امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1

#1
سال 2013 برای سونی، سال پرباریست . این کمپانی ژاپنی امسال، در همه زمینه‌ها محصولات مهمی را معرفی نموده. از معرفی تلویزیون خمیده و دوربین‌های قابل اتصال به گوشی‌های موبایل تا گوشی‌های هوشمند سطح بالایی همچون Xperia Z، Xperia Z Ultra. حال آخرین محصول از این خانواده با نام Xperia Z1. سونی اکسپریا زد وان، پرچمدار جدید سونی در دنیای تلفن‌های همراه است که به جهت باز پس گیری بازار از غول‌های سامسونگ و HTC یعنی Galaxy S4 و One قدم به بازار نهاده و امید اصلی سونی به شمار می‌رود. حال تنها چند روز پس از معرفی این گوشی و در حالی که حتی معتبرترین سایت‌های نقد و بررسی نیز هنوز به این گوشی نپرداخته‌اند، شاهد حضور آن در دیجی کالا هستیم و قصد داریم به عنوان اولین سایت معتبر نقد و بررسی در ایران، به بررسی آن بپردازیم. پس خواننده نقد و بررسی Xperia Z1 در سایت دیجی کالا باشید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1

سونی پیش از معرفی رسمی این گوشی، هیاهوی زیادی را به راه انداخته بود و با به وجود آمدن شایعات فراوان حول این گوشی، همه منتظر از راه رسیدن یک گوشی شگفت انگیز بودند. اما در اولین نگاه به گوشی با خود خواهید گفت " خوب این که گوشی جدیدی نیست، همان Xperia ZL است که ارتقا یافته " و البته این حرف، چندان دور از واقعیت نیست. طراحی این گوشی کاملا مطابق با استاندارد های دیگر گوشی‌های خانواده Xperia Z است و شباهت بسیاری به Xperia ZL دارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1

سطح کاملا مسطح گوشی و وزن زیاد آن، باعث می‌گردد که برداشتن آن از روی سطوح صاف مانند میز کمی مشکل باشد.
همان طور که میدانید، سونی تقریبا تنها کمپانی ایست که مشغول ساخت گوشی‌های سطح بالا با توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب است و این کار را از سال گذشته آغاز نموده. با تجربه ای که سونی در این زمینه کسب کرده، خوشبختانه هر روز از روز قبل حرفه ای تر شده و بهبودهایی را در طراحی گوشی اعمال می‌کند. یکی از این بهبودها، عدم وجود درپوش برای جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشیست که ما را بسیار خوشحال نمود. اما دیگر درگاه‌ها و شکاف‌ها همه توسط درپوشی محافظت می‌شوند، که می‌توان امیدوار بود سونی کم کم همه درپوش‌ها را حذف کند.
اما بر روی لبه های گوشی چه خبر است؟ لبه سمت راست گوشی، تقریبا توسط کلیدها و شکاف‌های مختلف پر شده، به ترتیب از بالا به پایین شاهد وجود شکاف سیم کارت، کلید پاور با همان طراحی Xperia Z، کلید کنترل صدا، کلید شاتر دوربین و نهایتا شکاف اتصال بند به گوشی هستیم. بر روی لبه روبرویی یعنی سمت چپ، می‌توان شکاف microSD، درگاه microUSB و محل اتصال گوشی به داک را مشاهده نمود.



برسیم به یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌ها، یعنی مقاومت گوشی در برابر آب ! این قابلیت که توسط گواهینامه IP58 تضمین شده، گویای مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر و تا 30 دقیقه است. البته فقط در مورد آب نیست، بلکه مقاومت گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار و شن هم ضمانت می‌شود. مسلما، ضد آب بودن گوشی یک مزیت کاربردیست، اینکه بتوانید با خیال راحت زیر دوش آب هم به پیامک ها و تماسهایتان جواب دهید، و یا پس از شستن دست مجبور نباشید ابتدا خوب دستهایتان را خشک کنید و سپس به تماس ورودی پاسخ دهید، نیازیست که به صورت روزمره با آن مواجه می‌شوید و با این گوشی خیالتان راحت است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1

به همه این‌ها، امکان استفاده از گوشی در استخر، دریا، زیر باران، نواحی مرطوب و البته کویری را هم اضافه نمایید که برای افرادی که در این نواحی زندگی میکنند، یک مزیت بزرگ محسوب میگردد. اما حسی که در دست گرفتن این گوشی به ما داد، شبیه به حس در دست گیری لومیا 920 نوکیاست که به دلیل وزن زیاد گوشی، نا خودآگاه آن‌را محکم می‌گیرید و در دست، احساس امنیت خوبی را منتقل می‌نماید. تنها مورد آزار دهنده، کم شدن حساسیت صفحه نمایش بعد از خیس شدن است، که در هنگام ثبت عکس در زیر آب و یا حتی خارج آب در حالت خیس، کار را کمی مشکل مینمود. اما در کل، مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب یک مزیت خوب برای گوشی ایجاد مینماید.
سونی در مورد این گوشی، بر روی قدرت سخت افزاری آن هم خیلی مانور داده بود و با تبلیغات زیاد برای Xperia Z1 ، آن‌را قدرتمندترین گوشی اندرویدی تا به امروز میدانست. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که این ادعا تا چه حد به واقعیت نزدیک است.
چیپ ست موجود بر روی Xperia Z1 یک چیپ ساخت کمپانی کوالکام با نام Snapdragon 800 است که پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 را شامل می‌شود. همچنین، 2 گیگابایت حافظه رم به این سخت افزار برای عملکرد بهتر کمک می‌نماید. خوب این مشخصات شباهت بسیاری به دیگر غول سونی یعنی Xperia Z Ultra دارد. اما عملکرد سخت افزاری دستگاه چگونه است؟ نتایج بنچ مارک‌ها که خیلی خوشحال کننده بودند و نشان از ادعای درست کمپانی ژاپنی داشتند. در بنچمارک Pi، این گوشی بعد از LG G2 در رده دوم برترین‌ها قرار گرفت و رقبایی همچون Galaxy S4، HTC One و Z Ultra را پشت سر گذاشت. اما در تست Linpack، Z Ultra مقداری بهتر عمل نمود و این گوشی را به رده سوم فرستاد. در این تست هم LG G2 برترین عملکرد را داشت. اما بالاخره در تست AnTuTu از همه پیشی گرفت و در صدر ایستاد. در تست‌های Quadrant، Egypt و تست بسیار با اهمیت Epic Citadel هم Xperia Z1 برترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت تا بتوان این گوشی را یکی از 3 گوشی قدرتمند موجود در بازار تا پایان تابستان 2013 دانست.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1

صفحه نمایش اکسپریا زد وان یک صفحه نمایش 5 اینچیست که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این رزولوشن معادل صفحه نمایش 5 اینچی مدل پیشین است که باعث تراکم پیکسلی صفحه نمایش Xperia Z1 هم به مانند Xperia Z، عدد بسیار خوب 441ppi باشد.. در ضمن، این صفحه نمایش میتواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد و صفحه تاچ آن تا 10 لمس همزمان را درک نماید. تا به اینجا مشخصات آن‌را بیان کردیم که همگی عالی هستند. از نظر کیفیت تصویر باید بگوییم که مجذوب آن خواهید شد. به هر حال از کمپانی معتبر سونی که از قدیم یکی از سردمداران تکنولوژی‌های صوتی تصویری بوده چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌رفت. مشکل محدودیت زاویه دید را نیز سونی در این گوشی تا حد زیادی مرتفع نموده و می‌توان عملکرد صفحه نمایش Z1 در زوایای مختلف را مناسب دانست. چیزی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی تا حدودی ناراحت کننده بود. در صورتی که Brightness صفحه نمایش را بالا ببرید، عملکرد صفحه نمایش در شرایط نوری قوی و در زیر نور مستقیم آفتاب هم راضی کننده خواهد بود.سونی در صفحه نمایش این گوشی، از تکنولوژی Triluminous استفاده نموده که به همراه موتور X-Reality، کیفیت تصاویر تولید شده را به طور محسوسی ارتقا داده است. اما هنوز هم رنگ‌های تولید شده توسط این صفحه نمایش، در مقابل صفحه نمایش‌های با پنل IPS یا SuperAMOLED حرف چندانی برای گفتن ندارد و اگر در کنار آن‌ها به صفحه نگاه کنید، رنگ‌ها مقداری مرده به نظر می‌رسند. البته اگر این صفحه نمایش را با گوشی‌هایی مانند Galaxy S4 یا iPhone 5 مقایسه نکنید، از کیفیت آن لذت خواهید برد. راستی، برای آگاهی کاربر از هشدار ها مانند تماس های از دست رفته، پیامک ها و یا کمبود شارژ هم یک چراغ هشدار در بلندگوی بالایی گوشی تعبیه شده که در حالت خاموش معلوم نیست و در مواقع ضروری، روشن میشود، که البته از منوی تنظیمات قابلیت غیر فعال نمودن آن وجود دارد. با همه این‌ها، در نهایت ادعای سونی بر ارتقای محسوس کیفیت صفحه نمایش این گوشی را تایید می‌کنیم.

اما می‌رسیم به نرم افزار این گوشی که شامل سیستم عامل و غیره می‌شود. سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z1 نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد. این نسخه به روز از اندروید باعث می‌گردد که کاربران گوشی از سرعت و عملکرد بسیار بهتری برخوردار باشند، چرا که با وجود سخت افزار عالی این گوشی، نسخه جدید اندروید نیز بر روی آن وجود دارد و از اکثر اپلیکیشن های موجود برای اندروید پشتیبانی میکند. رابط کاربری هم همان رابط کاربری ساده و بی آلایش سونی است که پیش‌تر بر روی گوشی‌های این کمپانی دیده بودیم. اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب نمود، نحوه آنلاک نمودن گوشی بود که به زیبایی و با کشیدن انگشت از بالا به پایین و یا بالعکس صورت می‌پذیرفت.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1


جمع بندی
به هر حال، اینکه سونی مشغول برطرف کردن کمبود های پرچمدارانش است، نکته ای خوشحال کننده برای طرفداران این کمپانی معتبر ژاپنیست، اما باید پذیرفت که هنوز هم این گوشی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین گوشی سال، آنقدر کامل و بی نقص نیست. با وجود سخت افزار فوق‌العاده قدرتمند، کیفیت ساخت خوب و مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب، صفحه نمایش 5 اینچی بهبود یافته با عملکردی رضایت بخش و البته نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید، خود به خود این گوشی در بین پرچمداران سال 2013 جای می‌گیرد، اما هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین اسمارت فون پیش روی محصولات سونی قرار دارد که البته تلاش سونی برای طی کردن هر چه سریع‌تر این راه، قابل تقدیر است. در این مسیر، سونی رقیبان قدرتمندی همچون Galaxy S4، HTC One، LG G2 و جدیدترین و جدی‌ترین رقیب همه اسمارت فون ها یعنی iPhone 5s را پیش رو دارد و برای بهترین شدن، باید بر همه آن‌ها چیره شود که به نظر ما، مقداری سخت به نظر می‌رسد.
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
 سپاس شده توسط n1379sh ، A General
آگهی
#2
تنها عیبش قیمته!!!!!!!
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#3
باشه
ما شدیم
خودمو خودمو بازم خودم
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#4
افتضاحه تصویرش به شدت شفافه و مصنوعی نخریدش اصلا
نقد بررسی گوشی Sony xperia Z1 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
#5
گلکسی اس ۴ یا اس ۵ بگیرین بهتره

سونی برای اینکه ضد آبه مردم میخرن
منم همیم طوری این پست رو زدم
Jackson Pollock paint a picture, see my vision through it
پاسخ
#6
خوشم نمیاد ازش به نظرم اس 5 خیلی بهتره
پاسخ
 سپاس شده توسط Jack Daniel'ѕ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان