امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی LG L70

#1
بررسی گوشی LG L70 1 
طراحی L70 بسیار شبیه به مدل بزرگتر خود،یعنی L90 است و در دو مدل یک سیمکارته و دو سیمکارته به فروش می رسد.گوشی چشم نواز ساخته شده و به راحتی در دست جای می گیرد.خوشبختانه الجی در زمینه طراحی واقعا کاردرست است ورقیب ندارد.اما طراحی ها کمی به سمت تکرار پیش میرود.ابعاد گوشی به این شرح است: 127در66.8در 9.8 ......متاسفانه وزن گوشی هنوز اعلام نشده و اطلاعی نداریم،اما مطمینا سنگین نخواهد بود. 

بررسی گوشی LG L70 1 


گوشی L7 II صفحه 4.3 اینچی WVGA داشت که در این مدل،صفحه بزرگتر شده به 4.5 اینچ رسیده،اما رزولیشن تغییر نکرده وهمان 480.800 است.این صفحه نمایش،16 میلیون رنگ واز نوع IPS LCD capacitive touchscree است،از نکات منفی رزولیشن پایین است که می توانست کمی بیشتر باشد.الجی به خاطر کاهش قیمت،مجبور به این کار شده،البته برای کاربران مبتدی،این مورد چندان جدی نیست و مشکلی را حس نخواهید کرد. 

بررسی گوشی LG L70 1 

بررسی گوشی LG L70 1 

دوربین گوشی 5 مگاپیکسلی است که در کنار آن یک فلش LED قرار دارد،از امکانات دوربین می توان به فوکوس خودکار اشاره کرد.البته در سایت جی اس ام آرینا،دوربین 8مگاپیکسلی نوشته شده،ولی در سایتی دیگر دوربین را 5 مگاپیکسلی ذکر کرده که به احتمال زیاد 5 است،چون L40 دوربین 3MP وL90 دوربین 8mp دارد،پس این مدل باید بین این دو قرار داشته باشد. 
پردازنده این گوشی دوهسته ای Cortex-A7 و با فرکانس 1.2گیگاهرتز است.رم گوشی هم 1 گیگابایتی می باشد که باتوجه به کارت گرافیک Adreno 302 موجود در دستگاه،محیطی گرافیکی ایجاد شده تا بتوانید به راحتی به امور خود برسید.با این حساب،L70 در اجرای بازیهایی مثل آسفالت 8یاGta موفق خواهد بود،اما باید اشاره کتیم که حافظه داخلی این گوشی 4 گیگابایت است،به طور قطع مقدار کمی از این حافظه در اختیار شما خواهد بود.پس در اجرای بازیهای حجیم مشکل ایجاد خواهد شد،بهتر است اگر روز قصد خرید این گوشی را داشتید،کمی بیشتر فکر کنید. 

بررسی گوشی LG L70 1 

الجی با عرضه این سری گوشیها،دیگر پا به اندروید 4.4 گذاشته است،به طوری که هر سه گوشی L90,L70و L40 اندروید 4.4.2 دارند.در این مدل،رابط کاربری بسیار زیبا طراحی شده و محیطی حرفه ای برای دوستاران اندروید ایجاد کرده.در عکس زیر می توانید شماره گیر گوشی را ببینید،همین در عکس بعدی کیبورد قابل مشاهده است. 

بررسی گوشی LG L70 1 

بررسی گوشی LG L70 1 

ویدیو پلیر گوشی قابلیت پخش فرمتهای مختلفی مثل mp4 را دارد که می توانید با نصب ویدیو پلیری دیگر،مثل mx،فرمتهای دیگر را هم اجرا کنید.موزیک پلیر هم از تمام فرمتهای رایج موسیقی پشتیبانی می کند. خوشبختانه باتری 2100 میلی آمپری است و حتما قابل قبول خواهد بود.هنوز مدت زمان دوام گوشی در مکالمه یا اجرای بازی و مدیا اعلام نشده،اما شاید در یک استفاده معمولی،مثل وب گردی،تماشای فیلم یا بازی،در روز به یک بار شارژ نیاز داشته باشد.اگر بخواییم یک جمع بندی کلی داشته باشیم،باید بگوییم که از نظر پردازشی،L70 واقعا عالی است،از رم یک گیگابایتی تا کارت گرافیک قدرتمند،همه وهمه باعث شده اند این گوشی مشکلی در این زمینه نداشته باشد.دوربین گوشی هم در حد ایده آل است،ولی نمی توان از آن انتظار زیادی داشت.تنها مشکل حافظه داخلی 4گیگی است که با کارت حافظه تا32 گیگ افزایش می یابد.
پاسخ
آگهی
#2
اینم یه بررسی تخصصی تر:


مقدمه
به نظر می‌رسد که ال جی قصد دارد کمیت سری سوم گوشی‌های میان رده‌ی خود یعنی سری "L" را تغییر بدهد و آن‌ها را تنها به سه مدل L40، 0L7 و L90 ختم نماید. در واقع هدف ال جی از این کار، راحت‌تر کردن انتخاب مشتریان در هنگام خرید و جلوگیری از سردرگمی آن‌ها می‌باشد که ما هم این واقعیت را تایید می‌کنیم. حال می‌پردازیم به LG L70 Dual. L70 سومین نسل گوشی‌های ال جی L70 به حساب می‌آید که به واقع نسبت به نسل قبلی و نسل‌های قبلی خود، چه سخت افزاری و چه نرم افزاری، پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است. ما این محصول ال جی را بسیار شبیه به دیگر گوشی این کمپانی یعنی F70 می‌دانیم. بهتر بگوییم؛ این دو محصول تنها در چیپ ست و پردازنده، با یکدیگر تفاوت دارند. البته این را هم باید بگوییم که گوشی F70 تا اینجای کار به بازار ایران را پیدا نکرده است. اما همان گونه که گفته شد، این گوشی ال جی، از لحاظ کیفیت و امکانات ما بین دو گوشی دیگر همین کمپانی یعنی L40 و L90 قرار دارد. به طوری که این گوشی از L40 بزرگ‌تر و برتر بوده ولی کمی (0.2 اینچ) از L90 کوچک‌تر می‌باشد و از لحاظ سخت افزاری یه پله پایین‌تر از آن قرار دارد. همین عامل سبب شده تا این گوشی میان رده‌ی ال جی به یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های اندرویدی به حساب آید. خواننده‌ی نقد و بررسی L70 Dual در دیجی کالا می‌باشید.

طراحی و ساخت
LG L70 مانند سایر برادران کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود، کاملا از پلاستیک ساخته شده است. پلاستیکی که نظر هر کاربری را با توجه به هزینه ای که برای این گوشی کرده است، جلب خواهد نمود. پلاستیک استفاده شده برای این گوشی به واقع از کیفیت مناسبی برخوردار است و میزان جذب اثر انگشت در قاب پشت آن بسیار کم می‌باشد. قاب پشتی این گوشی به صورت بافت دار بوده و حس خوشایندی را به هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند.

بررسی گوشی LG L70 1
لبه‌ی این گوشی توسط نواری به رنگ نقره ای مزین گردیده است که نمای بسیار زیبایی را به این گوشی بخشیده است. گویا این نوع نوار در تمام گوشی‌های میان رده‌ی امسال ال جی دیده می‌شود و ال جی با این کار خود نشان داده که می‌توان حتی با وجود پایین بودن هزینه‌ی مواد به کار گیری و ساخت، زیبایی غیر قابل وصفی به تلفن‌های همراه بخشید.
L70 Dual دارای 127.2 میلی متر طول و 66.8 میلی متر عرض می‌باشد. قطر این گوشی به 9.5 میلی متر می‌رسد که از بین تمام گوشی‌های میان رده‌ی امسال ال جی باریک‌تر می‌باشد. همچنین وزن این گوشی بالغ بر 126.6 گرم است که نسبت به مدل تک سیم کارته ی همین گوشی 2.6 گرم سنگین‌تر می‌باشد.

بررسی گوشی LG L70 1
در لبه‌ی بالای صفحه نمایش این گوشی دوربین دوم، سنسور مجاورت و اسپیکر مکالمات صوتی وجود دارد. در پایین این اسپیکر، برند و لوگوی اختصاصی ال جی به چشم می‌خورد.
اما کمپانی ال جی برای مدل‌های دو سیم کارته ی گوشی‌های خود از همان ترکیب دکمه های گوشی‌های تک سیم کارته ی خود استفاده نکرده و در کنار این سه دکمه، دکمه‌ی دیگری به عنوان «تغییر وضعیت سیم کارت» قرار داده است. همچنین برای یک دست شدن و زیبایی این چهار دکمه در کنار هم، ال جی دکمه‌ی هوم (Home) را هم به صورت لمسی خازنی در پایین صفحه در آورد تا هر چهار کلید به صورت لمسی خازنی باشند. به راستی عملکرد این کلیدها سریع و دقیق بوده و ما به خللی در هنگام کار با آن‌ها بر نخوردیم.


بررسی گوشی LG L70 1
لبه‌ی راست این میان رده، تنها میزبان دکمه‌ی پاور/قفل صفحه نمایش می‌باشد. البته استفاده از این دکمه یکی از راه های باز کردن قفل این گوشی است. کاربران می‌توانند تنها با دو بار ضربه بر روی این هوشمند، آن را از خواب بیدار نماید و با آن کار نمایند.

بررسی گوشی LG L70 1
به طور کاملا واضح و روشنی، در لبه‌ی سمت چپ دکمه‌ی تغییر صدا وجود دارد که در مکان مناسبی طراحی شده است.


بررسی گوشی LG L70 1
در قاب پشتی این گوشی چیز غیر متعارفی دیده نمی‌شود و تمام قسمت‌های ضروری، در قاب پشتی دیده می‌شود. دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی در بالای این قاب جا خوش کرده است و فلاشی از نوع LED این دوربین را همراهی می‌کند. تقریبا در مرکز این قاب، برند تجاری و لوگوی ال جی دیده می‌شود. نهایتا در گوشه‌ی پایین و سمت راست قاب پشتی، اسپیکر این گوشی قرار گرفته است.
در مجموع ما نتوانستیم مشکل و ایرادی خاصی از طراحی و کیفیت ساخت این میان رده‌ی کره ای پیدا کنیم و در تجربه‌ی سه چهار روز کار با این گوشی احساس خوبی با آن داشتیم.


بررسی گوشی LG L70 1
صفحه نمایش
ال جی در ساخت گوشی‌های میان رده 2014 خود خساست به خرج نداده و از بهترین و با کیفیت‌ترین پنل صفحه نمایش یعنی IPS، در این گوشی‌ها استفاده نموده است تا برتری این گوشی‌ها را افزایش دهد. ال جی L70 Dual مجهز به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی از نوع IPS بوده که تراکم پیکسلی متوسط 800 در 480 را ارائه می‌دهد. پیش از این، در نقد گوشی‌های میان رده‌ی دیگر نیز گفته بودیم که این مقدار وضوح تصویر در گوشی‌های میان رده، به وفور یافت می‌شود و می‌توان این میزان را حد متوسط این گوشی‌ها دانست. همچنین این گوشی تراکم پیکسلی متوسط 207ppi را ارائه می‌دهد. حال به تجربه کار با صفحه نمایش این محصول می‌پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که اندازه‌ی این صفحه نمایش بسیار مناسب است. به طوری که نه آن قدر کوچک می‌باشد که نشود به لذت بازی‌ها و تماشای ویدئوها پرداخت؛ و نه آنقدر بزرگ که حمل و نقل آن را تبدیل به یک دردسر برای کاربر تبدیل نماید. به واقع اندازه‌ی 4.5 تا 5 اینچ برای گوشی‌های میان رده و برای استفاده‌ی کاربران عادی بسیار مناسب می‌باشد. رنگ‌های به نمایش در آمده بر روی این صفحه نمایش کنتراست خوبی دارند و تصاویر شارپ و واضح می‌باشند. زاویه‌ی دید این صفحه نمایش، در مجموع خوب و قابل قبول بوده و رضایت ما را در هنگام کار با آن جلب نمود. 


بررسی گوشی LG L70 1
دوربین
کمپانی ال جی نسخه های مختلفی از گوشی L70 را ارائه نموده که بسته به بازار هدف، مشخصات این گوشی متفاوت است. اما تا به اینجای کار، نسخه ای از گوشی L70 که روانه‌ی بازار ایران شده است، مجهز به دوربین 5 مگاپیکسلی می‌باشد. پس اگر جایی در مشخصه‌ی این گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی به چشمتان خورد، تعجب نکنید! این دوربین 5 مگاپیکسلی قادر است عکس‌هایی با کیفیت 2560 در 1920 پیکسل و با نسبت تصویر 4 به 3، ثبت نماید. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی، کیفیت دوربین گوشی‌های بالا رده را نداشته ولی در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت، چیز کمتری ندارد. اما رنگ عکس‌هایی که با این دوربین انداختیم کمی غیر واقعی بوده. برای درک بیشتر این حرف، مقایسه ای برای شما انجام داده‌ایم. رنگ عکس‌هایی که با G2 mini و L90 انداختیم به مراتب به واقعیت نزدیک‌تر بود. همچنین نور عکس‌ها، اندکی کم به نظر می‌رسد و لنز دوربین به خوبی نمی‌تواند نور محیط را جذب نماید. اما در مجموع باید گفت قسمت دوربین این گوشی کاملا در حد معمولی می‌باشد و اگر انتظار بیشتر از این داشته باشید، انتخاب این گوشی برای شما مناسب نمی‌باشد. یک فلاش از نوع LED در سمت چپ دوربین قرار دارد که در شرایط نوری نامناسب و ضعیف به کمک کاربر می‌آید تا عکس‌های مناسبی ثبت نماید. در بالای صفحه‌ی نمایش این گوشی یک دوربین دوم جهت انجام مکالمات ویدئویی قرار گرفته که کیفیت معمولی VGA را ارائه می‌دهد. همچنین به کمک این دوربین می‌توانید به عکاسی از خودتان یا همان عمل Selfie بپردازید.
اما دوربین این گوشی دارای چهار حالت عکاسی می‌باشد که شامل نرمال، پانوراما، عکس برداری پیوسته و ورزشی می‌باشد. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فوکوس خودکار را دارد که می‌توانید بر حسب احتیاج یا علاقه، از منوی تنظیمات آن را از حالت خودکار در آورده و به حالت دستی ببرید.
اما از دیگر برنامه های جالب توجه دوربین این گوشی، Cheese shutter می‌باشد. به وسیله‌ی این ویژگی دیگر نیاز نیست حتی دکمه‌ی مجازی شاتر و یا کلید تغییر صدا را برای ثبت تصاویر، فشار دهید. می‌توانید تنها با گفتن یکی از چهار کلمه‌ی Smile، LG، Cheese و Kimchi به عکاسی با این گوشی هوشمند بپردازید. 


بررسی گوشی LG L70 1

سخت افزار
ال جی برای L70 Dual یک چیپ کوالکام اسنپدراگون 200 نسخه‌ی MSM8210 در نظر گرفته است که دقیقا مشابه چیپ به کار گرفته شده در L40 می‌باشد. بر روی این چیپ یک پردازنده‌ی دو هسته ای از نوع Coetex A7 قرار گرفته که با سرعت 1.2 گیگاهرتز دستورات گوشی را پردازش می‌نماید. چیپ گرافیکی این گوشی نیز بر عهده‌ی Adreno 302 است که بر روی چیپ اصلی گوشی تعبیه شده است. در مورد عملکرد این گوشی باید گفت که بسیار روان بوده و بسیار سریع وظایف را انجام می‌دهد. در طول چند روز کار با این گوشی و انجام برنامه‌ها و بازی‌های پر کاربرد نظیر Subway Surface، Viber و Instagram به هیچ مشکلی بر نخوردیم. به واقع ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که با کندی و مشکلی در استفاده‌ی عادی با این گوشی بر نخواهید خورد. این گوشی دارای 4 گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد که بخش زیادی از آن توسط برنامه های از پیش نصب شده‌ی خود گوشی، اشغال شده است. اما مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی که از شیار کارت حافظه‌ی microSD می‌باشند، این گوشی هم نیز از این نوع حافظه‌ی جانبی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از این طریق تا 32 گیگابایت حافظه‌ی دستگاه را افزایش دهید. اما یکی دیگر از مزیت‌های این گوشی، میزان حافظه‌ی رم آن می‌باشد. ال جی ال 70 دارای 1 گیگابایت حافظه‌ی رم می‌باشد که با توجه به این مقدار، می‌توانید با سرعت بیشتری برنامه های در حال اجرا را مدیریت کنید. در نهایت به تمام امکانات سخت افزاری این گوشی باید قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را نیز افزود. این گوشی دارای دو شیار سیم کارت می‌باشد که به وسیله‌ی آن می‌توانید مکالمه های کاریتان را از مکالمه‌ی شخصیتان تفکیک نمایید.


سیستم عامل و نرم افزار
ال‌جی برای L70 Dual از بالاترین نسخه‌ی سیستم عامل شرکت گوگل یعنی اندروید استفاده نموده است. اندروید نسخه‌ی 4.4.2 یا همان کیت کت بر روی این میان رده اجرا می‌شود که سبب شده تا کاربران حس تجربه با یک گوشی کاملا به روز را بدست آورند. حال به امکانات نرم افزاری این گوشی می‌پردازیم. همان طور که در ابتدای نقد دامن زده شد، L70 Dual از قابلیت ناک کد (Knock code) بهره می‌برد. این قابلیت را که پیش از این در G2 دیده بودیم، در این گوشی هم آورده شده است.

بررسی گوشی LG L70 1

به وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید تنها با زدن دو تا هشت ضربه، در چهار ربع مختلف از صفحه نمایش گوشی، قفل صفحه را باز نمایید. در این حالت صفحه نمایش به چهار قسمت مساوی تقسیم شده و کاربر می‌تواند با زدن همان ترتیبی که برای گوشی تعریف کرده است، قفل صفحه نمایش را آنلاک نماید. طبق تعریفی که خود گوشی کرده است، می‌توانید از دو تا 8 ضربه استفاده نمایید. هرچه تعداد ضربات بیشتر باشد، امنیت گوشی شما هم بالاتر خواهد رفت. به واقع ال جی را از دو جنبه باید ستود. یکی بابت چنین نوآوری‌ای و دیگری بابت استفاده از این قابلیت در این گوشی میان رده. اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ابن گوشی، قابلیت دابل ناک (Double Knock) است. با فعال کردن این ویژگی می‌توانید تنها با دو بار ضربه بر روی صفحه‌ی گوشی و در حالتی که صفحه خاموش است، آن را بیدار نماید. عکس این قضیه هم نیز صادق است. با دو بار ضربه بروی صفحه‌ی گوشی زمانی که در صفحه‌ی «لاک اسکرین» و یا «هوم اسکرین» هستید، می‌توانید صفحه را قفل نمایید. همچنین در هر برنامه و یا قسمتی از گوشی که باشید، می‌توانید با دو ضربه بر روی نوار بالایی صفحه نمایش، آن را قفل نمایید.
از دیگر امکانات این گوشی، می‌توان به قابلیت Smart Screen یا صفحه هوشمند اشاره کرد. در این حالت، تا زمانی که چهره‌ی کاربر توسط تلفن شناسایی شود، صفحه نمایش روشن خواهد ماند. اما باید توجه داشت که ممکن است قابلیت صفحه‌ی هوشمند در هنگامی که تلفن در مکان تاریک یا در مقابل نور قرار دارد و یا اینکه هنگامی که دوربین جلو توسط برنامه‌ی دیگری در حال استفاده است، کار نکند.
قابلیت Guest mode در این گوشی هم آورده شده است. این حالت این اجازه را به شما می‌دهد تا به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای گوشی خود را در اختیار افراد دیگر از جمله کودکان قرار دهید و گوشیتان را با آن‌ها به اشتراک گذارید.
اما دیگر مشخصه‌ی این گوشی که هوشمندی خود را به رخ رقیبان می‌کشد، قابلیت بی صدا کردن تماس‌های ورودی از طریق برگرداندن گوشی و متوقف کردن ویدئوها و آلارم ها به همین طریق می‌باشد. بدین معنا که اگر شخصی به شما تماس گیرد و بخواهید بلافاصله آن را بی صدا کنید، کافی است تا تلفن خود را به رو بخوابانید. همچنین از همین طریق مشابه می‌توانید ویدئویی که در حال تماشای آن هستید، متوقف و یا زنگ بیدار باش خود را خاموش نمایید.
در مجموع ال جی در این مدل از محصول خود امکانات خوب و مفیدی را قرار داده که این ویژگی‌ها و امکانات چیزی فراتر از یک گوشی میان رده می‌باشد.

بررسی گوشی LG L70 1
باتری
یک باتری 2100 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیم یونی در زیر قاب پشتی ال جی L70 Dual قرار گرفته است که توسط کاربر قابل تعویض می‌باشد. این باتری قادر است تا 390 ساعت (تقریبا 16 روز) در حالت استند بای شارژدهی نماید. همچنین می‌توانید به مدت 4 ساعت و چهل دقیقه به مکالمه‌ی ممتد با این گوشی بپردازید.



بررسی گوشی LG L70 1

حرف آخر
L70 دو سیم کارته امکانات نرم افزاری خوب و جذابی را یدک می‌باشد تا کاربران بیشتری را به خود جذب نماید. همچنین این گوشی مجهز به پردازنده‌ی دو هسته ای Cortex A7 می‌باشد که عملکرد بسیار روانی دارد. جدیدترین ورژن اندروید هم بر روی این محصول اجرا می‌شود که این پردازنده به خوبی کشش آن را دارد. 
به واقع ما پیش بینی می‌کنیم که این گوشی بتواند قسمت اعظمی از فروش گوشی‌های میان رده در بازار داخلی را به دوش بگیرد. دلیل این امر هم مشخص است بهره‌مندی از امکانات جذاب و عملکرد روان در کنار قیمت بسیار مناسب.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان