امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گرفتاری امت اسلام معلول دوری از قرآن است

#1
حضرت آیت الله مکارم شیرازی عمده مشکلات امت اسلام را ناشی از دوری از فرهنگ قرآنی دانست و تاکید کرد که مسلمانان برای گذر از فتنه های آتش افروز باید به قرآن تمسک کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دومین روز از ماه مبارک رمضان، در جلسه درس تفسیر خود که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، این ماه شریف را ماه قرآن دانست و با بیان این که پیوند بسیار محکمی بین قرآن و ماه رمضان وجود دارد، تصریح کرد: به همین دلیل در این ماه انسان باید بیشتر با قرآن انس بگیرد و به مضامین والای آن عمل کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن را باید به وسیله خود قران شناخت، در آیات 15 و 16 سوره مائده تاکید شده است که قرآن نوری از سوی خداوند تبارک و تعالی و کتاب مبین است.

وی با بیان این که تمام زیبایی های عالم انسانیت و فضائل اخلاقی از قرآن کریم سرچشمه می گیرد گفت: اگر انسان می خواهد به خدا نزدیک شود باید از قرآن استفاده کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در آیه 16 سوره مائده سه اثر برای قرآن ذکر شده است، نخست این که خدا به وسیله قرآن مسیر صلح و آرامش را به روی انسان می گشاید، اگر دنیا می خواهد مسیرش صلح باشد باید قرآنی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسائل امروز جهان اسلام و فرو رفتن کشورهای اسلامی در آتش جنگ دل ها را می سوزاند، تصریح کرد: همه اینها ناشی از دوری از قرآن است؛ اگر اینها به قرآن عمل کنند آتش فتنه و نزاع خاموش می شود و قدرت پیدا می کنند.

وی دومین اثر قرآن را خارج کردن انسان از ظلمت و هدایت به سوی نور ارزیابی کرد و یادآورشد: ظلمت شرک، جهل، اختلاف و فساد اخلاقی نتیجه دوری از فرهنگ قرآنی است.

این مرجع تقلید با بیان این که وقتی به قرآن عمل نشود مسلمانان در امواج ظلمت و گمراهی گرفتار می شوند، گفت: قرآن مردم را به صراط مستقیم هدایت می کند و هر گونه زاویه گرفتن از این مسیر سبب انحراف و گمراهی می شود.

وی با تاکید بر این که قرآن کریم راه خروج از فتنه ها را نشان می دهد، اظهار داشت: اگر امت اسلام به آموزه های قرآن عمل کنند تمام فتنه ها خاموش می شود و شعله ور شدن فتنه ها به دلیل پشت کردن به قرآن است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود حضرت علی(ع) را اسوه و الگوی جامع برای بشریت دانست و تصریح کرد: هر خوبی که انسان سراغ آن را می گیرد باید آن را در حضرت علی(ع) جستجو کند و خوشا به حال کسانی که از ایشان در زندگی خود الگو گرفته اند.

حضرت آیت الله مکارم با استناد به حدیثی از حضرت رسول(ص) افزود: دل های انسان ها بر اثر دوری از قرآن و تعالیم آن زنگار می گیرد و برای زدودن این زنگارها به قرآن روی آورد و افزون بر تلاوت آن به مضامین پر معنا و پر محتوای آن عمل کرد.

وی با بیان این که باید حق تلاوت قرآن کریم ادا شود، از ابتکار آستانه مقدسه و برگزاری محفل قرائت قرآن کریم به صورت روزانه در حرم کریمه اهل بیت(ع) قدردانی کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: این گونه جلسات مشت محکمی بر دهان بدخواهان وهابیت تکفیری است و می تواند جوابگوی تبلیغات زشت آنها باشد که می گویند شیعیان به قرآن کاری ندارند.

این مرجع تقلید یادآورشد: در تمام عربستان سعودی جلسه قرآنی با این عظمت برگزار نمی شود، شما وهابی ها که به آموزه های قرآن عمل نمی کنید قرآنی نیستند یا ما؟ شما بنزین روی آتش می ریزید و در کشورهای مختلف برادر کشی راه انداخته اید؟


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: خوشبختانه ما حافظان و قاریان برجسته بسیای داریم و این پاسخ دندان شکنی به تمام بدخواهان اسلام است.
گرفتاری امت اسلام معلول دوری از قرآن است 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation علت حرام بودن ازدواج موقت در میان اهل سنت در اسلام
Book علت حلال بودن شرط بندی بر روی مسابقات اسب سواری در اسلام
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
Star __کتابی جنجالی درباره واپسین روزهای زندگی پیامبر اسلام
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  معجزات اسلام!
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان