امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور

#1
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور


راهنمای استفاده از خطوط مترو استانبول
امروزه در تمام شهرهای بزرگ دنیا مانند استانبول استفاده از مترو  و ترن برقی به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار متداول شده است . در این بخش اطلاعاتی در مورد خطوط متروی استانبول ذکر کرده ایم که اگر به عنوان توریست به استانبول سفر می کنید بتوانید راحت تر از مترو و ترن برقی در این شهر استفاده کنید .
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1 سیستم مترو واتوبوس برقی استانبول از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعال است و می توانید بسته به مسیر مورد نظرتان استفاده کنید .به دلیل ترافیک بسیار زیاد در استانبول ، در سالهای اخیر دولت تلاش زیادی برای گسترده کردن شبکه مترو و ترن برقی در استانبول انجام داده است . در حال حاضر خطوط ذیل در شهر استانبول فعال هستند :
1 آکسارای - فرودگاه آتاتورک  خط شماره 1 مترو که برای مسافرین  بسیار قابل استفاده می باشد ، از میدان آکسارای در مرکز شهر استانبول شروع شده و پس از گذشتن از ترمینال اتوبوس استانبول به فرودگاه آتاتورک استانبول می رسد .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور آنتالیا  این خط برای مسافرینی که از  فرودگاه  آتاتورک استانبول مایلند به مرکز شهر استانبول بروند و یا به ترمینال اصلی شهر استانبول بروند و یا بالعکس اگر هتل یا محل اقامت شما در منطقه آکسارای استانبول است و می خواهید به فرودگاه آتاتورک بروید بسیار مورد استفاده است .
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
 2 ینی کاپی - حاجی عثمان  خط شماره 2 متروی استانبول می باشد .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول   این خط که در ماه فوریه 2014  تا نزدیکی تونل منطقه تکسیم بی اوغلو در استانبول گسترش یافت  ، در مسیر خود از ایستگاههای ینی کاپی ، بی اوغلو ، میدان تکسیم و منطقه شیشلی استانبول می گذرد و در نهایت این مناطق را به  خلیج شاج طلایی استانبول متصل میسازد . این خط برای مسافرینی که در منطقه تکسیم اقامت دارند و یا از منطقه خلیج شاخه طلایی مایلند به منطقه تکسیم بروند بسیار قابل استفاده است و به دلیل تردد زیاد در این مسیر ها بسیار شلوغ می باشد.
3ترمینال اتوبوس اسنلر - کرازلی  خط شماره 3 متروی استانبول میباشد . این خط ترمیال کرازلی که اصلی ترین ترمینال اتوبوس های داخل شهری استانبول می باشد را به منطقه کرازلی درحومه بخش اروپایی استانبول متصل می سازد . قرار است در آینده این خط مترو به خط شما 5 متصل گردد .
 این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
 4 کادیکوی - کارتال خط شمال 4 در خوط متروی شهر استانبول است . این خط که همانطور که از نامش پیداست بخش آسیایی استانبول را پوشش می دهد ، از ساحل آسیایی منطقه بسفر شروع می گردد از منطقه بستانجی  میگذرد و به منطقه کارتال می رسد . از این خط مترو می توانید برای رسیدن به فرودگاه سابیها گوکچن استفاده نمایید و همین طوربرای رفتن منطقه پندیک نیز این خط مترو قابل استفاده است .
 5کرازلی- پارک المپیاد و باشاک شهیر خط شمااره 5 در خطوط متروی استانبول خواهد بود . که مرکز شهر را به غربی ترین مناطق استانبول متصل خواهد نمود . این خط برای کسانی که مایل به خریدملک در استانبول منطقه بیلوک دوزو و باغچه شهیر هستند بسیار مورد استفاده خواهد بود و رفت و آمد را به مرکز شهر تسهیل خواهد کرد .
فهرست 5 ساحل برتر ترکیه
ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیای و وضیت آب و هوایی دارای  سواحل بسیار زیبایی است . بر اساس نظر توریست هایی که به ترکیه مسافرت کرده اند لیست 10 تا از بهترین سواحل ترکیه جمع آوری شده است .
1ساحل پاتارا در منطقه فتحیه ترکیه درصدر این لیست قرار دارد .در قسمت جنوبی شهر فتحیه ساحل زیبای پاتارا به طول 12 کیلومتر قرار گرفته است . ساحل شنی پاتارا  با طبیعت بکر و بی نظیرجزو زیباترین سواحل دنیا می باشد . در این منطقه امکانات اقامتی مناسب برای توریست ها وجود دارد .
2دومین ساحل معروف ترکیه نیز در منطقه فتحیه قرار دارد . دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور آنتالیا  ساحل اولودنیز که جزو معروف ترین و زیباترین سواحل ترکیه میباشد بر اساس نظر توریست ها در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد . در این منطقه تعداد زیادی رستوران ، کافه تریا و هتل های 5 ستاره قرار دارد و به همین دلیل  پر از توریست می باشد .
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
3شماره سوم در این لیست ساحل اولمپیوس در آنتالیا می باشد . این ساحل که در جنوب استان آنتالیا در کنار دریای مدیترانه قرار دارد برخلاف ساحل های دیگر ، ساحل کوچکی است  با منظره بی نظیری از  دریای مدیترانه از یک طرف و جنگل سرسبز از طرف دیگر که پر از تردد توریست ها میباشد .
4ساحل زیبای منطقه سیده در استان آنتالیا ، بهعنوان چهارمین ساحل زیبای ترکیه معرفی شده است .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول  شهر سیده که در فاصله 65 کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد ، یکی از مناطق بسیار زیبا و توریستی در منطقه آنتالیا   می باشد . با اینکه در سالهای اخیر منطقه سیده پرجمعیت شده است  اما هنوز ساحل این منطقه بکر و خلوت می باشد .
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
5 در نهایت ساحل شماره پنج در این لیست ساحل شهر آلانیا  در ترکیه می باشد . این شهر ساحلی به طول 22 کیلومتر دارد . این ساحل زیبای مدیترانه ای در کنار کوههای تروس قرار دارد و موجب زیبایی دو برابر این منطقه شده است . شهر آلانیا ترکیه نیز پر از توریست هایی  است که از کشورهای مختلف برای اقامت توریستی و یا خرید ملک در آلانیا به این شهر سفر می کنند .
 
 
 
 
سومین فرودگاه استانبول در سال 2018 افتتاح می گردد
ساخت و ساز سومین فرودگاه استانبول در بخش  شمالی  استانبول شروع شده است و در سال 2018 آماده فرود هواپیماها می باشد .

این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1در سالهای گذشته صنعت هواپیمایی و توریست در ترکیه  رشد چشمگیری داشته است . به خصوص استانبول به عنوان مرکز اصلی و نقطه اتصال پرواز های شرق به غرب در این زمینه بسیار فعال بوده است .در حال حاضر 2 فرودگاه فعال در استانبول مشغول به پرواز هستند . دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول  فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی استانبول  و فرودگاه سابیها گوگچن در بخش آسیایی استانبول قرار دارد . هر دو فرودگاه بزرگ هستند و  ظرفیت بالایی برای جا به جایی مسافر را دارند . اما با توجه به پیش بینی انجام شده توسط دانشگاه فنون هوایی ترکیه در طول 20 سال آینده فرودگاههای ترکیه ترافیک پروازی یک میلیون هواپیما و 118 میلیون مسافر را در خواهند داشت و به همین جهت نیاز به بازگشایی و برنامه ریزی برای سومین فرودگاه بزرگ در استانبول بود .
 
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1این فرودگاه جدید که ساختمان بسیار مدرن دارد در قسمت شمالی شهر استانبول قرار خواهد داشت . ساخت و ساز از ماه می 2013 شروع شده است و بر طبق اطلاعات موجود این فرودگاه بزرگترین فرودگاه وترمینال جابه جایی مسافرین در کل منطقه اروپا خواهد بود . دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور آنتالیا  عکس هایی که مهندسان و گروه آرشیتکت از شکل ظالری این ساختمان منتشر کرده اند ، ساختمان بسیار مدرنی را نشان می دهد که برای تمام احتیاجات مسافرین در آن فضاهایی تعبه شده است . هتل ، کتابخانه ، مراکز خرید ،بانک ها از جمله این فضا ها می باشند .
 
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
پیش بینی می کردد درآمد دولت ترکیه از این فرودگاه 22 بیلیون یورو باشد و در ماه می 2018 این فرودگاه اففتاح و شروع به فعالیت خواهد کرد .






شهر افسانه ای تروا در ترکیه واسب چوبی مشهور آن
بدون شک راجع به شهر افسانه ای تروا و داستان اسب چوبی معروف شنیده اید ، اما آیا می دانید که بقایای این شهر افسانه ای در ترکیه قرار دارد ؟
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1 بر اساس شواهد تاریخی قدمت شهر تروا به 3000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد . این شهر در طول تاریخ 9 باز تخریب و مجدداٌ بازسازی شده است .بر اساس اقسانه ای یونانی ، جنگ بزرگی که بین تروا و پادشاه اسپارت رخ  داد سبب ویرانی این شهر گردید به این صورت رخ داد که  پریس فرزند شاه تروا  که  نزد شاه اسپارت مهمان بود ، عاشق هلن همسر شاه اسپارت شد .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور آنتالیا   این عشق آتشین سبب شد با تمام  خطراتی که وجود داشت ، هلن به همراه پریس جوان به  شهر تروا فرار کنند . این اتفاق بهانه ای شد تا پادشاه اسپارت به شهر تروا که سالها رویای حکومت بر آن را  در سر داشت ، حمله کند . پادشاه اسپارت با کمک امپراطوری یونان و از مسیر دریا به شهر تروا حمله می کنند و شهر را  محاصره می کنند .
 
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1 محاصره شهر تروا 10 سال  طول کشید چون دور تا دور این شهر دیواره دفاعی بلندی داشت که عملاٌ ورود را برای اسپارتی ها غیر ممکن کرده بود . در سال دهم یکی از جنگجویان به نام اودیسه پیشنهاد داد که اسب چوبی غول پیکری بسازند . حدود 30 تن از جنگجویان یونانی را در آن جای دهند  و بقیه جنگجویان سوار کشتی شده و پنهان شوند . به این ترتیب ساحل خالی شد .مردم تروی فکر کردند که نهایتاٌ اسپارتی ها خسته شدند و به سرزمینشان برگشتند و این اسب چوبی را  برای آنها هدیه گذاشتند .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول  آنها اسب چوبی را با خوشحالی به داخل شهر برده و جشن گرفتند . وقتی همه به خواب رفتند یربازان داخل اسب بیرون ریختند و دروازه را باز کردند همزمان سربازانی که داخل کشتی ها پنهان شده بودند نیز برگشتند و به شهر حمله ورشدند .همه جا را آتش زند و غارت کردند .
 
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1
امروزه از آن شهر بزرگ که همه رویای سلطنتش را داشتند تنها خرابه هایی در شمال غربی ترکیه در نزدیکی شهر چاناکاله باقی مانده است . این اثر بزرگ تاریخی که امروزه در لیست میرااٍث فرهنگی دنیا قرار دارد ساله توسط توریست های زیادی مورد بازدید قرار می گیرد .  در این منطقه یک اسب چوبی بزرگ نیر ساخته شده است تا یادآور افسانه تروا باشد .
 
 
آنتالیا مقصد شماره یک توریستهای ترکیه در سال 2013 اعلام شد
وزارت توریست ترکیه اعلام کرد آمار توریست ترکیه در سال 2013 نسبت به سال 2011 حدود 30 درصد افزایش داشته است و  در این بین آنتالیا بیشترین تعداد توریست را به خود اختصاص داده است .

این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1در سال 2013 حدود 39 میلیون نفر توریست از کشور ترکیه دیدن کرده اند .از این تعداد که نسبت به سال 2011 حدود 30 درصد افزایش داشته ، حدود 70 درصد از توریست ازآنتالیا دیدن کرده اند . این افزایش تعداد توریست ترکیه را به ششمین نقطه برتر توریستی دنیا تبدیل کرده است .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور استانبول  اما نگته جالب توجه این است که علیرغم تمام اماکن تاریخی و مشهور در استانبول ، بیشترین تعداد توریست ها از آنتالیا و  شهرستان های توریستی اطراف آن از جمله سیده ، کمر ، ماناوگات و آلانیا دیدن کرده اند . بر اساس نظر سنجی انجام شده در این رابطه اغلب توریست ها برای اقامت در هتل ها و ریزوذت های بسیار لوکس و لذت بردن از آب و هوای آفتابی مدیترانه
به این منطقه سفر می کنند .
 این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1

این یه سری اطلاعات درباره ترکیه و شهرهای مختلف این کشور 1به نظر شما توریست هایی که به ترکیه سفر می کنند بیشتر از چه کشورهایی هستند ؟

  بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره توریست ترکیه ، کشور آلمان با نزدیک شش میلیون توریست در صدر این جدول قرار دارد . پس از به ترتیب کشورهای  روسیه ، انگلستان ، بلژیک ، گرجستان ، هلند ، ایران ، فرانسه ، امریکا و سوریه در رتبه های 2 تا 10 قرار گرفته اند .دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور آنتالیا  پیش بینی میشود که در سال 2014 امار توریست ترکیه 10 تا 15 درصد نسبت به سال 2013 افزایش داشته باشد و کشور روسیه در صدر جدول رده بندی توریست ها قرار داشته باشد .

 
 
 
 
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور ترکیه - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور کیش
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
  آبخاز کشوری بی نظیر که کمتر درباره آن شنیده اید.
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  راهنمای گرفتن ویزای کشورهای مختلف
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
Rainbow بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  سوملا، صومعه ای هزار ساله در ترکیه
  همه چیز درباره جشن بادبادک ها در تایلند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان