امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قانون اساسی کانادا امضا شد

#1
220سال پیش در روز 10 ژوئن سال 1791 میلادی ، جرج سوم پادشاه انگلستان نخستین قانون اساسی کانادا را امضا کرد.او این مستعمره واقع در آمریکای شمالی را به 2 ایالت تقسیم کرد.



جرج سوم مستعمره کانادا را به 2 ایالت تقسیم کرد، درغرب رودخانه اوتاتوئه (اوتاوا به انگلیسی) ایالت کانادا علیا با اکثریت انگلیسی زبان تاسیس شد، در شرق این رودخانه ایالت کانادا سفلی با اکثریت فرانسه زبان به وجود آمد.

ایالت کانادا سفلی دارای 160000 جمعیت بود و شهر کبک به عنوان مرکز آن انتخاب شد. کانادا سفلی که قبل از این فرانسه جدید نامیده می شد در 10 فوریه سال 1763 پس از شکست مون کالم سردار فرانسوی در دفاع از کبک و مرگ وی بر اساس پیمان پاریس از تملک فرانسه خارج شد و به مالکیت انگلستان درآمد.






مالکان جدید ابتدا سختگیری زیادی را نسبت به مهاجران فرانسوی نشان دادند،انگلیسی های پروتستان مذهب مهاجران فرانسوی کاتولیک مذهب را تحت فشار قرار داده و مانع آزادی مراسم مذهبی آنها می شدند و حتی استفاده از زبان فرانسه را ممنوع کرده بودند.



اما پس از شورش سیزده ایالت مهاجرنشین امریکا علیه نیروهای انگلیسی ، آنها سختگیری نسبت به مهاجران فرانسوی را کاهش دادند. در 22 ژوئن سال 1774 میلادی ساکنان ایالت فرانسه جدید با تصویب قانون « کبک » بار دیگر تمام حقوق خود را به دست آوردند. آنها آزادی مذهب، آزادی سخن گفتن به زبان فرانسه و حقوق مدنی خود را باز یافته و در مجمع کانادا صاحب کرسی نمایندگی شدند

و حتی قلمروی آنها گسترش یافت.



مهاجران فرانسوی که انتظار هیچ کمکی از جانب فرانسه را نداشتند، تصمیم گرفتند به تاج و تخت انگلستان وفادارباشند، اما پس از استقلال امریکا ، 40000 نفر از طرفداران سلطنت انگلستان به کانادا گریختند و 8000 نفر از آنها به ایالت کبک وارد شدند، اما آنها با قوانین فرانسوی مخالف بودند.



با امضای نخستین قانون اساسی کانادا در روز 10 ژوئن سال 1791 میلادی توسط جرج سوم پادشاه انگلستان رضایت هر دو جامعه کسب شد، با ایجاد دو ایالت( کانادا علیا و کانادا سفلی) و ایجاد سیستم پارلمانی ، مجلس از نمایندگان منتخب تشکیل شد اما فرمانداران این دو ایالت را پادشاه انگلستان انتخاب می کرد.



در 23 ژوییه سال 1840 میلادی با تصویب پیمان اتحاد ، دو ایالت کانادا علیا و کانادا سفلی متحد شده و کانادا متحد را تشکیل دادند.



در روز اول ژوییه سال 1867 ، ملکه ویکتوریا پیمان آمریکای شمالی انگلیسی را امضا کرد که براساس آن کنفدراسیون کانادا به شکل امروزی آن ایجاد شد. براساس این پیمان دو مهاجرنشین( نیوبرانشویگ و نیواسکاتلند) نیز به کنفدراسیون کانادا منضم شدند.



روز اول ژوییه سال 1867 به روز جشن ملی کانادا تبدیل شد.ایالات قدیمی کانادا علیا و سفلی به ترتیب اونتاریو و کبک" نام گرفتند.



به این ترتیب در روز 10 ژوئن سال 1791 میلادی با امضای قانون اساسی اولیه کانادا نخستین گام برای ایجاد کشور متحد کانادا برداشته شد.


منبع:http://queer.persianblog.ir/post/45/
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط sp_go ، pouya12
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قانون حمورابی
  تاریخ کانادا چه وقایعی داشت؟
  قانون سالیک
  اصلاح قانون اساسی فرانسه به دلیل ترور نافرجام ژنرال دوگل + عکس
  آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس
  عدالت و قانون در زمان هخامنشیان
  عدالت و قانون در زمان هخامنشیان
  تدوين متمم قانون اساسي در مجلس اول
  عدالت و قانون در زمان هخامنشیان
  اوباما مصوبه منع صدور ویزای ابوطالبی را امضا کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان