امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرض زونا گاهی اوقات به صورت دندان درد بروز خواهد کرد

#1
مرض زونا گاهی اوقات به صورت دندان درد بروز خواهد کرد 1


به گزارش دبیرخانه پنجاه و سومین کنگره بین المللی دندان پزشکی ایران، دکتر ˈآرش منصوریانˈ افزود : گاهی به علت تشخیص اشتباه در دردهای ناحیه فک و یا نورالژی (دردهای رشته های عصبی ) با درد دندان ، درمان های دندانی چون عصب کشی و ترمیم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد : درد ناشی از نورالژی آنی و چند ثانیه است اما دردهای دندانی طولانی تر است یا دردهای ناشی از زونا با علایم زخم داخل دهانی همراه است و به صورت یک طرفه و مداوم بروز می کند.

مدیر گروه بیماری های دهان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دردهای ناشی از رشته های عصبی دردهای بسیار تیز و یک طرفه هستند. از دیگر ویژگی های دردهای رشته های عصبی وجود درد به همراه ریزش اشک است.


به گفته وی بیمار پس از مراجعه به دندانپزشک و تشخیص دردهای با منشا غیر دندانی به متخصص بیماری های دهان، فک و صورت ارجاع داده می شود.

منصوریان خاطرنشان کرد : درد شایع ترین مشکلی است که بیمار را به مطب دندانپزشکان می کشاند. همچنین زیبایی و مشکلات ناشی از جویدن پس از درد ، علت های بعدی مراجعات بیماران است.

منصوریان تاکید کرد که منشا درد باید برای پزشک مشخص شود تا بهترین روش های درمانی انتخاب شود.

وی همچنین به برپایی پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران اشاره کرد و گفت : این کنگره از 24 تا 27 اردیبهشت ماه 92 با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایشهای برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
مرض زونا گاهی اوقات به صورت دندان درد بروز خواهد کرد 1
پاسخ
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا بیماری زونا مسری است؟

فرد مبتلا به بیماری زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هرکسی که در برابر آبله مرغان ایمن نیست، انتقال دهد.این انتقال عموما از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش های پوستی بیماری زونا رخ می دهد. زمانیکه آلوده شدید، بدن شما بجای زونا شروع به تولید آبله مرغان می نماید. آبله مرغان در بعضی افراد خطرناک می باشد. تا زمانیکه تاول های بیماری زونا شما خوب نشده، شما مسری هستید و باید از تماس جسمی با افردیکه، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تازه متولد شده اند و یا زنان باردار اجتناب نمایند.
پاسخ
#3
زونا بیماری شایع در سالمندی
---------------------------------
بیماری آبله مرغان یکی از بیماری های مسری بین انسان ها و ویروسی می باشد که خود را به شکل ضایعات پوستی در همه جای بدن نشان می دهد. ویروس ایجاد کننده این بیماری از طریق تماس با پوست افراد مبتلا و یا از طریق انتشار در هوا، به سایر افراد سرایت می کند. ویروس ایجاد کننده آبله مرغان در افراد مبتلا بعد از بهبودی در بدن از بین نمی رود. بلکه در ریشه اعصاب نزدیک نخاع به صورت غیرفعال و نهفته باقی می ماند. در برخی از افرادی که قبلا به آبله مرغان مبتلا می شوند، تحت شرایط خاصی، ویروس های نهفته و غیرفعال مجدد فعال شده و در طول رشته های عصبی به سمت پوست حرکت می کند. ویروس های فعال شده در نواحی خاصی از بدن، ضایعات پوستی ایجاد می کنند که به آن زونا می گویند.

پرستار سالمند

البته چند روز قبل از ایجاد ضایعات پوستی، علائم مشخصه دیگری مثل تب، درد شدید بدن، سوزن سوزن شدن و سوزش بدن می شود. ضایعات پوستی بیماری زونا به شکل تاول ها و جوش های برجسته و خوشه ای شکل هستند که به صورت نوار پهن و قرمز رنگ و در هر جای بدن دیده می شوند. مدت زمان لازم برای بهبودی کامل این ضایعات پوستی از دو هفته تا چهار هفته متغیر است. بیماری زونا در افرادی که قبلا به آبله مرغان مبتلا شده اند دیده می شود و البته با افزایش سن، احتمال ابتلا به آن نیز بیشتر می شود. به عنوان مثال در افراد بالای ۶۰ سال احتمال ابتلا به زونا ده برابر بیشتر از سایر افراد است. به همین دلیل در این رده سنی معمولا واکسن زونا تزریق می شود. تزریق واکسن این بیماری تا ۷۰ درصد احتمال ابتلای سالمندان را کاهش می دهد. البته این به این معنا نیست که سایر رده های سنی به این بیماری مبتلا نمی شوند.

علاوه بر عامل سن یکی دیگر از عوامل دخیل در ایجاد این بیماری تضعیف سیستم ایمنی بدن می باشد. درمان خاصی برای درمان زونا وجود ندارد و بیماران باید منتظر طی شدن دوره بیماری باشند. اما مراجعه به پزشک برای کنترل این بیماری ضروری است. اگر درمان از همان ابتدا شروع شود، جوش ها سریع تر بهبودی یافته و از بین می روند. پزشکان از درمان دارویی برای درمان زونا استفاده می کنند. داروهای ضدویروس برای بهبودی سریع تر و داروهای ضد خارش و ضد درد برای کنترل علائم استفاده می شود. اما باید نکات خاصی را برای کاهش دوران بهبودی انجام دهند. افراد مبتلا باید در وهله اول، تاول های خود را بپوشانند و مانع از تماس تاول ها با سایر افراد شوند. یکی از مهم ترین موارد که افراد مبتلا باید برای بهبودی سریع تر مدنظر داشته باشند رعایت اصول بهداشتی و و تمیز نگه داشتن سطح پوست می باشد. بهتر است در سطح پوست یک دستمال تمیز و خنک قرار داد.

پرستار سالمند

در اکثر موارد جوش ها و تاول های ایجاد شده در مناطق غیرحساس بدن مثل سطح شکم دیده می شوند. اما در برخی موارد جوش ها در مناطق حساس خود را نشان داده و مشکلات جدی ایجاد می کنند. مثلا در صورت مشاهده در نواحی نزدیک به چشم یا گوش ممکن است مشکلات شنوایی یا بینایی ایجاد کنند و خطرآفرین باشند. به همین دلیل با مشاهده اینگونه موارد باید سریعا به پزشک مراجعه و از خوددرمانی پرهیز شود. همچنین لازم به ذکر است که درد بدن در بیماران مبتلا به تدریج و با بهبودی جوش ها از بین می رود. اما ممکن است در برخی موارد درد به مدت طولانی تری در بدن باقی بماند. به ندرت هم پیش می آید که این درد برای همیشه در بدن باقی مانده و دردی ماندگار شود که سالمندان بیشتر دچار این حالت می شوند.

اگر سالمندی در منزل دارید که مبتلا به این بیماری شده است، باید بدانید که مراقبت و مصرف منظم داروها در بهبود او بسیار حائز اهمیت است. به همین خاطر باید به صورت شبانه روزی از او مراقبت کنید. اگر شما نیز از آن دسته خانواده‌هایی هستید که همگی مشغول به کار بوده و زمان کافی برای مراقبت از سالمند خود ندارید، بهترین انتخاب ، بهره گیری از یک پرستار سالمند است. پرستار سالمند مطلع از بیماری زونا است و تجربه و دانش کافی برای نگهداری از افراد مبتلا به این بیماری را دارد. پرستار سالمند می‌تواند به صورت شبانه روزی و زمانی که شما در کنار سالمندتان حضور ندارید مراقب او باشد. غذای مناسب برای او طبخ کند، به استحمام او کمک کند و داروها را در زمان مناسب به او بخوراند.
منبع:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://tavanparastar.com/zona-is-a-common-disease-in-old-age/
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
Minioni لمینت سرامیکی دندان
  علل و درمان لق شدن دندان در بزرگسالی
  درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر و عمل جراحی به صورت سرپایی در کمتر از نیم ساعت
  خوردنی هایی که دندان پزشکان لب نمیزنند !
  ترفندی برای محو خستگی صورت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان