امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سطح زبان را نیز مسواک بزنید!!!!!!!!

#1
علاوه بر این که دندان هایتان را مسواک می زنید سطح زبان تان را نیز مسواک بزنید اما به چه علت ؟

بوی بد دهان و دندان یکی از معضلات و مشکلات بهداشتی سلامتی و اجتماعی محسوب می شود به طوری که از نظر اجتماعی سبب گوشه گیر شدن افراد شده و روابطشان را دچار مشکل می کند و در کودکان و نوجوانان در روابط اجتماعی آینده و موقعیت های شغل آنها تاثیر می گذارد.

دکتر احمد حائریان اظهار داشت:این عارضه علل متنوعی دارد که تعدادی از آن مربوط به حفره دهان است،به طوری که در پوسیدگی های دندانی مواد میکروبی و غذایی جمع شده و به راحتی قابل تمیز کردن نیست که این مواد،از خود گازهایی تولید می کنند که ایجاد بو می کند.

وی ادامه داد:تجمع غذا در لابه لای دندانها باعث تغییراتی در غذا شده و با وجود میکروب هایی که در پلاک دندانی در اطراف دندانها ایجاد شده ایجاد بو می کند
.این دندانپزشک با بیان این که عفونت های دندانی هم می تواند سبب بوی بد دهان شود،گفت:از آنجایی که بین لثه و دندان شیاری وجود دارد و این شیار 2 تا 1/5 میلیمتر عمق دارد که این عمق با مسواک زدن عادی قابل تمیز کردن است،
ولی با عفونت لثه،لثه از دندان جدا شده و عمق این شیار به 5 تا 10 میلیمتر می رسد و با تجمع غذا در آن،مسواک قادر به تمیز کردن آن نیست و کانون عفونت شده به طوری که با فشار دادن فرد قطعه چرکی از آن خارج می شود و این قطعا ایجاد بو می کند.


یکی از راه های درمان بوی بد دهان که ناشی از داخل حفره دهان است را مسواک زدن سطح زبان ذکر کرد و گفت:مواد غذایی و میکروبی می تواند در پرزها و شیارهای سطح زبان تجمع کرده که مسواک زدن سطح زبان برای رفع بوی بد دهان توصیه می شود.



حائریان گفت: گاهی علت بوی بد دهان لوزه ها هستند به عبارتی خود فرد با قورت دادن آب دهان، احساس درد می کند که ناشی از عفونت لوزه هاست و برای رفع آن باید لوزه درمان شود.
وی افزود:همچنین سینوزیت هم سبب بوی بد در دهان می شوند،گاهی بو از بازدم بینی و دهان استشمام می شود که بوی دهان که ناشی از عفونت سینوسها باشد فقط از بازدم دهان استشمام می گردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil ، Amir BF ، ~ArTaBaNoOs~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  زردی زبان نشانه کدام بیماری است؟
  بزرگ شدن زبان کوچک نشانه چه مشکلی است؟
  14 درمان خانگی سفیدی زبان
  مسواک برقی بهتره یا مسواک معمولی؟
  استفاده از روغن زیتون و مسواک برای از بین بردن ترک لب
  تغییر رنگ زبان نشانگر چیست
  مسواک نزدن باعث دیابت میشود
  اشتباهات رایج مسواک زدن چیست؟
Star مام راه‌های انتقال هپاتیت B از زبان یک متخصص!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان