امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشخیص بیماری مالاریا در 15 دقیقه با دستگاه جدید محققان

#1
تشخیص بیماری مالاریا در 15 دقیقه با دستگاه جدید محققان 1

یک شرکت بریتانیایی موفق به ساخت نانوابزار شناسایی بیماری مالاریا شده‌است. نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه رونمایی شده و قرار است آزمایش‌های بالینی آن تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.

شرکت بریتانیایی کوانتوم‌دی‌ایکس (QuantuMDx) از نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه آزمایش سریع بیماری مالاریا رونمایی کرده است. این دستگاه که قادر به آزمایش مقاومت دارویی نیز هست، در مدت 15 دقیقه می‌تواند وجود بیماری مالاریا را در بدن فرد تشخیص دهد. این دستگاه قابل حمل است و با هزینه بسیار کم می توان آن را تهیه کرد به طوری که بیمار می‌تواند با چند دلار آن را تهیه کند.

آزمایش مقاومت دارویی به پزشکان این امکان را می‌دهد که در همان ابتدای کار به سرعت به مقاومت دارویی بدن بیمار نسبت به یک داروی خاص پی برده و داروی مناسب دیگری را برای او تجویز کنند.

شرکت کوانتوم‌دی‌ایکس معتقد است که این دستگاه می‌تواند به 200 میلیون نفر در سراسر جهان که در معرض مالاریا قرار می‌گیرند کمک کند؛ بنابراین، می‌تواند نقش مهمی در حذف بیماری مالاریا داشته باشد.


این دستگاه در قالب پروژه‌ی FP7 اتحادیه‌ی اروپا (NanoMal) و با همکاری دانشگاه لندن طراحی و ساخته شده‌است. با تولید نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه مسیر آزمایشات بالینی هموار می‌شود. احتمالاً این دستگاه اواخر سال جاری برای آزمایشات بالینی مورد استفاده قرار گیرد.


سازمان بهداشت جهانی از سازمان‌ها و مؤسسات سراسر جهان درخواست کرده است که برای مبارزه با بیماری مالاریا سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهند. کوانتوم‌دی‌ایکس از راهبرد جدیدی برای جمع‌آوری حمایت مالی جهت آزمایش بالینی این دستگاه استفاده کرده است.

جاناتان اوهالوران از بنیان‌گذاران کوانتوم‌دی‌ایکس می‌گوید: «بعد از شش سال تحقیق و پژوهش، اکنون نمونه‌ی اولیه‌ی این دستگاه در دست من قرار دارد. این دستگاه یک قطعه‌ی مهم از پازلی است که در رؤیاهای من شکل گرفته است، این رؤیا ساخت ابزاری برای رصد بیماری است که در آن از دی‌ان‌ای برای شناسایی بیماری مالاریا استفاده می‌شود.

هرچند این دستگاه برای آزمایش بیماری مالاریا ساخته شده‌است اما می‌توان برای شناسایی بیماری‌های دیگر نیز استفاده شود به طوری که امکان شناسایی بیماری‌ها به سرعت فراهم می‌شود؛ همچنین می‌توان پاتوژن‌های جدید و جهش‌های مقاومت‌زا در برابر دارو را نیز با این کیت شناسایی کرد. سرعت این ابزار بسیار بیشتر از دستگاه‌ها و روش‌های رایج است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دستگاه اعداد دودویی
  این بیماری روانی بخشی از مغز را تغییر می‌دهد
Rainbow تشخیص بیماری‌ها با دستمال کاغذی هوشمند!
  تشخیص اوتیسم در دختران دشوارتر است
  یک دستگاه جدید شاید شواهد حیات ِ بیگانه را کشف کند
  کشف ۱۰۵ گونه‌ی جدید از باکتری‌های دستگاه گوارش!
  دستگاه یو پی اس چیست ؟
  روبان‌های رنگی هر کدام نماد چه بیماری هستند?
  کدام خوراکی برای کدام بیماری خوب است؟
  ساخت نوعی ماده خود-ترمیم با قابلیت حفظ خواص توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان