امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طالع بینی ماه تولد ( بدو بدو بدو بیااااا که خیلی خیلی جالبه)

#1
Music 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.taroot.ir/astrology/
حتما برید خیلی جالبه

متولدین اردیبهشت




متولدین اردیبهشت، نماد: ثور
ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین اردیبهشت ماه :
صبور، با پشتکار و قابل اعتماد
مهربان، دلسوز و با محبت 
با استقامت، مصمم و قاطع 
آرام، خونسرد و اطمینان بخش 

جنبه منفی شخصیت متولدین اردیبهشت ماه :
حسود و انحصار طلب 
غضب آلود، انعطاف ناپذیر و یک دنده 
لذت جو، خودخواه و آزمند

متولدین اردیبهشت ماه با صلابت، اهل عمل، با اراده و قاطع هستند، در حقیقت ازچنان قدرت اراده بالایی برخوردارند که نمی شود آنها را بر خلاف میلشان وادار به انجام کاری کرد، آنها با طیب خاطر و مشتاقانه، صادقانه و وفادارانه از شخصی که به او اطمینان و اعتماد دارند، پیروی می نمایند. آنها افرادی ثابت قدم، متعادل، شهروندانی مقرراتی و طرفدار آرامش هستند. آنها برای مادیات اهمیت خاصی قائلندو هرگز در رابطه با استفاده از قدرتشان برای کسب آرامش به شک و تردید نمی افتند.
آنها از نظر روحی و روانی خیلی تیزهوش، واقع بین و معقول هستند، ولی در عین حال باعقیده ای راسخ بر نقطه نظرات و عقاید خود اصرار می ورزند و همیشه تابع الگوها و قالب های پذیرفته شده و معتبر تجربی هستند. شخصیت آنها قابل اعتماد، تغییرناپذیر، دوراندیش، مقتصد، حساب شده، دقیق، جدی است و در مواجهه بامشکلات افرادی تزلزل ناپذیر و نستوه هستند. عادات بد و عیوب آنها در حقیقت ازپاکدامنی و خوبی هایشان سرچشمه می گیرند و تحت شرایطی به اوج خود می رسند، تحت چنین شرایط نادر و استثنایی متولدین اردیبهشت ماه می توانند با یکدندگی عجیبی و به طرز زجرآور و آزار دهنده ای حق به جانب شوند و بدون استفاده ازقدرت خلاقیتشان تبدیل به اشخاصی خشک، سخت گیر، جدی، مقرراتی، اهل جرو بحث، خسته کننده و بهانه گیر شده و به یک زندگی یکنواخت و خودبینانه ادامه دهند. اگر به آنها کوچکترین توهین و یا بی احترامی شود، آن را مدت ها در فکرشان سبک و سنگین می کنند و مرتب به آن شاخ و برگ داده و در نهایت به شدت آزرده خاطر و خشمگین می شوند. متولدین اردیبهشت ماه خواه شخصیتی مثبت داشته باشند و خواه منفی، همواره به شخصی نیازمندند که به آنها آفرین و مرحبا بگوید وعزت نفس و غرورشان را تقویت کند. اگرچه اکثر متولدین اردیبهشت ماه تا به این اندازه افراطی نیستند.
آنها دوستانی وفادار، صادق، دست و دلباز، بزرگوار، بلند نظر و شدیدا عاطفی هستند، آنها عمدتا با اشخاصی که در حد شأن اجتماعی آنها هستند، دوست می شوند. در حقیقت متولدین اردیبهشت ماه برای دوستی ارزشی خاص قائلند و به دوستانشان بی نهایت وفادار می مانند. در مجموع آنها رئوف، دلرحم، آرامش بخش، دلنشین، با ملاحظه، خونسرد، خوش قلب، متواضع، محجوب، کم توقع، با حیا وفروتن هستند و خیلی دیر عصبانی می شوند و از دعوا و ناراحت کردن دیگران به شدت اجتناب ورزیده و از آن بیزارند. اگرچه اگر تحریک شده و کاسه صبرشان لبریزشود، بی نهایت خشن و تندخو می شوند، گویی در آن حالت تمام خویشتن داری خویش را از دست می دهند. هم چنین زمان شوخ طبعی و بذله گویی آنها غیرقابل پیش بینی است و اصلا نمی توان حدس زد که آنها چه زمانی به تفریح و سرگرمی نیازدارند.
اگرچه امکان دارد که ظاهر فیزیکی شان این را نشان ندهد، ولی در حقیقت آنها هنردوست، با سلیقه و هنرشناس هستند و حقیقتا از هنر و هنرمند لذت می برند، چون خودشان در این زمینه از استعداد سرشاری برخوردارند و از هر چیز ناشایست وزشت دوری می گزینند. گاهی اوقات به چیزهای بدیع علاقه مند می شوند و عاشق آرامش، راحتی، تجمل، غذاها و نوشیدنی های دلچسب و لذیذ هستند و سعی دارندکه با ذوق و سلیقه خاصی همه چیز را گلچین کنند ولی متأسفانه گاهی اوقات وسوسه شده و به افراط کاری کشیده می شوند که منجر به آزمندی شدیدی می شود.
متولدین اردیبهشت ماه در محل کارشان اشخاصی کوشا، جدی، سخت کوش و خبره هستند و از این که احتمالا دستهایشان در حین کار کثیف شود، اصلا وحشتی ندارند. آنها در حین کار افرادی قابل اعتماد، واقع بین، هوشمند، منظم و بلند پرواز هستند وبه راحتی از مافوقان و رؤسای خود اطاعت می کنند. آنها در زندگی روزمره شان افرادی مسؤولیت پذیر و مطمئن هستند و به همین دلیل نیز احتمال تغییر و تحول واخراجشان از محل کار خیلی کم است. آنها در امر تجارت و کسب و کار خلاق هستند و حقیقتا مزد پرکاری و خلاقیت شان را دریافت می کنند. آنها می توانند دربسیاری از حرفه های متعدد و گوناگون به اوج شکوفایی خود برسند:
بانک داری، رشته معماری، ساختمان سازی، تقریبا هر نوعی از کارهای اداری ودفتری، کشاورزی، دامداری، پزشکی، شیمی، صنعت، بیمه، آموزش و پرورش، مدیریت، نقشه برداری، سرکارگر و سخنگو و گاهی نیز به طرز شگفت آوری در زمینه موسیقی و مجسمه سازی مهارت خاصی از خود نشان می دهند. هم چنین یک امانت دار، قیم و نگهبان مطلوبی می توانند باشند و به عنوان یک سر آشپز به راحتی ممکن است شهرت کسب کنند. تعدادی از متولدین اردیبهشت ماه در رشته آواز خوانی آن چنان ذوق و قریحه ای دارند که می توانند مشهور شوند و کاملا در هر رشته ای ازموسیقی می توانند دست همه را از پشت بسته و گوی سبقت را بربایند.
آنها اشخاصی احساساتی و کمی هم خجالتی و کمرو هستند و هیچ غل و غشی در این زمینه ندارند. آنها همسرانی خانه دوست، صادق، باوفا، ثابت قدم، با ملاحظه، دقیق ووالدین مهربان و دلسوزی به شمار می روند و از همسر و فرزندانشان توقع زیادی ندارند. البته گهگاهی بیش از حد حسود و انحصارگر می شوند ولی همیشه به موقع به دعوا خاتمه داده و با یک شوخی بجا کینه و کدورت را از دل همسر و فرزندانشان درمی آورند. اگر همسرشان به احساسات پرشور آنها بها ندهد و آنها را برنجاند، آنها کینه سختی به دل می گیرند، اگرچه اگر حریف در این طور مواقع و در نیمه های راه حتی کوچک ترین تلاشی بکند تا رنجش و دلخوری را از دلشان بیرون آورد، آنها بخشنده و بلند همت می شوند.
هیچ برج دیگری در منطقه البروج نزدیک تر از ثور به زمین نیست. هدف و غایت اصلی متولدین اردیبهشت ماه در زندگی در درجه اول حفظ و دفاع از ثبات و سلامتی جسمانیست. حس روحی و روانی ذاتی و درونی شما برای هماهنگی، سازگاری و مثمرثمر بودن با دوام است. هنگامی که به طور کامل این را درک کنید و همواره این رامد نظر داشته باشید، دیگر نیازی به دلبستگی کورکورانه به مال دنیا و راحتی های ظاهری نخواهید داشت. اگر دریابید که این آرامش درونی و ذاتی شما تمام مواردمثبت ذکر شده را باعث می شود، به طور حتم غافلگیر خواهید شد و دیگر در زندگی هیچ کم و کسری نخواهید داشت. در نهایت متولدین اردیبهشت ماه نیازمند کشف حقیقی ترین، عمیق ترین، اصیل ترین و خالص ترین ارزش های وجودی خودشان هستند. زمانی که آنها واقعا چیزهای ارزشمند را پیدا کند، دیگر مجبور نخواهند بودپای بند چیزهای کم ارزش شوند. بزرگترین و مهم ترین گواه ارزش برای متولدین اردیبهشت ماه زیبایی است که حقیقتا آن را با تمام وجود حس می کنند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین اردیبهشت ماه :
صورت فلکی ثور بر گلو و گردن حکم می راند، در نتیجه تابعان آن باید نسبت به انواع عفونت های گلو، گواتر و مشکلات تنفسی مثل آسم، هوشیار و آگاه باشند. گفته می شود که آنها در خطر ابتلا به انواع بیماری های کبد، کلیه، آبسه ورماتیسم هستند. از آنجایی که مستعد کم تحرکی جسمانی هستند، خیلی زود افزایش وزن پیدا می کنند.

علاقمندی ها: ثبات، جلب توجه، چیزهای طبیعی، زمان کافی برای به فکر فرورفتن و غور و بررسی، آرامش خیال، تفریح و خوشی.

بیزاری ها: بی نظمی، ناآرامی، تحت فشار قرار گرفتن، وادار به انجام کار دشوارشدن، چیزهای مصنوعی یا «ساخت دست بشر»، عجله کاری و کارهای هول هولکی، در خانه ماند.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
درست مثل تمام برج های خورشیدی ما همگی خصوصیات منحصر به فردی دررابطه با شخصیت خود داریم. هنگامی این ویژگی ها سرکوب شده یا درک نشوند، مشکلاتی به وجود می آیند. اگرچه خوشبختانه ما تا حد زیادی قادریم خود این مشکلات را بررسی کرده براساس خصوصیات فردی راه حلی صحیح ارایه کنیم. احتمال این که متولدین اردیبهشت ماه با پاره ای از مشکلات زیر مواجه شوند، زیاداست، بنابراین این راه حل ها را امتحان کنید تا از نتایج حاصله غافلگیر شوید:
مشکل : از آنجایی که بیش از حد احساساتی هستید، بیشتر اوقات تصور می کنیدکه از احساسات پاک شما سوء استفاده می شود و در حقیقت سرتان را شیره می مالندکه همین باعث شده که از مرحله پرت شده و یک شخص ساده به نظر بیایید.
راه حل : بهتر است توجه داشته باشید که جاذبه و گیرایی های شما (آهن ربای وجودتان) هم تأثیرات مثبت و هم تأثیرات منفی را به خود جذب می کنند، بنابراین باید خودتان دوستانتان را انتخاب کنید، نه این که اجازه دهید که انتخاب شوید.
مشکل : احساس می کنید که چیزهای جسمانی جاذبه و گیرایی خود را از دست داده اند و شما هر روز از دنیای اطرافتان بیشتر فاصله می گیرید. در حقیقت در میان دیگر دلبستگی های جسمانی پول و مادیات اهمیت خود را از دست داده اند.
راه حل : شما در حال کشف یک هماهنگی و سازگاری داخلی در وجودتان هستیدکه سعی دارد جای مسایل جسمانی را با مسایل روحی و روانی عوض کند. شما بایدبگذارید این هماهنگی بدون آن که آن قسمت از وجودتان که تأمین کننده معاش خانواده تان است، از بین برود، به راحتی گسترش یابد.
مشکل : ترس و هراس بی دلیل از مشکلات، ضرر و حسادت و بدگمانی راجع به این که دیگران بر علیه شما توطئه و دست به یکی کرده اند.
راه حل : شما به طور ذاتی نه تنها قدرت جذب وفاداری را دارید، بلکه قدرت عقل و خرد شما آنقدر زیاد است که حقیقتا می توانید به آنچه در اطرافتان در جریانست، آگاهی یابید. فقط باید مراقب باشید تا اعتماد به نفس تان را از دست ندهید و اگراحیانا چنین اتفاقی افتاد، باید هر چه زودتر آن را بازسازی نمایید.
مشکل : نسبت به زندگی احساس افسردگی و دلتنگی می کنید. به نظرتان اطرافیان و نزدیکانتان مایه تسلی و دلداری نیستند و از همه چیز بیزار و ناراضی هستید. گمان می کنید زندگی بی معناست و به همین دلیل به خوشی ها و تفریحات جسمانی روی آورده و در حقیقت به آنها اعتیاد پیدا کرده اید.
راه حل : بهتر است ارزش مسایل روحی و روانی (معنوی) زندگی را دوباره بیابید. باید کنترل زندگی را در دست بگیرید و بدانید که خوشی های زودگذر زندگی اصلامهم نیستند، بلکه معنویات هستند که از اهمیت بسزایی برخوردارند.

سیاره حاکم بر شما ناهید (زهره) است.
فاصله متوسط ناهید از خورشید 0/723
دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/62
شعاع استوایی (بر حسب کیلومتر) 6052
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 6052
دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت) 58/32
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 177/3
تعداد ماهواره ها 0

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما: (اردیبهشت)
حیوانی که در ارتباط با برج تولد شماست، یک گاو نر خشن چهره است.
رنگ انتخابی و خوش یمن متولدین اردیبهشت ماه «صورتی» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین اردیبهشت ماه «زمرد» است. از تاریخ حدود سال 330 قبل از میلاد زمردها در مصر کشف شد و شواهد نشان دهنده آن هستند که مصری ها از اوایل سال 1300 پیش از میلاد زمرد را از معدن استخراج می کردند. نام زمرد از (Smaragdos) یونانی به معنای «سنگ سبز» می آید و این کلمه به تمام اجرام و توده های سبز رنگ اشاره دارد. زمرد در فرهنگ عامه یک افتخار محسوب می شود. از زمرد به عنوان یک تحفه و یک سمبل استفاده می کردند و تصور می شود که یک پادزهر، درمانی برای انواع تب ها و صرع، ناراحتی های چشمی، شفایی برای اسهال خونی و جذام، خونریزی و مشکلات دستگاه گوارش به خصوص معده است (هنگامی که مستقیما روی معده قرار دهند). همچنین یک ملین قوی نیز محسوب می شود.

نام چند تن از افراد مشهور که در ماه اردیبهشت متولد شده اند:
سیگموند فروید (17 اردیبهشت 1856)
ویلیام شکسپیر (7 اردیبهشت 1564)
مالکوم اکس (30 اردیبهشت)

متولدین فروردین، نماد: حمل

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین فروردین ماه:
ماجرا جو و پرجنب و جوش 
پیشگام و متهور
پر شور و شوق و اطمینان بخش 
پویا و حاضر جواب 

جنبه منفی شخصیت متولدین فروردین ماه:
خودخواه و جوشی (عصبی)
شتاب زده، تابع امیالی آنی و کم صبر و طاقت 
بی احتیاط، بی باک و نترس 

ماه فروردین که اولین ماه از شروع سال محسوب می شود، در حقیقت زمان پیدایش هر شروع تازه است. قوچ جوان، ماجراجو، بلند پرواز، تابع امیال آنی، پرحرارت وسرشار از انرژیست. او هم از نظر فکری و هم از نظر عملی پیشگام است و نقطه نظراتی عاقلانه دارد و شخصی خردمند محسوب می شود. متولدین فروردین ماه ازهر گونه مجادله ای استقبال می کند و تحت هیچ شرایطی تغییر عقیده نمی دهند و تا به اهدافشان نرسند، دست از تلاش و کوشش بر نمی دارند. متأسفانه اگر به نتیجه مطلوب و دلخواهشان نرسند، خیلی سریع کاسه صبرشان لبریز می شود.
متولدین فروردین ماه ذاتا افرادی بی باک و پر دل و جرأت زاده شده اند و به افرادی که مطیع آنها هستند علاقه زیادی دارند و به منظور رسیدن به اهداف و مقاصدشان از آنهانهایت استفاده را می برند. از آنجایی که آنها به سرعت در عمل و در احساسات از حداعتدال خارج می شوند، ممکن است برای افراد تابع و خود تولید دردسر و مشکل نمایند. آنها از انجام کارهایی که دلیل موجهی برای آن نمی یابند و یا با آن مخالفند، شدیدا سرباز می زنند و هرگز تسلیم نمی شوند. به گونه ای مثبت و گاهی منفی نگران خود هستند و در ارتباط با پیشبرد کارها و موفقیت هایشان تا سر حد جنون وآزمندی متکی به خود و تا حدی خود محور محسوب می شوند. انرژی سرشار آنهاباعث می شود که پرخاشگر، بی پروا، جسور، ستیزه خو، خستگی ناپذیر، جنجالی، اهل جر و بحث، سرسخت، عصبی، جوشی، زودرنج و کینه توز باشند، به خصوص اگر احساس کنند که به شخصیت آنها توهین و بی احترامی شده است.
شعارشان در زندگی «دست به کار شو و پیش برو» است. آنها برای نشان دادن خودشان آزادی عمل می خواهند و بی اختیار می شوند. آنها می خواهند در هر جمعی افکار و توجهات دیگران را به خود جلب کنند. به همین دلیل گاهی اوقات ناخواسته ارتباط گیری دیگران را با خودشان کاری دشوار می سازند.
متولدین فروردین ماه در روابطشان با دیگران بی رو درواسی، رک، بی پرده، مستقیم وواقع بین هستند و دوستانی مطمئن، سخاوتمند، بلندنظر، بزرگوار، باگذشت و دست و دلباز به شمار می روند. آنها در عشق، عاطفی و در عین حال مشکل پسند و وسواسی محسوب می شوند. اگرچه در نحوه ارتباطگیریشان با دیگران یک جنبه منفی دارند. آنها به راحتی و به سرعت از کم تحرکی و میانه روی دوستان خود به خشم می آیند، ولی خودشان اصلا حساسیت دیگران را در نظر نمی گیرند. حتی امکان دارد که به بیراهه بروند و دست به ازدواجی نسنجیده و زود هنگام بزنند که احتمالا عواقب وپیامدهایی بد به بار می آورد.
بهتر است آنها به روحیه و شخصیت خلاق آگاهی کامل داشته باشند و آن را دست کم نگیرند. چون با توجه به آن نه تنها بیشتر می توانند از زندگی شان لذت ببرند، بلکه دیگر هرگز توسط دیگران تحت فشار قرار نمی گیرند و همیشه در دل افراد جایی دارند. متأسفانه آنها در هیچ زمینه ای سعی نمی کنند که اعتدال را رعایت کنند یعنی یاخودشان از دیگران کناره گیری می کنند و یا توسط دیگران کنار زده می شوند. آنهاخواهان اختیار کامل هستند که این حالت گاهی اوقات برای دیگران ناخوشایند وقابل اعتراض است. پس بهتر است که احساسات و عواطف فرو خورده شان را به جریان بیندازند و آن را فراموش کنند. لازم است که در امر پول خرج کردن نیز اعتدال را رعایت نمایند، از عواطف و احساسات منفی مثل رنجش خاطر، عصبانیت، بیزاری، حسرت خوردن و ترحم جویی اجتناب ورزند. فقط آنچه که برای سرشت وطبیعت شان لازم و ضروری است یعنی صداقت و صراحت را در نظر داشته باشند.
متولدین فروردین ماه از نظر ذهنی واقع نگر هستند. آنها به شدت طرفدار تلاش های بی حاصل و عبث هستند. با این که حاضر جواب و تیز هستند ولی در عین حال گاهی اوقات بیش از حد نترس، خوش بین، فاقد دقت لازم و توانایی برای ارزشیابی وسنجش مشکلاتی در زمینه کار و وظیفه می شوند. آنها باید خویشتن داری وخودداری را تمرین کنند تا بتوانند ویژگی ها و گرایشات شخصیت شان را نسبت به تفوق و برتری در جامعه ای که در آن زندگی می کنند، نظم و ترتیب دهند و از ضرر وزیان جلوگیری به عمل آورند.
لازم است که آنها ابتدا در نظر بگیرند که به خاطر چه چیز و چه کسی در حال مجادله هستند و اگر مسیرشان در زندگی مشخص نباشد، از خودشان سؤال کنند و به ندای درونی خویش گوش فرا دهند. مطمئنا پاسخ صحیح را دریافت خواهند کرد. اگرمتولدین فروردین ماه هدف مشخصی نداشته باشند و یا فاقد انگیزه و دلیل خاصی به پیشروی و مجادله ادامه دهند، بیشتر شبیه گوسفند می شوند تا قوچ و این اصلا باطبیعت و سرشتشان سازگاری ندارد.
آنها باید به نحو مؤثری استوار باشند و اصلا ترس به دل راه ندهند، چون قدرت هسته اصلی طبیعت شان است. اگر آنها از درون ترس و وحشتی احساس می کنند، باید درتاریخچه شخصیت خویش به دنبال یک سابقه از حوادث منفی بگردند، مثل خشونت و یا مورد بد رفتاری قرار گرفتن توسط دیگران و یا شاید هم در بچگی توسط خانواده شان از چیزی ترسانده شده اند که درنتیجه اکنون قدرت استقلال و قوه ابتکارشان خنثی شده است. این حالت باز دارنده اشتیاق و میل طبیعی آنها نسبت به پیشبرد زندگی شان به عنوان یک قهرمان است که ذاتا به آن شکل متولد شده اند.
این حالت بر عکس هم می تواند باشد، به این شکل که چنین تأثیرات منفی ونامطلوبی ممکن است قدرت بیش از حدی به آنها دهند که این با نیازها وحساسیت های ذاتی شان در تضاد است.
آنها در مشاغلی مثل ورزشکار، کوهنورد، پزشک، کاشف (نظریات جدید و کشف سرزمین های ناشناخته و نامکشوف)، و کارهای پر مخاطره مثل فضانورد، سرباز، دریانورد، خلبان موفق خواهند بود. اگرچه در سیاست و صنعت نیز می توانند حالت مرئوس و فرمانبردار را ایفاء کنند.
اگرچه قوچ علامت برج حمل است، ولی همچنان یک بره کوچک و معصوم دروجودشان هست که گاهی اوقات بدون هیچ گونه مقاومتی در برابر خواسته ها ونیازهای یک موقعیت اجتماعی و با کمی نشان دادن ملایمت و بدون درگیری می توانند به اهداف خود رسیده و موفق شوند. آنها باید تفاوت بین آنچه که می تواندباعث تغییرشان شود و آنچه که نمی تواند را در نظر بگیرند واز استعداد سرشار خوددر این زمینه بی بهره نمانند. البته این مستلزم صبر و شکیبایی است که در این صورت قطعا به کمک نرمی و ملایمت ذاتی و احساسات سرشارشان می توانند به بزرگترین موفقیت ها نایل شوند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین فروردین ماه:
نخستین برج منطقه البروج یعنی صورت فلکی حمل بر روی سر و مغز حکومت می کند. گفته می شود که آنها مستعد ابتلا به انواع سردرد به خصوص میگرن، آفتاب زدگی، دردهای عصبی و افسردگی هستند. سوء هاضمه و اختلالات گوارشی و عصبی نیز آنها را تهدید می کنند و شتاب زدگی و بی احتیاطی و کم صبر و طاقتی آنها درمشغله های کاری که در مقیاس وسیع جسم آنها را درگیر می کنند باعث می شود که درخطر مواجهه با انواع تصادفات، حوادث و آسیب های جسمانی باشند.
آنها شدیدا اهل تفریط و افراط هستند، چه از نظر جسمانی، و چه از نظر ذهنی واحساس می کنند که تجربه کردن آنها فوق العاده به حالشان مفید است. ولی اگر افراطگرایی آنها آنقدر شدید شود که از حد و مرز پذیرش اجتماعی فراتر رود، باید منتظرتجربه تنهایی و بی کسی شوند.

علاقمندیها: فعالیت و حمله، اولین نفر و پیشگام بودن در همه امور، تلاش جدی ورسیدن به قهرمانی و اهداف دفاعی 

بیزاریها: انتظار کشیدن و سرگردانی، پذیرفتن شکست، تحمل مخالفت و تضاد وگوش فرا دادن به پند و اندرز دیگران 

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب و یا فرو خورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می شوند. توصیه ما این است که این پیشنهادات را به کار ببندید و از مواجهه با نتایج عالی آن شگفت زده شوید:
مشکل : پروژه هایی که بی نتیجه و بی حاصل می مانند و شراکت هایی مملو ازدرگیری، اصطکاک، مشاجره و بگومگو
راه حل : خودتان را به عنوان شخصی صاحب رأی و عقیده در نظر بگیرید، سپس روی ترغیب و تشویق دیگران کار کنید، تا موفق شوید. حتی الامکان سعی نمایید تاتوانایی و قدرت «گوش دادن» و «حرف نزدن» را در خود گسترش دهید.
مشکل : فقدان انسجام حقیقی و شناسایی مسیر صحیح و مناسب. تظاهر به مصمم بودن و عدم موفقیت در انتظار.
راه حل : آنچه ماحصل عملکرد شماست، تنها انعکاس و بازتابی از قلب شماست، بهتر است بیشتر مورد بررسی نمایید و برخی از مشکلات شخصی تان راکه پنهان ساخته اید، تجزیه کرده و آنها را رفع نمایید.
مشکل : دیگران تنهایتان می گذارند و در جمع آنها جایی ندارید چون آنهانمی توانند توجه شما را به خودشان جلب کنند و به هیچ طریق قادر نیستند ابرازاحساسات کنند.
راه حل : حقیقتا لازم است که مفید فایده باشید، در غیر این صورت هیچ کس پذیرای شما نخواهد بود. بهتر است شیوه رفتاری تان را مرور نمایید و خودتان راجای دیگران بگذارید.
مشکل : بیشتر اوقات اشتباه می کنید و مچتان باز می شود، دیگران را به مجادله دعوت می کنید و رفتار و برخوردی خشن در پیش می گیرید، نتیجتا سرخورده و کنف می شوید و به غرورتان لطمه وارد می شود.
راه حل : لازم است که هنر تفکر و تعمق را قبل از انجام هر کاری فرا بگیرید. یعنی ابتدا خوب بیندیشید که دلتان می خواهد چه اتفاقی بیفتد، سپس دست به کار شده واقدام کنید.

سیاره حاکم بر شما «مریخ» است 
فاصله متوسط مریخ از خورشید 1/524
دور و گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 1/88
شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 3/397
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 3/380
دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت) 24/62
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 23/98
تعداد ماهواره ها 2

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما: (فروردین)
حیوانی که با برج حمل در ارتباط ست، قوچ می باشد که حیوانی با عظمت وتحسین آمیز است. قوچ اولین مرتبه در مصر ظاهر شد که کله یک گوسفند به جای سرآن قرار گرفته و سمبول برج حمل است. منشاء پیدایش آن هنوز در پرده ابهام است.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین فروردین ماه «قرمز» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین فروردین ماه «الماس» است. الماس گرانبهاترین وارزشمندترین سنگ ها محسوب می شود. سالیان سال است که از الماس به خاطرزیبایی و درخشش و دوام فوق العاده اش و هم چنین برای تأثیرات سودمند و عالی جسمانی و روحی اش از ارزش بسزایی برخوردار شده است. گفته می شود که هرشخصی که از الماس استفاده کند، جذابیت و زیبایی اش افزایش می یابد. از نظرجسمانی الماس به کلیه ها قدرت عجیبی می بخشد و شخص را از ابتلا به انواع بیماری های خطرناک مصون می سازد. رومی های باستان معتقد بودند که اگر الماس به دست چپ بسته شود و مستقیم با پوست بدن در تماس باشد، شجاعت، شکوه وجرأت زیادی به شخص می دهد.

نام افراد مشهوری که در ماه فروردین متولد شده اند:
چارلی چارپلین (تاریخ تولد: 28 فروردین 1889)
آدولف هیتلر (تاریخ تولد 31 فروردین 1889)


متولدین خرداد، نماد: جوزا

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین خرداد ماه :
انعطاف پذیر و همه فن حریف 
خوش مشرب، خوش صحبت، بذله گو
شاداب، با طراوت، پرتحرک، سرزنده و خلاق 

جنبه منفی شخصیت متولدین خرداد ماه :
عصبی و نگران 
ظاهربین، بی ثابت و دمدمی 
ناقلا، کنجکاو و فضول 

متولدین خرداد ماه افرادی دو شخصیتی، گریز پا، پیچیده و شیفته مخالفت هستند. همین خصوصیات از یک جنبه باعث حسن ها و همه فن حریف بودنشان هستند و ازیک جنبه باعث عیوب و عادات بد و بوالهوس بودنشان می باشند. این برج در ارتباطبا سیاره عطارد (تیر) یعنی سیاره بچگی و نوجوانی است و تابعان آن مستعد دارابودن آداب و رفتار مؤدبانه و همچنین اشتباهات جوانان هستند. هنگامی که جنبه شخصیتی مثبت شان را به نمایش می گذارند، خیلی جذاب می شوند و امان از وقتی که جنبه شخصیتی منفی شان را نشان دهند... از بد هم بدتر می شوند. آنها درست مثل بچه ها سرزنده، پرشور و با نشاط هستند، در حقیقت افسونگرانی به شمار می آیند که اگر شرایط به نفع آنها پیش برود بهترین ها هستند، در غیر این صورت افرادی خودخواه، خود محور، تخیلی، سرسخت، ناآرام و بی قرار می شوند. آنها با یک دنیاشور و شوق فعالیت های جدید را آغاز می کنند، ولی از آنجایی که کمی بی دقت و کم تلاش هستند و دائما از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند و می خواهند چیزهای جدیدرا تجربه نمایند، درست مثل یک پروانه که از روی گلی به روی گل دیگر در حال رقص و پرواز است، بی هدف و بی دلیل بدون آن که یک کار را به پایان برسانند، آن رانیمه کاره رها کرده و به سراغ کار دیگری می روند. زندگی به نظر آنها یک بازی است که باید همیشه مملو از حرکات و فعالیت های جدید و سرگرمی های بی وقفه باشد وآنها فارغ از کار و زندگی یکنواخت و عادی باشند. تغییر دادن ناگهانی در وسطجریان یکی دیگر از خصلت های عجیب و غریب متولدین خرداد ماه است که به همین دلیل تصمیم گیری و ثابت قدم ماندن برایشان دشوار می شود.
از آنجایی که آنها به اندازه کافی خودآگاه نیستند، به راحتی جنگ و دعوا به راه می اندازند و تا جای ممکن می کوشند تا دارای حس تشخیص یا تمیز بوده و بر حق جلوه کنند. خصلت های خوب آنها آن چنان جذاب و گیرا هستند که به آسانی افراد رابه سمت خودشان جلب می کنند. آنها نسبت به فقرا و دردمندان با محبت، دلسوز، ملایم، باگذشت، سخاوتمند و با نزاکت هستند ولی متأسفانه هیچ گاه به نتایج دلخواه و مطلوب دست نمی یابند، چون سر زندگی و نشاط بیش از حدشان با این حالت تداخل می کند و در تضاد است. آنها خیلی سریع یاد می گیرند که از جذابیت و گیرایی ظاهری خود برای دستیابی به اهدافشان بهره گیرند و هنگامی که برای پیشرفت تلاش می کنند از هر گونه روشی استفاده می کنند مثل : دروغگویی، طفره رفتن و فرار از موردسرزنش قرار گرفتن، انداختن گناهشان به گردن دیگران و بهره جویی از تمام فریبایی و جذابیت ظاهریشان. آنها زمانی که سرحال و با حوصله هستند، ممکن است برای صادق بودن تلاش نمایند ولی خودخواهی و در نظر گرفتن منافع شخصی شان همیشه بر آن غلبه می کند و در حقیقت فاتح است. اگر اوضاع و شرایط باب میل شان نباشد، درست مثل بچه ها اخم می کنند، عنق می شوند و خواهان جلب توجه، تعریف وتمجید، صرف پول و انرژی دیگران هستند. آنها مثل یک آفتاب پرست هرگونه تغییری را در محیط اطراف خود منعکس می کنند و اگر عصبانی و بداخلاق شوند، افرادی بدبین، ترش رو، نجوش، بدعنق شده و به صورت مادی گرایانه ای خود محورو خودبین می شوند. اگر شرایط زندگی واقعا برایشان دشوار شود، کاملا قدرت اراده خویش را از دست می دهند. در این مواقع آنها کم حرف، درون گرا، کم رو، نگران، عصبی، ترشرو، خشک، ناراضی، غیرقابل انعطاف، حساس و تحریک پذیر می شوند. از طرفی از آنجایی که همه فن حریف هستند و مهارت های زیادی دارند، می توانندخیلی سریع انطباق پذیر شده و با بهره گیری از خلاقیت و هوش و ذکاوت موروثی شان خودشان را با دنیای اطراف منطبق سازند و کنترل اوضاع را در دست بگیرند.
اکثر متولدین خرداد ماه دارای هوش و ذکاوتی بالا و ذاتی و بعضا درخشان هستند وعاشق چالش و مبارزه مغزی و هوشمندانه می باشند. اگرچه تمرکز حواس و دقت وتوجهشان برای مدتی زیاد است ولی متأسفانه دوامی ندارد. فرزی و چالاکی و انرژی سرشار ذهنی شان به آنها اشتهایی سیری ناپذیر برای کسب علم و دانش روز و جدیدمی دهد، اگرچه آنها از تحمل زحمت و مشقت علم اندوزی و یادگیری بیزارند. آنهاتقریبا به راحتی هر چیزی را که لازمه اش دارا بودن هوش و چابکی است، به سرعت یاد می گیرند. آنها خیلی زود انواع مهارت های یدی را فرا می گیرند. آنها دارای بینشی تحلیلی هستند که همین آن چنان توانایی به آنها می بخشد که به راحتی می توانند هردو جنبه یک سؤال را دریابند ولی همیشه تصمیم گیری برایشان دشوار است. آنهامی توانند از هوششان به بهترین وجهی کمک بگیرند تا دو جنبه شخصیتی خویش رابا هم هماهنگ کرده و موفق شوند. اگر با مشکلی مواجه شوند، تا زمانی که راه حلی برای آن پیدا نکنند، نگران می مانند: گاهی برای حل مشکلات شان حتی فکر دیگران را می دزدند، خطرها را به جان می خرند، خودشان را در چندین فعالیت و کار غرق می کنند تا مشکلات شان حل شود.
متولدین خردادماه ممکن است از نظر عاطفی عمیقا درگیر شوند ولی جنبه دیگرشخصیت شان بر ضد احساساتی بودن آنهاست و در یک موقعیت رمانتیک به ناگاه ظاهر شده، به آن می خندند و بیشتر اوقات پیروز می شوند.
آنها هنگامی که عاشق می شوند، سعی دارند حتی الامکان آن را از نظر عقلایی تجزیه و تحلیل نمایند ولی از آنجایی که هیچ چیز را جدی نمی گیرند، علیرغم آن که ابتداشدیدا از نظر احساسی درگیر می شوند، ولی تا هنگامی که برایشان تازگی دارد وجدید است، به آن پایدار می مانند، سپس چون سرخوش هستند، اگر احساس کنند که عشق برایشان یکنواخت و خسته کننده شده برای آن که مبادا درد و رنجی را متحمل شوند، کم کم خودشان را کنار می کشند.
آنها در موقعیت های کمتر جدی، دوستانی سرگرم کننده هستند، البته نسبتا آشنایان خوبی محسوب می شوند تا دوستانی خوب € حتی جدی ترین افراد متولد خرداد ماه هرگز کسل کننده و خسته کننده نیستند. آنها باطنا بشاش و بازیگوش هستند و درجمع و مهمانی خوش صحبت، مجلس آرا و سر و زبان دار می شوند و مثل نگینی می درخشند.
متولدین خرداد ماه می توانند در بسیاری از زمینه ها موفق باشند. آنها می توانندسخنران یا نویسنده شوند. به عنوان مناظره کننده، دیپلمات با سیاست اگرچه در امرسیاست آنها بیشتر به تئوری ها علاقمند هستند تا عمل [دبیر، شاعر، روزنامه نگار یاوکیل دعاوی می توانند به اوج شکوفایی خود برسند. در امر تجارت هر کاری که مستلزم حاضر جوابی و چابکی باشد، مناسب حال آنهاست : مثل نماینده و بازاریاب مسافرتی، حق العمل کاری و خلاصه تمام مشاغلی که در ارتباط با عموم و صحبت کردن است. از آنجایی که آنها منصف، بی طرف، منطقی، اهل استدلال و تحلیل گرهستند، می توانند دانشمندانی موفق شوند، به خصوص در زمینه های پزشکی وستاره شناسی (نجوم). همچنین می توانند در نیروهای مسلح به مقامات بالا برسندچون خطر را جدی نمی گیرند و می توانند به راحتی یک سابقه در زمینه ایثار و ازخودگذشتگی نسبت به وظایف و اعمال حماسی و قهرمانانه کسب کنند. در زمینه هنرنیز در رشته های موسیقی، نقاشی و مجسمه سازی می توانند دست همه را از پشت ببندند. آنها می توانند محققان و پژوهشگرانی قوی باشند. متأسفانه گهگاهی نیز ازجنبه منفی ممکن است دست به کلاهبرداری، سرقت و حتی جادو و جنبل بزنند و به انحطاط کشیده شوند.]

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین خردادماه :
صورت فلکی جوزا بر بازوها، شانه، دست ها، ریه و سیستم عصبی حکمرانی می کندو متولدین خرداد ماه باید از اتفاقاتی که ممکن است برای قسمت بالای بدنشان رخ دهد و همچنین بیماری های عصبی و ریوی مثل زکام و برونشیت (التهاب نایژه ها) هوشیار و آگاه باشند. اگر تحت فشارهای شدید عصبی قرار بگیرند از درون خردمی شوند و تمام بنیه خود را از دست می دهند.
شما بدون دلیل و به راحتی خودتان و دیگران را آزار داده و به خطر می اندازید. گاهی اوقات پرداختن بیش از حد و با شدت و حدت زیاد نیز می تواند برایتان خطرآفرین باشد.

علاقمندی ها: حرف زدن، مسایل نوظهور و غیرمعمول، تنوع در زندگی، پروژه های متعدد که همه در یک زمان در جریان هستند و مطالعه.

بیزاریها: محدودیت و در قید و بند قرار گرفتن، تحت آموزش قرار گرفتن دایمی، زندگی یکنواخت و بی هیجان، بی تحرکی و مسامحه فکری و ذهنی و تنها ماندن.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایید و شیوه صحیح برخورد با آنها:
درست مثل تمام برج های خورشیدی ما همگی خصوصیات منحصر به فردی دررابطه با شخصیت خود داریم. هنگامی که این ویژگی ها سرکوب شده یا درک نشوند، مشکلاتی به وجود می آیند. اما شخص قادر است به کمک دیگران این مشکلات رابررسی کرده و براساس خصوصیات فردی خود به راه حلی برسد. احتمال این که متولدین خرداد ماه با پاره ای از مشکلات زیر مواجه شوند، زیاد است، بنابراین این راه حل ها را امتحان کنید تا از نتایج حاصله شگفت زده شوید:
مشکل : ظاهربین بودن شما می تواند در تمام ارتباطتان با دیگران و هم چنین درزمینه ترقی و پیشرفت در بسیاری از مشاغلی که لازمه اشان جد و جهد عمیق است، برایتان مشکل بزرگی ایجاد کند. این خصیصه اغلب در متولدین خرداد ماه به چشم می خورد.
راه حل : برای مهار کردن این خصلت بهتر است تلاش کنید تا با آگاهی و هوشیاری کامل دست به هر کاری بزنید. اگر متعهد شدید یا مسؤولیتی را پذیرفتید، باید خودتان را وادار نمایید تا عهدشکنی نکنید. البته این کار دشوار ولی عملی است و بررسی هاثابت کرده اند که هر کسی این راه را امتحان کرده به نتیجه رسیده است.
مشکل : شما به جای آن که در سکوت و آرامش به حل مشکلات تان بیندیشید، آنها رابا عزیزانتان در میان گذاشته و به بحث و جدل می پردازید و یا حرف ها را از کسی به شخص دیگر می برید و می آورید، سپس عقب نشینی کرده و از این نمایش جنجالی لذت می برید: غافل از این که عاقبت این مشکل گریبانگر خودتان می شود.
راه حل : ممکن است با این عمل از بی حوصلگی و دلتنگی خارج شوید ولی نبایداجازه دهید چنین اتفاقی رخ دهد، چون خیلی زود کنترل اوضاع از عهده شما خارج شده و برایتان گران تمام می شود و عشق و محبتی را که سزاوارش هستید، از دست می دهید. هنگامی که احساس می کنید در شرف انجام چنین عملی هستید، بهتر است هر چه سریع تر از خانه یا آن محیط خارج شده و برای مدتی طولانی در هوای آزادقدم بزنید تا این افکار از سرتان بیرون روند.
مشکل : بی حوصلگی و دلتنگی یکی از بزرگترین مشکلات شما هستند و اگر به سرعت راهی برای تسکین آنها نیابید، تبدیل به منبع شر می شوند.
راه حل : شما آنقدر هوش و استعداد خلاق و سازنده دارید که اگر آنها را صرف کارهای مثبت و سرگرم کننده کنید، دیگر فرصتی برایتان باقی نمی ماند تا بی حوصله و کسل شوید. همچنین می توانید به فعالیت های جسمانی بپردازید تا بیکار نمانید، مثل : تمرینات بدنی ژیمناستیک (بدنسازی)، تنیس، پیاده روی و غیره.
مشکل : اگر در خوردن افراط کنید یا دست به شب زنده داری بزنید، سلامتی جسمانی تان به خطر می افتد و با افزایش سن تان این حالت تشدید می شود.
راه حل : گرایشات و اشتیاق وافر خود را نسبت به اینها کاهش دهید و مهمانی رفتن ها را فقط به روزهای تعطیل اختصاص دهید. اگر هر چیزی را در حالت تعادل حفظ کنید دیگر مجبور نمی شوید که با انواع و اقسام بیماری ها مثل بیماری کبدی یاچاقی بیش از حد دست و پنجه نرم کنید.

سیاره حاکم بر شما عطارد (تیر) است.
فاصله متوسط عطارد از خورشید 0/387
دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/24
شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 2/439
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 2/439
دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت) 1/408
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 0
تعداد ماهواره ها 0
 
حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما:
از آنجایی که هیچ حیوانی به جز گرگ در ارتباط با ماه تولد شما ظاهر نشده، دوقلوهانشان دهنده ماه تولد شما هستند.
رنگ انتخابی و خوش یمن متولدین خرداد ماه «سبز» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین خرداد ماه «عقیق» است. این سنگ برای کمک به رفع مشکلات مربوط به گردش یا جریان خون و تنظیم شدت احساسات درونی شمابسیار مؤثر است. همچنین برای رهایی از افسردگی نیز خیلی مفید محسوب می شود. سنگ قیمتی دیگری نیز برای کمک به متولدین خرداد ماه وجود دارد، «زمرد» ولی ازآنجایی که عقیق در رابطه با عطارد بهتر مرتعش می شود، خیلی خیلی سودمند به شمار می آید.

نام چند تن از افراد مشهوری که در ماه خرداد متولد شده اند:
باب هوپ 
جان اف کندی 
والت ویتمن 
آل جولسون 
باب دیلان 
توماس هاردی 

متولدین تیر، نماد: سرطان

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین تیر ماه :
عاطفی، احساساتی، با محبت و مهربان 
درون بین و خلاق 
هوشیار و محتاط
محافظه کار و دلسوز

جنبه منفی شخصیت متولدین تیرماه :
دمدمی، بی ثبات، بدخلق و عبوس 
زود رنج، حساس و نازک نارنجی 
وابسته و حالت چسبندگی داشتن 

شخصیت متولدین تیر ماه در منطقه البروج بی ثبات ترین محسوب می شود. آنهامی توانند به سرعت از حالت در خود فرو رفتگی، کم حرفی و کمرویی درآمده وتبدیل به اشخاصی پر شر و شور و اجتماعی شوند. تمام مشاهیری که در این ماه متولد شده اند به واسطه همین تغییرات و نوسانات شخصیتی مشهور شده اند و به مقامی رسیده اند. آنها اساسا محتاط و عاشق خانه هستند و در حقیقت آنجا راآشیانه ای می دانند که امنیت لازم را در آن کسب می کنند. مردان متولد تیر ماه زمانی که احساس می کنند نیازمند آرامش و تمدد اعصاب و رهایی از تنش های عصبی هستند، به خانه پناه می برند و زنهای متولد تیرماه درون خانه غرایز و امیال قوی مادرانه خود را نشان می دهند. متولدین تیر عاشق خانه و خانواده بزرگ هستند. آنها ازتمام اهالی خانه حمایت می کنند و به آنها عشق می ورزند. آنها خواستار خانه ای اسرارآمیز و راحت هستند تا در آن خلوت کنند و بینندگان را تحت تأثیر قرار دهند.
این بدان معنا نیست که متولدین تیر ماه اشخاصی غیر اجتماعی و نجوش هستند، بلکه آنها در خانه فرصتی مناسب می یابند تا تنها باشند و فکر کنند. تا حدودی دوگانگی شخصیت در آنها به چشم می خورد. آنها به ظاهر سر سخت، قوی، پرابهت، سرد، مصمم، لجوج، پیگیر، چسبنده، جدی، فعال، پر انرژی، زرنگ، درون گرا وعاقل به نظر می رسند و گاهی اوقات دارای دانش و بینشی فیلسوفانه و شهودی هستند. اگرچه، دوستان صمیمی ممکن است یک شخصیت کاملا متفاوت از آنهاببینند: افرادی نوع دوست، همدرد و دلسوز نسبت به دیگران به خصوص باعزیزانشان و اشخاصی که دوستشان دارند. آنها از آنجایی که افرادی تیز و خلاق هستند در شرایط مختلف می توانند با دیگران احساس همدردی کنند.
آنها اکثر اوقات بیش از حد خیالباف و خیال پرداز هستند و سعی دارند که زندگینامه خود را به نحو مطلوب و ایده آل با شرایط موجود سازگار و منطبق سازند. آنهاقدردان، فهمیده و با احساس هستند و در رشته های هنر و ادبیات به خصوص هنرتئاتر و نمایش نامه نویسی تبحر خاصی دارند. صحنه های احساسی و مهیج آنها را به وجد می آورند. خودشان از استعداد خطیبانه، هنرمندانه و ادیبانه چشمگیر و قابل ملاحظه ای برخوردارند. گوشهای تیز و هوش و استعدادشان برای تقلید باعث می شود که سر صحنه خوب کارشان را ایفاء نمایند، گرچه تمایلات و گرایشات عاطفی و احساسی آنها گاهی اوقات منجر به این می شود که در اجرای نقش شان اغراق و افراط کنند. جالب است که در مورد پدیده های فرا روانی و علوم مکنونه شدیدا کنجکاوند و تحت تأثیر قرار می گیرند. آنها اگر بتوانند تضاد شخصیتی درونی خود را در مورد کناره گیری و خویشتن داری رفع و رجوع کنند، به بهترین وجهی قادرمی شوند که حتی الهام بخش یک نسل باشند، چون آرمان گرا و کمال طلب هستند. آنها در مشاغلی موفق هستند که بتوانند به این هدف برسند، شخصیت آنها مخلوطی از استقامت، پایداری، سرسختی و در عین حال ملایمت و نرمی است و در رابطه بااحساساتی بودنشان در خیالبافی هایشان بسیار عاطفی و رمانتیک هستند. در امرازدواج خیلی با محبت و مهربان هستند ولی احساساتی بودن را کنار می گذارند وصادقانه به زندگی مشترک ادامه می دهند. آنها هیچ گاه اولین عشق شان را از یادنمی برند و نسبت به خانواده و همسرشان وفادار و صادق هستند و حامی و پشتیبان آنها محسوب می شوند. مردان و زنان متولد تیر ماه بیشتر دهنده هستند و کمترخواهان گرفتن می باشند. در حقیقت، یکی از درس هایی که باید به دقت یاد بگیرنداین است که چگونه مؤدبانه و باوقار حق خود را بگیرند. آنها بیش از حد تحت تأثیراشخاصی قرار می گیرند که برایشان احترام قائلند و مسایل عاطفی و احساسی گذرانیز روی آنها تأثیر زیادی دارند. آنها دوستانی وفادار و صادق هستند که جنبه منفی این وفاداری تعصب بیش از حد به خرج دادن است. آنها وطن پرست هستند ونسبت به بیگانگان سرد و دیر آشنا و نسبت به دیار و کشورشان شدیدا متعصب ووفادار می باشند.
متولدین تیرماه دارای حافظه ای قوی هستند و پیشامدها و اتفاقات عمیق و عاطفی راهرگز از یاد نمی برند و تا سالهای سال جزییات آنها را به یاد می آورند. خاطرات کودکی شان همیشه در مقابل چشمان آنهاست. آنها در حقیقت در خاطرات گذشته هازندگی می کنند و همیشه آینده را در تصورات و خیالات خود می بینند.
متولدین تیر ماه نقطه ضعف های نهفته زیادی دارند. ممکن است گاهی اوقات نامنظم، عبوس، نجوش، ترش رو، مرموز، دمدمی، مستعد ترحم جویی و آه و ناله به حال خود، خودخوری و دچار احساس خود کوچک بینی (که البته اکثر اوقات زاییده ذهن خودشان است) شوند، با این حال به راحتی می توانند خودشان را گول بزنند وخرسند و خوش خیال شوند. از آنجایی که ذاتا جاه طلب و بلند پرواز هستند، گاهی اوقات بی ملاحظه و خالی از ظرافت می شوند. آنها خواهان نظر لطف و توجه دیگران هستند. به دلیل آن که گاهی اوقات بی ثبات می شوند، نقطه نظرات خود را به سرعت عوض می کنند و در نتیجه مدت طولانی سر یک کار نمی مانند. آنها می توانند به راحتی از راه به در شوند بنابراین باید با اعتماد به نفس خوبی که دارند مانع این موضوع شوند.
آرمان گرا و احساساتی بودن آنها باعث می شود که حامیان پر و پا قرص و دو آتشه رفاه باشند. مثلا اگر طرفدار پر و پا قرص یکی از تیم های فوتبال باشند، در دنیای خیالات و تصورات خودشان با آنها احساس همدردی می کند و خودشان را با آنهایکی می دانند. 
متولدین تیر ماه از توانایی هایی برخوردارند که در مشاغل گوناگون و متعددی می توانند مشغول به کار شوند. از آنجایی که از خواندن و آگاهی یافتن نسبت به افکاردیگران شدیدا به وجد می آیند و قادرند به راحتی و با اطمینان حرف بزنند، درمشاغل روزنامه نگاری، نویسندگی یا سیاستمدار شدن موفقند. اگر در امر سیاست بهتر است در حاشیه قرار داشته باشند تا این که خواهان مقام، قدرت و صاحب نامی باشند، چون به راحتی می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. آنها در انواع امورات اجتماعی موفقند و می توانند به استخدام رسمی انواع وزارتخانه ها درآیند. مشاغلی که مستلزم مراقبت از دیگران است مثل، کار در سازمانهای خدماتی و سلامتی، پرستاری و تدارکات مهمانی ها، عروسی ها و غیره ... برایشان مناسب هستند. عشق ذاتی آنها نسبت به رفاه، آسایش و خوب زندگی کردن باعث می شود که سر آشپز یاخانه دارهای خوبی باشند. گاهی اوقات میل وافری نسبت به کارهای تجاری وبازرگانی پیدا می کنند و به عنوان صاحبان صنایع موفق هستند. آنجا سازمان دهنده هایی خوب محسوب می شوند. در امر اقتصاد شامه قوی دارند و از آنجایی که خلاق و مبتکر هستند و در ضمن طبعی رمانتیک و احساساتی دارند، در امر اکتشاف و کند و کاو در مکان های قدیمی و باستانی موفقند. همچنین می توانند کلکسیونرهای معروفی شوند و در کار خرید و فروش عتیقه از تبحر خاصی برخوردارند. آنها به عنوان واسطه، بنگاه دار، باغبان و دریانورد افرادی موفق به شمار می آیند.
از نظر جسمانی و در ظاهر متوسط محسوب می شوند و در مقایسه با بقیه اعضای بدنشان از پاهایی کوتاه برخوردارند.
موهایشان معمولا قهوه ای رنگ، صورت هایشان گرد، رنگ و رویی پریده، پیشانی هایی برجسته، چشمانی کوچک و به رنگ های آبی یا طوسی، بینی هایی کوتاه شایدهم سربالا و دهانشان گوشتالود هستند. گاهی اوقات مشاهده شده که ناشیانه و بدقواره راه می روند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین تیرماه :
صورت فلکی سرطان بر قفسه سینه، سینه ها، آرنج ها، زانوها، معده و دستگاه گوارش حکمرانی می کند. بیماری هولناک سرطان که می تواند هر عضوی از بدن را تحت تأثیر قرار دهد، گفته می شود که نامش را از این برج برگرفته است. اگرچه، این نظریه از بسیاری جهات نادرست است، چون ریشه و مأخذ کلمه سرطان از لاتین به معنای قانقاریا و همچنین خرچنگ مشتق شده است. با این وجود گفته می شود که متولدین تیرماه مستعد ابتلا به ناراحتی های سینه پهلو، آب آوردگی، بواسیر و واریس هستند. تحریک پذیری که در بالا ذکر شد، می تواند منجر به سوءهاضمه، ورم معده و دیگر بیماری های دستگاه گوارش شود و همچنین احتمال مبتلاشدن به سینه درد و ضعف بینایی در آنها زیاد است.
علاقمندیها: کارهای ذوقی و تفننی ماجراهای خیال انگیز بچه ها خانه و وطن ـمهمانی.
بیزاریها: موقعیت های اعصاب خرد کن و ناراحت کننده شکست هرگونه مخالفت و تضاد تحت الامر قرار گرفتن و دستورگیری پند و اندرز (خواه خوب، خواه بد)


مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
ما همگی خصوصیات منحصر به فردی داریم. هنگامی که این خصلت ها سرکوب شده یا درست درک نشوند، مشکلاتی نمایان می شوند که قادریم این مشکلات رابررسی کرده و راه حل های صحیحی مبتنی بر خصوصیات ویژه هر برج خورشیدی ارایه کنیم. ممکن است شما متولدین تیر ماه با این مشکلات روبرو شوید که واقعا به نظرتان بغرنج و پیچیده می آیند. این راه حل های پیشنهادی را امتحان کنید تا از نتایج حاصله شگفت زده شوید:
مشکل : شما زود رنج و آسیب پذیر هستید و گاهی اوقات آن چنان احساس وابستگی عاطفی پیدا می کنید که نتیجتا متحمل آسیب های سخت و تحقیر شدن های موهوم وغیر واقعی می شوید. این حالت می تواند شرایط شدیدا نگران کننده تشویش برانگیزی را برایتان ایجاد کند که حتی با همسرتان نیز دچار مشکل شوید.
راه حل : مطمئن باشید که آن عشق و علاقه ای را که ابراز می دارید، آن چیزی نیست که نیاز دارید تا از شما حمایت شود. به همین دلیل نباید به دیگران وابسته شده و درحقیقت به آنها بچسبید. بهتر است به دنبال کاری باشید تا سرتان گرم شده و بر این حالت منفی غلبه کنید. لازم است که تنها به خودتان متکی باشید و به جنبه های مثبت شخصیت تان بچسبید.
مشکل : یکی از بزرگترین عیوب و نقطه ضعف های شما بیش از حد خودبینی است که گاهی اوقات باعث می شود از درک آنچه دیگران در حال انجامش هستند، عاجزبمانید. گاهی اوقات اگر یکی از اعضای خانواده تان موفق تر از شما باشد، احساس درماندگی می کنید.
راه حل : باید حداکثر سعی و تلاش خود را به کار ببندید تا این احساس را درخودتان سرکوب کرده و از موفقیت دیگران خوشحال شوید، هنگامی که موفق به انجام این کار شوید، رفته رفته عادت می کنید از شادی و موفقیت آنها به وجد آمده وحتی خوشحال تر از آنها شوید.
مشکل : هنگامی که به شما دستور دهند، به شدت عصبانی و ناراحت می شوید و این ناتوانی در شما منجر به یک مشکل بزرگ می شود. این حالت خیلی خطرناک است، چون به همین دلیل فرصت های خوب زندگی تان را از دست می دهید، خانواده تان تحت تأثیر قرار می گیرند چون در انجام بسیاری از مشاغل ناتوان می مانید.
راه حل : بهتر است یک گوش تان در باشد و دیگری دروازه. لازم است که به اطرافتان بیشتر دقت کنید تا متوجه شوید که همکارانتان چگونه با رئیس کنار می آیند و دستورمی گیرند. اگر سکوت اختیار کنید و از دستورات پیروی نمایید، خیلی زود در می یابیدکه می توانید ارتباطاتتان را گسترده کرده و با همه دوست باشید.
مشکل : شما از کوچکترین مسایل بهانه می گیرید، که همین باعث می شود دوستانتان از شما آزرده خاطر شوند. گاهی اوقات از کاه، کوهی می سازید و سر هیچ دعوا راه می اندازید. به طور قطع تعلل و امروز و فردا کردن خانواده و دوستان را رنجیده خاطرمی سازد.
راه حل : سعی کنید در زندگی هدف مشخصی را دنبال کنید و نگرانی های بیهوده رافراموش نمایید. در این صورت اطرافیان از حضور شما بیشتر لذت می برند وخودتان نیز پی می برید که جریان در زندگی با ملایمت و آرامی طی می شود.

سیاره حاکم بر شما «ماه» است.
شعاع متوسط (بر حسب کیلومتر) 1/738
فاصله از زمین (برحسب کیلومتر) 384/400 مدت زمان چرخش و دوران (بر حسب روز) 27/3217

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (تیرماه) :
خرچنگ یک موجود شب گرد آبی است که به واسطه چنگ های بزرگش به خوبی می تواند از خودش دفاع کند. او به راحتی در دنیای زیر آب به حیات خویش ادامه می دهد و رشد می کند. قرن هاست که به عنوان یک ماده غذایی لذیذ و ارزشمند موردتوجه قرار گرفته است. تنوع خرچنگ ها زیاد است و در اکثر اقیانوس های جهان ودر بسیاری از جزایر یافت می شوند. آنها مردار خوار دریایی محسوب می شوند و به همین دلیل با پاکسازی و تمیز نگه داشتن آبها به ما انسانها کمک شایان توجهی می نمایند.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین تیرماه «نقره ای» است، یعنی رنگ تشعشعات ماه.
سنگ محبوب و خوش یمن متولدین تیرماه مروارید زیبا و شفاف است. مروارید هم تشعشعات نقره ای رنگی را از خود ساطع می کند. این تشعشعات نقره ای رنگ وپرتلالؤ را از رنگ جداره های صدفی می گیرند که در آن رشد می کنند. یک مرواریداصل، زیبا و سالم حتی به قیمت 250/000/000 دلار خرید و فروش می شود. بنابراین صحبت کردن از یک «مروارید گران قیمت» حقیقتا دشوار است. این سنگ قیمتی اگر در معرض اسپری مو، اسیدها، تعریقات و بعضی از محصولات آرایشی قرار بگیرد، صدمه می بیند.

نام چند تن از افراد مشهوری که در ماه تیر متولد شده اند:
هنری هشتم (8 تیر 1491)
پرنس دیانا (11 تیر 1961)
مایک تایسون 
جولیوس سزار
نلسون ماندلا (28 تیر)

متولدین مرداد، نماد: اسد

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین مرداد ماه :
دست و دلباز، سخاوتمند، بلند نظر، مهربان، رئوف و دلسوز
خلاق، مشتاق و پر شور و شوق 
روشنفکر، فهمیده، حراف، گرم، سرحال و گشاده رو
صدیق، باوفا، قابل اعتماد، با وجدان، اصیل و با محبت 

جنبه منفی شخصیت متولدین «مرداد ماه» :
متکبر، خودبین، خودپسند و ضعیف نواز
مستبد، ریاست طلب و فضول 
متعصب، کم تحمل، خودکامه و ناشکیبا

متولدین مرداد ماه سلطه جوترین، مقتدرترین، خلاق ترین و به طور خود انگیخته برون گراترین و سرزنده ترین شخصیت را در منطقه البروج دارا هستند. آنها در میان انسانها بلند همت ترین، گشاده دست ترین، با نفوذترین محسوب می شوند، درست مثل شیر که سلطان جنگل است. آنها جاه طلب، شجاع، متهور، سلطه جو، با اراده قوی، مثبت، مستقل و با اعتماد به نفس هستند، در حقیقت در قاموس آنها لغتی به نام شک و تردید وجود ندارد و بسیار خویشتن دار هستند. آنها ذاتا رهبر آفریده شده اند وبرای رسیدن به بهترین ها از هیچ کوششی فرو گذار نمی کنند. هنگامی که در موقعیتی قرار می گیرند که باید دستور دهند و حکم برانند، بی اندازه خوشحال و مثمرثمرمی شوند و نسبت به زیر دستانشان مؤدب، با ملاحظه و صادق هستند. آنها افرادی بی پیرایه و ساده هستند و دقیقا می دانند چه می خواهند و تمام انرژی، خلاقیت واراده خود را به کار می گیرند تا به آن برسند. البته اطمینان دارند که به هر چه می خواهند می رسند. آنها به طرف مقابل خود می فهمانند که با یک شیر طرفند. متولدین مرداد ماه در هر زمینه ای ابتدا خوب فکر می کنند و جوانب آن را می سنجند، سپس با دل و جرأت به اجرای نقشه هایشان می پردازند و گاهی کمال گرایی آنهاپیروانشان را مرعوب می کند. سنگدلی، بی رحمی، خشونت و توانایی آنها برای پیشروی گاهی اطرافیانشان را می ترسانند. اگر با شکست مواجه شوند، به راحتی آن را می پذیرند و در ناملایمات و سختی ها خود را نمی بازند. البته آنها از توانایی ها وقدرتشان در راههای مثبت و پر فایده بهره می گیرند و شدیدا کمال جو و خیر هستند. آنها از استعدادی بالا برخوردارند و به شدت فلسفی و مذهبی هستند. متولدین مردادماه را به عنوان شیرهای صنایع و در صف مقدم و پیشگام تکنولوژی محسوب می کنند.
البته در میان متولدین مرداد ماه، افرادی مشاهده شده که شدیدا متکبر، خودپسند، خودرأی، عجول، شتابزده و اهل پز دادن هستند. آنها هنگامی که با رقیبی مواجه می شوند، از هر گونه کلک، دروغ و حیله گری استفاده می کنند تا او را از میدان به درنمایند و در حقیقت او را بدنام کنند. آنها می توانند خودمحور، خودخواه، حریص، طماع، چاپلوس، چاخان، فخر فروش، خودنما، گنده گو، لاف زن، متکبر، سلطه جو، خودپسند و افاده ای باشند و تحمل ندارند که تحقیر شوند و کارهای پست را کسرشأن خود می دانند و گهگاهی به زیر دستان خود با دیده تحقیر می نگرند. آنها برای اجرای طرح های بلند پروازانه، پر زرق و برق، خودنمایانه و عظیم تمام جزییات رادر نظر می گیرند. آنها به هیچ وجه حاضر نیستند قرض دهند یا قرض بگیرند، مگر آن که شرایط آن را ایجاب نماید. آنها عشق شدیدی به رفاه، تجمل، تفنن و قدرت دارندو در روابط احساسی و عاطفی افراطی عمل می کنند، تا حدی که گاهی اوقات هیچ کس حاضر نیست آنها را به عنوان دوست یا خویشاوند تلقی کند. آنها گاهی اوقات آن چنان شتابزده و غیرقابل کنترل می شوند که حقیقتا مهارشان غیرقابل ممکن می شود. ولی خوشبختانه آنقدر مغرورند که معمولا قبل از سقوط و تباهی به خودمی آیند. آنها افرادی منضبط، مرتب و دقیق هستند و معمولا عیوب، عادات بد و نقطه ضعف هایشان اندک به شمار می آیند. در حقیقت آنها توسط یک خرد و دانش درونی هدایت می شوند و به حالت تعادل در می آیند.
در زمینه کاری، آنها در هر شغلی که احتمال ارتقاء و پیشرفت وجود داشته باشد، موفقند. آنها سیاستمدارانی قدرتمند از آب در می آیند و مایلند که از موقعیتی قوی برخوردار باشند. در زمینه تجارت می توانند در صدر قرار گیرند و مدیران، ناظران وسازمان دهنده های فوق العاده ای محسوب می شوند و اغلب مقدمات کار را برای پروژه های جدید مطرح می کنند. اگر هم در مقام صنعتگر یا کارگر فنی در جامعه مشغول به کار باشند، همیشه خواهان رئیس شدن هستند، چون کارهای یدی رادوست ندارند و ترجیح می دهند که آن را به عهده دیگران بگذارند، زیرا ذاتا بلندپرواز و جاه طلب زاده شده اند. در زمینه هنر، آنها می توانند ستاره های صحنه یا پرده نمایش شوند. در زمینه موسیقی می توانند به عنوان رهبر ارکستر، موسیقی دانان بزرگ و نقاشانی مطرح شوند. در کل تمام کارها و القاب پر زرق و برق و بزرگ برایشان جالب است. زنهای متولد مرداد ماه به طرز خارق العاده ای در خدمات بهزیستی، رفاهی و اجتماعی خوب انجام وظیفه می کنند.
متولدین مرداد ماه در روابط و مناسباتشان با دیگران باز، بی پرده، صادق، بی غل وغش، بی ریا، شریف، اصیل، ساده دل، خوش بین، برون گرا، اجتماعی، خونگرم، خوش خیال، خودجوش، مهربان، رئوف، دلسوز، رک، بی رو دربایستی و صریح هستند و هرگز در محبت کردن کم نمی آورند. ولی اگر از بابت اشخاصی که به آنهااعتماد دارند، مأیوس شوند، حقیقتا سرخورده و پریشان می شوند. آنها نمی توانند به راحتی روی اطرافیانشان قضاوت کنند و اعتقاد و ایمانی بیش از حد و افراطی به پیروانشان دارند. آنها به سرعت علاقه مند می شوند ولی متأسفانه وفاداری برایشان کاری دشوار است. ممکن است با این حال اگر عشق و علاقه به همسر در آنها به طول بینجامد، صادق، بلندنظر و بخشنده می شوند. به جرأت می توان گفت آنها خواستارخدمتگزاری و کمک هستند ولی در ارایه آن ناتوانند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین «مرداد ماه» :
صورت فلکی اسد بر کمر، ساعدها، مچ دست، ستون فقرات و قلب حکومت می کند. در نتیجه متولدین مرداد ماه در معرض ابتلاء به بیماری ها و ناخوشی های متعدد و بی شماری هستند، مثل : کمردرد، ناراحتی و عفونت ریه، دردهای مربوط به ستون فقرات و تیره پشت، مشکلات قلبی و خونی، درد در پهلوها و دنده ها، تشنج، تب های شدیدو در قدیم آنها بیشتر به طاعون، یرقان و برخی عفونت های چشمی و بیماری های همه گیر مبتلا می شدند.

علاقمندیها: کارهای مخاطره آمیز و خطرناک، زندگی پر ریخت و پاش، مراسم ومهمانی های باشکوه، بچه ها، نمایش و تئاتر.

بیزاریها: انجام کارهای یکنواخت و خالی از هیجان و عادی، افراد خودخواه، کینه توز و تنگ نظر، خست و ناخن خشکی، امور رذیلانه و حقیر.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
مشکل : هنگامی که اوضاع بر وفق مرادتان پیش نمی رود، با دیگران بد رفتاری می کنید. این نوع واکنش دلیل اصلی تمام اختلافات و ناسازگاری های مربوط به زندگی مشترک شما محسوب می شود.
راه حل : شما نباید هرگز تصور کنید که به تمام توقعات و خواسته های خود می رسیدو تمام انرژی و قوای خود را در جهت رسیدن به آنها بکار ببندید، در عوض بهترست در حد توانایی خودتان و با رعایت اعتدال در جهت خواسته ها و تمایلاتتان پیش بروید. با پیروی از این قاعده در می یابید که خانه ای آرام، شاد و در صلح و صفاخواهید داشت و اختلافاتتان به حداقل می رسند.
مشکل : گاهی اوقات متأسفانه شما بزرگترین دشمن خودتان می شوید، به خصوص وقتی که در تلاش برای جلب توجه و تحت تأثیر قرار دادن دیگران هستید، به این ترتیب آنها نه تنها جذبتان نمی شوند، بلکه از شما روی بر می گردانند.
راه حل : اولین اقدام متوقف ساختن سعی و تلاش زیاد برای جلب توجه است، بهتراست به مردم فرصت بدهید که شما را بشناسند. ابتدا باید دریابید چه چیزهایی شمارا تحت تأثیر قرار می دهد، تا بتوانید راحت تر دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.
مشکل : گاهی اوق آن چنان خودخواه، خودبین، لاف زن، خودپرست می شوید ومنم منم می زنید که اطرافیانتان احساس کوچکی و حقارت می کنند. بنابراین از شمادوری می گزینند.
راه حل : یک مردادی روشنفکر ذاتا برای خود ارزش زیادی قایل است و خود راشخص بزرگ و مهمی می پندارد، اگر این حالت از کنترل خارج شود و به افراطکشیده شود، موجبات نفرت و بیزا را فراهم می آورد. پس بهتر است یاد بگیرید که به افراد بالا دست و مهمتر از خودتان نیز بها دهید تا به شما بها دهند.
مشکل : از آنجایی که به کرات در معاملات ریسک می کنید و غیر عاقلانه پول هدرمی دهید، به خانواده تان ضرر می زنید و رفاه و آسایش آنها را نیز به خطر می اندازید.
راه حل : لازم است که قبل از هر گونه سرمایه گذای خوب تحقیق کنید و جوانب کاررا بسنجید و قبل از آن که حتی یک ریال خرج نمایید، با همسرتان مشورت و تبادل نظر کنید تا او هم به مشکلات احتمالی آن آگاه شود.

سیاره حاکم بر شما «خورشید» است.
خورشید منبع انرژی و حیات روی کره زمین محسوب می شود و حدود 150 میلیون کیلومتر دورتر از ما قرار دارد. خورشید حدود 300000 مرتبه سنگین تر از زمین است و اطراف محور خود را در حدود 27 روز طی می کند.

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (مرداد) :
شیرهای نر شکارگران خوبی به شمار نمی آیند، در حقیقت این وظیفه اصلی شیرهای ماده محسوب می شود. نرها طعمه خود را به سمت مخفی گاههای خود هدایت می کنند و قبل از ماده ها به خوردن سهم خود مشغول می شوند. شکار شب ها یا درمواقع سردتر روز رخ می دهد و ساعات گرم به استراحت در سایه اختصاص داده می شود. یال فقط پشت شیرهای نر رشد می کند که این امر می تواند به 5 سال نیز به طول بیانجامد.
رنگ انتخابی، خوش یمن و محبوب متولدین مرداد ماه «طلایی» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین مرداد ماه یاقوت قرمز سیر است، که به عنوان سنگی اشرافی و با شکوه شناخته شده است. این سنگ می تواند در مواقع برخورد، درگیری، نزاع، مناقشه و کشمکش موفقیت را از آن متولدین مرداد ماه سازد. این سنگ ملاطفت و ملایمت را افزایش داده و از خشونت ممانعت به عمل می آورد. این سنگ بهترین محافظ و سپر بلا برای آنها محسوب می شود و آنها را از آسیب ها وگزندهای احتمالی جسمانی به دور نگه می دارد. در نهایت شخص را به سعادت وخوشبختی می رساند.

نام چند تن از افراد مشهور و سرشناس که در ماه مرداد متولد شده اند:
ناپلئون بناپارت (25 مرداد 1769)
جورج برنارد شاو (5 مرد)اد 1856)

مائو (27 مرداد 1893

متولدین شهریور، نماد: سنبله

خصوصیات و ویژگی های کلی متولدین «شهریور ماه» :
متواضع، فروتن، محجوب، کم توقع، باحیا، متعادل، افتاده، ملاحظه کار، محتاط وکمرو
بسیار دقیق، موشکاف، وسواسی و قابل اعتماد
واقع بین، معقول، اهل عمل، کاری، سخت کوش، با پشتکار، ساعی و کوشا
باهوش، زیرک، عاقل و دارای بینش تحلیلی 

جنبه منفی شخصیت متولدین شهریور ماه :
ایرادی، وسواسی، حساس، عصبی، جنجالی، غصه خور، دلشوره ای و نگران 
نق نقو، بی رحم و سختگیر
وسواسی، کهنه گرا و محافظه کار

این تنها برجی در منطقه البروج است که توسط یک مؤنث نشان داده شده است. که گاهی به عنوان یک دختر خلاق، مبتکر، دوست داشتنی، ظریف و حساس و گاهی به عنوان یک زن مسن، باهوش، نسبتا مقرراتی، خشک و مجرد در نظر گرفته می شود. این صفات آخر گاهی اوقات به واسطه وسواس، دقت، ظرافت، عشق و علاقه وسواس گونه به پاکیزگی، نظافت، تمیزی، بهداشت، نظم و انضباط و برخورد محافظه کارانه و سنتی تأیید و تحکیم می شوند.
متولدین شهریور ماه معمولا هوشیار، تیزبین، مراعات کننده، زرنگ، ناقلا، زیرک وشدیدا موشکاف، دارای قوه تمیز و اعمال حساب شده و معقول، صبور، بردبار، واقع بین و در همه بخش های زندگی محافظه کار هستند.
آنها در ظاهر از نظر احساسی و عاطفی سرد و خشک به نظر می رسند و گاهی اوقات این حالت شدیدتر می شود، چون عادت دارند که مهربانی و محبت ذاتی و فطری خود را سرکوب نمایند که همین امر در نهایت منجر به این می شود که از دوست پیداکردن اکراه داشته باشند و ارتباطات و روابط شان با دیگران رو به کاستی می گذارد. البته در ظاهر نسبت به حفظ این دوستی ها محتاط و دقیق هستند. فقدان ظاهری احساسات، روی عاطفه شدیدشان را می پوشاند. آنها از ارتباطگیری با دیگران واهمه دارند، چون به آنها اعتماد و اطمینان ندارند، می توان به جرأت گفت که آنها حتی به خودشان و قضاوت هایشان نیز گهگاهی شک می کنند. دلیل آن، این است که آنها ازنقطه ضعف های درونی خویش آگاهند. آنها افرادی پخته، کار کشته، دنیا دیده، کاردان، ماهر، برون گرا، خونگرم و اجتماعی هستند و خودشان کاملا به این صفات وویژگی ها واقفند. گاهی اوقات آن چنان هنر خود پنهان کاری را به حدا اعلاءمی رسانند که نگران کننده می شود. آنها تیزهوشی، دلواپسی، بیمناکی و همدردی قابل ملاحظه شان را با دیگران زیر پوششی از خشکی، بی احساسی، سردی و خودداری مخفی می کنند. با این حال خوشحالی خود را متواضعانه و بی تکلف بروز می دهند ومشکلات دیگران را درک می کنند. آنها با شعور، فهمیده، آگاه، محتاط، تودار، ملاحظه کار، رازدار، خوش صحبت، عاقل، شوخ و بذله گو هستند و این خصوصیات در روابط شان با دیگران کاملا عیان است.
زنان و مردان متولد شهریورماه هر دو متین، باوقار، با شرف، گیرا و جذاب هستند. آنها صادقانه و از صمیم قلب در امر ازدواج پیش می روند و آن چنان با محبت، مهربان و با عاطفه هستند که همسران و والدینی خوب محسوب می شوند.
آنها از لحاظ فکری و عقلانی کنجکاو، جستجوگر، پرسش گر، روشمند، منظم، باقاعده، منطقی، سنجیده، دقیق و آموزش پذیر هستند. آنها ابتکار و خلاقیت را باتوانایی برای تجزیه و تحلیلی واضح در مورد پیچیده ترین مسایل و مشکلات درهم می آمیزند. آنها در مورد جزییات آن چنان دقیق و موشکاف هستند که گاهی اوقات برای مسایل بزرگتر اهمیتی قایل نمی شوند. همچنین، اگر چه افرادی معقول و واقع بین هستند، ولی به واسطه دقت، موشکافی و تیزبینی بیش از حدشان سرعت امور راتقلیل می دهند. آنها از دست هایشان حداکثر استفاده را می برند و به همین دلیل کاردانان فنی و متخصصان خوبی از آب در می آیند و استعدادهای مبتکرانه، سخت کوشی، دقت، نظم و ترتیب، هوشیاری و آگاهی نشان ها و علایم بارز آنها هستند. آنهاآن چنان کمال گرا و وسواسی هستند که اگر اوضاع بر وفق مرادشان پیش نرود، به آسانی و به سرعت دلسرد و مأیوس می شوند و روحیه خویش را می بازند. به دلیل توانایی شان در مشاهده تمام زوایای یک سؤال چند بعدی از نظریه پردازی انتزاعی ومنطقی خوششان نمی آید. در حالی که نقطه نظرات متفاوت و متعددی را تحسین می کنند، مفاهیم فلسفی را دشوار تلقی می نمایند. در نتیجه اکثر اوقات مردد هستند واز آن جایی که نمی توانند به راحتی اطمینان کنند در تصمیم گیری با مشکل مواجه می شوند.
به این ترتیب و با این ویژگی های ذکر شده، بهتر است که آنها به جای این که رهبرشدن را انتخاب کنند، مرئوس و فرمانبردار باشند. در حقیقت مسؤولیت آنها را به زحمت می اندازد و اغلب فاقد وسعت و گشادگی راهبردی و تاکتیکی هستند که مستلزم رهبر شدن همین است. متولدین شهریور ماه اساسا افرادی با تدبیر و باسیاست هستند و در جهت نیل و دستیابی به اهداف مورد نظرشان با مسؤولیت محدود واقع بین محسوب می شوند. آنها خصیصه بی اعتمادی خودشان را به دیگران نسبت می دهند و بیشتر مایلند که دیگران کارهای پر زحمت و طاقت فرسا را انجام دهند و برای رسیدن به خواسته هایشان هر چیزی را به زیر دستانشان تحمیل می کنند، گرچه این طرز برخورد را با عدالت و انصاف تعدیل می نمایند. آنها ازتوانایی های بالقوه ای در امر هنر، علوم و زبان برخوردارند. مخصوصا از زبان به طرزی صحیح، واضح و رسمی استفاده می کنند و درست مثل دستور نویس ها و ریشه شناسان به معانی الفاظ توجه می نمایند. آنها از حافظه ای خوب برای نقل قول ها درموارد مناسب و لازم برخوردارند. اگرچه در کار زمین پیمایی و نقشه برداری ازمهارت خاصی بهره مند هستند، به جای کار در یک کارگاه، بهتر است که در یک کتابخانه یا اداره به کار مشغول شوند.
آنها به محرک و مشوقی نیاز دارند تا با بهره گیری از فکرشان به حل مشکلات بپردازندو زندگی یکنواخت و کار کردن را که نیاز به فکر کردن زیاد ندارند، ترجیح می دهند. در امر پول خرج کردن و مادیات محتاط هستند و علاقه شان به آمار باعث می شود که بهترین دفتردار و حسابدار از کار در آیند. همچنین سردبیر، ویراستار، تدوین گر، فیزیک دان و شیمی دان های تحلیل گری می توانند باشند. در کارهای رفاهی، اجتماعی، بهزیستی موفقیت کسب می کنند و مایلند که به افراد زیر دست و پایین تراز خویش کمک و خدمت نمایند. آنها می توانند پزشک، پرستار، روان شناس، دبیر، دبیر انجمن، منشی های رازدار، فن شناس، بازرس، سرگروهبان، موسیقی دان، منتقد، سخنگوی عموم و نویسنده باشند به خصوص در امر نوشتن واژه نامه و دایره المعارف از تبحر خاصی برخوردارند. هم زنان و هم مردان متولد شهریور ماه علاقه زیادی به تاریخ دارند. گرچه در کارهای تجاری زیرکی، زرنگی، ابتکار و هنرمندی تحلیل گرانه شان می تواند آنها را به سمت نادرستی و تقلب سوق دهد، ولی معمولا شعور ومنطق شرافتمندانه و وجدانی شان در برابر این وسوسه ها مقاومت می کند. زنان متولدشهریورماه می توانند در زمینه طراحی لباس و مد موفق باشند، چون در این زمینه ازشامه ای قوی و ابتکار عمل برخوردارند و می توانند در این امر پیشگام باشند. در هرحرفه ای، آنها به راحتی نقطه نظرات جدید را درک می کنند ولی همیشه با احتیاط وحفظ ارزش حقیقی خویش پیش می روند. آنها عاشق زندگی روستایی هستند ولی احتمالش ضعیف است که کشاورزانی خوب از آب درآیند، مگر این که بتوانند بروسواس و علاقه شدیدشان بر نظافت، بهداشت و پاکیزگی غلبه نمایند.
نقطه ضعف ها و اشتباهاتشان نیز مثل سایر برج های دیگر، ناشی از افراط و تفریط درحسن ها و پاکدامنی آنهاست. تو داری، خودداری، کم حرفی، سختگیری، مشکل پسندی، شکسته نفسی، حجب و حیا، میانه روی، فروتنی و تواضع شان گاهی تبدیل به وسواس می شود. انتقاد، ایرادگیری و نق زدنشان تبدیل به جنجال و هیاهو می شود.
نگرانی شان نسبت به جزییات تبدیل به معضل و گره کوری می شود و در نهایت درتصمیم گیری دو دل می شوند و همین باعث می شود که از کاه کوهی بزرگ بسازند. احتیاط، دور اندیشی، سنجیدگی و آینده نگری آنها تبدیل به نیرنگ و تزویر می شود ودر نتیجه به انواع بیماری هراسی ها دچار می گردند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین «شهریور ماه» :
گفته می شود که سنبله بر روی دست ها، شکم، روده ها، طحال و سیستم عصبی مرکزی حکمرانی می کند. بنابراین متولدین شهریورماه مستعد ابتلا به زکام، سرماخوردگی، سینه درد، سرفه، سینه پهلو، ذات الجنب، ذات الریه و ناراحتی های عصبی هستند. از آن جایی که طبیعتا نگران و دلشوره ای هستند، به ناراحتی های معده و روده مثل قولنج و زخم معده دچار می شوند. هم زنان و هم مردان متولدشهریور ماه به غذا علاقه خاصی دارند و از آنجایی که معده هایشان حساس است، باید در مورد رژیم غذایی خود دقت فراوان داشته باشند و این علاقه وافر را بابرخورداری از مواد غذایی کم نظیر و کمیاب مهار نمایند.

علاقمندی ها: مواد غذایی سالم و بهداشتی میدان های مبارزه بهداشت و نظافت نظم و ترتیب سلامت.

بیزاری ها: هر مشکل و خطر جسمانی هر چیز کثیف و ناشایست کارمندان بی دقت، نامرتب و شلخته بدبختی و فلاکت بی ثباتی و متغیر بودن.


مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
مشکل : به کرات خود را تنها می یابید و قادر نیستید دوستان تان را به مدت بیش از چندهفته حفظ کنید.
راه حل : سعی کنید که بیش از حد جنجالی و اهل جر و بحث نباشید. به یادداشته باشید که انتقاد کردن دائمی از دوستان و اطرافیان، برای هیچ کس خوشایندنیست. تلاش کنید تا زندگی خود را بکنید و اجازه دهید تا دیگران نیز زندگی کنند، به این ترتیب در می یابید که اطرافیان و دوستانتان چگونه به شما عشق خواهند ورزید.
مشکل : احساس می کنید که مردم از برخورد نزدیک با شما حذر می کنند.
راه حل : لازم است که بیش از حد نگران سلامتی خود نباشید و آن را به یک موضوع مورد بحث تبدیل نکنید. پیشنهادات و راهنمایی های راجع به سلامت جسمانی و مواد غذایی سالم را به زبان نیاورید، مگر این که از شما راجع به آنها سؤال نمایند.
مشکل : از شیوه و روال زندگی خود راضی نیستید و هیچ تغییر و تحول و هیجانی در آن وجود ندارد تا از آنها صحبت کنید.
راه حل : ممکن است تصور کنید که زندگی تان محدود به یک سری نظریه خاص شده است. پس بهتر است از خودتان بپرسید که در حال سرویس دهی به چه چیز ویا چه کس هستید، آیا وقف چیزی شده اید و به اسارت در آمده اید. سپس بعد از پاسخ دادن به این سؤالات، شروعی تازه را تجربه نمایید که ارزش حقیقی شما را در برگیرد.
مشکل : ممکن است احساس کنید که زندگی و دستیابی به موفقیت یک تپه شیب دار و بلند بالاست که هرگز قادر به بالا رفتن از آن نیستید.
راه حل : سعی کنید که ویژگی های مثبت خود را همواره در نظر داشته باشید ونگرانی هایتان را برای کارکنان زیر دست و همکارانتان بیان نکنید، آن گاه در می یابیدکه آن کوههای بلند بالا و سر به فلک کشیده تبدیل به تپه هایی کوچک می شوند که می توانید به سرعت و دوان دوان به قله آنها برسید.

سیاره حاکم بر شما عطارد (سیاره تیر) است.
فاصله متوسط عطارد از خورشید 0/387
دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/24
شعاع استوایی (بر حسب کیلومتر) 2/439
شعاع قطبی (بر حسب کیلومتر) 2/439
دور گردش و دوران جرم (بر حسب ساعت) 1/408
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 0
تعداد ماهواره ه ای رؤیت شده 0

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (شهریور) :
دختر باکره موجودیتی است که با ماه تولد شما در ارتباط است. او در غاری درفرانسه در مقابل بچه ها ظاهر شده است.
رنگ انتخابی، خوش یمن و محبوب متولدین شهریور ماه «سبز» و «قهوه ای تیره» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین شهریور ماه سنگ سلیمانی (سنگ باباقوری) است که به جای لایه های سفید، لایه های زرد یا نارنجی رنگ در آن مشاهده می شود. این سنگ با رنگ های متفاوتی یافت شده است. ولی آن که برای متولدین شهریور ماه مناسب است، رنگ قهوه ای مایل به قرمز آن محسوب می شود. این سنگ از خانواده کوارتز است که از سر تا سر دنیا استخراج می شود.

نام چندتن از افراد مشهور و سرشناس که در ماه شهریور متولد شده اند:
دی. اچ. لارنس (21 شهریور 1885)
ملکه الیزابت I (17 شهریور 1533)


متولدین مهر، نماد: میزان

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین مهر ماه :
با تدبیر، با سیاست، مؤدب، با نزاکت و آداب دان 
احساساتی، خیال پرداز، دلربا، جذاب و ملیح 
بردبار، پر تحمل، آسان گیر، اجتماعی، خوش مشرب، خون گرم، معاشرتی، زودآشنا و پر شور
کمال طلب، آرمان گرا، صلح جو و آرام 

جنبه منفی شخصیت متولدین مهر ماه :
دو دل و نامطمئن 
خوش باور و به تأثیرپذیر
خودخواه و لوس 

برج میزان تنها ماهی در منطقه البروج است که با علامتی بی جان مشخص شده است، چون علامت تمام برجهای دیگر به واسطه حیوان و انسان نمایش داده شده اند. بسیاری از طالع بینان مدرن ماه مهر را مطلوب ترین و مفیدترین ماه در منطقه البروج در نظر می گیرند، چون این ماه، زمان برداشت است و اشخاص ثمرات سخت کوشی خود در فصل بهار را در این ماه به دست می آورند. در ماه مهر هوایی مطبوع و آرامش بخش را تنفس می کنیم و از آفتاب بی رمق و میوه های خوشمزه آن لذت می بریم. متولدین مهر ماه در میان منطقه البروج از دلپذیرترین، با فرهنگ ترین و مؤدبانه ترین خصوصیات اخلاقی برخوردارند و اکثرا خوش قیافه و جذاب هستند. آنها خوش سلیقه و شیک هستند، طبیعتا (ذاتا) افرادی مهربان، دلرحم، ملایم، عاشق زیبایی وهماهنگی (هم در زمینه موسیقی و هم در زمینه زندگی اجتماعی) محسوب می شوند واز هر چیزی که سرگرمشان کند، استقبال می کنند.
آنها از استعداد و قوه ذهنی خوبی برخوردارند و در شرایطی که مجبور به قضاوت می شوند، قادرند منصفانه و بی طرفانه داوری کنند. آنها به هیچ وجه حاضر نیستند بااشخاصی که برخلاف نقطه نظرات آنها به بحث و جدل می پردازند، سر و کار داشته باشند، چون به محض آن که به نتیجه ای برسند، حقیقت آن به نظرشان بدیهی و مسلم می آید. یکی از نقطه ضعف های آنها ناشکیبایی در برابر انتقاد است و شدیدا مایلند که دیگران رفتار و اعمالشان را تأیید نمایند. ولی در کل افرادی متعادل، با تدبیر، ملاحظه گر و حتی انعطاف پذیر هستند.
متولدین مهر ماه نسبت به نیازها و خواسته های دیگران حساس هستند، گاهی اوقات از آن چنان درک و قدرت فراوانی برخوردار می شوند که به راحتی به واسطه خوش بینی ذاتی شان از نیازهای عاطفی و احساسی دوستان و هم نشینان خود مطلع شده وبه یاریشان می شتابند، در حقیقت این جمله دقیقا وصف حال آنهاست : متولدین مهرماه همیشه کاری می کنند که شما از هم نشینی و بودن در کنارشان حال خوبی پیداکرده و با نشاط شوید. آنها خیلی اجتماعی و خونگرم هستند و از بی رحمی، قساوت، سنگدلی، خشونت، ستمکاری، آزار و اذیت، تندی، پرخاش جویی، هرزگی، بی نزاکتی، دعوا و اصطکاک بیزار هستند، در نتیجه نهایت سعی و تلاش خود را به کارمی بندند تا با اطرافیان خود تشریک مساعی و مصالحه کرده و با همه کنار می آیند. درواقع کمال مطلوب و نمونه ایده آل آنها در کل جامعه و در دایره زندگی خودشان اتحاد، سازگاری و اتفاق است.
قالب فکری آنها بیش از آن که روشنفکرانه باشد، هنرمندانه محسوب می شود. اگرچه آنها برای پیشگام و پیشرو بودن در هر تلاش هنری بیش از حد میانه رو و ملایم هستند. آنها از درک و بینش و تیزبینی خوبی برخوردارند و به واسطه توانایی وقابلیت دقیق و نقادانه شان، به راحتی می توانند تلاش های خود و همین طور دیگران را مشاهده نمایند و همین امر به تمام کارهایشان انسجام و اصالت می بخشد.
آنها در روابط شخصی خودشان با دیگران، بیشتر به نقطه نظرات دیگران بها می دهندو دائما در تلاشند تا به واسطه مصالحه هر گونه اختلافی را رفع کنند و بیشتر اوقات حاضرند خودشان ضرر کنند ولی روابط شان با دیگران خدشه دار نشود. آنها درزمینه احساساتی بودن و آرمان گرایی به افراط و زیاده روی دست می زنند. اگرچه شانس خوبی دارند و معمولا ازدواج هایی موفقیت آمیز خواهند داشت، چون غالبا به تفاهم، همفکری و سازگاری و اتحاد در این امر معتقدند. در واقع آنها آنقدر مهربان وبا محبت هستند که به خاطر این که شریک زندگی شان کوچکترین آسیبی نبیند، حاضرند به هر مشقتی تن در دهند و اکثر اوقات در دعواها و بگو مگوها کوتاه می آیند. همسران متولدین مهر ماه هرگز نمی توانند شکایت کنند که آنها قادر به درکشان نیستند، چون متولدین مهر ماه معمولا در کل منطقه البروج همدل ترین و هم فکرترین شان محسوب می شوند و با رضای خاطر کامل نقطه ضعف ها و عیوب عزیزان، دوستان و محبوبانشان را تحمل می کنند.
جنبه منفی شخصیت متولدین مهر ماه، ویژگی های بی خیالی، سر به هوایی، بازیگوشی و سطحی بودن به شمار می آیند. اگرچه این ویژگی ها می توانند ناشی ازبی حوصلگی و خسته شدن از امور روزمره و یکنواخت و مرسوم زندگی باشند وگهگاهی به شدت بی شور و حال، کمرو، خجالتی، آسان گیر، سست و بی حال می شوند ولی خوشبختانه این ویژگی ها مقطعی و تغییرپذیر هستند. آنها حتی زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان نباشد، به ندرت عصبانی می شوند، ولی طغیان های خشم وعصبانیت متولدین مهر ماه تمام اطرافیانشان را شوکه می کند. عشق و علاقه وافر آنهابه تفریح و خوشگذرانی ممکن است آنها را به سمت افراط کاری، گزاف گویی وولخرجی سوق دهد، هم زنان و هم مردان متولد این ماه ممکن است به افرادی شایعه پراکن و خاله زنک تبدیل شوند€ یکی از خصوصیات منحصر به فرد متولدین مهر ماه کنجکاوی و علاقه سیری ناپذیرشان به هر مسأله جدید است که همین خصوصیت آنها را وسوسه می کند تا در مورد هر شایعه اجتماعی به تحقیق و پرس و جو بپردازند. در زمینه کار، گاهی اوقات به آنها لقب «مهر ماهی های تنبل» می دهند. اگرچه آنهامی توانند به طرز شگفت آوری فعال، پویا و پر جنب و جوش باشند، ولی حقیقتا ازکارهای پست، کثیف، زمخت و خشن بیزارند. گرچه عده ای از متولدین مهر ماه به کم نیز قانع هستند، ولی عده دیگر شدیدا جاه طلب و بلند پرواز هستند.
از آنجایی که آنها از افراط و تفریط بیزار هستند، می توانند دیپلمات های خوبی از آب درآیند ولی شاید در امر سیاست ضعیف عمل نمایند، چون در پافشاری بر نقطه نظرات خودشان مصر نیستند و حاضرند به راحتی نقطه نظرات و عقاید دیگران رانیز بررسی کنند.
آنها می توانند مدیر، مجری، سازمان دهنده، حقوق دان، وکیل دعاوی (از آنجایی که آنها به شدت درستکار و عادل هستند، اشخاص بدبین و منفی احتمالا در کارهای قانونی برایشان پاپوش درست می کنند)، فروشنده وسایل عتیقه، کارمند دولت وبانکدارهایی موفق از آب درآیند، چون در حفظ و کنترل پول دیگران قابل اعتماد ووفادار به شمار می آیند، بعضی از آنها در زمینه طراحی لباس یا لوازم آرایشی جدیداز استعداد خوبی برخوردارند و خوش ذوق و استثنایی محسوب می شوند. همچنین به عنوان هنرمند، آهنگساز، منتقد، نویسنده، طراح و دکوراتور داخلی، کارمندخدمات بهزیستی و ارزیاب افرادی موفق محسوب می شوند و در هر گونه پذیرایی وسرویس دهی عمومی توانایی خاصی دارند. عده ای از آنها به واسطه انضباط فردی، خویشتن داری و خودداری شان از روی نوع دوستی و نیکوکاری خدمات ارزنده ای رابرای نوع بشر انجام می دهند و نتایجی عالی را به ارمغان می آورند. آنها به شدت خوش بین هستند و توانایی آن را دارند که بعد از هر مرتبه ورشکست شدن و به زمین خوردن به خود بیایند و آن را جبران کنند، درنتیجه می توانند کارشناسان امور مالی یاسرمایه گذارانی موفق باشند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین مهرماه :
صورت فلکی میزان بر ناحیه کمر، پشت و کلیه ها حکمرانی می کند. از این رومتولدین مهر ماه مستعد ابتلا به کمردرد، ناراحتی مربوط به کلیه و مثانه، به خصوص سنگ کلیه و مثانه هستند. در نتیجه باید جدا از افراط و زیاده روی در غذا خوردن ونوشیدن اجتناب ورزند، چون ممکن است کلیه هایشان آسیب جدی ببیند.

علاقمنها: مسایل و موضوعات ظریف، عالی و دقیق در زندگی، تشریک مساعی، صمیمیت، مهربانی و صفا، ملاطفت و ملایمت.

بیزاریها: خشونت، بی عدالتی، ظلم و ستم، بی انصافی، حق کشی، رفتار و اعمال فاقد شعور و بی ملاحظه، در قید و بند امور رایج و مرسوم قرار گرفتن.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب یا فرو خورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می شوند. توصیه ما این است که پیشنهادات و توصیه های زیر را به کار ببندید و از مواجهه بانتایج عالی آن شگفت زده شوید.
مشکل : به کرات خودتان را درگیر موقعیت ها و شرایطی می یابید که نه فقط برای شما که برای دیگران نیز کم ارزش و سطحی هستند.
راه حل : بهتر است سعی در وانمود کردن احساساتی که ندارید، نکنید و راهی رابیابید که بتوانید به آرامی و با وقار خودتان را از یک رابطه سطحی و بی مایه خارج کنید و قبل از هر اقدامی به دقت جوانب امر را بسنجید.
مشکل : گاهی اوقات حتی از خودتان هم بدتان می آید و یا از این که نمی توانیددیگران را خوشحال کنید، مدام خودخوری کرده و به سرزنش می پردازید.
راه حل : اگر قادر به یادگیری این توانایی شوید که بدون آن که دیگران را ناراحت کنید، از وجود خودتان خشنود شوید، آن وقت می توانید دیگران را نیز خوشحال سازید.
مشکل : گاهی اوقات در بعضی از شرایط و موقعیت های آرامش بخش احساس معذب بودن می کنید و دیگران را نیز کمی عصبانی و آزرده خاطر می سازید.
راه حل : بهتر است سعی نمایید که اطمینان خاطر و امنیت درونی خودتان را ازطریق قدرت و هوشیاری معنوی کسب کنید.
مشکل : احساس می کنید که زندگی پوچ و بیهوده است و به وضوح احساس خلاءمی نمایید و تصور می کنید که اعمالتان در نظر دیگران مأیوس کننده و یأس آورند.
راه حل : احساسات خود بزرگ بینی و مثبت اندیشی را در خودتان توسعه دهید واجازه ندهید حالات نخبه گرایانه و طبقاتی بر شما مستولی شوند.

سیاره حاکم بر شما ناهید (زهره) است.
فاصله متوسط ناهید از خورشید 0/723
دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/62
شعاع استوایی (بر حسب کیلومتر) 6/052
شعاع قطبی (بر حسب کیلومتر) 6/052
دور گردش و دوران جرم (برحسب کیلومتر) 5823
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 2/12
تعداد ماهواره های مشاهده شده 0

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (مهر) :
سمبولی که در ارتباط با ماه تولد شماست «میزان» است که نشان دهنده تعادلیست که شما همواره در جستجوی آن در زندگی و خویشتن خود هستید. آن سمبل مظهرانعطاف، مروت، عدل، بی طرفی و نظامی مدبرانه و سنجیده است.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین مهر ماه «آبی» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین مهر ماه «یاقوت کبود» گرانبها است. یاقوت کبودیکی از زیباترین سنگ ها محسوب می شود که در خانواده کوارتزها یافت شده است. این سنگ از بسیاری جهات خوش یمن در نظر گرفته شده است و یکی از بزرگترین سنگ های شفابخش محسوب می شود.

نام فرد مشهوری که در ماه مهر متولد شده است :
مهاتما گاندی 


متولدین آبان، نماد: عقرب

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین آبان ماه :
مصمم، قاطع، با اراده، پر قدرت، محکم و نیرومند
عاطفی، احساساتی، پراحساس و شهودی 
مقتدر، با نفوذ، قوی، جذاب، گیرا، پرشور و پرحرارت 
پر شور و شوق و مهیج 

جنبه منفی شخصیت متولدین آبان ماه :
حسود، غیرتی، خشمگین و غضب آلود
وسواسی و بی اختیار
تودار، پنهان کار، مرموز، لجوج، یک دنده، سرسخت و خودرأی 

متولدین آبان ماه در تمام منطقه البروج پر شورترین، مقتدرترین، پر حرارت ترین وپیچیده ترین افراد به شمار می آیند. حتی زمانی که به ظاهر خونسرد، آرام و خویشتن دار می رسند، درونشان پر از جوش و خروش و انرژی، عاطفه و احساس است. درواقع درست مثل آتشفشانی هستند که زیر آبهای آرام قرار دارند و هر لحظه ممکن است که فوران کنند، ولی افرادی که تیزهوش و زیرک محسوب می شوند، از آن خشونت مهار شده، قدرت بی حد و حصر و شخصیت هیپنوتیزم کننده شان و درعین حال آرامش و خودداری ظاهرشان آگاه هستند. همراهی با آنها در اجتماعات وگردهمایی های اجتماعی مرسوم خوشایند است، چون آنها در حین بحث و گفتگو بافکر، با ملاحظه، موقر، محترم، متین، خوددار و در عین حال با محبت، خوش رو، خوش برخورد، با نزاکت و مهربان هستند، گاهی اوقات نگاهشان آن چنان نافذ وعمیق می شود که اطرافیان خجالتی و کمرو تحت تأثیر قرار می گیرند و احساس می کنند که در مقابل آنها بی دفاع هستند.
آنها در ظاهر کناره گیری از کانون فعالیت ها و توجهات را ترجیح می دهند ولی درعین حال افرادی که آنها را خوب می شناسند، متوجه هوشیاری زیرکانه آنها می شوندکه جزیی از شخصیت وجودیشان به شمار می آید. آنها نیازمند انضباط فردی هستند، چون قادرند ویژگی ها و خصوصیت های منحصر به فرد خودشان را شناسایی کرده وبه همین دلیل از افراد دیگر متمایز شوند. در حقیقت، آنها به راحتی قادرند از قدرت خویش در جهت خیر و یا شر استفاده کنند. آنها شدیدا پیگیر، مصر، سمج و با اراده هستند، از عقیده راسخی برخوردارند و در عین حال عمیقا حساس هستند و به آسانی تحت تأثیر عواطف و احساسات درونی خودشان قرار می گیرند. به همین دلیل نیز به راحتی صدمه می خورند و اگر مورد توهین یا بی حرمتی قرار بگیرند، به سرعت برانگیخته شده و خشم و عصبانیت بی امان و خطرناک خود را بروز می دهند. گهگاهی آن چنان رک گو می شوند که تا آخر عمر دشمنانی خطرناک برای خودشان می تراشند، چون بیش از حد دقیق، موشکاف و عیب جو هستند و اگر از کسی خوششان نیاید، تظاهر به دوست داشتن را امری شدیدا دشوار تلقی می کنند.
آنها قادرند انرژی فراوان خودشان را به طور سازنده ای مهار کنند و اعتماد به نفس خودشان را با زیرکی و بلند پروازی شان را با بلند همتی و علو طبع تعدیل نمایند، به شرط آن که طرف مقابل را دوست داشته باشند. در محل کار با همکارانشان تنها به عنوان رهبر رابطه برقرار می کنند و نسبت به افرادی که به آنها بی علاقه هستند، شدیدابی رحم، سنگدل و بی پرده می شوند. آنها به شدت متوقع، بی گذشت و پرتوقع هستند ونمی توانند به راحتی از اشتباهات و نقطه ضعف های دیگران چشم پوشی نمایند، شاید به این دلیل است که از وجود نقطه ضعف ها و بدی های خودشان غافل هستند ونفرت و بیزاری خویش را به طرز نامعقولی در قالب خشم و عصبانیت نشان می دهند. اگرچه آنها می توانند دوستانی خارق العاده باشند به شرط آن که دوستانشان احترام، آبرو، شرف و حرمت آنها را که نسبت به آنها بیش از حد حساس هستند، مورد تردیدقرار نداده و زیر سؤال نبرند. آنها زمانی که احساس کنند دوستانشان به حالشان مفیدنیستند، به راحتی آنها را کنار می گذارند، ولی خودشان به این خصیصه منفی خوب آگاهند و بیشتر اوقات با این تمایل می جنگند.
آنها به کمک قدرت های معقولشان که با تخیل و الهام و شهود همراه هستند و بابهره گیری از استعداد، ذوق، قریحه، بینش دقیق و تحلیل گرانه شان، به علاوه شانس خوبشان از علم و آگاهی برخوردارند. در واقع آنها به نسبت متولدین ماههای دیگر ازشانس بیشتری برای نابغه شدن برخوردارند، ولی متأسفانه گهگاهی به افراط و تفریطپرداخته، بر علیه تمام رسوم به شورش برخاسته، به سمت اغراق و گزافه گویی سوق یافته و از بدی ها و عیوب خود غافل می شوند. عصبانیت ترس آور، بی رحمی وخشونت آزار گرانه و ستیزه جویانه، خودپسندی و نخوت شدید، حسادت بیمارگون و ناپایداری و بی ثباتی شدید خلق و خو همگی برخی از عادات بد آنها به شمارمی آیند. آن دسته از متولدین آبان ماه که به مسامحه گری و تعلل دست می زنند، تبدیل به افرادی تنبل، خودخواه، لذت جو و لوس می شوند که مدام خواهان شنیدن تملق وتمجید از جانب دوستانشان هستند.
از آنجایی که آنها کاملا با استعداد و خوش ذوق هستند، می توانند در بسیاری ازحرفه ها و مشاغل موفقیت کسب نمایند.
از آنجایی که در کار بسیار جدی، مستقل و خویشتن دار هستند می توانند جراح، دانشمند، قهرمان و سربازانی متهور و دلاور باشند. در کل هر حرفه ای که لازمه اش تحقیق، بررسی، پژوهش و سر و کله زدن با واقعیات است و در آن سری نهفته باشد، برایشان جالب و خوشایند است، همچنین می توانند سخنوران، ناطقان و استادانی مجاب گر و متقاعد کننده باشند و به عنوان دیپلمات یا مبلغ مذهبی و عرفانی موفقیت کسب نمایند و خودی نشان دهند.
متولدین آبان ماه در عشق و عاشقی بسیار احساساتی، عاطفی و فعال هستند. ارتباطعاشقانه به نظر آنها امری مقدس است و از بعد معنوی به آن می نگرند. زمانی که عاشق می شوند، در خلسه فرو رفته و از خود بی خود می شوند و فردیت خویش را از یادمی برند و ازدواج به نظر آنها یک پیوند روحی و روانی به شمار می آید. به همین دلیل نیز گهگاهی در امر عشق و عاشقی آن چنان به افراط می روند که لقب «عشاق بخت برگشته و بد فرجام» را به خود اختصاص می دهند.
بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین آبان ماه :
صورت فلکی عقرب بر لگن خاصره و اندام های ادراری حکمرانی می کند ودر نتیجه متولدین آبان ماه مستعد ابتلا به بیماری های کبد و کلیه، سنگ مثانه و دیگربیماریهای مقاربتی هستند. همچنین ممکن است دچار دمل، آبسه، کورک، جوش، بیماری کفگیرک، فیستول، بواسیر، فتق و زخم های پوستی شوند.

علاقمندیها: صداقت و حقیقت، عوامل پنهان و اسرارآمیز، درگیر بودن در کار، کارهای معنادار و عمیق، مجاب گری و برخورداری از قدرت قانع کنندگی.

بیزاریها: بسنده کردن به اطلاعات سطحی و کم مایه، سودجویی و منفعت طلبی، مشاغل و کارهای موهن و سبک، ارتباطات و روابط سطحی و کم مایه، تملق، چرب زبانی، چاخان گویی، گزافه گویی، اغراق و چاپلوسی.


مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیاید و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب و یا فرو خورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می شوند. توصیه ما این است که توصیه ها و راهکارهای ما را به کار ببندید و از مواجهه با نتایج عالی آن شگفت زده شوید:
مشکل : گهگاهی از عقده حقارت و خود کم بینی رنج می برید و از خودتان بدتان می آید، در عین حال اصلا مایل نیستید که از دیگران کمک بگیرید.
راه حل : باید به خودتان بقبولانید که نه تنها دیگران بلکه خودتان نیز دارای عیوب و نقطه ضعف هایی هستید، سپس سعی کنید تا حتی الامکان نسبت به آنهابی اعتنا باشید، بعد متوجه خواهید شد که آنها به تدریج کمتر و کمتر می شوند. خودمانی رفتار کنید و منعطف باشید تا به راحتی بتوانید در حین مواجهه با مشکلات از دیگران کمک بگیرید.
مشکل : با این که راه درست را در زندگی تان یافته اید و نظر موافق همه را جلب کرده اید، با این حال هنوز هم از نتایج حاصله راضی نیستید و احساس رضایت نمی کنید.
راه حل : باید حتی الامکان ظاهربینی را کنار گذاشته و به عمق هر چیز بنگرید، بعد به نقطه ای می رسید که متوجه می شوید دقیقا خواسته تان چه بوده است. پس ابتدا جوانب امر را بررسی کرده و به درون بروید.
مشکل : در ارتباطگیری با مشکل مواجه می شوید، با همسرتان مشکل پیدامی کنید و در نهایت با دوستتان قطع رابطه می نمایید.
راه حل : نباید به دنبال یافتن نقطه ضعف و عیب و ایراد در دوستان و اطرافیانتان باشید، با آنها رفتاری تحقیرآمیز نداشته باشید و از در پیش گرفتن رفتار خشک، انعطاف ناپذیر، مقرراتی و جدی جدا خودداری نمایید و از مقاومت خود بکاهید.
مشکل : هم سن و سالها و هم ترازانتان در جمع از شما دوری می گزینند و یا زمانی که به آنها نزدیک می شود، متفرق و پراکنده می شوند.
راه حل : هر زمان که احساس کنید شخصیت تان لگد مال شده و یا مورد اذیت قرار گرفته اید، آن را در صحبت هایتان ابراز می کنید و این صراحت لهجه شما باعث می شود که اطرافیان از شما رویگردان شوند، پس بهتر است سعی کنید که تغییری دررفتارتان بدهید و مراقب حرف زدنتان باشید.

سیاره حاکم بر شما «پلوتون» است.
فاصله متوسط پلوتون از خورشید 39/4
دور گردش نجومی از کانون (بر حسب سال) 247/68
شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 1/140
مدت دوران (گردش) جرم (بر حسب روز) 6/4
انحناء خط استوا نسبت به کانون (بر حسب درجه) 96
تعداد ماهواره های مشاهده شده 1

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (آبان) :
عقرب موجودی گزنده، کینه توز و زهردار است و شب ها در مناطق و نواحی مرطوب به دور از نور در جاهایی یافت می شود که منابع غذایی مثل سوسک، جیرجیرک، بید، شب پره و حشراتی از این دست زیادند.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین آبان ماه «قرمز تیره و آلبالویی» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین آبان ماه اپال (عقیق سلیمانی) اسرارآمیز است که حاوی عجایبی مثل آسمانها، رنگین کمان های درخشان، محشر کبرا، آتش بازی، صاعقه، آذرخش و ناپایداری و حرکت در مرکز و عمق محسوب می شود در طول تاریخ در سر تا سر دنیا برای این سنگ ارزش خاصی قائل شده اند. «لوئیس کیلی»، باستان شناس معروف، شش هزار سال قبل مصنوعات و اشیاء دست ساز اپال را دریک غار در «کنیا» پیدا کرد. افسانه ای قدیمی می گوید که هر کسی که اپال را به عنوان سنگ خوش یمن به همراه نداشته باشد، بدشانسی می آورد و استفاده و همراه داشتن آن یک ضرورت و الزام محسوب می شود.

نام افراد مشهوری که در ماه آبان متولد شده اند:
ماری آنتوانت 
ماری کوری 
مارتین لوتر
تئودور روزولت 
چارلز، پرنس ولز
بیل گیتز
actually wtf!?
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، دخترشیطون ، یزدان شیر ، MOZHGAN JOOOOON ، NeginNg ، negin2000 ، karona ، حسن CR7 ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، نرسا ، نفسممممممم ، ahoora yazdani
آگهی
#2
. ارد بزرگمتولدین خرداد، نماد: جوزاویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین خرداد ماه :انعطاف پذیر و همه فن حریف خوش مشرب، خوش صحبت، بذله گوشاداب، با طراوت، پرتحرک، سرزنده و خلاق جنبه منفی شخصیت متولدین خرداد ماه :عصبی و نگران ظاهربین، بی ثابت و دمدمی ناقلا، کنجکاو و فضول متولدین خرداد ماه افرادی دو شخصیتی، گریز پا، پیچیده و شیفته مخالفت هستند. همین خصوصیات از یک جنبه باعث حسن ها و همه فن حریف بودنشان هستند و ازیک جنبه باعث عیوب و عادات بد و بوالهوس بودنشان می باشند. این برج در ارتباطبا سیاره عطارد (تیر) یعنی سیاره بچگی و نوجوانی است و تابعان آن مستعد دارابودن آداب و رفتار مؤدبانه و همچنین اشتباهات جوانان هستند. هنگامی که جنبه شخصیتی مثبت شان را به نمایش می گذارند، خیلی جذاب می شوند و امان از وقتی که جنبه شخصیتی منفی شان را نشان دهند... از بد هم بدتر می شوند. آنها درست مثل بچه ها سرزنده، پرشور و با نشاط هستند، در حقیقت افسونگرانی به شمار می آیند که اگر شرایط به نفع آنها پیش برود بهترین ها هستند، در غیر این صورت افرادی خودخواه، خود محور، تخیلی، سرسخت، ناآرام و بی قرار می شوند. آنها با یک دنیاشور و شوق فعالیت های جدید را آغاز می کنند، ولی از آنجایی که کمی بی دقت و کم تلاش هستند و دائما از شاخه ای به شاخه دیگر می پرند و می خواهند چیزهای جدیدرا تجربه نمایند، درست مثل یک پروانه که از روی گلی به روی گل دیگر در حال رقص و پرواز است، بی هدف و بی دلیل بدون آن که یک کار را به پایان برسانند، آن رانیمه کاره رها کرده و به سراغ کار دیگری می روند. زندگی به نظر آنها یک بازی است که باید همیشه مملو از حرکات و فعالیت های جدید و سرگرمی های بی وقفه باشد وآنها فارغ از کار و زندگی یکنواخت و عادی باشند. تغییر دادن ناگهانی در وسطجریان یکی دیگر از خصلت های عجیب و غریب متولدین خرداد ماه است که به همین دلیل تصمیم گیری و ثابت قدم ماندن برایشان دشوار می شود.از آنجایی که آنها به اندازه کافی خودآگاه نیستند، به راحتی جنگ و دعوا به راه می اندازند و تا جای ممکن می کوشند تا دارای حس تشخیص یا تمیز بوده و بر حق جلوه کنند. خصلت های خوب آنها آن چنان جذاب و گیرا هستند که به آسانی افراد رابه سمت خودشان جلب می کنند. آنها نسبت به فقرا و دردمندان با محبت، دلسوز، ملایم، باگذشت، سخاوتمند و با نزاکت هستند ولی متأسفانه هیچ گاه به نتایج دلخواه و مطلوب دست نمی یابند، چون سر زندگی و نشاط بیش از حدشان با این حالت تداخل می کند و در تضاد است. آنها خیلی سریع یاد می گیرند که از جذابیت و گیرایی ظاهری خود برای دستیابی به اهدافشان بهره گیرند و هنگامی که برای پیشرفت تلاش می کنند از هر گونه روشی استفاده می کنند مثل : دروغگویی، طفره رفتن و فرار از موردسرزنش قرار گرفتن، انداختن گناهشان به گردن دیگران و بهره جویی از تمام فریبایی و جذابیت ظاهریشان. آنها زمانی که سرحال و با حوصله هستند، ممکن است برای صادق بودن تلاش نمایند ولی خودخواهی و در نظر گرفتن منافع شخصی شان همیشه بر آن غلبه می کند و در حقیقت فاتح است. اگر اوضاع و شرایط باب میل شان نباشد، درست مثل بچه ها اخم می کنند، عنق می شوند و خواهان جلب توجه، تعریف وتمجید، صرف پول و انرژی دیگران هستند. آنها مثل یک آفتاب پرست هرگونه تغییری را در محیط اطراف خود منعکس می کنند و اگر عصبانی و بداخلاق شوند، افرادی بدبین، ترش رو، نجوش، بدعنق شده و به صورت مادی گرایانه ای خود محورو خودبین می شوند. اگر شرایط زندگی واقعا برایشان دشوار شود، کاملا قدرت اراده خویش را از دست می دهند. در این مواقع آنها کم حرف، درون گرا، کم رو، نگران، عصبی، ترشرو، خشک، ناراضی، غیرقابل انعطاف، حساس و تحریک پذیر می شوند. از طرفی از آنجایی که همه فن حریف هستند و مهارت های زیادی دارند، می توانندخیلی سریع انطباق پذیر شده و با بهره گیری از خلاقیت و هوش و ذکاوت موروثی شان خودشان را با دنیای اطراف منطبق سازند و کنترل اوضاع را در دست بگیرند.اکثر متولدین خرداد ماه دارای هوش و ذکاوتی بالا و ذاتی و بعضا درخشان هستند وعاشق چالش و مبارزه مغزی و هوشمندانه می باشند. اگرچه تمرکز حواس و دقت وتوجهشان برای مدتی زیاد است ولی متأسفانه دوامی ندارد. فرزی و چالاکی و انرژی سرشار ذهنی شان به آنها اشتهایی سیری ناپذیر برای کسب علم و دانش روز و جدیدمی دهد، اگرچه آنها از تحمل زحمت و مشقت علم اندوزی و یادگیری بیزارند. آنهاتقریبا به راحتی هر چیزی را که لازمه اش دارا بودن هوش و چابکی است، به سرعت یاد می گیرند. آنها خیلی زود انواع مهارت های یدی را فرا می گیرند. آنها دارای بینشی تحلیلی هستند که همین آن چنان توانایی به آنها می بخشد که به راحتی می توانند هردو جنبه یک سؤال را دریابند ولی همیشه تصمیم گیری برایشان دشوار است. آنهامی توانند از هوششان به بهترین وجهی کمک بگیرند تا دو جنبه شخصیتی خویش رابا هم هماهنگ کرده و موفق شوند. اگر با مشکلی مواجه شوند، تا زمانی که راه حلی برای آن پیدا نکنند، نگران می مانند: گاهی برای حل مشکلات شان حتی فکر دیگران را می دزدند، خطرها را به جان می خرند، خودشان را در چندین فعالیت و کار غرق می کنند تا مشکلات شان حل شود.متولدین خردادماه ممکن است از نظر عاطفی عمیقا درگیر شوند ولی جنبه دیگرشخصیت شان بر ضد احساساتی بودن آنهاست و در یک موقعیت رمانتیک به ناگاه ظاهر شده، به آن می خندند و بیشتر اوقات پیروز می شوند.آنها هنگامی که عاشق می شوند، سعی دارند حتی الامکان آن را از نظر عقلایی تجزیه و تحلیل نمایند ولی از آنجایی که هیچ چیز را جدی نمی گیرند، علیرغم آن که ابتداشدیدا از نظر احساسی درگیر می شوند، ولی تا هنگامی که برایشان تازگی دارد وجدید است، به آن پایدار می مانند، سپس چون سرخوش هستند، اگر احساس کنند که عشق برایشان یکنواخت و خسته کننده شده برای آن که مبادا درد و رنجی را متحمل شوند، کم کم خودشان را کنار می کشند.آنها در موقعیت های کمتر جدی، دوستانی سرگرم کننده هستند، البته نسبتا آشنایان خوبی محسوب می شوند تا دوستانی خوب € حتی جدی ترین افراد متولد خرداد ماه هرگز کسل کننده و خسته کننده نیستند. آنها باطنا بشاش و بازیگوش هستند و درجمع و مهمانی خوش صحبت، مجلس آرا و سر و زبان دار می شوند و مثل نگینی می درخشند.متولدین خرداد ماه می توانند در بسیاری از زمینه ها موفق باشند. آنها می توانندسخنران یا نویسنده شوند. به عنوان مناظره کننده، دیپلمات با سیاست اگرچه در امرسیاست آنها بیشتر به تئوری ها علاقمند هستند تا عمل [دبیر، شاعر، روزنامه نگار یاوکیل دعاوی می توانند به اوج شکوفایی خود برسند. در امر تجارت هر کاری که مستلزم حاضر جوابی و چابکی باشد، مناسب حال آنهاست : مثل نماینده و بازاریاب مسافرتی، حق العمل کاری و خلاصه تمام مشاغلی که در ارتباط با عموم و صحبت کردن است. از آنجایی که آنها منصف، بی طرف، منطقی، اهل استدلال و تحلیل گرهستند، می توانند دانشمندانی موفق شوند، به خصوص در زمینه های پزشکی وستاره شناسی (نجوم). همچنین می توانند در نیروهای مسلح به مقامات بالا برسندچون خطر را جدی نمی گیرند و می توانند به راحتی یک سابقه در زمینه ایثار و ازخودگذشتگی نسبت به وظایف و اعمال حماسی و قهرمانانه کسب کنند. در زمینه هنرنیز در رشته های موسیقی، نقاشی و مجسمه سازی می توانند دست همه را از پشت ببندند. آنها می توانند محققان و پژوهشگرانی قوی باشند. متأسفانه گهگاهی نیز ازجنبه منفی ممکن است دست به کلاهبرداری، سرقت و حتی جادو و جنبل بزنند و به انحطاط کشیده شوند.]بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین خردادماه :صورت فلکی جوزا بر بازوها، شانه، دست ها، ریه و سیستم عصبی حکمرانی می کندو متولدین خرداد ماه باید از اتفاقاتی که ممکن است برای قسمت بالای بدنشان رخ دهد و همچنین بیماری های عصبی و ریوی مثل زکام و برونشیت (التهاب نایژه ها) هوشیار و آگاه باشند. اگر تحت فشارهای شدید عصبی قرار بگیرند از درون خردمی شوند و تمام بنیه خود را از دست می دهند.شما بدون دلیل و به راحتی خودتان و دیگران را آزار داده و به خطر می اندازید. گاهی اوقات پرداختن بیش از حد و با شدت و حدت زیاد نیز می تواند برایتان خطرآفرین باشد.علاقمندی ها: حرف زدن، مسایل نوظهور و غیرمعمول، تنوع در زندگی، پروژه های متعدد که همه در یک زمان در جریان هستند و مطالعه.بیزاریها: محدودیت و در قید و بند قرار گرفتن، تحت آموزش قرار گرفتن دایمی، زندگی یکنواخت و بی هیجان، بی تحرکی و مسامحه فکری و ذهنی و تنها ماندن.مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایید و شیوه صحیح برخورد با آنها:درست مثل تمام برج های خورشیدی ما همگی خصوصیات منحصر به فردی دررابطه با شخصیت خود داریم. هنگامی که این ویژگی ها سرکوب شده یا درک نشوند، مشکلاتی به وجود می آیند. اما شخص قادر است به کمک دیگران این مشکلات رابررسی کرده و براساس خصوصیات فردی خود به راه حلی برسد. احتمال این که متولدین خرداد ماه با پاره ای از مشکلات زیر مواجه شوند، زیاد است، بنابراین این راه حل ها را امتحان کنید تا از نتایج حاصله شگفت زده شوید:مشکل : ظاهربین بودن شما می تواند در تمام ارتباطتان با دیگران و هم چنین درزمینه ترقی و پیشرفت در بسیاری از مشاغلی که لازمه اشان جد و جهد عمیق است، برایتان مشکل بزرگی ایجاد کند. این خصیصه اغلب در متولدین خرداد ماه به چشم می خورد.راه حل : برای مهار کردن این خصلت بهتر است تلاش کنید تا با آگاهی و هوشیاری کامل دست به هر کاری بزنید. اگر متعهد شدید یا مسؤولیتی را پذیرفتید، باید خودتان را وادار نمایید تا عهدشکنی نکنید. البته این کار دشوار ولی عملی است و بررسی هاثابت کرده اند که هر کسی این راه را امتحان کرده به نتیجه رسیده است.مشکل : شما به جای آن که در سکوت و آرامش به حل مشکلات تان بیندیشید، آنها رابا عزیزانتان در میان گذاشته و به بحث و جدل می پردازید و یا حرف ها را از کسی به شخص دیگر می برید و می آورید، سپس عقب نشینی کرده و از این نمایش جنجالی لذت می برید: غافل از این که عاقبت این مشکل گریبانگر خودتان می شود.راه حل : ممکن است با این عمل از بی حوصلگی و دلتنگی خارج شوید ولی نبایداجازه دهید چنین اتفاقی رخ دهد، چون خیلی زود کنترل اوضاع از عهده شما خارج شده و برایتان گران تمام می شود و عشق و محبتی را که سزاوارش هستید، از دست می دهید. هنگامی که احساس می کنید در شرف انجام چنین عملی هستید، بهتر است هر چه سریع تر از خانه یا آن محیط خارج شده و برای مدتی طولانی در هوای آزادقدم بزنید تا این افکار از سرتان بیرون روند.مشکل : بی حوصلگی و دلتنگی یکی از بزرگترین مشکلات شما هستند و اگر به سرعت راهی برای تسکین آنها نیابید، تبدیل به منبع شر می شوند.راه حل : شما آنقدر هوش و استعداد خلاق و سازنده دارید که اگر آنها را صرف کارهای مثبت و سرگرم کننده کنید، دیگر فرصتی برایتان باقی نمی ماند تا بی حوصله و کسل شوید. همچنین می توانید به فعالیت های جسمانی بپردازید تا بیکار نمانید، مثل : تمرینات بدنی ژیمناستیک (بدنسازی)، تنیس، پیاده روی و غیره.مشکل : اگر در خوردن افراط کنید یا دست به شب زنده داری بزنید، سلامتی جسمانی تان به خطر می افتد و با افزایش سن تان این حالت تشدید می شود.راه حل : گرایشات و اشتیاق وافر خود را نسبت به اینها کاهش دهید و مهمانی رفتن ها را فقط به روزهای تعطیل اختصاص دهید. اگر هر چیزی را در حالت تعادل حفظ کنید دیگر مجبور نمی شوید که با انواع و اقسام بیماری ها مثل بیماری کبدی یاچاقی بیش از حد دست و پنجه نرم کنید.سیاره حاکم بر شما عطارد (تیر) است.فاصله متوسط عطارد از خورشید 0/387دور گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 0/24شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 2/439شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 2/439دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت) 1/408انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 0تعداد ماهواره ها 0 حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما:از آنجایی که هیچ حیوانی به جز گرگ در ارتباط با ماه تولد شما ظاهر نشده، دوقلوهانشان دهنده ماه تولد شما هستند.رنگ انتخابی و خوش یمن متولدین خرداد ماه «سبز» است.سنگ خوش یمن برای متولدین خرداد ماه «عقیق» است. این سنگ برای کمک به رفع مشکلات مربوط به گردش یا جریان خون و تنظیم شدت احساسات درونی شمابسیار مؤثر است. همچنین برای رهایی از افسردگی نیز خیلی مفید محسوب می شود. سنگ قیمتی دیگری نیز برای کمک به متولدین خرداد ماه وجود دارد، «زمرد» ولی ازآنجایی که عقیق در رابطه با عطارد بهتر مرتعش می شود، خیلی خیلی سودمند به شمار می آید.نام چند تن از افراد مشهوری که در ماه خرداد متولد شده اند:باب هوپ جان اف کندی والت ویتمن آل جولسون باب دیلان توماس هاردی ...دوباره فال های گرفته شده۴۲,۱۱۴,۸۸۶تفکر و مشورت با افراد مجرب، بهترین آدم ها
طالع بینی ماه تولد ( بدو بدو بدو بیااااا که خیلی خیلی جالبه) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، " Arrow" ، نگین15 ، ✔ בختر ایرونـــــــے ✔ ، NeginNg ، مامان بزرگ
#3
متولدین آذر، نماد : قوس
ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین آذر ماه :
خوش بین، خوش خلق، مهربان، خونگرم و شاد.
درستکار، صادق، شریف، رو راست.
راستگو، بی غل و غش و بی شیله پیله 
اندیشمند، روشنفکر و فیلسوف منش 

جنبه منفی شخصیت متولدین آذر ماه :
خوش بینی کورکورانه، بی خیالی، بی دقتی، بی احتیاطی و بی توجهی 
ظاهر بینی و بی ملاحظه گی 
فاقد حس مسؤولیت، بی قراری و نا آرامی 

متولدین آذر ماه در مجموع دید مثبتی نسبت به زندگی دارند، آنها سرشار از جسارت، جرأت، انرژی، تنوع مهارت و ماجراجویی هستند و مایلند که تجربیاتی ماورای معمول کسب کنند. از آنجایی که ذهن و فکری باز دارند، از سفر، جهانگردی واکتشاف لذت می برند. آنها اساسا جاه طلب، بلند پرواز و خوش بین هستند و تا جایی پیش می روند که حتی تمام امیدها و آرزوهای خود را بر باد می دهند. آنها آرمان گرا وکمال جو هستند و می توانند بسیاری از ناملایمات را تحمل کنند، بدون آن که لطمه ای بخورند. آنها افرا محترم، شریف، صادق، رو راست، درستکار، قابل اعتماد، وفادار، راستگو، سخاوتمند، دست و دلباز، با گذشت، بلند نظر و بی ریا هستند وشدیدا خواهان برقراری عدل و داد می باشند، خواهان کمک به افراد ستمدیده جامعه هستند و گاهی برای رسیدن به خواسته هایشان سرکش و نافرمان می شوند. آنها به راحتی بین وفاداری و استقلال مرزی می کشند و آن را به حالت تعادل در می آورند.
متولدین آذر ماه معمولا متواضع، فروتن، کم توقع، محجوب، با حیا، با وجدان ومؤمن هستند و شدیدا به اصول اخلاقی پای بندند. اگرچه گهگاهی بی جهت روی برخی از اصول اخلاقی پافشاری می کنند و اعتقادات و باورهای خود را بیش از هرچیز دیگر قبول دارند و آنها را می ستایند. درنتیجه گاهی به طرز نامطلوبی سخت گیر، خشک، انعطاف ناپذیر، مقرراتی، جدی، نامهربان، نابردبار و مستبد می شوند و خطمشی خاص خودشان را در پیش می گیرند. از آنجایی که ظاهر بین هستند و ظواهرتوجه آنها را به خود جلب می کنند، گاهی اوقات آنها در ظاهر دم از حمایت می زنند، با این حال اگر منافع شخصی خودشان به خطر بیفتد، نهایت سعی و تلاش خود را به کار می بندند و در ایجاد بسیاری از تغییر و تحولات تردید به خود راه نمی دهند ولی حاضر نیستند باورهای خود را عوض کنند.
افکارشان پرمحتوا و مرتب است، آینده نگر، دور اندیش و عادل هستند و اگربخواهند در جمع شوخ، بذله گو، خوش صحبت و مجلس آرا می شوند. آنها عاشق کاربر روی پروژه های جدید هستند، از سرعت انتقال خیلی خوبی برخوردارند، با روی باز از هر نظریه جدیدی استقبال می کنند و در مجموع مبتکر و خلاق به شمار می آیند. اگرچه در کار اقتباس و سازگاری بهتر از ابداع عمل می کنند. در محل کارشان اگرهمکاران از شخصیت آنها تعریف و تمجید کنند، بی نهایت خوشحال شده وکارآیی شان بالاتر می رود. آنها مصمم و با اراده هستند و از قدرت سازمان دهی خوبی برخوردارند، به همین دلیل هر وقت مسؤولیتی را عهده دار می شوند، برای رسیدن به نتیجه ای موفقیت آمیز و درخشان حاضرند حتی از جانشان هم مایه بگذارند. سخاوت و گشاده دستی آنها به واسطه ملاحظه کاری شدیدشان به حالت تعادل درمی آید.
آنها در عشق بی غل و غش، اصیل، پر حرارت، وفادار و پر شور هستند. با این حال اگر بر سر راهشان مانعی ایجاد شود و یا شخصی چوب لای چرخشان بگذارد، به سرعت ناخرسند و عصبانی شده و زندگی را به کام همه تلخ می کنند، حتی گاهی آن چنان آشفته و بدبین می شوند که از خودشان انتقام می گیرند و به کارهایی که درشأنشان نیست دست می زنند. در واقع به راحتی می توانند به یک رابطه دوستانه پایان دهند ولی اگر ازدواجشان موفقیت آمیز باشد، همسرانی وفادار و والدینی آسان گیر وبیش از حد نرم خواهند بود، ولی آن زمان نیز بی قراری و بی صبری ذاتی شان باعث می شود که سفر و سیاحت را یکی از ارکان اصلی زندگی شان قرار دهند. آنها در هرحالتی باید احساس آزادی کنند و اگر همسرانشان این را رعایت نمایند، آنها عاشقانه حتی زندگی شان را فدای آنها می کنند. زنهای متولد آذر ماه مکمل شوهرهایشان هستند و عاشقانه وظایفشان را به بهترین وجهی انجام می دهند، اگرچه عشق و علاقه را کاری دشوار تلقی می کنند و به همین دلیل عده ای به آنها قلب سرد و خشک رامی دهند.
متولدین آذر ماه در همه ارتباطات شخصی قابل اعتماد هستند و به ندرت به اعتمادی که به آنها می شود، خیانت می کنند. اگرچه گاهی بی اختیار از کوره در رفته و به شدت عصبانی می شوند. هم زنان و هم مردان متولد این ماه دقیقا می دانند که چه عباراتی دشمنانشان را آزار می دهد و بی نهایت رک گو و بی پرده هستند. از سوی دیگر دربخشیدن گناه و خطاهای دیگران بسیار منعطف هستند و به شدت به افراد مسن خانواده اشان احترام می گذارند و در قبالشان احساس مسؤولیت می کنند.
متولدین آذر ماه در زمینه های زیادی استعداد دارند، در نتیجه در مشاغل زیادی موفق هستند. آنها ذاتا معلم و فیلسوف زاده شده اند و قواعد و اصول اخلاقی را آن چنان زیبا تشریح می کنند که گویی در حال شرح آن برای همه جهان هستند. آنها از استعدادشان در جهت مثبت استفاده می کنند و می توانند دانشمندانی موفق از آب در آیند. هم چنین در کارهایی که مربوط به خدمات عمومی، کارهای اجتماعی، ارتباطات عمومی و تبلیغاتی هستند، عالی عمل کنند. طبیعتا مسافرت و اکتشاف نیز برای روح بی قرارشان خوشایند و جالب است. اگر هم محدود باشند و نتوانند به سفر بروند، به ارتش ملحق شده یا به صورت سیار نماینده فروش و بازرگان می شوند. عده ای از آنهامی توانند موسیقی دانانی موفق باشند و گفته می شود که قبل از اختراع ماشین، اکثرمتولدین آذر ماه در کار تجارت اسب بودند و در سوارکاری و تیمار اسب موفق به شمار می آمدند. امروزه نیز آنها در اکثر مسابقات ماشین رانی و رالی شرکت می کنند. هم چنین آنها می توانند مربیان ورزشی موفقی نیز باشند ولی گاهی بی گدار به آب می زنند و در نتیجه احتمال دارد تمام دارایی خود را در این راه از دست بدهند.
یکی از عیوب متولدین آذر ماه این است که سر هیچ و پوچ و مسایل جزیی عصبانی می شوند و طغیان می کنند، بی صبرانه در انتظار کار بر روی پروژه های جدید هستند واگر در محل کار همکارانشان رعایت حال آنها را نکنند، آنها به تحقیر و تمسخردیگران می پردازند. در واقع آنها توقع دارند که همه از آنها قدردانی کنند وتلاشهایشان را به رسمیت شناخته و در مجموع از شنیدن عبارات تملق آمیز وچاپلوسانه به شدت لذت می برند. اگرچه گاهی اوقات واقعا مستحق و سزاوارقدردانی هستند، چون در به پایان رساندن یک پروژه حتی سلامتی خود وخانواده اشان را نیز به مخاطره می اندازند و به همین دلیل نیز گاهی از نظرخانواده اشان مستحق نکوهش هستند.
آنها در محل کار سختگیر، پر توقع، دقیق، پرزحمت، سلطه جو و بدون ملاحظه هستند و در زندگی خصوصی شان نیز از خود راضی، مغرور، افاده ای، اسراف کار وپرخرج هستند. بی قراری ذاتی آنها، اگر تحت کنترل قرار نگیرد و به افراط رود، بیشتر از همه خودشان را به خطر می اندازد. عده ای از آنها به شدت خوش گذران هستند و به همین دلیل آن چنان به دنبال مسایل بچگانه و سطحی می روند و وقت تلف می کنند که فرصتی برای بهره گیری از استعدادهای سرشارشان را پیدا نمی کنند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین آذر ماه :
صورت فلکی قوس بر روی باسن و رانها حکومت می کند و در نتیجه متولدین آذر ماه می بایست مراقب باشند تا به بیماری هایی مثل سیاتیک و روماتیسم مبتلا نشوند. گفته می شود که به خاطر کمبود طبیعی سیلیسیم در بدن، پوست، ناخن و مویی ضعیف دارند. از آنجایی که ورزش دوست و دارای روحیه ورزشکاری هستند، بایدمراقب حوادث و اتفاقات ناشی از همانها باشند. در قدیم بسری از آنها در هنگام سوار کاری از اسب یا چهار پایان دیگر به زمین سقوط می کردند و صدمات زیادی می دیدند. هم چنین باید در هنگام کار با آتش و گرما نیز به شدت محتاط باشند.

علاقمندیها: مسافرت، یک سره به سراغ اصل مطلب رفتن، تمایل به آزادی، قوانین و معانی، درک احساسی از مسایل 

بیزاریها: مواجهه با نظریات دست و پاگی گرفتاری های داخل خانه، مقید بودن، مداخله دیگران در مسایل خصوصی زندگی شان، سر و کله زدن با جزییات.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان به وجود بیایند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
ما همگی خصوصیات منحصر به فردی داریم. هنگامی که این خصلت ها سرکوب شده یا درست درک نشوند، مشکلاتی نمایان می شوند که ما در اینجا آنها را بررسی کرده و راه حل هایی مبتنی بر خصوصیات ویژه هر برج خورشیدی ارائه کرده ایم. ممکن است این مشکلات حقیقتا به نظرتان بغرنج و پیچیده بیایند، پس بهتر است این راه حل ها را امتحان کرده تا از نتایج احتمالی حاصله از آن مطلع شوید.
مشکل : در حالی که شما وقت زیادی برای حل مشکلات دیگران می گذارید، ولی در موقع نیاز، هیچ کس به داد شما نمی رسد.
راه حل : کمی به خودتان بیایید، آیا زندگی یک حقیقت است یا یک قصه وداستان؟ بهتر است بیشتر به فکر زندگی خودتان باشید.
مشکل : احساس می کنید که اطرافیانتان دیگر حرف های شما را زیاد جدی نمی گیرند و گاهی حتی به شما اعتماد نمی کنند.
راه حل : از مبالغه، گزافه گویی، افراط و اغراق دست بردارید و با دیگران جر وبحث نکنید، حقیقتا ستیزه جویی و جنجالی بودن در نهایت اعتماد همه را از شماسلب کرده و به ضرر شما تمام می شود.
مشکل : بسیاری از اوقات به شدت احساس سرگشتگی، سرخوردگی، یأس وناامیدی می کنید.
راه حل : بهتر است فکرتان را روی مسایلی متمرکز کنید که شما را راضی می کنندو در جهت آن پیشروی نمایید.
مشکل : اگر چه شخصی باثبات و مستحکم هستید، ولی گاهی از پیشروی عاجزید.
راه حل : باید با سعی و تلاش زیاد، افکار و اندیشه های مثبت را به ذهنتان راه دهید و روی اهدافی پافشاری کنید که کوتاه مدت و آسان تر هستند. بدین ترتیب باجد و جهد ذاتی به مقاصدتان خواهید رسید.

سیاره حاکم بر شما مشتری (برجیس) است.
فاصله متوسط از خورشید 5/202
دور گردش نجومی از کانون (بر حسب سال) 11/86
شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 71/492
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 66/854
دور گردش و دوران جرم (بر حسب ساعت) 9/92
انحناء خط استوا نسبت به کانون (بر حسب درجه) 3/08
تعداد ماهواره های مشاهده شده 16

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (آذر ماه) :
حیوانی که در ارتباط با برج تولد شماست، قنطورس می باشد. یونانی های باستان آن چنان به اسب عشق می ورزیدند که در افسانه و اسطوره به قنطورس منزلت و لقب دادند. قنطورس به واسطه خرد و توانایی های شفا بخشش مشهور شده بود. قنطورس سمبل طبیعت های دو گانه انسانها به عنوان یک مخلوق روشنفکر است. (به نفع بشر)
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین آذر ماه «ارغوانی سیر» است.
سنگ محبوب و خوش یمن متولدین آذر ماه «زبرجد» است. زبرجد، این سنگ قیمتی در رنگ های متعددی یافت شده و جزء خانواده کوارتز است. همراه داشتن این سنگ به شما کمک می کند تا در تمام مشکلات موفق شده و ویژگی های رهبرگونه تان را پیش ببرید. این سنگ باعث می شود که بیشتر احساس کنید که تحت کنترل خودتان هستید و در موقعیت های پر درد سر و ناراحت کننده به شکل قابل قبول و خوبی عمل نمایید. هم چنین گفته می شود که زبرجد در افزایش انرژی وایجاد سازگاری کمک شایان توجهی به متولدین آذر ماه می نماید.
رنگ و سنگ محبوب 

نام افراد مشهوری که در ماه آذر متولد شده اند:
وینستون چرچیل 
لودویگ وان بتهوون 
مارک تواین 

متولدین دی، نماد: جدی
ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین دی ماه :
کاری، واقع بین، اهل عمل، دور اندیش، محتاط، حسابگر، معتقد و آینده نگر
جاه طلب، بلند پرواز و منضبط
با حوصله، شکیبا، بردبار، حسابگر، با احتیاط و دقیق 
شوخ طبع، بذله گو، تودار، درون گرا، ساکت و خوددار

جنبه منفی شخصیت متولدین دی ماه :
بدبین و تقدیرگرا
ناخن خشک، حسود
بیش از حد حراف، انعطاف ناپذیر، مقرراتی، خشک، جدی و سختگیر

شخصیت متولدین دی ماه یکی از با ثبات ترین و عمدتا جدی ترین ها در منطقه البروج به حساب می آید. این افراد انعطاف ناپذیر و مستقل دارای ویژگی های اصیل وارزشمند زیادی هستند. آنها ذاتا افرادی با اعتماد به نفس، مطمئن، مصمم، با اراده، یک دنده، خونسرد و آرام هستند. آنها سخت کوش، جدی، پرکار، زرنگ، هوشیار، زیرک، واقع بین، اهل عمل، متعهد، با استقامت، ثابت قدم، با پشتکار، پی گیر و به شدت محتاط هستند و برای رسیدن به اهداف و مقاصدشان آنقدر پافشاری وسماجت به خرج می دهند که به نتیجه مطلوب برسند. از آنجایی که آنها زحمت کش و قابل اعتماد هستند، تقریبا در هر حرفه ای که عهده دار می شوند، موفق و سربلند ازآن بیرون می آیند. آنها به راحتی تمام طرح ها و برنامه های نیمه تمام را با موفقیت به پایان می رسانند و آن چنان لیاقتی از خود نشان می دهند که در هر محلی ستون ومحور اصلی به شمار می آیند.
متولدین دی ماه مدیرانی مصمم، مدبر، مبتکر و چاره جو هستند و نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز معیارهای بالایی را در نظر می گیرند. از آنجایی که افرادی صادق، راستگو و درستکار هستند، حتی به انتقاد از خود می پردازند و درجهت رفع عیوب خود تلاش زیادی از خود نشان می دهند و به شدت انضباط و نظم را رعایت می کنند. آنها با شیوه ای منظم، با قاعده، جدی و سرسختانه بر علیه مشکلات شخصی خویش می جنگند و برای رسیدن به خواسته های خود حتی گاهی خانواده خویش را فدا می کنند و هنگامی که همه دست از تلاش کشیده اند و ناامیدشده اند، آنها تمام جد و جهد خویش را به کار می گیرند تا موفق شوند. در واقع، زمانی که لازمه تحقق یک پروژه توانایی عملی به همراه بلند پروازی و جاه طلبی است، وجود متولدین دی ماه ضروری می شود و همه خواهان استخدام و به کار گماردن آنهاهستند. آنها مدت ها وقت می گذارند تا به دقت و محتاطانه نقشه ای بکشند تا به خواسته های بلند پروازانه خویش برسند (که اغلب نیز به ثروتمند شدن می انجامد).اگرچه آنها خسیس نیستند، ولی می توان به آنها لقب مقتصد و حسابگر داد، چون قادرند با حداقل تلاش و پول به نتایج بزرگ و عالی برسند و با وجود توانایی سازمان دهی عالی می توانند به راحتی و به طور خود جوش روی چند پروژه همزمان کارکنند.
آنها احترام خاصی برای قدرتمندان قائلند ولی اگر به درجات بالا برسند امکان نداردکه به نقطه نظرات دیگران گوش فرا دهند. از آنجایی که خودشان به شدت منضبطهستند، توقع دارند که زیر دستانشان نیز به همان اندازه نظم و ترتیب را رعایت کنند وخویشتن دار باشند و می خواهد هر وظیفه ای را که به آنها محول می کنند، به بهترین نحو انجامش دهند. با وجود این خودشان نیز در کار پر زحمت و منصف هستند. ازآنجایی که به شدت محافظه کار، خوددار، درون گرا و تودار هستند، در میان همکارانشان از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. آنها به سنت بیش از نوآوری بهامی دهند، حتی اگر نوآوری ارزشمندتر باشد. آنها تا حدودی خشک هستند و گهگاهی نیز به شدت بدبین، افسرده و ناراحت به نظر می آیند و اصلا قادر نیستند آن خصوصیات را از دید دیگران پنهان سازند. به ویژه زمانی که در کاری شکست بخورند، به شدت افسرده می شوند و سرخوشی ذاتی آنها یکباره تبدیل به غم و اندوه می شود و اگر این حالت مدت زیادی ادامه پیدا کند، آنها درمانده شده و محتاج کمک می شوند. به همین دلیل نیز لازم است که ساعت های زیادی را به تعمق و تجدید قوااختصاص دهند تا آن احساسات و عواطف درونی را مهار نمایند.
عده اندکی از متولدین دی ماه دچار تغییرات شدید حالات روحی و خلق و خومی شوند که در نتیجه لقب ناشایست ناپایدار را به خود اختصاص می دهند. اگرچه درظاهر به نظر خوددار و آرام می رسند ولی می توانند به طرز حیرت آور و ناگهانی شوخ و بذله گو شوند.
دیگر ویژگی غیر منتظره در برخی از متولدین دی ماه علاقه ای شدید علوم مکنونه است که علیرغم ذهن شکاکشان به آن اصرار می ورزند.
آنها دارای نیروی عقلانی خیلی موشکاف، باریک اندیش، هوشمندانه و نکته سنج هستند. آنها عمیق فکر می کنند و همواره در حال بررسی و سبک و سنگین کردن تمام احتمالات قبل از تصمیم گیری هستند تا انتخابی سالم و ایمن صورت دهند. آنهادارای حافظه ای قوی و عالی هستند و علاقه ای سیری ناپذیر برای کسب دانش دارند. آنها افرادی منطقی، معقول، تیزهوش و فهمیده هستند و از تمرکز حواس خوبی برخوردارند و در مباحثات و مناظرات هیچ گاه از کسی کم نمی آورند.
آنها با منطق قوی و خاص خودشان با زیرکی دشمنانشان را مغلوب می کنند و آنها رامات و متحیر به جای می گذارند. آنها در ارتباطات شخصی خویش اکثر اوقات معذب و ناراحت هستند، اگرچه در ظاهر آن را بروز نمی دهند. اگرچه تا حد زیادی خود محور محسوب می شوند ولی به افراط نمی روند و با افرادی که آنها را خوب نمی شناسند، زیاد گرم نمی گیرند و محتاط عمل می کنند. از آنجایی که در کار دیگران دخالت نمی کنند، دوست ندارند دیگران نیز در کارشان مداخله نمایند. در مواجهه باآشنایی های اتفاقی با سیاست و با ملاحظه عمل می کنند، دوستان اندکی دارند ولی نسبت به آنها به شدت وفادارند و به راحتی می توانند به دشمنانی سرسخت و مقتدرتبدیل شوند. قبل از تصمیم گیری برای ازدواج و دل بستن جوانب امر را خوب بررسی می کنند و در حقیقت آرام آرام و با احتیاط راه علاقه و دلبستگی را طی می کنند.
اگرچه بعد از ازدواج تا حدودی حسود می شوند ولی نسبت به همسرانشان به شدت وفادارند. درواقع آنها به خاطر این ازدواج می کنند که همه روزی باید دست به این عمل بزنند و در نتیجه کمتر با شکست مواجه می شوند.
هر حرفه ای که در آن مجبور به سر و کله زدن با ارقام، ریاضیات و پول شوند، برایشان جذاب محسوب می شود و به شدت به موسیقی علاقمندند. آنها می تواننداقتصاددان، کارشناس امور مالی، سرمایه گذار، بانکدار، دلال، مدیر، مجری وگرداننده آژانس املاک باشند. هم چنین به عنوان دیوان سالار و یا کارمند خشک ومقرراتی دست همه را از پشت می بندند. از آنجایی که به استدلال، مباحثه و برنامه ریزیهای طولانی مدت علاقمندند می توانند سیاستمداران خوبی از کار در آیند. نیز، معلمانی فوق العاده هستند، به خصوص زمانی که قدرت کنترل و سازمان دهی به آنهاداده شود و مجبور نباشند تا با دیگر کارمندان سرو کله بزنند. آنها دانشمند، مهندس، کشاورز و مهندس ساختمانی موفقی می توانند باشند و هم چنین به علت دارا بودن سرعت انتقال و شوخ طبعی که خصیصه خاص متولدین دی ماه است، در برنامه های تفریحی و سرگرم کننده نیز موفق هستند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین دی ماه :
صورت فلکی جدی بر زانوان، استخوانها و پوست حکومت می کند، در نتیجه متولدین دی ماه مستعد شکستگی استخوان، رگ به رگ شدگی و پیچ خوردگی زانو ودیگر مشکلات پا هستند. انواع بیماری های پوستی از جوش و بثورات جلدی وکورک گرفته تا جذام (در کشورهای که این بیماری شایع است) آنها را تهدید می کنند. هم چنین از آنجایی که گرایش به سمت نگرانی، دلشوره و سرکوب کردن و فروخوردن عواطف و احساسات درونی شان را دارند، خطر ابتلا به دل شوره وناراحتی های گوارشی برایشان وجود دارد. گفته می شود که در خطر معرض ابتلا به کم خونی، ناراحتی که، زکام، ناشنوایی، روماتیسم و راشی تیسم نیز هستند.

علاقمندیها: افراد مطمئن و حرفهای جدی، مهارت و دانش حرفه ای، دانستن اصل مطلب برای مباحثه و مذاکره، تأسیسات محکم و استوار، هدف و اراده.

بیزاریها: طرح ها و پروژه های حساب نشده و نامرتب، خیال پردازی و رؤیا بافی، مشاغل و کارهای بیهوده و بی سرانجام، اعمال شرم آور، استهزاء و تمسخر.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان قد علم کنند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب و یا فرو خورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می شوند. توصیه ما این است که این پیشنهادات را به کار ببندید و از مواجهه با نتایج عالی آن شگفت زده شوید:
مشکل : احساس می کنید که اطرافیان از شما و ذات خوبتان سوء استفاده می کنند.
راه حل : بهتر است ایجاد کمی تغییر و تحول را در اطرافتان در نظر بگیرید و دربیان خواسته هایتان بیشتر محتاط باشید.
مشکل : ناخواسته کاری می کنید که مردم از شما رویگردان شوند.
راه حل : لازم است که حرفها و اعمالی را که اخیرا بر کرسی نشانده اید، دوباره بررسی نمایید و عاقلانه تر انتخاب کنید.
مشکل : همکارانتان مایل به تشریک مساعی یا کار در کنار شما نیستند.
راه حل : با این که از قدرت خوبی در محل کار برخوردار هستید، بهتر است زمانی که در کنار همکاران دیگر پا به پا کار می کنید، این چنین عمل ننمایید.
مشکل : گاهی اوقات احساس می کنید بیش از حد خسته شده اید و نمی توانیدپروژه هایی را که در دست دارید، به پایان برسانید.
راه حل : بهتر است سعی نکنید تا چندین پروژه را هم زمان در دست بگیرید وطوری برنامه ریزی کنید که فرصت استراحت داشته باشید تا آرامش خاطر بیابید.

سیاره حاکم بر شما کیوان (زحل) است.
فاصله متوسط از خورشید 9/555
دور گردش نجومی از کانون (بر حسب سال) 29/46
شعاع استوایی (بر حسب کیلومتر) 60268
شعاع قطبی (برحسب کیلومتر) 54360
دور گردش و دوران جرم (بر حسب ساعت) 10/66
انحناء خط استوا نسبت به کانون (بر حسب درجه) 26/73
تعداد ماهواره های مشاهده شده 18

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (دی) :
حیوانی که در ارتباط با ماه تولد شماست، یک بز زیباست. این حیوانی است که ازپاهایی محکم برخوردار است و وزنش به طور متوسط به 75 تا 150 کیلوگرم و قدش به 87/5 تا 97/5 سانتیمتر می رسد. از آنجایی که دارای سم ها و ساق هایی محکم است، لیز نمی خورد و در فن گرفتن مهارت خاصی دارد و بسیار چالاک و فرز است. این حیوان دارای کله ای کوچک و شاخ هایی باریک و سیاه است که به صورت یک انحناء و خمیدگی به سمت پشت به طول 20/5 تا 22/5 سانتیمتر رسیده است. این بز سفید است.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین دی ماه «قهوه ای و اکثر رنگ های سیر و تیره» است.
سنگ خوش یمن برای متولدین دی ماه سنگ سلیمانی (سنگ بابا قوری) سیاه است. این سنگ گونه ای از عقیق است که به واسطه نوارهایی موازی و یک در میان سیاه و سفید شناخته شده است. از این سنگ برای تراشیدن و کنده کاری نگین های نقش برجسته استفاده می شود (یک نقش در لایه سفید که نقشی برجسته در مقابل لایه سیاه قرار می گیرد). اگر جای لایه سفید با لایه ای رنگی عوض شود، آن وقت این عقیق نام های متفاوت دیگری می گیرد، مثلا اگر قرمز باشد نام عقیق یمانی (عقیق) رامی گیرد. عقیق ها همیشه به رنگ سیاه در نمی آیند مگر آن که نام سنگ سلیمانی (باباقوری) را داشته باشند. (عقیق به کرات به رنگ های قرمز، سبز، آبی و غیره درآمده است).

نام افراد مشهوری که در ماه دی متولد شده اند:
سر اسحاق نیوتن 
لویی پاستور
ادگار آلن پو

تولدین بهمن، نماد: دلو

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین بهمن ماه :
مهربان، صمیمی و انسان دوست 
درستکار، صادق، شریف، راستگو، رو راست و وفادار
مبتکر اصیل و خلاق 
مستقل، بی نیاز، بدون وابستگی، آزاد، عاقل، اندیشمند، متفکر و روشنفکر

جنبه منفی شخصیت متولدین بهمن ماه :
سرکش، نافرمان، لجوج، خود رأی 
یک دنده و غیرقابل پیش بینی 
سرد، بی هیجان، بی تفاوت و خشک 

متولدین بهمن ماه، اساسا صاحب شخصیتی قوی و جذاب هستند. آنها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: گروه اول، خجالتی، حساس، مهربان، با ملاحظه، صبور، شکیبا و کمرو و گروه دیگر پر شور و شوق، شاد، سرزنده، پر نشاط و خودنما هستندکه گاهی اوقات عمق شخصیت قوی خویش را زیر پوشش بی خیالی و بازیگوشی پنهان می سازند. ولی هر دو گروه با شیوه هایی متفاوت مصمم، با اراده و مقتدر هستندو از عقیده ای راسخ برخوردارند، اگرچه زمانی که به دنبال یافتن حقیقت هستند، علیرغم تمام صفات بالا آنقدر صادق هستند تا به اشتباهشان اعتراف کرده و نقطه نظراتشان را عوض کنند، هر چند که شدیدا به آنها معتقد باشند. اگر با دیدن شاهد ومدرک به صحت چیزی پی ببرند و متقاعد شوند، به سرعت به اشتباهات خود معترف می شوند. آنها از وسعت و دامنه دید خوبی برخوردارند، در نتیجه به راحتی قادرند هردو جنبه یک بحث را درک کرده و ببینند و بدون آن که این دست و آن دست کنند، می فهمند حق با چه کسی است. آنها به خاطر دارا بودن همین خصوصیات عوامل گوناگون و متفاوت را تبدیل به یک کل می کنند و به بررسی آن می پردازند. از این رومنصف و بی طرف به شمار می آیند و در شنیدن نقطه نظرات دیگران صبر و حوصله به خرج می دهند. آنها می توانند صحت و اعتبار یک بحث را ببینند، حتی اگرخودشان آن را قبول نداشته باشند. در واقع آنها تابع این توصیه هستند، که می گوید:نسبت به حقیقت فکر بازی داشته باش و به منبع آن کاری نداشته باش و آمادگی یادگیری را از هر کسی دارند.
هر دو گروه، افرادی انسان دوست، بی شیله پیله، صادق، بی رودرواسی، جدی، خوش مشرب، خوش اخلاق، خوش برخورد، با محبت، مهربان، صمیمی، ظریف، فرهیخته، با فرهنگ، گاهی آرمان گرا هستند، گرچه این صفت آخر را با واقعیت ومنطق تعدیل می کنند. آنها تیزهوش، زیرک، فرز، فعال، با استقامت، با پشتکار، ثابت قدم، مصر و پیگیر هستند و بدون آن که متکی به خود باشند، شخصیت اصلی خودشان را با اعتدال، دلیل و منطق، شوخ طبعی و گاهی خشک نشان می دهند.
آنها تقریبا همیشه باهوش، موجز، مطمئن، خالص، پاک و منطقی هستند. بسیاری ازآنها به شدت خلاق با قدرت تخیل قوی و از نظر جسمانی شهودی هستند و به آینده وقوف دارند. آنها دارای روحی بزرگ و ماورای بشری هستند. اگرچه این استعداد وتوانایی معنوی و فیلسوفی متولدین بهمن ماه می تواند گاهی خطرناک باشد و آنها را به سمت برج عاج و عالم رؤیا سوق دهد، تا جایی که اندیشه های انتزاعی را در سربپرورانند و گیج و سر در گم شوند و ارتباطشان با زندگی قطع شود. از سوی دیگر این صفات می توانند به آنها کمک کنند تا به آرمان های نوع دوستانه خود و پروژه های علمی برای تحقق بخشیدن به رؤیاهای انسان ها برسند و به حال جهانیان مفید واقع شوند. هنگامی که کار یا عامل خاصی از این خصیصه الهام بخش آنها می شود، آنهاقادرند آن چنان ایثار و از خود گذشتگی از خود نشان دهند که از پا بیفتند یا حتی به سلامتی شان آسیب برسانند.
هر دو گروه نیاز دارند تا گهگاهی از انسانها و دنیا کناره گیری کنند و به جای خلوتی پناه ببرند و در این زمان تبدیل به افرادی گوشه گیر و منزوی می شوند. آنها از این فرصت ها برای تعمق و عبادت استفاده می کنند. آنها در دوستی نیز به شدت مستقل وبی نیاز هستند. در حالی که بیشتر اوقات از پیروی جمع گریزان هستند، از مداخلات دیگران نیز بیزارند، حتی اگر از روی دلسوزی باشد و تنها آن دخالت ها را با زبان خاص خودشان می پذیرند. آنها معمولا علاقه خاصی به نمایش به خصوص تئاتر وموسیقی دارند و در تمام هنرها به خصوص تئاتر از استعداد خوبی برخوردارند.
متولدین بهمن ماه علیرغم دارا بودن ذهنی باز و جذاب و با این که همیشه مایل به همکاری هستند و برون گرا محسوب می شوند و مایلند همیشه به هم نوعان خودکمک کنند، به راحتی با هر کسی دوست نمی شوند. حتی گاهی اوقات اطرافیان احساس می کنند که آنها در حال فخر فروشی و پز دادن هستند و به اصطلاح خودشان را می گیرند، در حالی که اصلا چنین نیست، در واقع آنها زحمت کمی به خود می دهندتا با اطرافیان گرم بگیرند و دوست شوند. به خصوص اگر از کسی خوششان نیاید، اصلا تظاهر نمی کنند و به سمت او نمی روند. آنها به راحتی خودشان را وقف دیگران نمی کنند. شاید به این دلیل باشد که آنها طبیعت و ذات انسانها را بیش از حد خوب می دانند و قضاوت در مورد آن را کار درستی نمی یابند، و در نتیجه بیشتر اوقات سردو بی روح به نظر می آیند. ولی زمانی که به نتیجه می رسند که شخصی ارزش دوستی یاعشق و محبت آنها را دارد، تبدیل به عشاق یا دوستانی سفت و سخت و چسبنده شده و آنها را از نظر فکری و ذهنی هیپنوتیزم می کنند. آنها آماده اند تا همه چیزشان رابرای همسرانشان فدا کنند و تا آخر عمر به آنها وفادار می مانند.
اگرچه، گاهی اوقات از نظر عاطفی و احساسی به شدت سر خورده می شوند چون آرمان های بالای خاص خودشان را در نظر دارند و در نتیجه بیشتر از حد معقول ازدیگران متوقع می شوند. اگر کسی آنها را گول بزند و سرشان کلاه بگذارد، خشم وعصبانیت شان وحشتناک خواهد بود. اگر شخصی توی ذوق آنها بزند و ناامیدشان کند، هرگز او را نمی بخشند.
متولدین بهمن ماه اگر رهبری و هدایت بخشی را عهده دار باشند، در کارهای گروهی عالی عمل می کنند. به طبیعت علاقمندند و به شدت به علم و دانش اندوزی اصرارمی ورزند، به همین دلیل نیز می توانند دانشمندان، فضانوردان، مورخان و تاریخ نویسانی موفق از کار در آیند. هم چنین در هر کاری که در ارتباط با صنایع برقی ورادیویی باشد مثل پرتو نگاری، الکترونیک، عکاسی و کارهای فنی مثل هوا نوردی گوی سبقت را از همه می ربایند. آنها در هر حرفه انسانی و هنری در حال پیشرفت وترقی مثل کارهای خیریه و بهزیستی، تدریس، نویسندگی به خصوص «شعر» واجرای برنامه از رادیو و تلویزیون موفق هستند. هم چنین عده ای از آنها به عنوان موسیقی دان و هنرپیشه کمدی (توانایی تقلید خوبی دارند) عالی عمل می کنند. تعدادی از متولدین بهمن ماه که دارای علم غیب و قدرت فرا روانی هستند، ازاستعداد شفا بخشیدن به خصوص به بیماران روحی و روانی برخوردارند.
از میان عیوب و نقطه ضعف های آنها می توان به عادات و رفتار عجیب و غریب توأم با تعصب و افراط، خودسری، نافرمانی، سرکشی، دمدمی بودن، سردی، بی اعتنایی، تمایل افراطی به گوشه گیری و انزوا و دوری از زندگی و اجتماع، گرایش شدید به جزم اندیشی و اصرار به خرج دادن روی نقطه نظراتشان اشاره کرد. متولدین بهمن ماه می توانند تهدیدی بزرگ برای افرادی باشند که دشمن بشریت محسوب می شوند و درنتیجه موهبتی برای انسانها به شمار می آیند. شرایط، اوضاع و احوال و وضع زندگی، به عنوان مثال، تضاد و مخالفت مداوم نسبت به عاملی که عزیزش می دارند، ممکن است باعث انحطاط فکر و ذهن بازشان شود، یعنی همان خصوصیتی که جالب ترین و خوشایندترین خصیصه بارز متولدین بهمن ماه محسوب می شود. آنها می توانندگهگاهی در امر انسجام کمبود داشته باشند، عهد و پیمان بشکنند، پنهان کاری و مکربه خرج دهند و خشم و غضب، بیزاری، گستاخی و یا بدتر سکوت تهدیدآمیز آنهامی تواند به صورت فوران شدید عصبانیت بروز داده شود و اینها همگی بخشی ازجنبه منفی شخصیت متولن بهمن ماه محسوب می شوند. هم چنین این ویژگی های منفی می توانند به صورت یک انزجار مستمر و مدام نسبت به دشمنان مشخص شوندو در نهایت به شکل مردم گریزی در آیند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین بهمن ماه :
از آنجایی که صورت فلکی دلو روی پاها از زانوان گرفته تا قوزک (مچ) پا روی گردش خون حکومت می کند، متولدین بهمن ماه مستعد ابتلاء به انواع بیماری های پا و زانو، به خصوص گرفتگی عضلات و هم چنین مشکلات عصبی ناشی از انقباض عضلانی، نفخ، زکام، اسهال، آب آوردگی، ورم، گواتر و روان آشفتگی هستند، در نتیجه باید به شدت مراقب نحوه تغذیه خود باشند.

علاقمندیها: جنگیدن و از جان مایه گذاشتن در راه هدف و رفاه، فکر کردن وبرنامه ریزی برای آینده، گهگاهی اندیشیدن به گذشته، دوستان و هم نشین های خوب و با وفا، تفریح و سرگرمی.

بیزاریها: عهد و پیمان های واهی، تنهایی بیش از حد، یکنواختی، سرمشق گیری، ایده آلیستی.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان قد علم کنند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب و یا فروخورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می گردند. توصیه ما این است که این پیشنهادات را به کار ببندید و از مواجهه با نتایج عالی آن شگفت زده شوید.
مشکل : تنهای تنها شده اید، در حالی که قبلا دوستان حقیقتا از وجود شما لذت می بردند.
راه حل : باید مردم را به همان شکلی که هستند بپذیرید و بیش از حد به دنبال یافتن عیوب و نقطه ضعف های آنها نباشید، بدین ترتیب انسانیت خود را نشان داده اید و مشکل تان حل می شود.
مشکل : به نظر می رسد که هر گاه پای عشق به میان می آید، سر رشته امور از دست تان خارج می شود.
راه حل : سعی کنید که حالت تدافعی خود را کنار گذاشته، تا احساسات و عواطف تان سرکوب نشوند و بتوانید همانی باشید که قبلا بودید.
مشکل : همواره به نظر می رسد که در محل کار فرصت ارتقاء و یا پیشرفت را ازدست می دهید.
راه حل : لازم است که بهره گیری از جنبه مثبت شخصی تان را در کارهای گروهی و تلاش های دسته جمعی را یاد بگیرید، این را بدانید که با در پیش گرفتن روش های انزواطلبی و گوشه گیری به هیچ کجا نمی رسید.
مشکل : به نظر می رسد که بیش از حد معمول از نظر جسمانی بیمار می شوید.
راه حل : شما به واسطه فرو خوردن و سرکوب احساسات و عواطف تان بیقراری و نا آرامی را عمیقا به درون وجودتان سوق می دهید و به همین دلیل مستعد ابتلا به انواع بیماری های جسمانی می شوید. در نتیجه لازم است که با سنجیدگی و ظرافت احساسات تان را ابراز نمایید.

سیاره حاکم بر شما «اورانوس» است.
فاصله متوسط از خورشید 19/218
دور و گردش نجومی از کانون (برحسب سال) 84/01
شعاع استوایی (برحسب کیلومتر) 25559
شعاع قطبی (بر حسب کیلومتر) 24973
دور گردش و دوران جرم (برحسب ساعت) 17/24
انحناء خط استوا نسبت به کانون (برحسب درجه) 97/92
تعداد ماهواره های مشاهده شده 15

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (بهمن) :
نشانه ای که در ارتباط با ماه تولد شماست، یک انسان دلو به دست است که نماد تغذیه زمین با انرژی های خاص و ماورای طبیعی می باشد. گفته می شود که یکی از اولین انسان های دلو به دست «زئوس» خدای یونانیان در اساطیر بوده است.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین بهمن ماه «آبی فیروزه ای» است.
سنگ محبوب و خوش یمن متولدین بهمن ماه «فیروزه» است. این سنگ از سال 4000 قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفت و می تواند به رنگ خالص یا حاوی مواد معدنی فرعی و بدلی باشد. اگر این قالب از الگویی چند ضلعی به هم پیوسته و درهم قفل شده تشکیل شده باشد، نام فیروزه «تار عنکبوتی» به خود می گیرد.

نام افراد مشهوری که در ماه بهمن متولد شده اند: چارلز داروین 
توماس آلوا ادیسون 
آبراهام لینکن 
فرانکلین دلانو روزولت 
چارلز دیکنز
ولفگنگ آمادئوس موزارت 

متولدین اسفند، نماد: حوت

ویژگی ها و خصوصیات کلی متولدین اسفند ماه :
خلاق، با قدرت تخیل قوی، حساس، زود رنج، دلسوز و با احساس 
دل رحم، رئوف، رحیم و مهربان 
از خود گذشته، فداکار، نوع دوست، بی تجربه، غیر مادی و معنوی 
شهودی، همدل و هم فکر

جنبه منفی شخصیت متولدین اسفندماه :
واقع گریز، گریز گرا و ایده آلیستی 
مرموز، تو دار، پنهان کار، دو پهلو و مبهم 
سست اراده و به راحتی تحت سلطه قرار گیرنده 

متولدین اسفند ماه به نسبت متولدین ماههای دیگر زیاد اهل تظاهر نیستند و عادی تراز متولدین ماههای مرداد، آبان و بهمن هستند. آنها صاحب سرشتی ملایم، معتدل وخوشایند هستند. آنها دارای ویژگی ها و خصوصیات سخاوتمندانه بی شماری بوده ونسبت به احساسات و عواطف اطرافیانشان دلسوز، همدرد، حساس، مهربان، بامحبت، صمیمی و خوش قلب هستند و زمانی که عزیزانشان با مشکلی مواجه می شوند، حداکثر ملاحظه و همدردی را از خود نشان می دهند. آنها به حق مورد پسندهمه قرار می گیرند، و دلیل آن این است که آنها طبیعتا سلطه پذیر، مطیع، فرمانبردار، سر به راه، رام، با محبت، با عاطفه، آسان گیر، بردبار و پر تحمل هستند و در مقابل شخصیت های قوی تر از خویش به هیچ وجه حالت تهدیدآمیز یا مبارزه طلب به خود نمی گیرند. در واقع آنها هر کسی را همانطور که هست، می پذیرند و با هر شرایطی سازگار می شوند و صبورانه در برابر مشکلات به انتظار می نشینند تا به طور شهودی بهترین راه حل را بیابند. می توان گفت آنها از مشکلات دیگران بیشتر ناراحت می شوند تا از مشکلات خودشان.
آنها طبیعتا گرایشی به سمت اخروی بودن دارند و واقعیات زندگی این جهان را به همان شکل که هستند، می پذیرند. آنها بیشتر از نظر احساسی و عاطفی و از روی غریزه زندگی می کنند تا عاقلانه و منطقی. تا حدی بلند پرواز هستند و از نیروی اراده ضعیفی برخوردارند و از دلیل و برهان آوردن در استدلالات به شدت عاجزند، تمرکزحواسشان ضعیف است، فاقد قدرت تصمیم گیری هستند و اگرچه مایلند به عهد وپیمانشان وفادار باشند ولی به راحتی از مسیر رسیدن به اهداف و مقاصدشان منحرف می شوند. آنها همواره در جستجوی کار خاصی هستند که بتوانند واقعاخودشان را در آن پیدا کنند ولی از آنجایی که شیوه ای ناشیانه را در پیش می گیرند به سرعت نومید و سرخورده شده و روحیه شان تضعیف می شود. آنها به محض آن که احساس می کنند اطرافیانشان قدرشان را نمی دانند یا به اندازه کافی ارج ننهاده اند، به سمت شخص یا کار دیگری می روند. هم چنین از نظم و ترتیب بیزارند و از زندگی یکنواخت و اصول و قواعد رویگردان هستند. اگرچه مایلند که بر علیه آداب و رسوم طغیان کنند، ولی انرژی مبارزه در مقابل افراد قوی تر از خود را ندارند.
متولدین اسفند ماه مایلند که در عالم رؤیا فرو روند و از همه کناره گیری کنند، چون درآنجا می توانند از نظر فکری و ذهنی خشنود شوند ولی به طور اجتناب ناپذیری نیز به دنبال کسب شهرت، آوازه و ثروت هستند. آنها افرادی همه فن حریف و شهودی هستند، از سرعت انتقال خوبی برخوردارند، چشمانی تیزبین دارند و شنونده های خوبی محسوب می شوند و پذیرای حال و هوا و نقطه نظرات جدید هستند. تمام این عوامل می تواند درهم ادغام شده و دست به دست هم دهند تا قدرت ابتکار وخلاقیت قابل ملاحظه و چشمگیری را در زمینه ادبیات، هنر و موسیقی ایجاد نمایند. در مجموع از ویژگی های متوسط و معتدلی برخوردارند و حتی زمانی که قادر نیستندخلاقانه ابراز وجود نمایند، غریزه ای بالاتر از حد متوسط را به همراه علاقه مندی به زیبایی در هنر و طبیعت با هم ادغام می کنند و خواهان برخورداری از تجمل و تفریح هستند و در رؤیای سفر به مکان های دور افتاده، پرت، خالی از سکنه و عجیب وغریب به سر می برند و از رویدادهای مهیج لذت می برند.
آنها هیچ گاه در ارتباطات شخصی خودشان خودپسندانه رفتار نمی کنند و دردوستی ها بیشتر دهنده هستند تا گیرنده. از نظر جسمانی آسیب پذیر و ظریف هستندو در هر رابطه ای خواهان تبادل فکر و روح می باشند. متأسفانه گاهی به راحتی گول می خورند و دست به ازدواج های نسنجیده و عجولانه می زنند. با این حال به شدت وفادار و عاشق خانه و کاشانه هستند و به همسرانشان تا آخر عمر وفادار می مانند، اگرچه از آنجایی که شدیدا رؤیایی هستند نمی توانند خانه ای آراسته و منظم داشته باشند. چون قدرت مدیریت در آنها ضعیف است.
به نفع آنهاست که یا به تنهایی کار کنند و یا نقش مرئوس را به عهده بگیرند. از آنجایی که همیشه نگران اداره یک بخش هستند، نمی توانند زیر بار تعهدات و مسؤولیت های سنگین بروند و از این واهمه دارند که مبادا در بحرانها شکست بخورند. آنها می توانندمنشی یا دفتر دارهای خوبی از کار در آیند. به خاطر حس دلسوزی و همدردی شان می توانند در کارهای خیریه، تدارک غذا برای جشن ها، پرستاری که مراقبت ازبیماران را به عهده دارد، یا دام پزشک موفق باشند. هم چنین به عنوان کتابدار یافضانورد می توانند روح بی قرارشان را آرام کنند و از آنجایی که سفر به مکان های دوردست، قدیمی، خالی از سکنه و عجیب و غریب و نامتعارف را دوست دارند، ممکن است ملوان یا جهانگرد شوند. بسیاری از مهندسان معمار و وکلای دعاوی از میان متولدین اسفند ماه هستند و هنگامی که توانایی خلاقانه و استعداد تقلیدشان را با هم ترکیب می کنند و وارد احساسات درونی دیگران می شوند، می توانند رضایت خاطر وخشنودی خویش را روی صحنه نمایش بیابند. ویژگی ها و خصوصیات معنوی وروانی آنها می تواند آنان را به سمت کارهای مذهبی یا احضار روح و حالت های صوفیانه و عارفانه سوق دهند. هم چنین می توانند رستوران داران خوبی از کار درآیند و گفته می شود که کارآگاهان موفقی هستند چون به راحتی خودشان را به جای جنایتکار قرار داده و فکر و ذهن او را می خوانند. نیز، در کار با مواد پلاستیکی، داروهای بیهوش کننده و بی حسی، مایعات و گازها خوب عمل می کنند. ولی درمجموع به علت تنوع مهارت هایشان، سر زندگی بیش از حدشان و ناتوانی شان درتمرکز حواس روی هیچ پروژه ای، آنها اغلب به طور خود جوش بیش از یک حرفه رادنبال می کنند.
عیوب و نقطه ضعف هایشان بیشتر از آن که شرورانه باشند، آزارنده و زجر آورند. آنهامی توانند بیش از حد مو شکاف، نکته سنج، نازک نارنجی، آسیب پذیر، احساساتی وزود رنج باشند. گاهی در تجارت غیرقابل اعتماد، بی فایده، بی احتیاط، بی خیال، بی دقت، غیر عملی و ناتوان هستند. دوستانشان ممکن است از حالت تزلزل و عدم اعتماد به نفس آنها به تنگ آمده و دوستی شان را با آنها به هم بزنند، چون گاهی به شدت بد عنق و به طرزی افراطی آتشین مزاج، تند خو می شوند. هم چنین گهگاهی متهم به بی ثباتی، ناپایداری، غیبت، شایعه پراکنی، ساده لوحی و زود باوری وبی ملاحظگی می شوند. گاهی نیز خود بیمار انگاری نگران کننده آنها زجرآور می شودو تحمل کردنشان صبر ایوب می خواهد. به لحاظ فکری و عملی، گاهی اوقات دور رومی شوند و در تصمیم گیری راجع به مسایل مهم دو دل و غیر قاطع هستند.

بیماری ها و مشکلات احتمالی متولدین اسفندماه :
صورت فلکی حوت بر پاها، کبد و غدد لنفاوی حکومت می کند، در نتیجه متولدین اسفند ماه در معرض ابتلاء به کم خونی، کورک، بیماری های پوستی، انواع زخم ها، التهاب پلک چشم ها، نقرس، ورم، عادت ماهانه دردناک و ناراحتی های پا و لنگی هستند.

علاقمندیها: تنهایی و مکان های دور افتاده و خالی از سکنه برای فرو رفتن دررؤیا، کشف و شهود و معما، مسخره بازی، در خلسه فرو رفتن.

بیزاریها: بدیهیات، مورد انتقاد قرار گرفتن، احساس سر در گمی، افراد پر مدعا وهمه چیز دان، فضل فروشی.

مشکلات احتمالی که ممکن است سر راهشان قد علم کنند و شیوه صحیح برخورد با آنها:
هر کسی ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد و زمانی که این خصلت هاسرکوب و یا فرو خورده شوند، یا برآورده نشوند، باعث بروز مشکلاتی می گردند. توصیه ما این است که این پیشنهادات را به کار ببندید و از مواجهه با نتایج عالی آن شگفت زده شوید.
مشکل : خودتان را در حالی می یابید که همه طردتان کرده اند در کاری به بن بست رسیده اید.
راه حل : سعی کنید تا در همه کارهایتان تجدید نظری داشته باشید و آرام تر وخوددارتر با مسایل برخورد نمایید. این شیوه خیلی تأثیر گذار و تحسین برانگیزتر ازهارت و پورت، داد و بیداد، لاف زنی و رجز خوانی است.
مشکل : آخر هر هفته، زمانی که قصد دارید به گردش و تفریح بروید، با جیب های خالی تان مواجه می شوید، در حالی که حقوق تان به اندازه سایرین است.
راه حل : همیشه بیش از آنچه دارید، خرج می کنید. لازم است که به خود آمده، دست از این کار بردارید و مقداری پول برای هر کار خاصی کنار بگذارید. از رفتن به برخی مهمانی ها صرفنظر کنید و بودجه اندکی را به گردش و تفریح اختصاص دهید.
مشکل : دوستان و اعضای خانواده شما را در کارهایشان شریک نمی کنند، درنتیجه به شدت احساس تنهایی، استیصال و درماندگی می کنید.
راه حل : بهتر است از لاک خودتان بیرون آیید و دریچه قلب تان را به روی اطرافیان باز نمایید، مطمئن باشید که شما قدرت الهام بخشیدن به دیگران را دارید.
مشکل : خودتان باعث می شوید که دیگران دست به یکی کرده و با شما سر جنگ و دعوا داشته باشند.
راه حل : آن ماهی که خلاف جهت جریان آب شنا می کند، باید تحت کنترل شماباشد تا دیگران از شما آزرده خاطر نشوند. همواره سعی در شاد کردن مردم داشته باشید.

حقایق جالب و شگفت انگیز دیگری راجع به ماه تولد شما (اسفند) :
حیوانی که در ارتباط با ماه تولد شماست، ماهی است (دو ماهی که در دو جهت متفاوت در حال شنا هستند) سالیان سال است که ماهی یک منبع اصلی غذایی برای انسانها محسوب شده است و در مسیحیت این دو ماهی نشانگر تنش های درونی متولدین اسفندماه است.
رنگ محبوب و خوش یمن متولدین اسفند ماه «سبز آبی ملایم» است.
سنگ خوش یمن برای شما «سنگ قمر» گرانبهاست. این سنگ ها براق و درخشان نیستند و از رنگ هلویی و خاکستری گرفته تا آبی و رنگین کمانی روشن و مات در آنهابه چشم می خورد. ظاهر فیزیکی یک سنگ اغلب نشانگر ویژگی های معنوی آن است. مهمترین خصوصیت سنگ قمر توانایی آن در کمک به شما و آرامش بخشیدن و تسکین و فرو نشاندن احساسات و عواطف است. هنگامی که شخصی بعد ازاستفاده از این سنگ آرامشی نسبی یافت، بعد می تواند از آن برای باز کردن مسیرصحیح و درک و فهم شهودی از معنویت استفاده کند.


هیچ یک از افراد معروف در اسفند دنیا نیامده اند

جای س\اس نداش؟
actually wtf!?
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، parisa16 ، نگین15 ، G*O*H*A*R ، rana m ، ✔ בختر ایرونـــــــے ✔ ، رکسانا h/2 ، Sara_h80 ، فاطمه خانم ، -samira- ، sajedehh ، ارزوخواجه ، Prometheus
#4
اینا ماله اسفندن
میکل آنژ (نقاش ایتالیایی)
ریمسکی کرساکف (آهنگساز روسی)
فردریک شوپن (آهنگساز فرانسوی)
اوگوست رنوار (نقاش فرانسوی)
جان اشتاین بک (نویسنده آمریکایی)
ادوارد آلبی (نمایشنامه نویس آمریکایی)
الیزابت تیلور (هنرپیشه آمریکایی)
جورج واشنگتن (رئیس جمهور سابق آمریکا)
ویکتور هوگو (نویسنده فرانسوی)
میخائیل گورباچف (آخرین رییس جمهور شوروی)
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ ̶̶ℬ̶̶Å̶̶Ð̶̶ ̶̶Ш̶̶ϴ̶̶Ḻ̶̶ℱ̶̶ ✖ ، ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕ ، Prometheus
#5
اسفند پرچم بالاست
پاسخ
#6
با تدبیر، با سیاست، مؤدب، با نزاکت و آداب دان
احساساتی، خیال پرداز، دلربا، جذاب و ملیح
بردبار، پر تحمل، آسان گیر، اجتماعی، خوش مشرب، خون گرم، معاشرتی، زودآشنا و پر شور
کمال طلب، آرمان گرا، صلح جو و آرام

مــــــــــــــــن همه اینا رو داشتم خودم نمیدونستم؟؟؟؟Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
پاسخ
 سپاس شده توسط نگین15
آگهی
#7
اردیبهشتو عشقهHeartویلیام شکسپیرو عشقه
طالع بینی ماه تولد ( بدو بدو بدو بیااااا که خیلی خیلی جالبه) 1طالع بینی ماه تولد ( بدو بدو بدو بیااااا که خیلی خیلی جالبه) 1

مرجآن و نگین _
پاسخ
 سپاس شده توسط ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √
#8
(18-05-2014، 15:53)نگین15 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اردیبهشتو عشقهHeartویلیام شکسپیرو عشقه
لاااااااااااااااااااااااااااااااااااایکHeartHeart منم اردیبهشتی ام
actually wtf!?
پاسخ
 سپاس شده توسط نگین15
#9
قربون هرچی اسفندی با مرامهBlushAngel
پاسخ
 سپاس شده توسط یسنا1374 ، sghghashghaee
#10
اردیبهشتی ها گلن من خودم یه اردیبهشتی هستم جای اردیبهشتی ها در بهشت است
پاسخ
 سپاس شده توسط نگین15 ، ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart اسمتو بنویس ببین چه جمله ای میشه ؟؟ خیییلی جالبه
  اگه بفهمی نفر قبلیت یه بازیگر خیلی مشهوره چیکار میکنی؟
  از کی خیلی بدت میاد؟
  همین الان یه نگاه به پشت سرت بنداز اولین وسیله یا هرچیزی که می بینی بگو....
  بدو بیا واسه نفر قبلیت فال بگیر(خیلی خوبه)
  سخت ترین تست هوش جهان !!!!!!!!!!!!!!! تصویری . ( خیلی خیلی جالبه )
  اگر تولد نفر قبلیت باشه کادو چی میگیری براش ؟ ″ نسخه ۲ ″
  ماه تولد؟؟ جذابه
  ماشین ماه تولد ...
  تاحالا به معنای ماه تولد خود فکر کردید؟^.^

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان