاص و از دست رفتن محل سكونت پستاندارانی چون ماموت‌ها كه بسیاری از مكان‌های روی زمین را زیر پا گذاشتند عامل مهمی محسوب می‌شود.

این موضوع می‌تواند الگویی برای پیش‌بینی آنچه ممكن است در نتیجه تغییرات سریع آب و هوایی طی این قرن و قرن آینده اتفاق افتاده باشد پس باید اكنون در فكر تاثیر تغییرات آب و هوایی بر محل سكونت انسان و فعالیت‌های او بود و درس‌هایی را كه از این تحقیقات گسترده نتیجه شد، بدرستی آموخت.
دلایل انقراض نسل ماموت‌ها 1
پاسخ
 سپاس شده توسط frozen✘girl
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان