امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاچه خواری اختراع کیست؟!

#1
به گزارش صراط، مهران مدیری میهمان برنامه زنده رادیو تابستانه با اجرای منصور ضابطیان و تهیه‌کنندگی مارال دوستی شد. موضوع این برنامه تکیه‌کلام بود.

مدیری در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از تکیه‌کلام‌هایی که وارد جامعه کرده‌اید دارید، گفت: نه، واقعا هیچ‌وقت به این موضوع جدی نگاه نکرده‌ام. برخی از این واژه‌ها کار نویسنده‌های ماست، بعضی‌ها هم توسط من یا یک بازیگر ‌ترویج شده است.

مدیری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فشارها اینقدر زیاد بوده که شما از یک واژه یا تکیه‌کلام صرف‌نظر کنید، تصریح کرد: این اتفاق شامل چیزهای دیگری می‌شود اما برای عبارت یا واژه خاصی این اتفاق نیفتاده است.

هنوز هم می‌شنوم مردم از عبارت پاچه‌خواری استفاده می‌کنند. این کلمه اختراع پیمان قاسمخانی بود که اولین‌بار این کلمه را در یکی از فیلمنامه‌هایش برایم نوشت.

وی درباره اینکه چرا برخی واژه‌ها در سریال‌های دیگر بین مردم گل نمی‌کند و جا نمی‌افتد نیز توضیح داد: یکی از دلایلش این است که عامدانه است. وقتی شما اصرار داشته باشید کلمه‌ای را جا بیندازید، این اتفاق نمی‌افتد.

خیلی‌ها در سریال‌های دیگر نشستند به تقلید از کارهای من کلمه ساختند و استفاده کردند ولی واژه‌هایشان تکیه‌کلام نشد چون این اتفاق باید خود به خود بیفتد و واژه‌ها در دل کار برود. ما هم از قبل فکر نکردیم واژه‌هایی را بسازیم که جابیفتد.

پیمان قاسمخانی بدون قصد یک چیزهایی نوشته و نمی‌خواسته کلمه‌ای را جا بیندازد. در واقع این کلمات جزو دیالوگ‌های ما بوده است.

وی با یادآوری اینکه زبان برره‌ای اولین‌بار در «پاورچین» شکل گرفت، گفت: اولین‌بار محراب و پیمان قاسمخانی به صورت اتفاقی از این زبان استفاده کردند بعد دیگر نویسنده‌هایمان مثل سروش صحت و امیرمهدی ژوله هم کمک کردند.

در یکی از سکانس‌ها مجبور بودیم جور دیگری حرف بزنیم که نتیجه‌اش این شد. به تدریج کاملش کردیم و دیدیم که تبدیل به یک زبان شد یعنی وقتی قرار شد بازیگران آن را اجرا کنند نشستیم و تمام کلماتش را نوشتیم.

مدیری در پاسخ به این سوال که شنوندگان دلشان برای شما تنگ شده و می‌پرسند کی به تلویزیون برمی‌گردید، اظهار داشت: خودم خیلی دلم می‌خواهد هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. امیدوارم در اوایل سال 92 یا اواسط آن کاری را برای تلویزیون انجام بدهم. این کارگردان درباره ادامه تولید و توزیع سریال

«قهوه تلخ» در شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: فعلا می‌دانم تا CD شماره 34 بیرون آمده و بقیه‌اش را خبر ندارم ولی «قهوه تلخ» ادامه پیدا نمی‌کند.
منبع: وطن امروز
   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیام ناشناس

      / (•◡•) \
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤ TAK PAR❤ ، Andrea ، **li@** ، ♫♪M.J.X♪♫ ، مهشید جیرجیرک ، نیلوفر 2000 ، موناجون خوشگل
آگهی
#2
mamnon
پاسخ
#3
خخ مرسی!
پاسخ
#4
پاچه خواری از اولین روزی که انسان به وجود اومد بوده و هست و خواهد بود
پاچه خواری اختراع کیست؟! 1
پاسخ
#5
اووووم
مطمئنی
زندگی گاهی من تغیر میکنم




اینگونه



پاچه خواری اختراع کیست؟! 1
پاسخ
#6
بله...
پاچه خواری اختراع کیست؟! 1
پاسخ
آگهی
#7
دسش طلآ!
پاچه خواری اختراع کیست؟! 1

پاچه خواری اختراع کیست؟! 1
پاسخ
#8
فک کنم مخترعش یه فرد افغانی بوده به اسم الله ادین غضنفر هوشنگ شوکت الهی پاچه خواریBlush
♥قربون یه آدم تو دنیا میرم اونم فقط اجی فـــــــرنوش♥Heart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان