امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

میگرن خاموش چیست ؟

#1
میگرن نوعی اختلال عصبی است که سبب سردرد می شود البته نه همیشه . بعضی افراد دچار «میگرن خاموش »هستند ،میگرنی که هیچ نشانی از درد ندارد . برای پی بردن به تناقضی که در عنوان این عارضه وجود دارد بهتر است کمی درباره آن بدانیم.
1-پیش نشانه :این مرحله در اصل هشداری برای شروع یک حمله میگرنی است و سبب تغییرات روحی مانند کج خلقی، پریشانی و تغییرات جسمی از قبیل تشنگی و اسهال می شود . یک چهارم افراد مبتلا به میگرن 24ساعت قبل از حمله به این علائم دچار می شوند.
2پیش در آمد :در این مرحله بیشتر علائم بصری غیر طبیعی مشاهده می شوند ،اما دیگر اختلالات حسی ،مکانیکی و تکلمی هم می توانند رخ دهند . یک پنجم مبتلایان به حملات میگرن این فاز را تجربه می کنند. این مرحله بعد از یک ساعت پایان می یابد.
3درد :درد میگرنی در یک سمت سر بروز می کند. این درد ضرباتی است و می تواند با حالت تهوع ،استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه باشد.
این درد از چند تا 72ساعت طول می کشد.
4رفع :بیشتر افراد بعد از حمله میگرنی احساس خستگی و کسالت شدیدی دارند که گاه به 24ساعت می انجامد . اما تمام میگرن ها از این روند تبعیت نمی کنند . بعضی از میگرن ها مرحله پیش در آمد را ندارند . بعضی هم مرحله درد را ندارند . در این صورت حملات میگرنی غیر قابل پیش بینی اند.

علایم میگرن خاموش


نشانه های میگرن خاموش شامل تمامی علایم میگرن های معمولی اند البته بدون درد
علائم جسمی :اسهال ،حالت تهوع ،استفراغ، ویار به غذا ،فقدان اشتها ،تشنگی ،افزایش دفع ادرار ،خستگی.
علائم روحی :کج خلقی ،پریشانی ،سرخوشی.
علائم مرحله پیش در آمد :مشاهده خطوط ناهموار ،پرتوهای درخشان ،نقاط کور در میدان دید، بینایی کانونی، اختلالات شنوایی، توهمات شنوایی، اختلالات چشایی و بویایی، کرختی ،مور مور شدن و خواب رفتگی عضلات ،دشواری در به یاد آوردن کلمات و صحبت کردن.
علت میگرن های خاموش


امروزه محققان به دو مرحله پیش در آمد و درد میگرن توجه خاصی را مبذول می کنند . این تغییر دیدگاه باعث شناخت بیشتر میگرن های خاموش شده است . در گذشته متخصصان تصور می کردند که میگرن ها به نحوی با مشکلات جریان خون مغزی در ارتباط هستند اما تحقیقات جدید نشان می دهند که مرحله پیش در آمد میگرن پیامد یک رویداد عصبی است یعنی سلول های عصبی مغز هستند که در این ماجرا درگیر می شوند. گفته می شود در مرحله پیش درآمد میگرن سلول های مغزی به شدت تحریک می شوند و سپس کاهش شدیدی در عملکرد آنها رخ می دهد. این اتفاقات لایه خارجی مغز است. درد میگرن بر اثر اتساع رگ های مغزی ایجاد می شود از خطوط عصبی مغز قرار می گیرند.
رفتن به جنگ میگرن خاموش


1یادداشت های روزانه از علائم مرتبط با حملات :هر آنچه می خورید می آشامید، تمام تغییرات در خواب و میزان استرس و دیگر نشانه ها را به همراه زمان شروع و پایان به دقت پیگیری کنید و یادداشت برداری کنید.
2با پزشک خود مشورت کنید :بسته به آن چه در یادداشت هایتان جمع آوری کرده اید و هم چنین سابقه درمانی شما، پزشک معالجتان قادر به تشخیص میگرن خاموش شما خواهد بود . در موارد نادر این عوامل یادداشت شده می توانند از علائم مربوط به دیگر امراض جدی از قبیل سکته و خون ریزی مغزی باشند. ممکن است پزشک از شما CTاسکن و MRIو تست کامل اعصاب هم بخواهد.
3دریای داروها :بیش از 100نوع دارو برای درمان میگرن و جود دارد و باید خودتان انواع این داروها را امتحان کنید تا بالاخره داروی مناسب برای شما یافت شود . پیش از آنکه پزشک برایتان دارویی تجویز کند از تمامی داروهایی که برای قسمت های دیگر بدنتان استعمال می کنید او را مطلع کنید تا مبادا اثرات ناخوشایندی پیش آید.
4تمرین پیش گیری :تا آنجا که می توانید از عوامل ایجاد کننده میگرن پرهیز کنید پزشک شما مطمئنا برای علایم مزمن و جدی بیماری شما پرهیزهایی را تجویز می کند.
5خود درمانی :سعی کنید غذای سالم میل کنید . استراحت کافی داشته باشد و تکنیک های ضد استرس را یاد بگیرید و تمرین کنید. این تکنیک ها به طور چشم گیری علائم میگرن شما را کاهش می دهند.
میگرن های قاعدگی 70درصد میگرن خانم ها را تشکیل می دهند. میگرن زنان به طور مشخصی با تغییرات هورمون های استروژن و پروژسترون در طول چرخه قاعدگی مرتبط است . حمله های میگرنی در دوران بارداری قطع می شوند.
باید اشاره کرد خانم هایی که در دوران یائسگی خود از داروهای ضد بارداری به عنوان جایگزین هورمون های بدن خود استفاده می کنند هم در خطر حمله های میگرنی قرار دارند.
آنچه میگرن های خاموش را شلیک می کند
در دنیــــــــــــایی كـــــــــه پسران هـو*س خودرا




ودختـــــــــران احـــــــــســـــــاس* احمقــــــانه ی خود را




عــــــــشــــــق می خوانند




مــــن همان ساكــت باشـم ـ بهتــــــر است
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil ، shahzade ، frozen✘girl ، امیر7 ، art ، FARID.SHOMPET ، ~ArTaBaNoOs~
آگهی
#2
مامانه دوستم میگرن دارهConfusedConfused
راستی مینا فکر کنم اینو باید بزاری داخل پزشکی!!
خــط زدنِ مَـــن ، پـایــآنِ من نبـــود !!!
آغـــاز بی لیاقتـــیِ تـو بــود!
پاسخ
 سپاس شده توسط love 2012
#3
من میگرن دارم و بیشتر از هر چیزی به نورشدید واکنش نشون میدم برای همین تابستون شبا از خونه بیرون میزنم و عاشق پائیز و زمستونم . امیداروم هیچکس این دردو تجربه نکنه .مرسیییBlush
pill
پاسخ
 سپاس شده توسط love 2012


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  ویروس کرونا ورژن دلتا چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان